abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52575612
Hey,
Ik ben op zoek naar soortgelijke films als de film 'Le fameux desin l'Amélie Poulain'. Films die een boodschap hebben over liefde of geluk bijvoorbeeld, met een filosofisch tintje en een beetje 'zweverig' in elkaar gezet
Iemand tips?

xx
'Sans toi, les émotions d'aujourd 'hui me seraient que la peau morte des émotions d'autrefois...' (Hipolito - Le fabuleux destin d'Amélie Poulain)
pi_52575751
Is hier al eens ter sprake gekomen, maar voor mij is dat dan
Goodbye Lenin
ook met een jong hoofdpersonage dat voor zichzelf een missie heeft gekozen, zodat hij of zij goed kan doen voor anderen. Met allemaal toffe eigenaardigheidjes. Het bekende deuntje van Amélie wordt op een bepaald moment zelfs gewoon overgenomen.
pi_52575796
Eternal sunshine of the spotless mind
pi_52575810
La vita et bella!
pi_52575887
Eternal sunshine en La vita et bella zijn super idd Ben benieuwd naar Goodbye lenin!
'Sans toi, les émotions d'aujourd 'hui me seraient que la peau morte des émotions d'autrefois...' (Hipolito - Le fabuleux destin d'Amélie Poulain)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:08:18 #7
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52576231
Il Mare (De koreaanse versie) voldoet ook wel aan die eisen.
La Double vie de Véronique vind ik ook wel iets Ameliesque achtig hebben.
The Science of Sleep, van dezelfde regisseur als ESOTSM, is ook de moeite waard.
pi_52576265
Garden State misschien?
pi_52576332
niet 'zweverig' wel met een boodscap :"No man's land"
pi_52576366
Ligt het aan mij of zijn veel van dit soort films niet-amerikaans/engels ?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:13:39 #11
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_52576389
Me and You and Everyone We Know, misschien?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_52576408
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:11 schreef Der_Onkel het volgende:
niet 'zweverig' wel met een boodscap :"No man's land"
Heel veel films hebben 'een boodschap'.
pi_52576409
Le fabuleux destin d'Amélie Poulain bedoel je?

(Kon het gezien je usericon echt niet laten)
pi_52576518
ja zie mijn 1e bericht (+t)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:19:33 #15
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52576572
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef Poppedeintje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn veel van dit soort films niet-amerikaans/engels ?
Ja, de meeste beetje zweverige romcoms met een boodschap zijn niet-amerikaans/engels. Amerikaanse romcoms zijn toch meestal de cliché Meg Ryan, Hugh Grant verhikelen
pi_52576573
haha wat dom, (+fabuleux)
pi_52576634
Iemand Big Fish gezien toevallig?
pi_52576653
Un Long Dimanche de Fiancailles is nagenoeg hetzelfde vind ik, alleen andere omgeving en wat andere thema's.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_52576717
Notthing Hill
pride and prejudice
The Notebook
Maar niets komt in de buurt van Le fabuleux desin l'Amélie Poulain
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:24:09 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52576720
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:21 schreef Poppedeintje het volgende:
Iemand Big Fish gezien toevallig?
Ja, kon ook wel in het rijtje.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:24:56 #21
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_52576744
Junebug is wellicht ook een optie.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_52576774
Ik kom er niet doorheen, Big Fish..
pi_52576826
tvp, goodbye lenin, eternal sunshine of the spotless mind en amelie vind ik super, zeker dus wat andere films uit dit topic een keertje kijken
pi_52576864
the notebook viel me echt erg tegen!
pi_52580190
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:55 schreef spoor4 het volgende:
Misschien Toto le héros (1991)
Die komt inderdaad het meest in de buurt.
Verder: Nuovo Cinema Paradiso, Le Papillon en Leef!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 02:27:15 #26
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52580308
Goed topique voor mij om in de gaten te houden, want dan weet ik gelijk welke films ik moet mijden. Amelie is natuurlijk al een draak en Eternal Sunsine, Big Fish en Me You and Everyone We Know vond ik bijvoorbeeld ook pure crap. Ik ging net voor de grap eens kijken wat voor cijfers ik die drie laatste had gegeven op IMDb en daar zit duidelijk een patroon in: respectievelijk een 5, een 4 en een 3. Dit genre is dus niet aan mij besteed. Magisch realisme noemen ze het toch, geloof ik? Vind ik in literatuur ook al nooit aansprekend.

