abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52551717
Ik woon sinds 3 dagen op me zelf, en van mijn ouders kreeg ik een vaatwasser mee

Dit ding kan al goed 10 jaar oud zijn en heeft bij mijn ouders 2 jaar niet gedraaid. Nu heb ik hem gister geprobeerd maar hij begon te lekken aan de voorkant Dit was niet erg veel, maar toen hij klaar was met zijn programma en ik de vaat wou opbergen lag er een hele laag water in de vaatwasser zelf.

Nu is de afvoer van de vaatwasser pas aangelegd dus die lijkt me goed

Nu had ik ook aan de afvoer slang gevoeld en die is gewoon droog (en zit niet klem), ik vermoed dat er geen water wordt afgevoerd.

Iemand ideeën wat het kan zijn?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:45:49 #2
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_52551766
Ik heb het ook gehad. Bij mij zat het aangesloten op de sifon van de wasbak, hier bleek een kleine verstopping te zitten waardoor het water erin bleef staan.

Ook wil een reset van de vaatwasser helpen, want dan "denkt" hij nog in een verkeerde stand te staan.. een reset en dan aanzetten dan gaat ie pompen als het goed is... gaat het water dan nog niet weg, dan zit er iets verstop of toch niet goed aangesloten.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_52551977
Of de pomp is gewoon kapot

Als ik 't goed begrijp vermoed je dat er tijdens de hele cyclus geen enkele keer water wordt afgevoerd (de afvoerslang is immers droog..). Dan denk ik dat je het in de machine moet zoeken en niet in de afvoer. Probeer hem inderdaad eens te resetten (als ie dat kan). En anders zou ik toch eens naar de pomp kijken. Overigens is de pomp typisch een onderdeel dat je wel kunt horen als het aanslaat. Dus probeer er ook eens naar te luisteren zou ik zeggen..
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_52552126
Als ie al 2 jaar heeft stilgestaan, dan heb je best kans dat er in het afvoer gedeelte het een en ander zit vastgeplakt. Dat had ik nl. al na 6 weken niet gebruiken. Ik moest toen een monteur laten komen om een onderdeel te vervangen. Dat was toen idd de afvoer/pomp
pi_52552701
Die van mij wilde laatst ook niet afvoeren, maar toen bleek dat het zout op was. Bijgevuld en klaaaarrr!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:36:12 #6
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_52552928
In de bodem van je vaatwasser (bij die van mij altans) zit een filter, haal die er eens uit en maak hem schoon.
Die wil nog wel eens dichtslibben.
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:38:14 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52552982
ik ga mee met de pomp.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator / Miss SHO dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:39:55 #8
22592 crew  Ole
pi_52553023
de pomp kan ook verstopt zijn. Eerst daarnaar kijken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:56:49 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52553404
je kan, als je een beetje handig bent, zo een nieuwe pomp monteren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:32:12 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52556256
Ik gok ook dat de pomp vast is geslagen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:33:33 #11
98593 KlappernootatWork
pi_52556295
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:32 schreef sanger het volgende:
Ik gok ook dat de pomp vast is geslagen.
Misschien een beetje gootsteenontstopper er in?
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_52558827
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:33 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Misschien een beetje gootsteenontstopper er in?
ja, en een nieuwe vaatwasser
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:00:37 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52558981
Misschien eens kijken of je een beetje bij de pomp kunt komen en hem met de hand aanslingeren?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:05:13 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52560870
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:36 schreef KlappernootatWork het volgende:
In de bodem van je vaatwasser (bij die van mij altans) zit een filter, haal die er eens uit en maak hem schoon.
Die wil nog wel eens dichtslibben.
Idd, zeker als je veel vette vaat hebt gedaan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:36:32 #15
98593 KlappernootatWork
pi_52561840
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, zeker als je veel vette vaat hebt gedaan.
Burritobonen...
Shit! werken zuigt...
pi_52569329
Op wat voor sifon heb je de boel aangesloten? Daar wil nog weleens een dopje tussenzitten wat je even over het hoofd ziet maar wel zorgt dat de afvoer is afgelsoten en er niet kan worden afgepompt.

Het eerste wat een vaatwasser doet als die begint is pompen om de kuip leeg te pompen, hoor je de pomp wel draaien?
pi_52571641
labyrinth is waarschijnlijk verstopt...
pi_52575626
koop een nieuwe
Zo'n oud ding van 10 jaar of ouder is niet echt meer betrouwbaar, je wil niet dat straks je keuken of erger nog je hele woonkamer onderwater staat.
Een nieuwe is vaak ook nog energie zuiniger, tenminste als je een met energielabel A koopt.
pi_52735466
OK, heb even getest met de afvoerslang in een emmer, en hij voert vrij weinig water af. Kan het er mee te maken hebben dat ik er een aquastop erop heb zitten op de kraan?
pi_52741130
Nee, het eerste wat een vaatwasser doet is leegpompen, aquastop of niet. Ik ga met KonnieKipke mee, labyrinth verstopt, of de pomp door bijvoorbeeld wat glas. Filters goed schoongemaakt?
pi_52741212
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:43 schreef Frankie79 het volgende:
Ik woon sinds 3 dagen op me zelf, en van mijn ouders kreeg ik een vaatwasser mee

Dit ding kan al goed 10 jaar oud zijn en heeft bij mijn ouders 2 jaar niet gedraaid. Nu heb ik hem gister geprobeerd maar hij begon te lekken aan de voorkant Dit was niet erg veel, maar toen hij klaar was met zijn programma en ik de vaat wou opbergen lag er een hele laag water in de vaatwasser zelf.

Nu is de afvoer van de vaatwasser pas aangelegd dus die lijkt me goed

Nu had ik ook aan de afvoer slang gevoeld en die is gewoon droog (en zit niet klem), ik vermoed dat er geen water wordt afgevoerd.

Iemand ideeën wat het kan zijn?
Ja gewoon, Dat je het programma halverwege hebt onderbroken, dat heb ik ook wel eens.
Zet hem even opnieuw aan dan gaat ie zijn programma afmaken/.

Als ie gestopt is dan moet ie tijdens de laatste vijf minuten na het drogen nog verder afpompen.

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 27-08-2007 23:43:04 ]
pi_53067813
OK, ben verder op onderzoek gegaan.

De klok werkt namelijk ook niet goed, hij staat geregeld stil zodat je hem een tik verder moet doen om zijn programma af te maken.

Bij elke tik die je doet voert hij geen water af.

Conclusie kan dus zijn dat hij niet afpompt omdat de klok stuk is? Of dat echt de pomp stuk is.

Als de pomp daadwerkelijk stuk is, dan gaat dat sowiezo meer dan 100euro kosten.

Maar kan het ook zijn dat als de klok stuk is dat hij dan niet pompt?
pi_53077388
quote:
Op maandag 10 september 2007 10:07 schreef Frankie79 het volgende:
OK, ben verder op onderzoek gegaan.

De klok werkt namelijk ook niet goed, hij staat geregeld stil zodat je hem een tik verder moet doen om zijn programma af te maken.

Bij elke tik die je doet voert hij geen water af.

Conclusie kan dus zijn dat hij niet afpompt omdat de klok stuk is? Of dat echt de pomp stuk is.

Als de pomp daadwerkelijk stuk is, dan gaat dat sowiezo meer dan 100euro kosten.

Maar kan het ook zijn dat als de klok stuk is dat hij dan niet pompt?
Check nou eerst het labyrinth maar eens.
pi_53081291
Als ik de slang op de grond hou ipv omhoog dan komt er wel water uit en leegt hij de bodem.
pi_53081441
heb hetzelfde probleem. Mijn vaatwasser staat al 4 maanden stil nu, tis het niet waard om m te laten maken. Hij is 10 jaar oud.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53088908
Ik zal ook op zoek moeten naar een nieuwe ben ik bang
pi_53103899
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:15 schreef Frankie79 het volgende:
Als ik de slang op de grond hou ipv omhoog dan komt er wel water uit en leegt hij de bodem.
Dat hoeft niet perse iets te betekenen. Het beste is gewoon de machine demonteren en rustig op zoek gaan naar de oorzaak.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:17:45 #28
98593 KlappernootatWork
pi_53119497
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:15 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse iets te betekenen. Het beste is gewoon de machine demonteren en rustig op zoek gaan naar de oorzaak.
Het kan ook zijn dat er niet genoeg water in zit om het vacuum van de pomp te laten werken.
Shit! werken zuigt...
pi_53272430
En toen deed hij het ineens weer

Heb de slang een paar keer laag op de grond gehouden en hij begon het steeds beter te doen
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:17:13 #30
98593 KlappernootatWork
pi_53273049
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:47 schreef Frankie79 het volgende:
En toen deed hij het ineens weer

Heb de slang een paar keer laag op de grond gehouden en hij begon het steeds beter te doen
gefeliciteerd, je kunt je borstel in de afvalton mieteren..
Shit! werken zuigt...
pi_53273941
hmm misschien toch nog maar eens proberen of ik 'm aan de praat krijg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53308665
Gewoon de slang laag houden en na 2/3x deed hij het weer

De afwasborstel ligt idd al in de prullenbak
pi_53310566
deed gister de deur van de vaatwasser open en ehb m ook weer heel snel dichtgedaan.. BLECH.. helemaal beschimmeld van binnen. Dat ding gaat gewoon lekker de deur uit en ik ga wel opzoekn naar een nieuwe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53314494
Waarom laat je hem niet 2 a 3 keer op een heet programma draaien? Samen met wat vaatwasmiddelpoeder. Dan wordt hij wel weer schoon van binnen hoor.
pi_53314650
tipje, als het de pomp is, ga naar een kringloopwinkel. Kans dat je daar voor een (paar) tientje(s) een andere kan halen.
Do what you love, love what you do!
pi_53319721
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:48 schreef Marsepein het volgende:
Waarom laat je hem niet 2 a 3 keer op een heet programma draaien? Samen met wat vaatwasmiddelpoeder. Dan wordt hij wel weer schoon van binnen hoor.
omdat ie het helemaal niet meer doet. Hij draait niet, pakt geen water.,. helemaal neits..
gewoon overleden dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53324132
Stekker zit er in?
pi_53331775
stekker zit er in ja. draaiknop draait wel rond but that's it
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_53339362
Meestal geeft een draaiende knop een code aan. Of heb jee een display met code?

Heb je merk en type?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')