abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52597224
"Parkeren vuile auto wordt duurder".

Nou, dan was ik hem gewoon wat vaker.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:40:06 #122
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52597243
Ik heb gemengde gevoelens bij dit besluit: aan de ene kant verafschuw ik de auto, maar het is wel een zeer goedkoop besluit om de burger de auto uit te jagen.

Dit is mijn voorstel: parkeergarages/-terreinen aanwijzen als P+R-locatie, het OV op de schop gooien en een tolheffing voor het stadscentrum.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:40:30 #123
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_52601079
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:27 schreef Tarantallegra het volgende:
van Jole over SUV's
Van Jole

Maar ik begrijp dat hij terugwilt naar de tijd dat alleen de elite een auto heeft
pi_52601478
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Ach, zo lang je geen boer bent, wat heb je dan aan een SUV?, er bestaan ook busjes en stationcars als je die ruimte ECHT nodig hebt.
Misschien kan het ook iets te maken hebben met smaak!
Ik zit 90% van de tijd alleen in de auto.. Dat zou ook zonde zijn.. Wat een crap

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:32:36 ]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:24:42 #125
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52602887
-edit- Je mag het middelste gedeelte nog een keer posten. De rest is voegt niets toe aan een discussie

[ Bericht 45% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:38:01 ]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:27:27 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52602999
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:24 schreef Kritski het volgende:
-edit-
net alsof er nu nog geen parkeerprobleem is

als je de vakken 30% groter maakt = 30 % minder parkeerplaatsen = nóg groter parkeerprobleem.

dan kan je je suv uberhaupt nergens meer parkeren

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:41:18 ]
Huilen dan.
pi_52603010
quote:
-edit- Die doet deze user thuis maar

En betreffende de parkeerruimte die zo'n ding inneemt: ooit wel eens aan gedacht dat de parkeerplaatsen in Nederland gewoon te krap worden aangelegt? Zelfs ik met met m'n niet overdreven grote auto moet soms acrobatische toeren uithalen om schadevrij uit te stappen op een parkeerplaats.
speelgoed hadden.
-edit-Zie eerdere -edit-
Inderdaad, al die parkeerschades in Nl komen niet alleen door slechte automobilisten, maar ook door idioot krappe plekjes (met uiteraard paaltjes op slecht zichtbare plekken). In zekere grote steden is het onmogelijk om zonder steken te parkeren, en zelfs dan kan je nog niet je deur fatsoenlijk opendoen.

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:43:25 ]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:44:19 #128
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52603765
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

net alsof er nu nog geen parkeerprobleem is

als je de vakken 30% groter maakt = 30 % minder parkeerplaatsen = nóg groter parkeerprobleem.

dan kan je je suv uberhaupt nergens meer parkeren
Er is een parkeerprobleem in de stad omdat gemeenten te laks zijn in het aanleggen van fatsoenlijke en ruime parkeergelegenheid. Want de gemeente denkt dat iedereen z'n nieuw gekochte plasma-tv achter op de fiets mee naar huis neemt of in de bus. Ontmoedigingsbeleid, maar zo werkt dat natuurlijk niet in de echte wereld. Een wereld waar het gros van de ambtenaren geen deel van uitmaakt.

Trouwens, ik merk weinig verschil in grootte van een parkeerplaats in de binnenstad of bij de Ikea aan de rand van de stad (waar ruimte genoeg is om ruimere parkeerplaatsen aan te leggen).

Zo'n SUV is trouwens qua formaat niet veel groter dan een doorsnee gezinsauto. Het ding staat wat hoger op de wielen en 'oogt' alleen wat groter.
pi_52604048
Gewoon een ordinaire belastingmaatregel! Ik lig echt niet wakker van die paar euro extra voor een parkeerkaartje.

Alleen de manier waarop ze het ons "verkopen" vind ik wel walgelijk.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:00:30 #130
150991 Kritski
De Übermensch
pi_52604549
-edit- Je moet met deze post niet hier zijn. Beetje erg offtopic

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:50:06 ]
pi_52604856
quote:
-edit-

En betreffende de parkeerruimte die zo'n ding inneemt: ooit wel eens aan gedacht dat de parkeerplaatsen in Nederland gewoon te krap worden aangelegt? Zelfs ik met met m'n niet overdreven grote auto moet soms acrobatische toeren uithalen om schadevrij uit te stappen op een parkeerplaats.