Om niet al te negatief te eindigen bij deze een (de enige?) wél leuke quote uit Big Fish.
quote:
I had a dream where this crow came and told me, "Your Aunt is going to die." I was so scared I woke up my parents. They told me it was just a dream, to go back to bed. But the next morning, my Aunt Stacy was dead. Terrible for her, but think about me, young boy with that kind of power. Wasn't three weeks later that the crow came back to me in a dream and said, "Your Grampa is going to die." Well, I ran right back to my parents. My father said, no, Gramps is fine, but I could see there was trepidation. And true enough, that next morning my Grampa was dead. For the next couple weeks, I didn't have another dream. Until one night the crow came back and said, "Your Daddy is going to die." Well, I didn't know what to do. But finally I told my father. And he said not to worry, but I could tell he was rattled. That next day, he wasn't himself, always looking around, waiting for something to drop on his head. Because the crow didn't tell how it was going to happen, just those words: your Daddy is going to die. Well, he went into town early and was gone for a long time. And when he finally came back, he looked terrible, like he was waiting for the axe to fall all day. He said to my mother, "Good God. I just had the worst day of my life." "You think you've had a bad day," she said. "This morning the milkman dropped dead on the porch!"
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_52580333
Lost in Translation misschien?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 02:32:59 #28
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52580341
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Terpentin07 het volgende:
Lost in Translation misschien?
Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_52580350
The Science of Sleep
Come on you cunt, let's have some Afx. acid.
pi_52580354
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:32 schreef Marble het volgende:

[..]

Amelie mag de voeten van LiT nog niet eens kussen, dahling.
Dat is jouw mening.Misschien vindt ts het wel leuk, darling
pi_52580438
Normaal zou ik jou de Vlaamse film Manneken Pis moeten aanraden, maar dat doe ik niet, omdat ik me kapot verveeld heb toen ik die film zag en ik me al tien jaar -zoals elke kijker trouwens-afvraag wat nu eigenlijk het punt was.
pi_52580448
Amelie. .

Kunnen leuke films tussen zitten, volgpost.
pi_52580607
Into my heart is niet zo bekend, maar voldoet misschien aan jouw voorwaarden.

Adam en Ben zijn al heel lang kameraden wanneer ze aan de universiteit Nina leren kennen. Uiteindelijk trouwt Adam met Nina, en Ben met Kat (die wat anders studeerde). Later komen ze in contact, en groeien Ben en Nina dichter naar elkaar toe...Nogal tragisch.
pi_52581953
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:27 schreef Marble het volgende:
Goed topique voor mij om in de gaten te houden, want dan weet ik gelijk welke films ik moet mijden. Amelie is natuurlijk al een draak en Eternal Sunsine, Big Fish en Me You and Everyone We Know vond ik bijvoorbeeld ook pure crap. Ik ging net voor de grap eens kijken wat voor cijfers ik die drie laatste had gegeven op IMDb en daar zit duidelijk een patroon in: respectievelijk een 5, een 4 en een 3. Dit genre is dus niet aan mij besteed. Magisch realisme noemen ze het toch, geloof ik? Vind ik in literatuur ook al nooit aansprekend.

Om niet al te negatief te eindigen bij deze een (de enige?) wél leuke quote uit Big Fish.
[..]
Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:17:44 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52582037
Kamikaze Girls.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:20:10 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52582080
Before sunrise en Before sunset . Die laatste speelt zich ook af in Parijs .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:25:54 #37
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52582185
Pocahontas.

Serieus!

Ok, het is 'maar' een tekenfilm, maar hij is romantisch, filosofisch, zweverig, droevig, grappig, alles tegelijk.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:36:29 #38
15967 Frollo
pi_52582362
One from the Heart van Francis Ford Coppola. Gigantisch geflopt destijds in 1982, en het verhaaltje heeft ook niet veel om het lijf, maar de romantiek is zeer aanwezig en de beelden zijn fenomenaal. Elk shot is een lust voor het oog.

En:
The Fisher King van Terry Gilliam. Heeft alles: ridders in Central Park, de Heilige Graal midden in NYC, een walsende menigte op het station en verder veel schuld, boete en verlossing. Een van de beste films die ik ken.

woensdag 22 augustus 2007 @ 09:52:11 #39
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52582663
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet.
Jij draait mijn woorden om. Ik ging kijken wat voor cijfers ik die films had gegeven, constateerde dat daar een patroon in zit, en concludeerde DAARUIT dat het hele genre me blijkbaar niet aanstaat, omdat ik al die films niet heb kunnen waarderen. Ik snap het syteem perfect en ben altijd erg zorgvuldig en secuur in het geven van beoordelingen op IMDb. Dat ze bijvoorbeeld niet allemaal een 1 hebben gekregen laat zien dat ik ze nog wel punten heb gegeven voor andere zaken die me enigszins wel konden bekoren.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:01:06 #40
15967 Frollo
pi_52582816
quote:

[..]

Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste.
Nee hoor, je mag je cijfer op IMDb op alles baseren wat je maar wilt, leuk hè?

Volgens jouw theorie zou ik LOTR een 10 moeten geven omdat het geluid zo perfect is? Sorry hoor, de technische kwaliteit is inderdaad hoog, maar ik heb me grotendeels verveeld vanwege het lage tempo, het zwakke verhaal en de irritante personages, dus hij krijgt hooguit een vijfje van mij. Dat is mijn systeem en iemand anders zijn systeem is misschien weer anders. Zo werkt het op IMDb.
pi_52582878
Le Ballon Rouge..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:51:59 #42
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52583870
quote:

[..]

Sorry maar als jij films een laag cijfer geeft omdat je het genre niet aan staat snap je gewoon het systeem niet. Je kan je mening niet met een cijfer waarderen wel de kwaliteit van de film. (beeld, geluid etc.) dus doe dat dan tenminste. In Amelie worden er risico's genomen, in LiT worden er totaal geen risico's genomen, zeg je niet veel kan je ook niet veel verkeerds zeggen. Nou ja veel plezier met The Terminator.

Wat een ongelovelijke onzin. Films zijn kunst en kunst beoordeel je in eerste instantie op wat het persoonlijk met je doet. En daar baseer ik (e.v.a.) dus mijn cijfer op voor het grootste deel. Technische vaardigheden zijn maar een klein deel van het cijfer. Zoals Frollo hierboven ook al zegt dus. Maar hier zijn al andere topics over.
Verder wordt er in LiT ook risico's genomen. Juist door niet veel te zeggen. Alsof een film alleen bestaat bij de gratie van dialoog. En die arrogante afsluiter van je slaat ook totaal de plank mis.
pi_52584731
Pocahontas is ook 1 van mijn favorieten En is het trouwens niet Le Ballon d'or? Of is dat weer een andere ballon (die is trouwens ook best ok). The Fisher King lijkt me wel wat.
pi_52584803
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:09 schreef Dylanesque het volgende:
Garden State misschien?
Ja ik denk dat deze toch wel goed past hier Wel Amerikaans, maar ik vond m erg goed. Én een 8.0 op imdb.
pi_52584871
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef Poppedeintje het volgende:
Pocahontas is ook 1 van mijn favorieten En is het trouwens niet Le Ballon d'or? Of is dat weer een andere ballon (die is trouwens ook best ok). The Fisher King lijkt me wel wat.
nee ik bedoel echt Le Ballon Rouge, tis een vrij oude film maar zo mooi....
pi_52585124
quote:

The Fisher King lijkt me wel wat.
alhoewel die film imho idd fantastich is en idd ook het magisch ealisme heeft dat Amélie hook heeft vind ik het wel heel andere filmen... de 'romantiek' in Fisher King is veel harder en gebaseerd op harde en gedesillusioneerde mensen, terwijl de 'lieve' mensen eigenlijk zwaar genaaid worden gedurende de film...
alhoewel dr zeker ook een bepaalde feel-good-sfeer overblijft als je de film eenmaal gezien hebt, moet je wel de film eerst weten uit te zitten... dat als waarschuwing als je vanuit Amelie die film wenst te zien....

In dit topic zou ik eigenlijk ook zeker de gebroeders Coen vermeld willen zien (bv met The Big Lebowski)...
hun beste 'feelgood-drama met ook veel magisch-realisme erin is imho een ietwat onbekendere film van hen: 'The Hudsucker Proxy'... met Tim Robbins en Paul Newman
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52585280
Clara et Moi
L'Auberge Espagnole
  Redactie Games woensdag 22 augustus 2007 @ 11:53:24 #48
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52585605
Ik vind Amelie toch wel een film op zich zelf, echt een toppertje

Even een saillant detail: de muziek van de film Amelie is van dezelfde componist die ook de muziek geschreven heeft voor Goodbye Lenin.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52586551
Nou dat is zeker een saillant detail....
Is dat ook die componist die de muziek heeft gemaakt onder 100-en reportages, documentaires enzo? Dat zou wel toevallig zijn...
  Redactie Games woensdag 22 augustus 2007 @ 13:26:04 #50
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52588245
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:26 schreef MevrouwLili het volgende:
Nou dat is zeker een saillant detail....
Is dat ook die componist die de muziek heeft gemaakt onder 100-en reportages, documentaires enzo? Dat zou wel toevallig zijn...
Dat zou ik niet weten, maar iig hier staan de film waarvoor ie muziek gemaakt heeft...

Bij mij was het vrij snel duidelijk, ik had Amelie gezien en de dag erna Goodbye Lenin , puur toevallig en ik hoorde gewoon dat de muziek op zowat hetzelfde was..
pi_52590663
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]

Wat een ongelovelijke onzin. Films zijn kunst en kunst beoordeel je in eerste instantie op wat het persoonlijk met je doet. En daar baseer ik (e.v.a.) dus mijn cijfer op voor het grootste deel. Technische vaardigheden zijn maar een klein deel van het cijfer. Zoals Frollo hierboven ook al zegt dus. Maar hier zijn al andere topics over.
Verder wordt er in LiT ook risico's genomen. Juist door niet veel te zeggen. Alsof een film alleen bestaat bij de gratie van dialoog. En die arrogante afsluiter van je slaat ook totaal de plank mis.
ongelofelijke onzin? (weer een nieuw begrip) De Van Dale geeft al 5 definities van kunst dus wat jij bedoelt met Films zijn kunst weet ik niet. Als iemand zonder een uitgebreide reden een film die op de 33 plaatst staat in de top 250 (imdb) af doet als "pure crap" met als commentaar, het genre is niets voor mij, post het dan überhaupt niet. Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.
LiT vind ik zeker geen slechte film maar zeg nu zelf de verhaal lijn is zoveel eenvoudiger dan die van Amélie en zijn eigenlijk ook niet met elkaar te vergelijken.

on topic: A Walk to Remember past ook wel een beetje in het rijtje.
pi_52592532
Neejjoh, A walk to remember was gewoon een melodramatische Amerikaanse snotter-comedy. Ik heb daar echt niets "Amélie-achtigs in kunnen ontdekken.

Så som i himmelen (As it is in heaven) is overigens ook een hele mooie, emotionele, grappige, bijzondere film. Past ook aardig in het rijtje thuis...
  Redactie Games woensdag 22 augustus 2007 @ 15:59:09 #53
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52592601
Fucking Åmal (ondanks de X-rated titel) is trouwens ook wel oke, om te zien..
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:00:37 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52592646
Ik vond À la folie... pas du tout ook erg goed... al is de boodschap wel iets anders dan in Amélie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52593275
Naast degenen die al genoemd zijn zou ik Gattaca zeggen. De hoofdpersoon heeft ook een missie, om als 'imperfect' mens te slagen in een wereld vol 'perfecte' mensen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:21:21 #56
15967 Frollo
pi_52593328
quote:
Pocahontas is ook 1 van mijn favorieten
Eindelijk, een medestander!

Zelfs de meeste Disneyfans vinden 'm niks, laat staan gewone filmliefhebbers, en dat is zóóó ten onrechte.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:22:57 #57
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52593385
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:47 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

ongelofelijke onzin? (weer een nieuw begrip) De Van Dale geeft al 5 definities van kunst dus wat jij bedoelt met Films zijn kunst weet ik niet.
Zo moeilijk is dat niet. Appels zijn fruit. Honden zijn dieren. Films zijn kunst.
Definitie 1 uit de van Dale: het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze.
Films zijn een manier om creatief en/of origineel gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze tot uiting of voorstelling te brengen.
quote:
Als iemand zonder een uitgebreide reden een film die op de 33 plaatst staat in de top 250 (imdb) af doet als "pure crap" met als commentaar, het genre is niets voor mij, post het dan überhaupt niet.
Ik ben met je eens dat Marble post op zich een beetje overbodig was en imo ook niet had gehoeven.
quote:

Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.
Hij gaf de films geen onvoldoende omdat het genre hem niet aansprak. Maar omdat die de films allemaal op zich niks vond. En daaruit concludeerde dat het genre niks voor hem is.
Zoals Marble zelf ook al aangeeft:
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:52 schreef Marble het volgende:

[..]

Jij draait mijn woorden om. Ik ging kijken wat voor cijfers ik die films had gegeven, constateerde dat daar een patroon in zit, en concludeerde DAARUIT dat het hele genre me blijkbaar niet aanstaat, omdat ik al die films niet heb kunnen waarderen.
Verder vind ik dat je een film dus in eerste plaats beoordeelt op wat je er zelf persoonlijk, emotioneel van vond. Beoordeling op technisch vlak komt op een lagere plaats. Er zijn genoeg technisch zeer goede films, waar ik niks aan vond en een onvoldoende heb gegeven. Of films, die technisch stukken minder waren, maar leuk genoeg waren voor een voldoende. Als iemand Amelie een saaie film vond, wat zijn goed recht is, hoeft die hem van mij echt geen voldoende gaan geven omdat het technisch in orde is. En zo denken er veel meer mensen over. Dus zoals jij denkt dat het systeem werkt, werkt het dus niet.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:25:18 #58
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52593440
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:47 schreef Ame_thyst het volgende:
Verder bedoelde ik te zeggen dat het naar mijn idee niet eerlijk is om een film een lage score te geven alleen omdat het genre je niet aanspreek als dat niet zo is kan je de film een score geven op technisch vlak.
Dus jij hebt Transformers 2007 en Spider-Man 3 ook een 10 gegeven op IMDb? Want die zijn momenteel toch wel het summum van wat er mogelijk is op special effects-gebied dus volgens jouw eigen idiote regeltje zou je die dan wel verplicht een 10 moeten geven voor hun technische merites.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:25:56 #59
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_52593455
Love me if you dare (jeux d'enfants)
Op de hoes staat ook 'de nieuwe Amélie' wat ik overigens onterecht vind om te claimen want Amelie is uniek, en vind bepaalde dingen ook wel een beetje gejat uit amelie, bijv. kleurgebruik en filmtechnieken, maar de films is zeker wel de moeite waard.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_52593602
Chungking Express van Wong Kar-Wai
pi_52593855
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:25 schreef Marble het volgende:
[..]
Dus jij hebt Transformers 2007 en Spider-Man 3 ook een 10 gegeven op IMDb? Want die zijn momenteel toch wel het summum van wat er mogelijk is op special effects-gebied dus volgens jouw eigen idiote regeltje zou je die dan wel verplicht een 10 moeten geven voor hun technische merites.
Geen van beide gezien en ook niet van plan
Jij leest anders wel dingen die ik niet schrijf, met welk idioot regeltje verplicht ik dat je technische aspecten MOET meerekenen en een 10 geven ? Ik zeg alleen dat ik dat doe. Ik bedoelde het dan ook niet direct tegen jou, excuus als je het zo opvat.
quote:
Verder vind ik dat je een film dus in eerste plaats beoordeelt op wat je er zelf persoonlijk, emotioneel van vond. Beoordeling op technisch vlak komt op een lagere plaats. Er zijn genoeg technisch zeer goede films, waar ik niks aan vond en een onvoldoende heb gegeven. Of films, die technisch stukken minder waren, maar leuk genoeg waren voor een voldoende. Als iemand Amelie een saaie film vond, wat zijn goed recht is, hoeft die hem van mij echt geen voldoende gaan geven omdat het technisch in orde is. En zo denken er veel meer mensen over. Dus zoals jij denkt dat het systeem werkt, werkt het dus niet.
Eens, als het verhaal heel slecht is maar het ziet er goed uit zal ik echt geen voldoende geven maar misschien toch een puntje hoger geven. Dat imdb zo niet bedoel is snap ik, dan zouden ze wel verschillende aspecten hebben gebruikt waar je punten kon toewijzen.
pi_52595111
quote:
De filmmuziek is gewoon in 100-en reportages, documentaires enzo gebruikt. Ergo: eerst was er de soundtrack, en daar is veelvuldig van gejat. 'Gelukkig' hoor ik dat er onderhand ook van andere (minder bekende) soundtracks gejat wordt.

On tipoc: naast Un long dimanche... ook City of the Lost Children en Delicatessen, van dezelfde regisseur (Jeunet, die overigens ook voor Alien: Resurrection tekende). En La fille sur le pont die ik overigens nog op dvd zoek. Anyone?
Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:21:57 #63
15967 Frollo
pi_52595171
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:19 schreef c0ckgr1nder het volgende:

[..]

De filmmuziek is gewoon in 100-en reportages, documentaires enzo gebruikt. Ergo: eerst was er de soundtrack, en daar is veelvuldig van gejat.
Ik denk dat degene die je quootte dat héél goed wist.
pi_52595480
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:21 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik denk dat degene die je quootte dat héél goed wist.
Dat denk ik ook ja
pi_52596033
Yann Tiersen

Amelie is natuurlijk een genre opzich, maar misschien dat Finding Neverland wel in de buurt komt, qua leuke, wazige tussenstukjes.
Dit, dus.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:53:37 #66
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52597587
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:53 schreef Buitendam het volgende:
Yann Tiersen

Amelie is natuurlijk een genre opzich, maar misschien dat Finding Neverland wel in de buurt komt, qua leuke, wazige tussenstukjes.
Die vond ik dus weer saai, Finding Neverland.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:24:04 #67
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52598380
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:56 schreef MevrouwLili het volgende:Så som i himmelen (As it is in heaven) is overigens ook een hele mooie, emotionele, grappige, bijzondere film. Past ook aardig in het rijtje thuis...
Ik vond As it is in Heaven een bijzonder onoriginele, sentimentele, ongrappige braakfilm. Die alleen maar gewaardeerd wordt door vrouwen van boven de 50 en studenten die denken hip te zijn omdat ze naar een Zweedse film gaan.

Maarja. Chungking Express is idd. erg goed, maar die werd al genoemd. En Sunrise natuurlijk, maarja, die komt uit Amerika. Wel door een Duitser gemaakt though, dus misschien moet je 'm maar eens kijken.

Cockgrinder: Fille sur le pond is in de UK uitgegeven door Canal. Hier in Nederland is hij niet los verkrijgbaar (volgens mij), of je moet naar een importzaak gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door RuneRose op 22-08-2007 19:30:12 ]
pi_52598614
La Cité des enfants perdus van dezelfde maker. Je moet iets voorbij de vrij duistere sfeer kijken maar dan vindt je toch een hoop moois.
pi_52598857
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:24 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ik vond As it is in Heaven 'Så som i himmelen'een bijzonder onoriginele, sentimentele, ongrappige braakfilm. Die alleen maar gewaardeerd wordt door vrouwen van boven de 50 en studenten die denken hip te zijn omdat ze naar een Zweedse film gaan.
pi_52599397
Finding Neverland vond ik ook niet erg goed, maar ik ga toch is op zoek naar een aantal films die jullie noemen Bedankt. Jeux d'enfants lijkt me trouwens super, de hoes spreekt me al aan
pi_52679552
Een film die ik qua brilliantheid naast Amelie schaar is My Sassy Girl (en dan bedoel ik de originele Koreaanse versie)

Echt, nadat je deze film gezien hebt, krijg je geheid een glimlach om je lippen. Hij is zoooo leuk en zo mooi. En gewoon geweldig gefilmd, tikkeltje apart en anders verteld. En na de tweede keer zag ik de verwevenheid van allerlei kleine details. En dat maakt deze film zo goed en boeiend. En hoevaak je hem ook kijkt, hij blijft leuk.
En Jun Ji Hyun (The Girl in de film) is gewoon een geweldige actrice (zij speelt tevens ook in Il Mare (wat de originele versie is van The Lake House).

Yep Amelie en My Sassy Girl my fav films forever
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_52681596
moet het een positieve boodschap zijn?

The Fountain
What Dreams May Come
pi_52684829
Requiem for a dream?

Láng niet zo positief, maar wel met een boodschap en ook zeker zweverig in elkaar gezet volgens mij (Als ik de betekenis van zweverig goed begrijp )
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:22:17 #74
862 Arcee
Look closer
pi_52685605
Cashback

Erg fijne film.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52686113
Wat betreft de Met Een Warm Gevoel In Je Buik De Bios Uit -Factor zijn Little Miss Sunshine, Paris, Je t'Aime en toch ook wel (mits niet bang voor flink blote piemels vol in beeld) Shortbus aanraders.

Little Miss Sunshine.

Shortbus.

[ Bericht 16% gewijzigd door AudreyHepburn op 25-08-2007 22:47:43 ]
It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 26 augustus 2007 @ 10:11:51 #76
15967 Frollo
pi_52692926
Little Miss Sunshine

The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert is trouwens ook met een bus én grappig én ontroerend.

Al beginnen we de overeenkomsten met Amélie steeds verder kwijt te raken. Maar goed, dat was al zo sinds ik over Pocahontas begon.
  maandag 27 augustus 2007 @ 03:01:31 #77
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52717705
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:11 schreef Frollo het volgende:
Al beginnen we de overeenkomsten met Amélie steeds verder kwijt te raken.
Idd. Little Miss Sunshine en Amelie, een vergezochtere connectie bestaat er bijna niet. .
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:17:28 #78
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52721709
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:40 schreef MevrouwLili het volgende:

[Ik vond As it is in Heaven 'Så som i himmelen']
Ben je er zo 1.
pi_52722098
Zou jij Lord of the Rings 'Heer van de RIngen' noemen? Of Speed 'Snelheid'? Nee he?
Dan moet je Zweedse films ook gewoon hun Zweedse (veel beter klinkende) titels laten houden. Je kan er hooguit een vertaling achter zetten...
pi_52773324
Het is fabuleux. En ik raad je The science of sleep en Les triplettes de Belleville aan. En de andere films van Jp Jeunet
  woensdag 29 augustus 2007 @ 09:52:36 #81
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52773767
Så som i himmelen ontspoort tegen het einde naar een theatraal, voorspelbaar over-the-top sentimenteel melodrama waarbij het glazuur van je tanden springt, ik voelde me echt beledigd door die film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52773949
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:25 schreef -Mellow- het volgende:
Love me if you dare (jeux d'enfants)
Op de hoes staat ook 'de nieuwe Amélie' wat ik overigens onterecht vind om te claimen want Amelie is uniek, en vind bepaalde dingen ook wel een beetje gejat uit amelie, bijv. kleurgebruik en filmtechnieken, maar de films is zeker wel de moeite waard.
[afbeelding]
Hear, hear!
Echt een hele leuke, lieve film. Uitstekend jatwerk.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_52862915
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 03:01 schreef Marble het volgende:

[..]

Idd. Little Miss Sunshine en Amelie, een vergezochtere connectie bestaat er bijna niet. [afbeelding].
Als het gaat om films waarvan je na afloop een stukje gelukkiger bent dan ervoor, dan lijken Little Miss Sunshine en Amelie genoeg op elkaar om ze naast elkaar te noemen.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:01:06 #84
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_52868758
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Als het gaat om films waarvan je na afloop een stukje gelukkiger bent dan ervoor, dan lijken Little Miss Sunshine en Amelie genoeg op elkaar om ze naast elkaar te noemen.
.

Een mens wordt van alle echt goede films wel een stukje gelukkiger, dus als we jouw methode aanhouden kunnen we bijv. de hele IMDb top 250 maar in dit topique copypasten en klaar is Kees.

Amelie en Little Miss Sunshine lijken in de verste verte niet op elkaar dus je suggestie blijft vergezocht en ontoepasselijk.
pi_52868777
Pleasantville
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:03:08 #86
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52868802
Zie signature, ondertitel en avatar.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_52868825
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Så som i himmelen ontspoort tegen het einde naar een theatraal, voorspelbaar over-the-top sentimenteel melodrama waarbij het glazuur van je tanden springt, ik voelde me echt beledigd door die film.
Dat is Amelie ook, dus in dat geval hoort hij in dit topic.
pi_52868839
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:03 schreef Bupatih het volgende:
Zie signature, ondertitel en avatar.
"Eigen website maken?"
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:05:24 #89
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_52868858
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Eigen website maken?"
Bijna grappig.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:10:17 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52868959
La vie rêvée des anges vond ik wel een aardige, maar Amelie vond ik een waardeloze poppetjesfilm.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52870952
Een van de films die ik een 2e en 3e keer leuk vond om te zien.
En iedereen bedankt voor de aangedragen films.
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:09:29 #92
81237 releaze
best of both worlds
pi_52871398
ik vind Malena ook wel iets in die richting hebben eigenlijk.
pi_52872327
Of het in dit rijtje hoort weet ik niet maar ik wil een heel mooi, aandoenlijk verhaaltje delen (tevens tvp): "The Station agent". Door een vriend op geattendeerd en ik heb ervan genoten.
http://www.moviemeter.nl/film/14696

[ Bericht 5% gewijzigd door Quembel op 01-09-2007 19:01:57 ]
Please don't sit on my imaginary friend
pi_52876396
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 09:31 schreef jetsetter het volgende:
En ik raad je The science of sleep
seconded.
quote:
En de andere films van Jp Jeunet
Alien Resurrection
pi_52877748
Les poupées russes. Overigens ook met Audrey Tatou.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_52919157
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 18:51 schreef Quembel het volgende:
Of het in dit rijtje hoort weet ik niet maar ik wil een heel mooi, aandoenlijk verhaaltje delen (tevens tvp): "The Station agent". Door een vriend op geattendeerd en ik heb ervan genoten.
http://www.moviemeter.nl/film/14696
[afbeelding]
Ja, dat is ook zeker een aanrader.

Verder vond ik Valentín wel iets Amelie-achtigs hebben. Over een dromerig Argentijns jongetje in de jaren zestig, dat zijn probleemfamilie probeert te helpen en een band ontwikkelt met zijn vaders nieuwe vriendin.
pi_52925004
Whatever Happend To Harold Smith.
Let's Rummikub the night away.
  woensdag 5 september 2007 @ 00:09:52 #98
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_52950240
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:43 schreef MevrouwLili het volgende:
Clara et Moi
L'Auberge Espagnole
Laatste review op bol.com voor onderstaande film:
quote:
15 mei 2007 gaat je nix aan
K*t film

zo saai, en slecht! tja ik ben dan ook 13... en moet er een werkstuk over maken, ik vind m heel ingewikkeld!
  woensdag 5 september 2007 @ 00:42:46 #99
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_52950951
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:49 schreef zarGon het volgende:
Amelie. [afbeelding].

Kunnen leuke films tussen zitten, volgpost.
  woensdag 5 september 2007 @ 00:48:59 #100
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52951046
Oe, interessant topic

Ik moest zelf meteen denken aan 'you and me and everyone we know' en 'Paris je t'aime'
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')