abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60653974
Ervaring met glasvezelbehang heb ik niet, maar ik weet wel dat je ondergrond een zekere vlakheid en gladheid moet hebben. Ik zou de naden dus wel afvullen. Er zijn hiervoor een speciale nadenvuller en afwerkband. Zoiets zou je in de bouwmarkt moeten kunnen vinden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:16:33 #122
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60656482
Ik heb net een pot gipsplaatvuller gehaald. En zag meteen ook vreselijk leuk bedrukt vliesbehang dus dat heb ik ook maar vast meegenomen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_60682004
Bij het bekijken van de foto's van de nieuw geplaatste dakramen schrok ik even.
Het lijkt erop dat de gaten in de dakelementen gezaagd zijn, door de langsribben van de dakelementen heen.
Nlou ben ik geen bouwtechnisch expert maar ik hoop wel dat eea ondersteund word want nu rust er een redelijk gewicht op enkel een spaanplaatboven en onderplaatje van 3mm en een beetje EPS (piepschuim).

Heb niet verder in het topic gekeken maar is de boel wel goed ondersteund ivm inzakken van het dak?
Misschien heb ik het verkeerd gezien?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:41:08 #124
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60683674
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:19 schreef Kakakoka het volgende:
Bij het bekijken van de foto's van de nieuw geplaatste dakramen schrok ik even.
Het lijkt erop dat de gaten in de dakelementen gezaagd zijn, door de langsribben van de dakelementen heen.
Nlou ben ik geen bouwtechnisch expert maar ik hoop wel dat eea ondersteund word want nu rust er een redelijk gewicht op enkel een spaanplaatboven en onderplaatje van 3mm en een beetje EPS (piepschuim).

Heb niet verder in het topic gekeken maar is de boel wel goed ondersteund ivm inzakken van het dak?
Misschien heb ik het verkeerd gezien?
Volgens mij is er niet door de dragende balken van het dak gezaagd.
Ik heb dit niet zelf gedaan maar laten doen, in de hoop dat diegene er meer verstand van heeft.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:44:08 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60683730
Wat een raar spul is dat gipsplaatvuller zeg! Er valt bijna meer van mijn plamuurmes af dan ik in die naden krijg. Al word je er na een tijdje wel handiger in. Het is naar werken, constant op mijn hurken of knieën, want het blijft natuurlijk wel een schuin dak.

Vanmorgen heb ik de kozijnen van de dakramen geplamuurd, die zouden vanavond in de grondverf kunnen, als ik daar tenminste nog zin in heb.

Dit zijn niet de leukste klusjes, maar het is wel nodig om aan het leuke werk toe te komen.
pi_60688400
je had ook een zak roodband kunnen meenemen , kost waarschijnlijk minder dan gipsplaatvuller
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:29:59 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60688689
Ik ben benieuwd naar je motiefje!

Tips heb je al, behalve dan mss dat het wel handig is om handschoenen aan te trekken.
Wij hadden het niet en het viel nog wel mee, maar je kan er vreselijk jeuk van krijgen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:44:19 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60689003
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:08 schreef Sanne het volgende:

[..]

Owww, Bluezz, ik heb het inmiddels helemaal gevonden!

[ afbeelding ]

Wonderspul

In het Nederlands: Ajax Professional Glas en RoestVrij Staal
Sanne, waar koop je dit spul?

En succes met het klussen! even doorzetten en dan wordt het vast prachtig (en dan is het een heerlijk gevoel dat je dat zélf hebt gedaan!)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:00:22 #129
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60689321
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Sanne, waar koop je dit spul?

En succes met het klussen! even doorzetten en dan wordt het vast prachtig (en dan is het een heerlijk gevoel dat je dat zélf hebt gedaan!)
Bedankt!!
Ik koop het wonderspul gewoon bij Albert Heijn. Hij stond er ineens tussen, en ben er nog steeds blij mee. Wat een ontdekking!
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:00:50 #130
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60689335
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben benieuwd naar je motiefje!

Tips heb je al, behalve dan mss dat het wel handig is om handschoenen aan te trekken.
Wij hadden het niet en het viel nog wel mee, maar je kan er vreselijk jeuk van krijgen.
BE, het is deze geloof ik. Maar de kleur wijkt een beetje af.

Wat vind je ervan?

[ Bericht 9% gewijzigd door Sanne op 09-08-2008 20:09:41 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:06:43 #131
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60700748
Ow over die handschoenen, bedankt voor de tip! Ik krijg al snel jeuk van vreemde materialen of bijv. bloemen en planten waarmee ik in aanraking kom. Kan ik plastich handschoenen dragen, of stoffen? Wat is handig of maakt het niet uit?

Zal ook maar geen korte broek aantrekken als ik ga behangen bedenk ik me nu.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:19:08 #132
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60741715
Het eerste kozijn staat in de grondverf.

Die andere nog niet, want ik was nog niet tevreden met het plamuurwerk, dus dat moet weer 24 uur drogen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:47:44 #133
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60821631
De houten delen zitten inmiddels in de lak. Omdat er momenteel te veel troep op zolder staat is het wat moeilijk om foto's te maken, het zijn maar kleine stukjes die ik erop krijg.
Ik ga vandaag aan de structuurmuren beginnen. Die moeten glad en wel door middel van Alabastine Muurglad. Ben benieuwd of het moeilijk is, volgens het instructiefilmpje is het redelijk dummy proof.

Verder heb ik nog een ondergrond nodig voor de onderkant van de zijwandjes. Ik vond ergens in een nok van het dak nog wat rollen papierbehang. Er zit een klein structuurtje in en kan natuurlijk ook gewoon in de juiste kleur geverfd worden, dus ik denk dat ik dat ga gebruiken.

Daarnaast ontbreekt er nog een stuk MDF. Er zit een gat in de zijwand wat open moest om er een schuifdeursysteem te maken, maar dat is er nooit van gekomen. Ik geloof niet dat ik handig genoeg ben om die schuifdeurtjes er zelf in te jassen, dus het plan is nu om bij de bouwmaat een stuk MDF precies op maat te laten zagen dat ik er dan voor kan zetten. Voorlopig los, want het is toch wel handig om de ruimte daarachter te kunnen gebruiken om spulletjes op te bergen.

De buienradar geeft aan dat ik zeker de rest van de week nog niet aan de buitenkant van het huis hoef te denken dus voorlopig keutel ik nog maar even lekker verder op zolder.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:02:12 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60825145
Way to go Sanne! En volgens mij ben je veel handiger dan je jezelf inschat!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:29:38 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60836181
Wahahaa dat weet ik zo net nog niet. Ik zit namelijk net te rekenen. Ik wilde dus mijn logeerbed op zolder, maar dat gaat dus never nooit lukken, want ik krijg de lattenbodem niet door het trapgat. En als die al door het trapgat gaat kan hij de draai niet maken.
Mijn matras zal ik de zolder wel opkrijgen, maar zonder bed eromheen is dat niet mijn bedoeling.

Nou dan wordt het maar een knalroze studeer/hobby/knutsel/klus/naaikamer.

Of een grote poezenspeelplaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')