Hi Greys,
Zo...snel even een account geregeld zodat ik hier mee kan posten, hopen dat mijn werkgever het niet al te erg vind dat ik even hun als "provider" heb gebruikt..
Prachtig topic om een eerste post te hebben !!!
Hier FurryRedElmo71 oftewel Milanca..ik heb even het aanvullende mailtje wat ik je nog had gestuurd ge-copied uit m'n Hotmail als aanvullend "leesvoer" op mijn eerdere post
![]()
Geeft gelijk nog wat achtergrond info over mijn poezels
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi Greys !
Natuurlijk mag je het verhaal in het topic op Fok plaatsen, vind ik hartstikke leuk. (En inmiddels gebeurd, woei !) Mag onder mijn eigen naam. Ik heb op Internet meestal de alias FurryRed, en ik heb in een grijs verleden ook wel eens geprobeerd om een Fok Account op te zetten, maar volgens mij is dat toen niet goed gelukt..(en nu gelukkig wel !)
Zit net te lezen over Anthraxx die ook in Spijkenisse een kat heeft uitgekozen (Evert), zo leuk ! Hij lijkt heel erg op een eerdere poes (Terri) die ik uit het asiel daar had die helaas dit jaar is overleden, maar ook zo'n enorme kroelerd was.
Ik moet zeggen dat ik in Spijkenisse altijd een heel goed gevoel had als ik daar voor de katten kwam kijken. De verzorgster (Angelique) kon altijd heel enthousiast vertellen over "haar" beestenboel en wist van elke kat het hoe en waarom zodat er een goede "match" tussen dier en toekomstige blikopener gemaakt kon worden. Meestal wordt er even gevraagd wat je situatie is en wat je zoekt, en alle katten komen even langs, ook degene die misschien op basis van wat je zoekt niet direkt in aanmerking zouden komen, of die zichzelf niet goed kunnen "verkopen" omdat ze erg schuw zijn, of nog in afzondering zitten.
Het is soms inderdaad hartverscheurend welke verhalen je hoort over de redenen dat een kat wordt afgestaan. Vaak ergens achtergelaten, of men vindt ze bij een uit-huis zetting, of de oeroude smoesjes als "allergie" of "sproeien in huis". Of van die dierenverzamelaars die er 50 of meer hebben maar er niet goed voor kunnen zorgen..
Panda (zwart/wit) was als "zieke zwerfkat" in december bij hen binnengekomen..nou ja..ze was een echte Rubenskat van meer dan 10 kilo die in Rockanje in een snackbar heeft gezeten en dus alleen vette happen was gewend. Een enorm overgewicht, met alle nare gevolgen voor haar van dien (niet goed kunnen wassen, jeuk, gauw moe) !
Inmiddels zijn we via de dierenarts "op dieet" (9.75 kg...streefgewicht 4.5 kg in 54 weken !), en zie je al dat ze meer energie heeft en lekkerder in haar vel zit. Speels en een echte lieve kroelkat die heel lief kan kijken als je iets lekkers eet, haha.. In huize FurryRed wordt er dus niet veel meer met het bord op schoot op de bank gegeten omdat ze dan helemaal in je nek ligt om dat lekkere hapje op te peuzelen !
Sally (zwart met wat witte haartjes als befje) is zwervend op de Maasvlakte gevonden en bleek later door haar baasjes uit de auto te zijn gezet (!?). In het asiel werd ze liefkozend "Apie" genoemd omdat ze op zo'n klein doodshoofd aapje uit de Apenheul lijkt met haar grote ogen en smalle postuur. Haar baasjes namen later nog contact op met het asiel om definitief afstand te doen (en om te be-amen dat ze geen 8 jaar was als geschat door de dierenarts van het asiel, maar 2..en "Blikkie" heette), want "ze wilden haar niet meer"...onbegrijpelijk, want ze is de liefste, aanhankelijkste kat die ik heb ontmoet. En ik heb later wel moeten lachen om de naam "Blikkie"..want ze houdt helemaal niet zo van natvoer !
Goh..is het toch weer een hele lap tekst geworden !
Groetjes,
Milanca
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Echt een top aktie Greys ! Ik zat gisteren nog naar "Hart van Nederland" te kijken en zag dat er in het asiel in Uden een schimmel-infectie was uitgebroken waardoor alle 150 katten en de honden moesten worden geschoren, gewassen en medicijnen nodig hadden. Financieel prijskaartje van zo'n 19.000 Euro die het asiel niet kan ophoesten...wat zou ik dan willen dat ik "plotseling" de lotto won en zo'n asiel gelijk uit de brand kon helpen !
Goed, ik ga eens even kijken of de Postbank site in de lucht is..
Ciao !
M.
Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
József Kiprich....de Tovenaar van Tatabánya !