-edit-
Mij valt juist op dat hoe kleiner de auto hoe meer ruimte deze inneemt

[ Bericht 16% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:50:52 ]
pi_52607339
-edit- verkeerde topic

[ Bericht 49% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:55:08 ]
pi_52607351
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je negeert mijn punt. Het is belachelijk om een norm te willen voor het soort auto's.
Je suggereerde dat het voor mij te ingewikkeld werd. Nou, dat valt nog wel mee hoor!
quote:
[..]

Spreekt voor zich, maar wat heeft dat met het topic te maken? Het gaat hier over parkeren.
Maar om te parkeren, zal hij toch ook moeten rijden.
Bovendien gaat het me wel degelijk aan, wat voor auto jij koopt. Want jij rijdt er mee op de openbare weg en parkeert op openbare parkeerplaatsen (of gvd op de stoep of het fietspad!) En de openbare ruimte is ook van mij. Nog los van de risico's die voor mij veel groter worden. De lusten voor een mens, de lasten voor de mensheid. Jouw vrijheid tast de mijne aan, en dat is niet liberaal.
quote:
[..]

Goede bedoelingen... houd ze maar voor jezelf!
Ja, als je alleen aan je eigen belang denkt, zul je dat wel prettig vinden.
quote:
[..]

Wat gaat er precies kapot dan? En wat zou er kapot gaan als ik een grote auto zou hebben (en een rijbewijs).
Er stond vandaag toevallg een foto van een ijzermijn in het NRC. En heb je wel eens een kolenmijn gezien? En dat is dan nog alleen maar voor het ijzer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52607404
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 03:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Heel veel mensen kunnen niet goed om gaan met een amorfe omgeving, dat verklaart denk ik ook goed waarom sommige mensen zo graag een overheid willen. Ik ben het overigens helemaal met je eens.
Zie mijn antwoord, dat hier wel vlak boven zal staan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52607521
quote:
van Jole over SUV's
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52607605
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Haha, wat een lachwekkende post. Maar laten we het dan ook omkeren: de overheidsbudgetten halveren in Drenthe. Wat hebben mensen in de Randstad, waar het geld verdiend wordt, te maken met Drenthe?

Ten tweede: waarom is iemand een schurk als hij een mooie auto wilt?
Het geld wordt helemaal niet verdiend in de Randstad, het wordt verspild aan de Randstad.
En wat de mensen in de randstad met Drenthe te maken hebben: daar is een bufferopslag voor gas, dat uit Groningen komt. Gedwongen door een minister, die, toen ze nog Commissaris van de Koningin van Drenthe was, mordicus tegen die opslag was. En alle randstedelingen willen na hun pensioen naar Drenthe.

Oh ja: het geld wordt verdiend in ZO-Noord-Brabant!
pi_52607831
quote:
van Jole over SUV's
Wat zei ik?

Jammer van zijn spraakgebrek, maar verder weet hij het mooi te brengen..
pi_52607962
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zo'n bullshitverhaal gehoord zeg. heeft die dorpsgek er ooit wel eens bij stilgestaan dat die auto ook zijn practische kanten heeft en dat vanwege die voordelen sommige mensen hem gebruiken? Ooit wel eens geprobeerd een hoogwerker, of een aanhanger vol met zware ladders te trekken met een doorsnee Japans of Koreaans gezinsautootje? Nee, zou je voor de grap eens moeten proberen, kijken of je daarna nog zo zeikt over SUV's, die hebben daar namelijk totaal geen problemen mee. De laadruimte van zo'n auto is ook ideaal als je elke dag op de weg zit met een karrevracht aan werkmateriaal, daar valt met een normale personenauto niet tegen op te boksen.
Ja, daar heb je een punt. Elke keer als ik zo'n ding zie rijden, denk ik: "Daar gaat weer een hard werkende aannemer/installateur/klusjesman naar zijn werk."
En bij gewone busjes en bussen denk ik dan: "Zo, zeker weer iemand uit de betere wijken/een voetbalvrouw/een bekende Nederlander die duur gaat winkelen!"
pi_52608048
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Of dat mensen ze gewoon mooi vinden.
Weet je wat pas mooi is? Zo'n groot amfibievoertuig uit de Tweede Wereldoorlog! Dat is pas kicken! Die kan ook nog in het water, dus op de overstroming van Holland ben je dan ook al voorbereid. Ik ga vast zo'n ding kopen, ga ik rondvaarten boven Schiphol organiseren.
pi_52608156
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:00 schreef Kritski het volgende:

[..]

-edit-

Zo fout, dat hij weer leuk wordt!

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 23-08-2007 13:56:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')