Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Datzelfde effect heb je natuurlijk ook bij vrachtwagens, maar het is niet zo ingewikkeld dat als er meer SUVs rondrijden, er meer ongelukken zijn waar de getroffen auto dermate beschadigd wordt dat het geen pretje meer als je er in zit.
Je zit altijd met verschillen. De gemiddelde SUV zit met de bumper zoveel boven de gemiddelde gezinsauto dat de SUV er bij een frontale botsing altijd er overheen zal schieten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.
Verder zit je sowieso met verschillen hoor. Als ik me een oude W124 / W126 aanschaf en ik rij daarmee tegen een oudere wagen dan heeft de inzittende van die recente wagen ook véél kans op letsel, aangezien die mercedessen niet meegeven en gewoon alles platdrukken waar ze tegenaan rijden.
Ik vind het nog steeds een belachelijk dom idee van die gasten. Wat doe je met een SUV diesel met roetfilters?! Die is schoner dan menig andere auto. Een groot aantal van die bakken cruised op gas?!quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:10 schreef NewOrder het volgende:
Het is overigens nog maar de vraag of gemeenten ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden die de nieuwe wetgeving zal bieden. Het betekent immers dat men parkeerautomaten zal moeten vervangen of aanpassen zodat kentekengegevens kunnen worden verwerkt. Vervolgens is het de vraag op basis van welke beschikbare gegevens men beoordeelt in welke tariefsklasse de auto valt. En dan is er ook nog het probleem met buitenlandse voertuigen die niet bij de RDW zijn geregistreerd.
Dat behoud je bij alle wagens. Als je gewone personenwagens gaat vergelijken, dan is een auto in de stijl van een S klasse of gelijk welke andere uit de kluiten gewassen auto ook veel sterker dan een corsa, en gaat bij een frontale aanrijding die corsa er ook veel slechter uit komen, gewoon omdat hij veel minder weegt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:21 schreef Wombcat het volgende:
SUV zijn veiliger voor de inzittenden, maar wentelen dat af op de andere verkeersdeelnemers.
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:50 schreef Athmozz het volgende:
Leg in de stad gewoon een paar grote parkings aan op de grotere doorgangswegen en zorg voor een zeer goed OV waar elke lijn om de 5 minuten rijdt, en de mensen laten hun auto wel op die parkings achter. In Gent is het al zo dat je in het historisch centrum & de winkelstraten niet eens met een auto mag passeren, en dat geeft ook totaal geen problemen, iedereen dumpt de auto op de parkings en gaat vandaar te voet / met het OV verder.
Ja, goed ideequote:Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor, maar er zijn gewoon winkelstraten zoals de Veldstraat & De lange munt waar de ene winkel naast de andere zit (zelfs de fnac zit daar) en je MAG daar niet met je auto inrijden. Als je dus een dikke plasma koopt in de Fnac in de Veldstraat moet je thuislevering vragen of hem dragen tot de dichtstbijzijnde parking (500m ongeveer). Verder is dat al jàren zo, dus daar moeten ze niet over klagen ook. Kleine particulieren zitten daar toch niet, die kunnen de huur van zo'n pand nooit opbrengen. De winkels die daar zitten zijn eerder winkels om in te gaan shoppen, je vindt daar (op een paar nachtwinkels en 1 mini-GB na) geen supermarkten, dus zo noodzakelijk is het niet om daar met de auto te staan. Alsof een mens in een keer zoveel kleren koopt dat hij ze niet kan meenemen in een zakje (en verder is shoppen in het centrum leuker daar hangt tenminste nog een leuke sfeer ook)...quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Jij hebt liever dat de overheid bepaalt waar winkeliers zich vestigen? Dan krijg je vanzelf een situatie zoals die nu is, waarbij winkeliers zich vrijwel allemaal in de binnenstad moeten vestigen, waar steden er allemaal hetzelfde uitzien en waar parkeren op zaterdagmiddag slechts voor een enkeling is weggelegd. Als de consument niet tevreden is over de locatie van een winkel, wie ondervindt daar dan nadeel van, de winkelier of de overheid?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef draaijer het volgende:
Ja, goed idee![]()
Dan kan je voor elke volgende winkel weer in je auto stappen om daarheen te rijden en wederom parkeergeld betalen
In Nederland niet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor
Winkelcentra mogen niet op industrieterreinenquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
En als je een paar tassen e.d. nodig hebt en je woont er? Wat dacht je van een zooi boeken plus laptob en een ander pak? Of ga je die ook achterop knopen. En what about boodschappen? Even boodschappen doen voor een gezin met 3 kids op de fietsquote:Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
het kàn ja, maar als ik met de vriedin naar de film ga, dan ga ik sowieso met de wagen. Als het regent kom je daar anders als een verzopen kat toe... Voor die 4km dat ik met de auto moet rijden doe ik het wel hoor (en de cinema's zelf hebben hier altijd een mooie parking)quote:Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
Dat is aan een ieder zelf om te bepalen. Overigens zie je nu al dat het centrum van steden op drukke tijden uitpuilt van de gestalde fietsen. Het is een kwestie van tijd tot ook de fietser wordt verbannen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
Omdat de gemiddelde Nederlander dan denkt dat hij niet de lul is. Inmiddels zouden ze toch anders moeten weten....quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:33 schreef more het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk één type auto uitgelicht, namelijk de SUV, die meer moet betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |