Heel veel films hebben 'een boodschap'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:11 schreef Der_Onkel het volgende:
niet 'zweverig' wel met een boodscap :"No man's land"
Ja, de meeste beetje zweverige romcoms met een boodschap zijn niet-amerikaans/engels. Amerikaanse romcoms zijn toch meestal de cliché Meg Ryan, Hugh Grant verhikelenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef Poppedeintje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn veel van dit soort films niet-amerikaans/engels ?
Ja, kon ook wel in het rijtje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:21 schreef Poppedeintje het volgende:
Iemand Big Fish gezien toevallig?
quote:I had a dream where this crow came and told me, "Your Aunt is going to die." I was so scared I woke up my parents. They told me it was just a dream, to go back to bed. But the next morning, my Aunt Stacy was dead. Terrible for her, but think about me, young boy with that kind of power. Wasn't three weeks later that the crow came back to me in a dream and said, "Your Grampa is going to die." Well, I ran right back to my parents. My father said, no, Gramps is fine, but I could see there was trepidation. And true enough, that next morning my Grampa was dead. For the next couple weeks, I didn't have another dream. Until one night the crow came back and said, "Your Daddy is going to die." Well, I didn't know what to do. But finally I told my father. And he said not to worry, but I could tell he was rattled. That next day, he wasn't himself, always looking around, waiting for something to drop on his head. Because the crow didn't tell how it was going to happen, just those words: your Daddy is going to die. Well, he went into town early and was gone for a long time. And when he finally came back, he looked terrible, like he was waiting for the axe to fall all day. He said to my mother, "Good God. I just had the worst day of my life." "You think you've had a bad day," she said. "This morning the milkman dropped dead on the porch!"
Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Terpentin07 het volgende:
Lost in Translation misschien?
Dat is jouw mening.Misschien vindt ts het wel leuk, darlingquote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Marble het volgende:
[..]
Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:27 schreef Marble het volgende:
Goed topique voor mij om in de gaten te houden, want dan weet ik gelijk welke films ik moet mijden. Amelie is natuurlijk al een draak en Eternal Sunsine, Big Fish en Me You and Everyone We Know vond ik bijvoorbeeld ook pure crap. Ik ging net voor de grap eens kijken wat voor cijfers ik die drie laatste had gegeven op IMDb en daar zit duidelijk een patroon in: respectievelijk een 5, een 4 en een 3. Dit genre is dus niet aan mij besteed. Magisch realisme noemen ze het toch, geloof ik? Vind ik in literatuur ook al nooit aansprekend.
Om niet al te negatief te eindigen bij deze een (de enige?) wél leuke quote uit Big Fish.
[..]
Jij draait mijn woorden om. Ik ging kijken wat voor cijfers ik die films had gegeven, constateerde dat daar een patroon in zit, en concludeerde DAARUIT dat het hele genre me blijkbaar niet aanstaat, omdat ik al die films niet heb kunnen waarderen. Ik snap het syteem perfect en ben altijd erg zorgvuldig en secuur in het geven van beoordelingen op IMDb. Dat ze bijvoorbeeld niet allemaal een 1 hebben gekregen laat zien dat ik ze nog wel punten heb gegeven voor andere zaken die me enigszins wel konden bekoren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet.
Nee hoor, je mag je cijfer op IMDb op alles baseren wat je maar wilt, leuk hè?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.
Ja ik denk dat deze toch wel goed past hierquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef Dylanesque het volgende:
Garden State misschien?
nee ik bedoel echt Le Ballon Rouge, tis een vrij oude film maar zo mooi....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
Pocahontas is ook 1 van mijn favorietenEn is het trouwens niet Le Ballon d'or? Of is dat weer een andere ballon
(die is trouwens ook best ok). The Fisher King lijkt me wel wat.
alhoewel die film imho idd fantastich is en idd ook het magisch ealisme heeft dat Amélie hook heeft vind ik het wel heel andere filmen... de 'romantiek' in Fisher King is veel harder en gebaseerd op harde en gedesillusioneerde mensen, terwijl de 'lieve' mensen eigenlijk zwaar genaaid worden gedurende de film...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
The Fisher King lijkt me wel wat.
Dat zou ik niet weten, maar iig hier staan de film waarvoor ie muziek gemaakt heeft...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:26 schreef MevrouwLili het volgende:
Nou dat is zeker een saillant detail....
