@KrentebolHooft:
Welk spel heb jij gespeeld? Volgens mij zit je toch echt in het verkeerde topic. Ik speelde op een geen laggende server, in een Engelse legioen (guild/clan) en daarnaast waren er nog genoeg andere volle legioens met Engels sprekenden. Ik kwam zelfs een aantal Nederlanders tegen.
Daarnaast is ranger vooral een solo class die gemakkelijk alles eruit kite en schiet. Weet nog wel dat ik Godzilla (Zo noem ik haar, Elyos kant...

) Met 4 levels verschil toch even mooi een aantal keer zonder moeite heb kunnen killen. Daarnaast heb je inderdaad één skill, wat veel op een ordinaire power shot lijkt, die gewoon stilstaand geschoten moet worden. En de rest kan al lopend afgevuurd worden. Je kunt ranger zo erg veilig spelen, dat je zelfs met 1 hp door zowat heel het spel kan komen.
Probeer anders een andere class uit. Ze zijn allemaal
imba...

(Sorcerer = Meteor, Templar = Pull, Ranger = root/slow, Cleric = Heal+chain, Assassin = stealth+crits...)
Tot nu toe vind ik het enige nadeel aan het spel dat er een aantal missies (de main quests vooral) zijn die je niet alleen kunt doen en dus gewoon afhankelijk bent van een groep.
Het spel is verder gewoon tering makkelijk, mits je het ook slim aan pakt.
Tips voor beginners:
- Begin met
extracten zo snel als je kunt! Angelica is de eerste
herb die je krijgt van Elyos zijde, en Fresh Angelica is wel een prijsje waard!
- Neem
alle quests die je ziet. In Verteron vindt je er sowieso al een flink aantal, op haast elk level.
-
Alchemy is super handig, en het verdient ook nog eens een flink zakcentje op een hoge level. (250+ of iets.)
-
Sewing (cloth/leather) en/of
armor crafting (plate/chain) is handig.
-
Cooking: Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het lijkt mij opzich wel een handige profession te hebben. Alleen het kost misschien teveel tijd om te nemen/onderhouden in de beta.
-
Krall is een elite stam aan de Elyos zijde waar je toch echt een party voor nodig hebt. Het is dan ook aangeraden deze eerste quests ervan te negeren tot dat je er meer van hebt. (Sinds je daar toch vaak moet zijn, en daar ook de laatste missie van Verteron bevind.)
-
Soul Shots is niet nodig, maar zijn er wel. Dus niet aangeraden om hieraan tijd te besteden, maar het kan.
- Er is een
Auction House, gebruik die dan ook ipv alles te verkopen aan de winkel.
-
Abyss kun je pas beleven vanaf level 25, maar sinds er toch alleen maar Baular's zijn die je dan twee-drie hitten is het niet aangeraden daar naar toe te gaan. (Jammer genoeg.

)