abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52693054
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Datzelfde effect heb je natuurlijk ook bij vrachtwagens, maar het is niet zo ingewikkeld dat als er meer SUVs rondrijden, er meer ongelukken zijn waar de getroffen auto dermate beschadigd wordt dat het geen pretje meer als je er in zit.
Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.

Verder zit je sowieso met verschillen hoor. Als ik me een oude W124 / W126 aanschaf en ik rij daarmee tegen een oudere wagen dan heeft de inzittende van die recente wagen ook véél kans op letsel, aangezien die mercedessen niet meegeven en gewoon alles platdrukken waar ze tegenaan rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:10:46 #262
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52693554
Het is overigens nog maar de vraag of gemeenten ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden die de nieuwe wetgeving zal bieden. Het betekent immers dat men parkeerautomaten zal moeten vervangen of aanpassen zodat kentekengegevens kunnen worden verwerkt. Vervolgens is het de vraag op basis van welke beschikbare gegevens men beoordeelt in welke tariefsklasse de auto valt. En dan is er ook nog het probleem met buitenlandse voertuigen die niet bij de RDW zijn geregistreerd.
pi_52693693
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.

Verder zit je sowieso met verschillen hoor. Als ik me een oude W124 / W126 aanschaf en ik rij daarmee tegen een oudere wagen dan heeft de inzittende van die recente wagen ook véél kans op letsel, aangezien die mercedessen niet meegeven en gewoon alles platdrukken waar ze tegenaan rijden.
Je zit altijd met verschillen. De gemiddelde SUV zit met de bumper zoveel boven de gemiddelde gezinsauto dat de SUV er bij een frontale botsing altijd er overheen zal schieten.

SUV zijn veiliger voor de inzittenden, maar wentelen dat af op de andere verkeersdeelnemers.
pi_52694487
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:10 schreef NewOrder het volgende:
Het is overigens nog maar de vraag of gemeenten ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden die de nieuwe wetgeving zal bieden. Het betekent immers dat men parkeerautomaten zal moeten vervangen of aanpassen zodat kentekengegevens kunnen worden verwerkt. Vervolgens is het de vraag op basis van welke beschikbare gegevens men beoordeelt in welke tariefsklasse de auto valt. En dan is er ook nog het probleem met buitenlandse voertuigen die niet bij de RDW zijn geregistreerd.
Ik vind het nog steeds een belachelijk dom idee van die gasten. Wat doe je met een SUV diesel met roetfilters?! Die is schoner dan menig andere auto. Een groot aantal van die bakken cruised op gas?!
pi_52694613
Ik vind dat we de rollen moeten omdraaien. Een stel idioten in Den-Haag willen de "koe" nog verder uitmelken en dan met het gore lef te zeggen dat het omwillen van de ruimte en de uitstoot (lees milieu)!?
Dit soort zaken halen werklijk het bloed onder mijn nagels vandaan.

De personen die dit achterlijke idee hebben verzonnen, zijn (mede) verantwoordelijk voor het feit dat we nog steeds niet op BioDiesel (Bio-Ethanol) en of waterstof rijden.
Waarom dan wel? Nou die gore stink staat wil de accijns op de brandstof niet kwijt. Het is zo'n massive inkomsten bron!? Omdat het al zo'n vreselijke inkomsten bron is, kunnen we het net zo goed nog verder uitmelken. De mensen blijven toch rijden.

In Den-Haag zitten de vieze hypocrieten en dan zich beter voordoen dan ze zijn..
Hierbij de opbouw van SHELL over het accijns wat de staat krijgt per liter. Let wel het is van 2005. Inmiddels is het nog veel erger. Toen (2005) was al het 66%!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door draaijer op 26-08-2007 12:22:01 ]
pi_52695385
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:21 schreef Wombcat het volgende:
SUV zijn veiliger voor de inzittenden, maar wentelen dat af op de andere verkeersdeelnemers.
Dat behoud je bij alle wagens. Als je gewone personenwagens gaat vergelijken, dan is een auto in de stijl van een S klasse of gelijk welke andere uit de kluiten gewassen auto ook veel sterker dan een corsa, en gaat bij een frontale aanrijding die corsa er ook veel slechter uit komen, gewoon omdat hij veel minder weegt.

Dat zo'n zware (en bij SUV's ook hoge) auto veiliger is, klopt inderdaad, maar het staat iedereen vrij een grotere wagen of een SUV te betalen. Als je met zo'n bak rijdt draag je sowieso al makkelijk dubbel zoveel af of iemand die met een kleindere rijdt, dus om die mensen nu nog zwaarder aan te pakken...

Leg in de stad gewoon een paar grote parkings aan op de grotere doorgangswegen en zorg voor een zeer goed OV waar elke lijn om de 5 minuten rijdt, en de mensen laten hun auto wel op die parkings achter. In Gent is het al zo dat je in het historisch centrum & de winkelstraten niet eens met een auto mag passeren, en dat geeft ook totaal geen problemen, iedereen dumpt de auto op de parkings en gaat vandaar te voet / met het OV verder.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:51:22 #267
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52695403
Parkeren is per definitie gay.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:31:52 #268
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696274
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:50 schreef Athmozz het volgende:
Leg in de stad gewoon een paar grote parkings aan op de grotere doorgangswegen en zorg voor een zeer goed OV waar elke lijn om de 5 minuten rijdt, en de mensen laten hun auto wel op die parkings achter. In Gent is het al zo dat je in het historisch centrum & de winkelstraten niet eens met een auto mag passeren, en dat geeft ook totaal geen problemen, iedereen dumpt de auto op de parkings en gaat vandaar te voet / met het OV verder.
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
pi_52696319
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Ja, goed idee

Dan kan je voor elke volgende winkel weer in je auto stappen om daarheen te rijden en wederom parkeergeld betalen
pi_52696603
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor, maar er zijn gewoon winkelstraten zoals de Veldstraat & De lange munt waar de ene winkel naast de andere zit (zelfs de fnac zit daar) en je MAG daar niet met je auto inrijden. Als je dus een dikke plasma koopt in de Fnac in de Veldstraat moet je thuislevering vragen of hem dragen tot de dichtstbijzijnde parking (500m ongeveer). Verder is dat al jàren zo, dus daar moeten ze niet over klagen ook. Kleine particulieren zitten daar toch niet, die kunnen de huur van zo'n pand nooit opbrengen. De winkels die daar zitten zijn eerder winkels om in te gaan shoppen, je vindt daar (op een paar nachtwinkels en 1 mini-GB na) geen supermarkten, dus zo noodzakelijk is het niet om daar met de auto te staan. Alsof een mens in een keer zoveel kleren koopt dat hij ze niet kan meenemen in een zakje (en verder is shoppen in het centrum leuker daar hangt tenminste nog een leuke sfeer ook)...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:59:47 #271
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696934
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef draaijer het volgende:
Ja, goed idee

Dan kan je voor elke volgende winkel weer in je auto stappen om daarheen te rijden en wederom parkeergeld betalen
Jij hebt liever dat de overheid bepaalt waar winkeliers zich vestigen? Dan krijg je vanzelf een situatie zoals die nu is, waarbij winkeliers zich vrijwel allemaal in de binnenstad moeten vestigen, waar steden er allemaal hetzelfde uitzien en waar parkeren op zaterdagmiddag slechts voor een enkeling is weggelegd. Als de consument niet tevreden is over de locatie van een winkel, wie ondervindt daar dan nadeel van, de winkelier of de overheid?
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:00:52 #272
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696953
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor
In Nederland niet.
pi_52698836
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Winkelcentra mogen niet op industrieterreinen

De overheid dwingt de automobilist het centrum in om vervolgens belastingen te gaan heffen omdat het centrum onleefbaar zou worden. Als het niet zo triest zou zijn dan zou je er eigenlijk om moeten lachen

[ Bericht 21% gewijzigd door Fastmatti op 26-08-2007 15:15:59 ]
pi_52716929
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52716992
Wat een non-discussie over die belastingdruk. De rijksbegroting is 250 miljard, het BNP 550 oid? Iets minder als de helft iig. Nog steeds te hoog natuurlijk
pi_52717007
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
En als je een paar tassen e.d. nodig hebt en je woont er? Wat dacht je van een zooi boeken plus laptob en een ander pak? Of ga je die ook achterop knopen. En what about boodschappen? Even boodschappen doen voor een gezin met 3 kids op de fiets
pi_52719749
Waarom wordt er eigenlijk één type auto uitgelicht, namelijk de SUV, die meer moet betalen? Waarom niet gewoon de gegevens van alle auto's verzamelen wat ze werkelijk uitstoten aan schadelijke stoffen, dus ook al die oude bakken die nog massaal rondrijden, kan via de apk en aan de hand daarvan een tarief samenstellen.

Krijg je straks ook een SUV ster opgeplakt als je een SUV rijdt?
pi_52721825
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
het kàn ja, maar als ik met de vriedin naar de film ga, dan ga ik sowieso met de wagen. Als het regent kom je daar anders als een verzopen kat toe... Voor die 4km dat ik met de auto moet rijden doe ik het wel hoor (en de cinema's zelf hebben hier altijd een mooie parking)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:13:04 #279
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52731049
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
Dat is aan een ieder zelf om te bepalen. Overigens zie je nu al dat het centrum van steden op drukke tijden uitpuilt van de gestalde fietsen. Het is een kwestie van tijd tot ook de fietser wordt verbannen.
pi_52732229
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:33 schreef more het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk één type auto uitgelicht, namelijk de SUV, die meer moet betalen?
Omdat de gemiddelde Nederlander dan denkt dat hij niet de lul is. Inmiddels zouden ze toch anders moeten weten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')