Is dat ook die componist die de muziek heeft gemaakt onder 100-en reportages, documentaires enzo? Dat zou wel toevallig zijn...
ongelofelijke onzin? (weer een nieuw begrip) De Van Dale geeft al 5 definities van kunst dus wat jij bedoelt met Films zijn kunst weet ik niet. Als iemand zonder een uitgebreide reden een film die op de 33 plaatst staat in de top 250 (imdb) af doet als "pure crap" met als commentaar, het genre is niets voor mij, post het dan überhaupt niet. Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
![]()
Wat een ongelovelijke onzin. Films zijn kunst en kunst beoordeel je in eerste instantie op wat het persoonlijk met je doet. En daar baseer ik (e.v.a.) dus mijn cijfer op voor het grootste deel. Technische vaardigheden zijn maar een klein deel van het cijfer. Zoals Frollo hierboven ook al zegt dus. Maar hier zijn al andere topics over.
Verder wordt er in LiT ook risico's genomen. Juist door niet veel te zeggen. Alsof een film alleen bestaat bij de gratie van dialoog. En die arrogante afsluiter van je slaat ook totaal de plank mis.
Eindelijk, een medestander!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
Pocahontas is ook 1 van mijn favorieten![]()
Zo moeilijk is dat niet. Appels zijn fruit. Honden zijn dieren. Films zijn kunst.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:47 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
ongelofelijke onzin? (weer een nieuw begrip) De Van Dale geeft al 5 definities van kunst dus wat jij bedoelt met Films zijn kunst weet ik niet.
Ik ben met je eens dat Marble post op zich een beetje overbodig was en imo ook niet had gehoeven.quote:Als iemand zonder een uitgebreide reden een film die op de 33 plaatst staat in de top 250 (imdb) af doet als "pure crap" met als commentaar, het genre is niets voor mij, post het dan überhaupt niet.
Hij gaf de films geen onvoldoende omdat het genre hem niet aansprak. Maar omdat die de films allemaal op zich niks vond. En daaruit concludeerde dat het genre niks voor hem is.quote:
Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.
Verder vind ik dat je een film dus in eerste plaats beoordeelt op wat je er zelf persoonlijk, emotioneel van vond. Beoordeling op technisch vlak komt op een lagere plaats. Er zijn genoeg technisch zeer goede films, waar ik niks aan vond en een onvoldoende heb gegeven. Of films, die technisch stukken minder waren, maar leuk genoeg waren voor een voldoende. Als iemand Amelie een saaie film vond, wat zijn goed recht is, hoeft die hem van mij echt geen voldoende gaan geven omdat het technisch in orde is. En zo denken er veel meer mensen over. Dus zoals jij denkt dat het systeem werkt, werkt het dus niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Jij draait mijn woorden om. Ik ging kijken wat voor cijfers ik die films had gegeven, constateerde dat daar een patroon in zit, en concludeerde DAARUIT dat het hele genre me blijkbaar niet aanstaat, omdat ik al die films niet heb kunnen waarderen.
Dus jij hebt Transformers 2007 en Spider-Man 3 ook een 10 gegeven op IMDb? Want die zijn momenteel toch wel het summum van wat er mogelijk is op special effects-gebied dus volgens jouw eigen idiote regeltje zou je die dan wel verplicht een 10 moeten geven voor hun technische merites.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:47 schreef Ame_thyst het volgende:
Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.
Geen van beide gezien en ook niet van planquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Dus jij hebt Transformers 2007 en Spider-Man 3 ook een 10 gegeven op IMDb? Want die zijn momenteel toch wel het summum van wat er mogelijk is op special effects-gebied dus volgens jouw eigen idiote regeltje zou je die dan wel verplicht een 10 moeten geven voor hun technische merites.
Eens, als het verhaal heel slecht is maar het ziet er goed uit zal ik echt geen voldoende geven maar misschien toch een puntje hoger geven. Dat imdb zo niet bedoel is snap ik, dan zouden ze wel verschillende aspecten hebben gebruikt waar je punten kon toewijzen.quote:Verder vind ik dat je een film dus in eerste plaats beoordeelt op wat je er zelf persoonlijk, emotioneel van vond. Beoordeling op technisch vlak komt op een lagere plaats. Er zijn genoeg technisch zeer goede films, waar ik niks aan vond en een onvoldoende heb gegeven. Of films, die technisch stukken minder waren, maar leuk genoeg waren voor een voldoende. Als iemand Amelie een saaie film vond, wat zijn goed recht is, hoeft die hem van mij echt geen voldoende gaan geven omdat het technisch in orde is. En zo denken er veel meer mensen over. Dus zoals jij denkt dat het systeem werkt, werkt het dus niet.
De filmmuziek is gewoon in 100-en reportages, documentaires enzo gebruikt. Ergo: eerst was er de soundtrack, en daar is veelvuldig van gejat. 'Gelukkig' hoor ik dat er onderhand ook van andere (minder bekende) soundtracks gejat wordt.quote:Is dat ook die componist die de muziek heeft gemaakt onder 100-en reportages, documentaires enzo? Dat zou wel toevallig zijn...
Ik denk dat degene die je quootte dat héél goed wist.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:19 schreef c0ckgr1nder het volgende:
[..]
De filmmuziek is gewoon in 100-en reportages, documentaires enzo gebruikt. Ergo: eerst was er de soundtrack, en daar is veelvuldig van gejat.
Dat denk ik ook jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik denk dat degene die je quootte dat héél goed wist.
Die vond ik dus weer saai, Finding Neverland.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:53 schreef Buitendam het volgende:
Yann Tiersen
![]()
Amelie is natuurlijk een genre opzich, maar misschien dat Finding Neverland wel in de buurt komt, qua leuke, wazige tussenstukjes.
Ik vond As it is in Heaven een bijzonder onoriginele, sentimentele, ongrappige braakfilm. Die alleen maar gewaardeerd wordt door vrouwen van boven de 50 en studenten die denken hip te zijn omdat ze naar een Zweedse film gaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:56 schreef MevrouwLili het volgende:Så som i himmelen (As it is in heaven) is overigens ook een hele mooie, emotionele, grappige, bijzondere film. Past ook aardig in het rijtje thuis...
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:24 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ik vond As it is in Heaven 'Så som i himmelen'een bijzonder onoriginele, sentimentele, ongrappige braakfilm. Die alleen maar gewaardeerd wordt door vrouwen van boven de 50 en studenten die denken hip te zijn omdat ze naar een Zweedse film gaan.
Idd. Little Miss Sunshine en Amelie, een vergezochtere connectie bestaat er bijna niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:11 schreef Frollo het volgende:
Al beginnen we de overeenkomsten met Amélie steeds verder kwijt te raken.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:40 schreef MevrouwLili het volgende:
[Ik vond As it is in Heaven 'Så som i himmelen']
Hear, hear!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:25 schreef -Mellow- het volgende:
Love me if you dare (jeux d'enfants)
Op de hoes staat ook 'de nieuwe Amélie' wat ik overigens onterecht vind om te claimen want Amelie is uniek, en vind bepaalde dingen ook wel een beetje gejat uit amelie, bijv. kleurgebruik en filmtechnieken, maar de films is zeker wel de moeite waard.
[afbeelding]
Als het gaat om films waarvan je na afloop een stukje gelukkiger bent dan ervoor, dan lijken Little Miss Sunshine en Amelie genoeg op elkaar om ze naast elkaar te noemen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 03:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Idd. Little Miss Sunshine en Amelie, een vergezochtere connectie bestaat er bijna niet. [afbeelding].
quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Als het gaat om films waarvan je na afloop een stukje gelukkiger bent dan ervoor, dan lijken Little Miss Sunshine en Amelie genoeg op elkaar om ze naast elkaar te noemen.
Dat is Amelie ook, dus in dat geval hoort hij in dit topic.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Så som i himmelen ontspoort tegen het einde naar een theatraal, voorspelbaar over-the-top sentimenteel melodrama waarbij het glazuur van je tanden springt, ik voelde me echt beledigd door die film.
"Eigen website maken?"quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:03 schreef Bupatih het volgende:
Zie signature, ondertitel en avatar.
seconded.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:31 schreef jetsetter het volgende:
En ik raad je The science of sleep
Alien Resurrectionquote:En de andere films van Jp Jeunet
Ja, dat is ook zeker een aanrader.quote:Op zaterdag 1 september 2007 18:51 schreef Quembel het volgende:
Of het in dit rijtje hoort weet ik niet maar ik wil een heel mooi, aandoenlijk verhaaltje delen (tevens tvp): "The Station agent". Door een vriend op geattendeerd en ik heb ervan genoten.
http://www.moviemeter.nl/film/14696
[afbeelding]
Laatste review op bol.com voor onderstaande film:quote:
quote:15 mei 2007 gaat je nix aan
K*t film
zo saai, en slecht! tja ik ben dan ook 13... en moet er een werkstuk over maken, ik vind m heel ingewikkeld!
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:49 schreef zarGon het volgende:
Amelie. [afbeelding].
Kunnen leuke films tussen zitten, volgpost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |