Niet met oestersaus. Vraag maar aan Knut.quote:
Ik kan bloemkool echt niet binnenhouden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Niet met oestersaus. Vraag maar aan Knut.
Met oestersaus smaakt alles goed.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:55 schreef Armageddon het volgende:
Ik kan bloemkool echt niet binnenhouden.
Dus beffen met oestersaus is goed te doen zeg je?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met oestersaus smaakt alles goed.
Alles zei ik toch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:21 schreef Joene het volgende:
Dus beffen met oestersaus is goed te doen zeg je?
ik had van jou niet anders verwacht J.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:35 schreef Jarno het volgende:
Hier ook bloemkool op. Bij mijn ouders, dat dan weer wel.. Je bent een pauper of je bent het niet he!
Hoe denk je anders dat ik zoeen hendig sjieke iMac kan gaan betalen?!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:36 schreef Joene het volgende:
[..]
ik had van jou niet anders verwacht J.
Net als de rest van nederland J. Leen van Frisia !quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat ik zoeen hendig sjieke iMac kan gaan betalen?!
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat heel Nederland bij mijn ouders at!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:41 schreef Joene het volgende:
[..]
Net als de rest van nederland J. Leen van Frisia !![]()
Zou een gezellige boel geven J. Heel nederland bij je ouders etenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat heel Nederland bij mijn ouders at!!
Ken je de rest van je geld uitgeven aan wijfenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:46 schreef Armageddon het volgende:
Weet je. Mijn werk roelt. Daar kan ik sochtend, smiddags en savonds eten voor nop.
Ik hoefde anders ook niet af te rekenen zonet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:46 schreef Armageddon het volgende:
Weet je. Mijn werk roelt. Daar kan ik sochtend, smiddags en savonds eten voor nop.
Volgens mij kijk je dat als je op je sterf bed ligt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef Armageddon het volgende:
Ben je erg in de war als je vrijwillig naar de gouden kooi kijkt?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef Armageddon het volgende:
Ben je erg in de war als je vrijwillig naar de gouden kooi kijkt?
en de fooi was een kusje van de baby aan oma?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoefde anders ook niet af te rekenen zonet..
Ze mochten d'r eten geven en in bad doen. Zodat ik rustig m'n prakkie kon eten. Dealtje he?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:48 schreef Joene het volgende:
[..]
en de fooi was een kusje van de baby aan oma?
Whehehe en hun maar denken dat jij de baby ff afgeeft omdat hun het leuk vinden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze mochten d'r eten geven en in bad doen. Zodat ik rustig m'n prakkie kon eten. Dealtje he?
Das een newbie woord j. Dat PWNED.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:51 schreef Jarno het volgende:
Vet pwned enzo!
Triest, gewoon triest...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:51 schreef Jarno het volgende:
Vet pwned enzo!
Alles onder de 140000.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:50 schreef ryangozer het volgende:
Vanaf welk ID mag je jezelf eigenlijk oldbie noemen...
Nog niet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:53 schreef Armageddon het volgende:
Hebben jullie Haagse John al gezien trouwens?
Zo vet!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:46 schreef Armageddon het volgende:
Ik ga een brief schrijven. Zie ik net op TV
http://www.rtl.nl/programma/brievenaanandre/#
Hey... Als ik je dan terugzingquote:
Menn.. Ga het echt wel toejuichen dat jij op tv moet zelfs!quote:Zij gelooft in mijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jij hebt contact met het vogeltje?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:08 schreef MUUS het volgende:
Hallo allemaal.. Ik ben druk, druk, nog drukker en zelfs mijn tandvlees is moe, wat erg debiel is, want het is goddomme vakantie.
Maar een lief klein vogeltje vertelde mij dat ik even hier moest kijken en mijn boezem mee moest nemen.
*klopt op schootje*
Doettus komen knuffelen met tante MUUS, Arma.
Nee, niet die vogel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:17 schreef Armageddon het volgende:
[..]
jij hebt contact met het vogeltje?
Ik ben stuk muus!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:20 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, niet die vogel..
Die blonde vogel uit Amsterdam die net naar Thailand is geweest om een laptop te neuken.
Weet ik, lief. Daarom kom ik nu ook even op het forum gluren.quote:
We doen morgen even bellen ok?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:24 schreef MUUS het volgende:
[..]
Weet ik, lief. Daarom kom ik nu ook even op het forum gluren.
Mail, PM, rooksignalen, hier lullen, moet ik je even bellen om mijn wijsheden door je strot te duwen of wil je helemaal niks? Roept u maar.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:30 schreef Armageddon het volgende:
[..]
We doen morgen even bellen ok?
Hehehehquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:34 schreef Armageddon het volgende:
[..]
http://player.omroep.nl/?aflid=2982254
ze bleef vandaag verdacht stil op dr stoeltje zitten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:20 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, niet die vogel..
Die blonde vogel uit Amsterdam die net naar Thailand is geweest om een laptop te neuken.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:10 schreef TALIN het volgende:
[..]
ze bleef vandaag verdacht stil op dr stoeltje zitten.
toen ik dr vroeg wat heb je allemaal gezien, keek ze naar et plafon![]()
niet happen he Rip!
Correct.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Niet met oestersaus. Vraag maar aan Knut.
Wil afdeling groningen je weer terug ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Onbegrijpelijke wezens, die vrouwen. Dat maakt ze ook wel weer leuk op een vreemde manier.
Zie je wel, Arma. Oestersaus werkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:04 schreef GI het volgende:
Correct.
Ze weet het opeens allemaal niet meer. Vermoeiend.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:07 schreef GI het volgende:
Wil afdeling groningen je weer terug ?
Nou ja, als ze het niet meer weet heeft ze moeite met de clossure enzo. Zoekt ze niet gewoon aandacht en een statement van jouw kant waarin je aangeeft dat je haar eigenlijk geen optie laat ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze weet het opeens allemaal niet meer. Vermoeiend.
Omdat ik een 31-jarige seksgod ben, HW. Daarom.quote:
Ouwe lul.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Omdat ik een 31-jarige seksgod ben, HW. Daarom.
Oh, sorry UIO, ik had het niet over jou ofzo. Ik bedoelde gewoon weer werken enzo.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze komt zondag.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:14 schreef GI het volgende:
Nou ja, als ze het niet meer weet heeft ze moeite met de clossure enzo. Zoekt ze niet gewoon aandacht en een statement van jouw kant waarin je aangeeft dat je haar eigenlijk geen optie laat ?
" Je moet niet zo zeiken en je neemt gewoon vrijdag vrij, je komt naar amsterdam en dan hebben we het er wel over "
Ze kon niet eerder en het komt mij ook wel goed uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:17 schreef GI het volgende:
Doet ze er twee dagen over om te komen... Weet je zeker dat je dit wil ?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:21 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze kon niet eerder en het komt mij ook wel goed uit.
Sorry, de dubbelzinnige opmerkingen detector stond nog even uit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:22 schreef GI het volgende:Reageer je nou serieus op die laatste opmerking ?
Duidelijke taal, R.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:32 schreef Ripley het volgende:
Zeg maar tegen die groningse slet dat ze niet zo moet liggen zeiken
*smeert oestersaus op Merel*quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zie je wel, Arma. Oestersaus werkt.
Behalve als dat je ding is, natuurlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:32 schreef Ripley het volgende:
Heb je er ook zo één?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ze weet het opeens allemaal niet meer. Vermoeiend.
Het is geen slet! Nou ja, alleen als ze bij mij is. Natuurlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:32 schreef Ripley het volgende:
Hey... Hier nog een!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Goed bezuhg!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vannacht trouwens bijzonder goed geslapen in m'n nieuwe bed.
Oeh..... teh nice!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:25 schreef TALIN het volgende:
mogguh everyone!
koffie en Motorhead - dead men tell no tales
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:32 schreef Ripley het volgende:
Zeg maar tegen die groningse dat ze moet stoppen met zeiken
Nou ja: of je wil het of niet. Dat wijvengezeikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het is geen slet! Nou ja, alleen als ze bij mij is. Natuurlijk.
vrouwen:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:46 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nou ja: of je wil het of niet. Dat wijvengezeik
Je hebt er lang naar gezocht hè?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:51 schreef HeatWave het volgende:
Zoek er gewoon een die niet zo zeikt, ze bestaan echt, zeldzaam, maar ze bestaan.
Uitgebreide selectieprocedurequote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je hebt er lang naar gezocht hè?
Lang en diversquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je hebt er lang naar gezocht hè?
"Mja, ik ben wel tevreden, heb een leuke baan, leuke vriendinnen en een lieve vriend. Maar soms heb ik wel zoiets van: is dit nou echt alles?"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:55 schreef TALIN het volgende:
vrouwen:
als ze niet wat te zeiken hebben zoeken ze wel wat te zeiken!!
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Mja, ik ben wel tevreden, heb een leuke baan, leuke vriendinnen en een lieve vriend. Maar soms heb ik wel zoiets van: is dit nou echt alles?".
Als in, echt, dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:18 schreef Jarno het volgende:
Arme Arma.
En dan denk je je maatje voor het leven te hebben gevonden, en dan loopt ze weg.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lang en divers.
Damn, ik denk dat ik echt alle mogelijke types wel gehad heb de afgelopen 10 jaar ofzo.
Ach, beetje vergelijken voor je koopt kan nooit kwaad zegt mijn vader altijd.
Heb jij met Merel gesproken?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Mja, ik ben wel tevreden, heb een leuke baan, leuke vriendinnen en een lieve vriend. Maar soms heb ik wel zoiets van: is dit nou echt alles?".
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:20 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En dan denk je je maatje voor het leven te hebben gevonden, en dan loopt ze weg.
in de categorie:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:17 schreef Ripley het volgende:
[..]![]()
![]()
"Soms heb ik het gevoel dat ik mezelf kwijt ben"
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:22 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het gewoon kut.
Heb je helemaal niks meer gehoord A?
(Niet dat het me verder wat aangaat hoor) En JustMe dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:24 schreef Armageddon het volgende:
Keihard. Ik heb het gevoel alsof ze van de één op de andere dag een heel ander mens is geworden. Alsof haar ziel is vervangen ofzo.
Ja, en nu opeens is dat een voordeel???quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef Ripley het volgende:
Ik ben opeens best blij dat ik niet op vrouwen val. Mannen zijn toch iets minder gecompliceerd
Daar heb ik wel een PM van gehad dat ze het rot vind voor ons beide. Maar die zit de hele week in Belgie. Die is aan het golfen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
(Niet dat het me verder wat aangaat hoor) En JustMe dan?.
quote:"Mja, ik ben wel tevreden, heb een leuke nieuwe baan, leuke vriendinnen en alle vrijheid en een lieve vriend. Ik heb een huis met een mooie tuin en drie schatten van katten. Ik heb net mijn universiteit afgerond en mijn rijbewijs net gehaald. Maar soms heb ik wel zoiets van: is dit nou echt alles?"
Mja.quote:
scholing! nergens voor nodig.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Zo zie je maar, zo'n universiteit kom je alleen maar verknipt vanaf.
Idd, doen die nutteloze uitvreters eens iets voor hun geld verdomme, wat heb je er anders aan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:39 schreef TALIN het volgende:
[..]
scholing! nergens voor nodig.
kindsoldaten enzo.....
Ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:35 schreef Jarno het volgende:
Zo zie je maar, zo'n universiteit kom je alleen maar verknipt vanaf.
Er is toch ook niet meer dan dat ze nu heeft? Wat is er nog meer dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Hier heb je een aanrecht en dat is alles dat je hoeft te weten. Echt, meer is er niet in het leven.
Vroegah was alles beter.
En er dan achter komen dat dat ook allemaal maar zwaar zuigt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:52 schreef HeatWave het volgende:
Tja, wat kan je doen als je dit niet genoeg vindt? Wereldreis? Emigreren? Zielige puppies uit oorlogsgebieden redden in Afrika?
Weet ik veel Arma. Ik ben een man. Ongecompliceerd dus. Ben de hele wereld over geweest en nergens heb ik meer gevonden. Niet dat ik ernaar zocht. Daar moet je vrouw voor zijn. Of een langharige rugzaktoerist met te rijke sponsors.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:51 schreef Armageddon het volgende:
Er is toch ook niet meer dan dat ze nu heeft? Wat is er nog meer dan?
Ik ken ze, HW. Ik ken ze. En allemaal komen ze terug met meer vragen dan antwoorden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:52 schreef HeatWave het volgende:
Tja, wat kan je doen als je dit niet genoeg vindt? Wereldreis? Emigreren? Zielige puppies uit oorlogsgebieden redden in Afrika?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Weet ik veel Arma. Ik ben een man. Ongecompliceerd dus. Ben de hele wereld over geweest en nergens heb ik meer gevonden. Niet dat ik ernaar zocht. Daar moet je vrouw voor zijn. Of een langharige rugzaktoerist met te rijke sponsors.
Tsja, dat vraag ik me ook wel eens af. Wat zoek je dan precies?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:51 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Er is toch ook niet meer dan dat ze nu heeft? Wat is er nog meer dan?
Ik ken ze ook. Mijn zweedse ex trok het ook allemaal niet meer, zodra ik het uitmaakte vertrok ze voor dik 1.5 jaar naar oa Australie. Ben haar daar nog op gaan zoeken, gewoon voor de lol ( en de seks) daarna is het langzaam een beetje verwaterd tussen ons. Maar toen ik haar voor het laatst sprak was ze nog vreemder bezig met relaties etc dan met mij, en wij woonden op 1125km afstand en konden elkaar in die tijd hooguit 1 keer per maand zienquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik ken ze, HW. Ik ken ze. En allemaal komen ze terug met meer vragen dan antwoorden.
langharige backpackersquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Weet ik veel Arma. Ik ben een man. Ongecompliceerd dus. Ben de hele wereld over geweest en nergens heb ik meer gevonden. Niet dat ik ernaar zocht. Daar moet je vrouw voor zijn. Of een langharige rugzaktoerist met te rijke sponsors.
Oh ja. Even vergeten. Is ie ook op zoek naar 'de betekenis van het leven'?quote:
Daar hebben veel mannen ook last van hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:00 schreef HeatWave het volgende:
iets over dat het tof is als meisje dat je iets voor elkaar kan krijgen als je er leuk uitziet en lief lacht, maar dat ze het niet kunnen hebben dat als er een mooier meisje hetzelfde doet en dus hun "plek" inpikt. Dan flippen ze...
het was ook maar een vage, 3 pints op in de tram mijmer theoriequote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:09 schreef Ripley het volgende:
[..]
Daar hebben veel mannen ook last van hoor
Momenteel vooral naar antibiotica geloof ikquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Oh ja. Even vergeten. Is ie ook op zoek naar 'de betekenis van het leven'?
www.vrijsoavrij.nlquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:10 schreef Ripley het volgende:
[..]
Momenteel vooral naar antibiotica geloof ik
Ramadan is pas over 3.5 week Armaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:14 schreef Armageddon het volgende:
Nog even een vraagje, iemand tips hoe ik weer kan gaan eten? Ik begin nu toch wel een beetje te tollen na bijna een week. Het is net of er een slot op mijn maag en keel zit.
Jij hebt toch niet écht een schwanz he, Inso?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:19 schreef Insomaniac het volgende:
Ik zal je vreten even in je keel stampen met mn schwanz!
Noem je me nou een wijf?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij hebt toch niet écht een schwanz he, Inso?
Misschien moet je voorzichtig even in haar broekje loeren J.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij hebt toch niet écht een schwanz he, Inso?
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:20 schreef Havoc het volgende:
[..]
Ramadan is pas over 3.5 week Arma.
En beginnen met boullion idd.
Test: waar ben je naar op zoek in je leven?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:22 schreef Insomaniac het volgende:
Noem je me nou een wijf?
Goede baan met veel geld en macht, een Aston Martin, geile wijven en bier.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Test: waar ben je naar op zoek in je leven?
Vent!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:25 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Goede baan met veel geld en macht, een Aston Martin, geile wijven en bier.
Ik ga hem gelijk aanmakenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:24 schreef HeatWave het volgende:
Mohammageddon..... Klinkt best ok.
Hallo kerel.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:25 schreef Insomaniac het volgende:
Goede baan met veel geld en macht, een Aston Martin, geile wijven en bier.
Geen idee wat je zegt, maar ik denk dat je het over hete wijven hebt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:27 schreef Insomaniac het volgende:
Nog geile smatjes hieroot?
Ja hoor, het is hier doorlopend dinsdagochtend tegenwoordigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:27 schreef Insomaniac het volgende:
Nog geile smatjes hieroot?
How you doin'?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:35 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja hoor, het is hier doorlopend dinsdagochtend tegenwoordig
Ik heb er hier nu vier rondlopen. Ze lopen alleen maar te zeiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:46 schreef HeatWave het volgende:
Wat moet het toch heerlijk zijn, dat zwanger zijn, kimmie fleurt er helemaal van op.
Oh en ff tussendoor. Als ik het allemaal een beetje begrijp is het zwaar zuigend voor je Arma.quote:
Je mag klagen als jezelf ongesteld cq zwanger bent geweest ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik heb er hier nu vier rondlopen. Ze lopen alleen maar te zeiken.
Dat kan je wel stellen. Ik heb me in mijn leven nog nooit zo beroerd gevoeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Havoc het volgende:
[..]
Oh en ff tussendoor. Als ik het allemaal een beetje begrijp is het zwaar zuigend voor je Arma.
Euh, jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:46 schreef HeatWave het volgende:
Wat moet het toch heerlijk zijn, dat zwanger zijn, kimmie fleurt er helemaal van op.
kijk! hebben ze weer wat ze zeiken!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je mag klagen als jezelf ongesteld cq zwanger bent geweest ja.
Aan beide is gewoon iets te doen, dus niet zo miepen luie afschuif wezensquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je mag klagen als jezelf ongesteld cq zwanger bent geweest ja.
alles is tijdelijk dude!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:50 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat kan je wel stellen. Ik heb me in mijn leven nog nooit zo beroerd gevoeld.
werk ze, hormomen-al-qaida-wapenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:52 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Euh, ja.
Ik mot zo naar mijn werk en heb geen tijd om meer te posten, vetklep!
Mijn haar doen kost hooguit 3 minutenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:53 schreef TALIN het volgende:
[..]
kijk! hebben ze weer wat ze zeiken!
weet je hoe zwaar het is voor de man om dat gezeur elke x weer te horen: ja maar jij bent nooit ongesteld, en jij hoeft geen 9 maand met een kind te lopen en te bevallen, jij hoeft niet elke morgen 3 uur voor de kast te staan en er dan achter te komen dat het eerste wat je aanhad toch het beste was, een uur over je haar te doen enz enz...
maar voor de rest: vrouwen, ben blij dat ze bestaan!![]()
Ja, maar geen brabo's meer in de buurt om het op af te reagerenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, doorlopende dinsdagmorgen..
Bleu gebruikt daarvoor naar verluid altijd het toilet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:56 schreef Ripley het volgende:
Ja, maar geen brabo's meer in de buurt om het op af te reageren
Moest wel even reageren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:08 schreef HeatWave het volgende:
Driekwart ouders ergert zich aan andermans kinderen.. De totale onredelijkheid in dat topic
.
Ja, stel je voor dat je kritisch bent in OUD!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:19 schreef HeatWave het volgende:
Ik kijk wel beter uit, Be bijt mijn kop eraf als ik daar ook nog eens ga lopen anti-blaag-rellen.
Dat overleef je niet man, de rellen in OUD FB zijn het heftigst en oprecht gemeend van heel FOK!. Die wijven maken elkaar he-le-maal af, stijf onder de hormomen. Je moet niet het lef hebben 1 kritisch ding te zeggen over kinderen of ze willen je bloed drinken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je kritisch bent in OUD!
De ouders zijn vaak erger.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Dat overleef je niet man, de rellen in OUD FB zijn het heftigst en oprecht gemeend van heel FOK!. Die wijven maken elkaar he-le-maal af, stijf onder de hormomen. Je moet niet het lef hebben 1 kritisch ding te zeggen over kinderen of ze willen je bloed drinken.
Leuk man, kinderen.
Die verliezen werkelijk alle redelijkheid uit het oog, niet normaal die oogkleppen. Alles, maar dan ook alles van hun kind is leuk, uniek, knap etc.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De ouders zijn vaak erger..
Bedanktquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
MSN emoticons werken hier niet, Insootje.
Wat een dom kutkindquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die verliezen werkelijk alle redelijkheid uit het oog, niet normaal die oogkleppen. Alles, maar dan ook alles van hun kind is leuk, uniek, knap etc.
Gisteren een of ander mokkel dat dr kind belde buiten, kind is 6 ofzo, vond het heel knap dat ie zijn eigen naam "al" kon schrijven..... vorige keer heel knap dat ie geplast had zonder in zijn broek te plassen..
Echt..... hoe blind voor normale dingen kan je worden??
Uhuh, begin over iets achterlijks, iets irriterends, iets levensverwoestends en HW hapt welquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:52 schreef Jarno het volgende:
Echt, die triggers van Heatwave zijn zo makkelijk te vinden he..
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:00 schreef GI het volgende:
Een domme vrouw van boven de 30 met een dikke reet die via een iBook zit te praten met haar allochtone kind die net geplast heeft op een dancefeest.
Er is een verklaring voor mijn ergernisquote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Moest wel even reageren..
Dan heeft ie vast het verkeerde wijf getroffen wat -per ongeluk- zwanger van hem is geworden. En het dan ook wil houden. En dat hij ermee moet trouwen, en dat dan ook maar doet bij gebrek aan beterquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef Jarno het volgende:
Echt, die Heatwave zou ik over een jaar of 10 wel eens willen zien. Ik zeg niet dat ik hoop dat het een saaie burgerlul wordt (wat 9 van de 10 uiteindelijk tóch wel worden, nee knul, JIJ niet, natuurlijk niet!), maar voor het scenario foute-30-er-of-40-er die tussen de 20 jarigen op Lowlands hip probeert te wezen voel ik ook wel wat.
Keep us posted..
Lekker met een beetje vaseline ?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:14 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben er sterk over na aan het denken J.
Misschien heeft Xtoys nog leuke pluggen A.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:16 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Beetje dat kontgat oprekken J.
per ongeluk zwanger bestaat niet, en zowel dan hebben we er doktoren voor. En wil je dat niet, jammer, we hebben er afspraken overquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan heeft ie vast het verkeerde wijf getroffen wat -per ongeluk- zwanger van hem is geworden. En het dan ook wil houden. En dat hij ermee moet trouwen, en dat dan ook maar doet bij gebrek aan beter.
Oh.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef Armageddon het volgende:
U begrijpt dat dit een garpje was.
Inso is gewoon een keilekker wijf. Maar kennelijk in ontkenning.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:48 schreef Armageddon het volgende:
Is het nu een man of een vrouw!? Ik wil het NU weten.
ja dag, ik zit vandaag tussen de IT'ers! DAT GAAT PROBLEMEN OPLEVEREN!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:45 schreef Jarno het volgende:
INSO NOU NOKKEN MET DIE ONZIN, GOOI JE TIETEN UIT JE SHIRTJE EN SPREID JE BENEN!!!.
Zie je nou dat het een wijf is Arma.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:50 schreef Insomaniac het volgende:
Nadeel; m'n nagel is gerafeld en niemand heeft een vijl..
Alsof elke man met gerafelde nagels moet rondlopen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zie je nou dat het een wijf is Arma.
verkeerde account Arma?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:51 schreef Insomaniac het volgende:
En net bij het plassen viel het me op dat mijn piemel echt heel klein is en zit weggefrummeld tussen wat lappen rosbief..
Nouja, eventueel kun je nog een manwijf zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:52 schreef Insomaniac het volgende:
IK HEB NU EEN EXISTENTIËLE CRISIS DOOR JULLIE HOKJESDRANG!
Zie hier het bewijs van je vrouwelijkheid. Een man heeft een existentiële crisis niet. Te gecompliceerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:52 schreef Insomaniac het volgende:
Inso. Toilethokje. IT-ers. Dringen -> Hokjesdrang.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:52 schreef Insomaniac het volgende:
jawel hoor, mijn exen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:55 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zie hier het bewijs van je vrouwelijkheid. Een man heeft een existentiële crisis niet. Te gecompliceerd.
Mannen, geen jongetjes.quote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Inso. Toilethokje. IT-ers. Dringen -> Hokjesdrang.
Ik snap het wel hoor.
Waren dat niet van die iets te ijdele gozertjes?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:57 schreef Ripley het volgende:
[..]
jawel hoor, mijn exen bijvoorbeeld
met petjes enzoquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:59 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
[..]
Waren dat niet van die iets te ijdele gozertjes?
Nog ff doorgaan en ik zou zeggen dat ze fervent aanhangers van Samwell zijn.quote:
Ik vind jouw lichaam helemaal niet zo verkeerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:58 schreef Insomaniac het volgende:
Ik ben in het verkeerde lichaam geboren. Ik ben overvalste bearforce1 homo gevangen in het goddelijke lijf van een meisje.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:58 schreef Jarno het volgende:
Niet dat het daardoor minder vervelend wordt ofzo. Dat dan weer niet.
Ga es fixen danquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:07 schreef TALIN het volgende:
damn wat een stelletje KUT users hiero!!
zeiken dat de pc zo langzaam is, mailtjes van 140 mb versturen, ja mail komt niet aan... dan stuur je het gewoon nog een x stomme trut!! ik heb 2 netwerkaansluitingen en ik wil er 3: bel Hans Kazan zwakstoom VMBO er enz....
Dankuwel, Rotterdammer.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik vind jouw lichaam helemaal niet zo verkeerd..
.
'Hey lekkere vuige homo, gevangen in een verkeerd lichaam, zal ik je ff rauw nemen?!' werkt beter volgens mijquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Zeg meisje, wil jij misschien mijn Euromast zien?"
Daar zit geen woordspeling refererend aan Rotterdam in.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:24 schreef Havoc het volgende:
'Hey lekkere vuige homo, gevangen in een verkeerd lichaam, zal ik je ff rauw nemen?!' werkt beter volgens mij.
Hihi.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Zeg meisje, wil jij misschien mijn Euromast zien?"
Die ken ook nog plat.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:29 schreef Insomaniac het volgende:
Hihi.. Op de achterbank van de :BX: ?
Je ken ook een volkswagen transporter huren en er een matras in tiefenquote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:07 schreef TALIN het volgende:
damn wat een stelletje KUT users hiero!!
zeiken dat de pc zo langzaam is, mailtjes van 140 mb versturen, ja mail komt niet aan... dan stuur je het gewoon nog een x stomme trut!! ik heb 2 netwerkaansluitingen en ik wil er 3: bel Hans Kazan zwakstoom VMBO er enz....
*knuffelt*quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef Armageddon het volgende:
MUUS, we gaan even mailen vanavond anders gaat ik weer janken aan de telefoon en daar heb ik geen zin meer in.
Janken mag ook, hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef Armageddon het volgende:
MUUS, we gaan even mailen vanavond anders gaat ik weer janken aan de telefoon en daar heb ik geen zin meer in.
Sociaal wezen sjoe.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:03 schreef MUUS het volgende:
[..]
Janken mag ook, hoor.
Maar wat u wilt, het is uw dag vandaag.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:59 schreef Havoc het volgende:
Of! Ripley, Inso en MUUS gaan Arma vanavond even opzoeken om hem een harde onder de riem te steken.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:03 schreef MUUS het volgende:
[..]
Janken mag ook, hoor.
Maar wat u wilt, het is uw dag vandaag.
"Ôh ja jôh, gâk?"quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:09 schreef Armageddon het volgende:
Ben blij dat ik mijn werk heb. Die Haagse gasten hier sporen echt voor geen meter. Kan je gelukkig nog even lachen zo nu en dan.
En dat voor iemand die aan de meeste mensen een pleurishekel heeft.quote:
Grote bek, klein hartje hoor, dat soort types.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:10 schreef Armageddon het volgende:
Zegt er net één hier:
"Ik zou blè zèn als me wèf weg zou lopen. Ik zou duh vlag uìthangen en gaan dansen op straat."
Meestal wel he J.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Grote bek, klein hartje hoor, dat soort types.
"Maah wat ben ik blè dat ze mèn bauxers was, mèn bieâh kaup en r straks een prakkie met jus en een slavink op tafel staat."quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:10 schreef Armageddon het volgende:
Zegt er net één hier:
"Ik zou blè zèn als me wèf weg zou lopen. Ik zou duh vlag uìthangen en gaan dansen op straat."
Tuurlijk. Die zou ook gek staan te kijken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Grote bek, klein hartje hoor, dat soort types.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:17 schreef MUUS het volgende:
[..]
"Maah wat ben ik blè dat ze mèn bauxers was, mèn bieâh kaup en r straks een prakkie met jus en een slavink op tafel staat."
"En af en toe kguip ik lekkâh tege die graute wolle ondâhbgoek aan."quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:17 schreef MUUS het volgende:
"Maah wat ben ik blè dat ze mèn bauxers was, mèn bieâh kaup en r straks een prakkie met jus en een slavink op tafel staat."
Jij bent gevoelig voor een bepaald slag volk. Die mag je dan weer wel.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
En dat voor iemand die aan de meeste mensen een pleurishekel heeft.
En hoe gaat het met de misselijkheid? Zijn er nog bepaalde luchtjes waar je misselijk van wordt en zo ja, word je nu misselijk als je aan die luchtjes denkt?quote:
Op het forum kan ik veel mensen hebben, maar IRL kan ik bijna niemand velen. Ripley is de lieve, sociale dame in dit topic, ik ben de misantroop.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:30 schreef Havoc het volgende:
[..]
Jij bent gevoelig voor een bepaald slag volk. Die mag je dan weer wel.
Ook wel de olbies alhier genoemd.
Ik ben net niet arrogant genoeg om te denken dat dit over mij ging.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef MUUS het volgende:
Zwangere del!.
[..]
Op het forum kan ik veel mensen hebben, maar IRL kan ik bijna niemand velen. Ripley is de lieve, sociale dame in dit topic, ik ben de misantroop.
Ripley: "Die en die is aardig."
MUUS: "Ik vind het een arrogante lul en wilde hem binnen twee seconden al op zijn bek slaan."
Ripley: "Ach, hij kan wat apart zijn, maar ik kan het goed met hem vinden."
MUUS: "Ik gun hem zijn zuurstof niet."
Ripley: "Errm... okay, dat kan.".
Je moet het redelijk bont maken wil ik je stom vinden jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef MUUS het volgende:
Zwangere del!.
[..]
Op het forum kan ik veel mensen hebben, maar IRL kan ik bijna niemand velen. Ripley is de lieve, sociale dame in dit topic, ik ben de misantroop.
Ripley: "Die en die is aardig."
MUUS: "Ik vind het een arrogante lul en wilde hem binnen twee seconden al op zijn bek slaan."
Ripley: "Ach, hij kan wat apart zijn, maar ik kan het goed met hem vinden."
MUUS: "Ik gun hem zijn zuurstof niet."
Ripley: "Errm... okay, dat kan.".
ik dacht nog even dat je zojuist een topic in r&p had geopend, totdat ik de OP ging lezen dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:37 schreef GI het volgende:
[..]
Ik ben net niet arrogant genoeg om te denken dat dit over mij ging.
Ja die ja !quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:41 schreef GI het volgende:
Is die G.I. Weer bezig ? NAar irritant mannetje dat over zijn emoties moet schrijven.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, sorry dat ik niet zo'n goede eerste indruk heb achtergelaten, MUUS..
Do me! Do me!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:43 schreef MUUS het volgende:
Jij arrogant, Knut?.
"MUUS, mag ik een knuffel?"
*twee seconden later*
"Mag ik nog een knuffel, MUUS? Nog één keer? Daarna ga ik socializen."
*vijf minuten later*
"Had ik al een knuffel gehad, MUUS?"
Jij bent een groot sociaal, vrolijk en vriendelijk beest, Knut.
[..]. Zo'n beetje hetzelfde verhaal als bij Knut. Alleen zonder het knuffelen, maar met verlegen gegiechel.
Jullie arrogant.. As if.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:43 schreef MUUS het volgende:
verlegen gegiechel.
Maar ik heb u nooit live meegemaakt, meneer Jarno.quote:
Ohja. Dem.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:46 schreef MUUS het volgende:
[..]
Maar ik heb u nooit live meegemaakt, meneer Jarno.
Raar, maar waar.
God, begin jij ook nog even moeilijke taal te gebruiken, wat is in godsnaam velen in deze contextquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:36 schreef MUUS het volgende:
Zwangere del!.
[..]
Sinds de chemokuurpillen is het bijna onder controle. Als ik eten moet koken dan vreet ik het daarna niet meer, maar verder valt het mee. Dingen die van zichzelf al sterk ruiken zoals salami zorgt wel voor een beetje kokken. Oja, en tegenwoordig als de katten kotsen ga ik ook meekokkenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:31 schreef Havoc het volgende:
[..]
En hoe gaat het met de misselijkheid? Zijn er nog bepaalde luchtjes waar je misselijk van wordt en zo ja, word je nu misselijk als je aan die luchtjes denkt?.
Vrij normale term toch? Iemand velen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:47 schreef Havoc het volgende:
[..]
God, begin jij ook nog even moeilijke taal te gebruiken, wat is in godsnaam velen in deze context.
Jarno, Doet geen meetings. Vandaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:46 schreef MUUS het volgende:
[..]
Maar ik heb u nooit live meegemaakt, meneer Jarno.
Raar, maar waar.
De laatste drie maanden word je meestal een watje. Althans ik heb de grootste lol gehad die laatste tijd van de zwangerschap. Bijna alles kon ik gebruiken om mijn vrouw in de maling te nemen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:47 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Sinds de chemokuurpillen is het bijna onder controle. Als ik eten moet koken dan vreet ik het daarna niet meer, maar verder valt het mee. Dingen die van zichzelf al sterk ruiken zoals salami zorgt wel voor een beetje kokken. Oja, en tegenwoordig als de katten kotsen ga ik ook meekokken.
Ik ben wel uitermate onvriendelijk. Zo stond ik in een winkel bijna te schreeuwen laatst.
Sorry, ik ben niet verder gekomen dan Mavo D met een 6 voor nederlands. Daarna alleen maar technisch gelul waardoor mijn algemene ontwikkeling op nederlands taalgebied een achterstand heeft.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vrij normale term toch? Iemand velen?
Ik heb Jarno wel gemeetquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:48 schreef Havoc het volgende:
[..]
Jarno, Doet geen meetings. Vandaar.
Hey leuk, ik ook niet.
Ja!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:56 schreef Jarno het volgende:
Oeh ja, met Smike zelfs.
En Ripley had toen aan m'n Spaanse Worstje gezeten geloof ik. Ofzo.
Ik ook maar ik ken ook het woord velen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:51 schreef Havoc het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet verder gekomen dan Mavo D met een 6 voor nederlands. Daarna alleen maar technisch gelul waardoor mijn algemene ontwikkeling op nederlands taalgebied een achterstand heeft.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:56 schreef Jarno het volgende:
En Ripley had toen aan m'n Spaanse Worstje gezeten geloof ik. Ofzo.
Deerniswekkend!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:57 schreef Armageddon het volgende:
Ik ook maar ik ken ook het woord velen.
Had er laatst ook weer één. "Dan ben je spekkoper" Kent Merel niet.
Eggie. En er zat allemaal wit spul op toen.quote:
Was geen aanval hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:51 schreef Havoc het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet verder gekomen dan Mavo D met een 6 voor nederlands. Daarna alleen maar technisch gelul waardoor mijn algemene ontwikkeling op nederlands taalgebied een achterstand heeft.
thnx!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:40 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je moet het redelijk bont maken wil ik je stom vinden ja![]()
Alhoewel ik een tamelijk ongefundeerde hekel op het eerste gezicht heb aan een aantal mensen. Meestal blijkt dat later heel terecht te zijn
OMG, MUUS die moeilijk lult.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:47 schreef Havoc het volgende:
[..]
God, begin jij ook nog even moeilijke taal te gebruiken, wat is in godsnaam velen in deze context.
FOK!meetings.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:48 schreef Havoc het volgende:
[..]
Jarno, Doet geen meetings. Vandaar.
Hey leuk, ik ook niet.
Huilie! Ik ben nog wel je allerbeste vriendin van de 5equote:
Ja, ik was er ook wel vrij snel klaar mee ja.quote:
Had ze d'r neus zitten poederen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eggie. En er zat allemaal wit spul op toen.
sjoe roel men!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:59 schreef Jarno het volgende:
Arma heb ik ook wel 2 x gemeet geloof ik.
Nu we het er toch over hebben.... Jou vind ik op het forum al zo'n enorme drol. Wat moet dat IRL dan wel niet zijn, mên.quote:
Elke keer als ik naar d'r neus probeerde te kijken bleef ik net ff wat lager steken. Zover heb ik het dus nooit gered A.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:01 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Had ze d'r neus zitten poederen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |