Verdient dan ook een lintje.quote:Uiteindelijk raakte ik hecht bevriend met een jongen die oog had voor wat niemand ooit had gezien. Hij zag mij en hoe erg ik worstelde met mezelf. Hij vroeg me toen hij me nog niet zolang kende of ik was misbruikt en overtuigde me er in de periode die volgde van dat ik het een plaatsje moest leren geven voor ik verder kon. Met behulp van hem heb ik in de daaropvolgende jaren geleerd mensen weer te vertrouwen, mezelf weer te vertrouwen, te luisteren naar mijn gevoel als het zegt: "Dit is fout, ik wil dit niet" maar ook andere mensen een kans te geven.
Ja, eens. Verder vraag ik me af wat je, afgezien van je hart luchten, precies van ons verwacht. We 'mogen' geen suffe reacties plaatsen, niet zeggen dat je met een psych moet gaan praten, en dat vind ik ergens wel begrijpelijk hoor, dat je dat eerst meldt, maar ik denk dat je problemen veel te ingrijpend en complex zijn voor R&P, als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:
Hmm leuk dat jullie allemaal haar een hart onder de riem willen steken, maar het lijkt wel of jullie een beetje immuun zijn geworden voor wat er allemaal is gebeurd met TS.
Ze is jarenlang sexueel misbruikt als kind, kreeg nauwelijks tot geen aandacht van haar ouders en werd op school genegeerd.
En alles wat jullie zeggen is: " Aaaah gossie, komop meid, je bent pas 18! Alles komt nog wel goed! "
Lekker makkelijk
Dat is toch niet het aanstootgevende punt? Dat lijkt me zelfs een bruikbare tip, ze zal het toch een keer moeten doen/proberen, en dan uiteraard bij iemand waar het goed bij voelt, al dan niet na een beetje opbouwen (maar ook weer niet te lang...)... Het lijkt mij raadzaam dat ze seks ook met plezierig gaat associeren, en de beste manier daarvoor is het gewoon te doen (uiteraard met iemand waar ze zich fijn bij voelt), alleen praten zal immers niet het begrip seks positief gaan laden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:36 schreef Mivea het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar om tegen iemand die seksueel misbruikt is, te zeggen dat ze haar benen maar moet spreiden, dan spoor je gewoon niet.
Je hebt totaal geen idee wat je zegt, en waar je het over hebt.
En dat je niet eens doorhebt wat je zegt, sorry hoor![]()
Omdat je nooit een (serieuze) relatie zult krijgen als je dat niet doet... Verder is het geen vervelende handeling, en dat kan ze ook alleen maar gaan inzien door het te doen. En het hoeft heus niet meteen, maar ze moet echt niet tot haar 30e wachten, daarmee compliceert ze haar eigen leven enorm (en maakt het een stuk minder leuk) en dat zou toch zonde zijn. Daarmee bagatelliseer ik haar problemen niet - verre van - ik hoop haar alleen wel te laten inzien dat ze hier niet in moet blijven hangen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:55 schreef Inekris het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat een keer moeten doen of proberen?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:29 schreef Demellie het volgende:
(Ik ben dankbaar dat ik nooit misbruikt ben!)
Ik heb een reputatie zie ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:11 schreef oddman het volgende:
1. Complimenten voor het coherente verhaal.
2. Medeleven. Naar voor je wat er allemaal gebeurd is.
3. Ik, en toch zeker een aantal mannen met mij, ben niet de man voor jou. Getuige ook het commentaar van onze huisbal Diederik_Duck is onze eerste respons 'een kusje geven waar het pijn gedaan heeft', wat natuurlijk niet is waar je op zit te wachten. De mannelijke drang naar seks is stevig ingeprogrammeerd.
4. Dat geldt gelukkig niet voor iedereen. Sterkte!
Ben je via school dan in de eerste-lijns hulpverlening blijven hangen? Als het voor een hulpverlener te complex is, moet ie doorverwijzen en jou niet met je (ook voor jou, juist voor jou!) complexe probleem alleen laten aanmodderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:30 schreef Crystal_Mind het volgende:
Verder wil ik nog even zeggen ter verduidelijking waarom ik niets kon met een opmerking als: "Bezoek eens een psycholoog." Via school ben ik in aanraking geweest met hulpverlening, maar ze konden niet heel veel voor mij betekenen. De situatie was te complex en te groot om aan te pakken.
Blijf dat vooral ook doen!quote:Overigens vind ik het fijn om hier en daar te lezen dat ik goed schrijf. Schrijven is van groot betekenis voor me en ik hoop inderdaad dat ik daar iets mee kan later, maar dat is voor dán.
Note voor de mods: Ik ben de enige die tegengas gegeven heeft hierquote:Bovendien is het gewoon goed om tegengas te krijgen richting mijn denkpatroon.
Dat zei ik dus...... als je weer zo een leuke kerel met begrip voor jouw situatie tegenkomt en jullie liggen elkaar goed: go with the flow en laat het gewoon over je heen komen.quote:Ik moet gewoon horen dat het óók anders kan.
Niet helemaal waar, ik ook hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef NED het volgende:
[..]
Note voor de mods: Ik ben de enige die tegengas gegeven heeft hier
TS bedankt daarvoor. En jullie halen mijn berichten weg
[..]
Dat zei ik dus...... als je weer zo een leuke kerel met begrip voor jouw situatie tegenkomt en jullie liggen elkaar goed: go with the flow en laat het gewoon over je heen komen.
Vroeg of laat zal het er toch wel van komen
Suc6 verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |