nee kan je nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:55 schreef Taquel het volgende:
de leidingen kan je toch gewoon zien in je centraal doos waar die lopen.
AAngezien je toch stroom daar vandaan moet halen.
En inderdaad ophangen aan de centraal doos is een veelgebruikte oplossing.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:43 schreef Alecks het volgende:
Volgens mij is het makkelijker (en met het oog op voornoemde lamzwanzen ook veiliger) als je een leidingzoeker aanschaft. Dan weet je zeker of er niet iets in de muur zit. Je hebt ook types die gas/water en electriciteitsleidingen opsporen.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:18 schreef Adagio het volgende:
Zoeken met een metaalzoeker op het plafond levert op het hele plafond prijs op, dus daar heb ik niets aan.
Dit is wel een slimme oplossing zeg. Klopt het dat die centraal doos vastzit met twee schroeven? Ik moet ff wat spacwerk erafvegen dan om alles goed te zien. Kan ik die doos zonder al te veel problemen loshalen? Komt er niet van alles mee als ik aan die schroeven ga zitten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat ik altijd doe bij het hangen van plafonieres is gaatjes er bij boren zodat je hem vast kunt zetten met de schroeven van de centraal doos. Werkt perfect en scheelt een hoop gedonder met het zoeken van leidingen
Nee, het spacwerk is vaak over de afdek plaat van de centraal doos heen gespoten. Je moet dit plaat dan rustig rondom goed lossteken en dan kan het geen kwaadquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:09 schreef Adagio het volgende:
[..]
Dit is wel een slimme oplossing zeg. Klopt het dat die centraal doos vastzit met twee schroeven? Ik moet ff wat spacwerk erafvegen dan om alles goed te zien. Kan ik die doos zonder al te veel problemen loshalen? Komt er niet van alles mee als ik aan die schroeven ga zitten?
Anders iets langere schroeven in draaien maar die dingen kunnen best wat hebbenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:09 schreef Adagio het volgende:
Edit: en kunnen die schroeven een beetje gewicht hebben? Bijvoorbeeld een stang met 4 spots?
Ben een ronde doos ben ik tot nu toe maar twee tegen gekomen en daar zit dan ook het plaatje mee vastquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:02 schreef tnimble het volgende:
IN de doos zitten 4 scgoergaten in de hoeken waarvan er in 2 schroeven gedraait zitten die het afdekplaatje vasthouden. Je kunt of de 2 vrije gebruiken of de 2 schroeven die het afdekplaatje vast houden vervangen door langere.
Dan zijn de nieuwbouwprojecten hier in de buurt niet normaalquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:31 schreef tnimble het volgende:
Normaal gebruik je de vierkant dozen nl centraaldozen die hebben er 4 elke hoek 1.
Volgens mij die ondingen omdat ze ze in prefab platen monterenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:41 schreef tnimble het volgende:
Daar gebruiken ze inbouw-, trek- of aftakdozen? max 5 buizen op een doos en nauwelijks ruimt eom te lassen.
Of dee ondingen? [afbeelding]
Die ja, en de plafoniere was een behoorlijke rotklus vandaag. Ik heb één van de twee gaten al stukgeboord vanwege een iets te scheef schroefje.Het ding hangt nu dus ook aan 1 schroef in combinatie met wat tactische ducktape. Daarnaast is het irritant omdat het geheel net een uurwerkje is. Als het plaatje eraf is springen alle kabels eruit en je krijgt het er nooit netjes weer in. Mogen de experts mij vertellen hoe je in een nieuwbouwhuis tegenwoordig mooie plafonieres en/of plafondlampen ophangt. Ik heb nu al lampen gezien die ook met wat boorwerk simpelweg niet in de gaten van de centraaldoos te krijgen zijn. Ben ik nu net als velen gedoemd om bolletjes en sullige hanglampjes op te hangen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben een ronde doos ben ik tot nu toe maar twee tegen gekomen en daar zit dan ook het plaatje mee vast
Deze ondingen zie je in de nieuwbouw veel; in prefabvloeren enzo...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:41 schreef tnimble het volgende:
Daar gebruiken ze inbouw-, trek- of aftakdozen? max 5 buizen op een doos en nauwelijks ruimt eom te lassen.
Of dee ondingen? [afbeelding]
Als het goed is hebben ze die voor je, altijd handig om te hebben ook voor eventuele andere klussen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
werktekeningen is een uitstekend idee tnimble
Deze heb ik veel gezien / zie ik nog wel vaakquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Deze ondingen zie je in de nieuwbouw veel; in prefabvloeren enzo...
Wel als het een gegoten vloer is. Tenzij je maar heel erg ondiep boort.quote:Ontopic
Een gaatje boren in de vloer naast een centraaldoos zal echt geen probleem opleveren. Het probleem zit meestal in de afwerkvloer en niet in een plafond![]()
Metaaldetector lijkt me niet handig, die gaat ook af op de bewapening. Of een leidingzoeker dat niet doet weet ik overigens niet...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:04 schreef Adagio het volgende:
[..]
[..]
Ik kan het nog wel eens proberen, maar dan zal ik waarschijnlijk het ding beter moeten caliberen, zodatie minder gevoelig is en minder snel uitslaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |