Heel veel films hebben 'een boodschap'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:11 schreef Der_Onkel het volgende:
niet 'zweverig' wel met een boodscap :"No man's land"
Ja, de meeste beetje zweverige romcoms met een boodschap zijn niet-amerikaans/engels. Amerikaanse romcoms zijn toch meestal de cliché Meg Ryan, Hugh Grant verhikelenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef Poppedeintje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn veel van dit soort films niet-amerikaans/engels ?
Ja, kon ook wel in het rijtje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:21 schreef Poppedeintje het volgende:
Iemand Big Fish gezien toevallig?
quote:I had a dream where this crow came and told me, "Your Aunt is going to die." I was so scared I woke up my parents. They told me it was just a dream, to go back to bed. But the next morning, my Aunt Stacy was dead. Terrible for her, but think about me, young boy with that kind of power. Wasn't three weeks later that the crow came back to me in a dream and said, "Your Grampa is going to die." Well, I ran right back to my parents. My father said, no, Gramps is fine, but I could see there was trepidation. And true enough, that next morning my Grampa was dead. For the next couple weeks, I didn't have another dream. Until one night the crow came back and said, "Your Daddy is going to die." Well, I didn't know what to do. But finally I told my father. And he said not to worry, but I could tell he was rattled. That next day, he wasn't himself, always looking around, waiting for something to drop on his head. Because the crow didn't tell how it was going to happen, just those words: your Daddy is going to die. Well, he went into town early and was gone for a long time. And when he finally came back, he looked terrible, like he was waiting for the axe to fall all day. He said to my mother, "Good God. I just had the worst day of my life." "You think you've had a bad day," she said. "This morning the milkman dropped dead on the porch!"
Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Terpentin07 het volgende:
Lost in Translation misschien?
Dat is jouw mening.Misschien vindt ts het wel leuk, darlingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Marble het volgende:
[..]
Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:27 schreef Marble het volgende:
Goed topique voor mij om in de gaten te houden, want dan weet ik gelijk welke films ik moet mijden. Amelie is natuurlijk al een draak en Eternal Sunsine, Big Fish en Me You and Everyone We Know vond ik bijvoorbeeld ook pure crap. Ik ging net voor de grap eens kijken wat voor cijfers ik die drie laatste had gegeven op IMDb en daar zit duidelijk een patroon in: respectievelijk een 5, een 4 en een 3. Dit genre is dus niet aan mij besteed. Magisch realisme noemen ze het toch, geloof ik? Vind ik in literatuur ook al nooit aansprekend.
Om niet al te negatief te eindigen bij deze een (de enige?) wél leuke quote uit Big Fish.
[..]
Jij draait mijn woorden om. Ik ging kijken wat voor cijfers ik die films had gegeven, constateerde dat daar een patroon in zit, en concludeerde DAARUIT dat het hele genre me blijkbaar niet aanstaat, omdat ik al die films niet heb kunnen waarderen. Ik snap het syteem perfect en ben altijd erg zorgvuldig en secuur in het geven van beoordelingen op IMDb. Dat ze bijvoorbeeld niet allemaal een 1 hebben gekregen laat zien dat ik ze nog wel punten heb gegeven voor andere zaken die me enigszins wel konden bekoren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet.
Nee hoor, je mag je cijfer op IMDb op alles baseren wat je maar wilt, leuk hè?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.
Ja ik denk dat deze toch wel goed past hierquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef Dylanesque het volgende:
Garden State misschien?
nee ik bedoel echt Le Ballon Rouge, tis een vrij oude film maar zo mooi....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
Pocahontas is ook 1 van mijn favorietenEn is het trouwens niet Le Ballon d'or? Of is dat weer een andere ballon
(die is trouwens ook best ok). The Fisher King lijkt me wel wat.
alhoewel die film imho idd fantastich is en idd ook het magisch ealisme heeft dat Amélie hook heeft vind ik het wel heel andere filmen... de 'romantiek' in Fisher King is veel harder en gebaseerd op harde en gedesillusioneerde mensen, terwijl de 'lieve' mensen eigenlijk zwaar genaaid worden gedurende de film...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
The Fisher King lijkt me wel wat.
Dat zou ik niet weten, maar iig hier staan de film waarvoor ie muziek gemaakt heeft...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:26 schreef MevrouwLili het volgende:
Nou dat is zeker een saillant detail....
Is dat ook die componist die de muziek heeft gemaakt onder 100-en reportages, documentaires enzo? Dat zou wel toevallig zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |