abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52526938
quote:
Tarotkaarten betaald bij zoektocht naar werk
Uitgegeven: 20 augustus 2007 08:27

AMSTERDAM - Tarotkaarten, horoscopen en zelfontwikkelingcursussen worden door uitkeringsinstantie UWV betaald in de zoektocht naar werk. Dat blijkt uit een rondgang van de Volkskrant langs bureaus met een spirituele inslag.

Sinds drie jaar kunnen arbeidsongeschikten die aan het werk moeten en mensen met een WW- of Wajonguitkering een 'reïntegratietraject' op maat krijgen. Dit mag maximaal twee jaar duren en vijfduizend euro kosten.

Vorig jaar liepen er 42500 van deze trajecten bij het UWV. Meer dan tweeduizend bureaus zijn actief op deze 'spirituele' markt.

Cijfers

Een loopbaancoach van een van deze bureaus zegt in de krant: "Laat de markt zijn werk doen. Cliënten geven bureaus cijfers. Wie slecht scoort, zal uiteindelijk moeten stoppen."

Blik op Werk, dat een keurmerk voor de reïntegratiebureaus ontwikkelt, ziet niets in strengere regelgeving. Een woordvoerder stelt dat 'alles wat bijdraagt aan het aan het werk helpen van mensen, mag'.

Stop

De SP, het CDA en de ChristenUnie vinden deze voorziening te ver gaan en eisen een stop aan dergelijke subsidieverlening. De PvdA wil de spirituele hulp niet bij voorbaat afkeuren.

"In specifieke gevallen moet dat kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Ton Heerts.
What's next? Gaan de werklozen met de reïntegratiebureaus ook afspreken in welke limousine ze naar een uitzendbureau vervoerd worden?
pi_52527166
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:48 schreef Stabilizator het volgende:

[..]

What's next? Gaan de werklozen met de reïntegratiebureaus ook afspreken in welke limousine ze naar een uitzendbureau vervoerd worden?
Als dat werkt... waarom niet? Het is immers geld van de belastingbetaler.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
pi_52527203
quote:
het CDA en de ChristenUnie vinden deze voorziening te ver gaan en eisen een stop aan dergelijke subsidieverlening
Duh, 't is satansverering.
pi_52527207
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:58 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

Als dat werkt... waarom niet? Het is immers geld van de belastingbetaler.
Nou, er is anders geen enkel bewijs geleverd dat de tarotkaarten werken.
pi_52527234
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
Donder toch op met je nietszeggende gemekker .
pi_52527295
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:01 schreef Stabilizator het volgende:

[..]

Donder toch op met je nietszeggende gemekker .
.
pi_52527380
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:00 schreef Stabilizator het volgende:

[..]

Nou, er is anders geen enkel bewijs geleverd dat de tarotkaarten werken.
Zonder de besteding van het UWV aan dit soort bureaus zouden alle deze lui werkloos raken en aan moeten kloppen bij de uitkeringsinstantie. Dus het is in het eigen voordeel van UWV.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
pi_52527827
Volgens mij kunnen ze bij het UWV wel een kopietje gebruiken van Dawkins' documentaire Enemies of reason.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:41:51 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52528332
Tering wat een geitenwollensokkengedoe. Geef die lui dan een simpel baantje of een cursus waar ze wel wat aan hebben

Goed van de SP trouwens dat ze dit ook niet pikken
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:23:59 #10
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52529541
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een CU-stemmer die ik ken weigert zijn sterrenbeeld te lezen in weekbladen, en wordt boos als ik het voorlees.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52531274
Volgens mij hebben ze op de kermis geen extra medewerkers nodig, en zonodig trekken ze daar wel een blik familie open.
pi_52531729
Wat zou men in TRU hier van vinden?
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:27:03 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52536783
quote:
Idd, straks mogen ze ook auto's gaan huren op onze kosten omdat dat helpt bij het zoeken van werk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52537203
ik snap nog steeds niet hoe mensen werkloos thuis mogen en kunnen zitten.

laat ze in ruil voor een uitkering 4 dagen werken als:

-bejaardenverzorger
-kindercreche
-stadswacht
-stratenveger (zie je in spanje veel)
-groenbouw

kunnen ze op 1 dag solliciteren en 2 dagen weekend...
is toch fair?
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:54:32 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52537666
Ik snap best dat sommige mensen het niet mee zit in het vinden van een baan, vooral oudere werklozen

Maar ik snap niet hoe je die met Tarot aan een baan helpt
pi_52545595
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:41 schreef Hexagon het volgende:
Tering wat een geitenwollensokkengedoe. Geef die lui dan een simpel baantje of een cursus waar ze wel wat aan hebben
Ja wat? Ben je zelfstandig paranormaal met een vaste klantenkring, komt de staat je even lekker werkloos maken!
pi_52545648
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:40 schreef Bresser het volgende:
ik snap nog steeds niet hoe mensen werkloos thuis mogen en kunnen zitten.

laat ze in ruil voor een uitkering 4 dagen werken als:

-bejaardenverzorger
-kindercreche
-stadswacht
-stratenveger (zie je in spanje veel)
-groenbouw

kunnen ze op 1 dag solliciteren en 2 dagen weekend...
is toch fair?
Flikker op met die concurrentievervalsende bullshit. Laat dat soort bedrijven maar normale lonen en goede arbeidsvoorwaarden leveren in plaats van te blijven jammeren dat ze geen personeel kunnen krijgen.
pi_52614158
En toch lekker PvdA blijven stemmen!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_52617466
Dus volgens de PvdA helpt het bij het vinden van werk als ik mijn horoscoop ga lezen?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:35:18 #20
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52648331
quote:

[..]

Bijgelovig zijn en met een limo rijden, ik zie het verband niet...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_52684818
Bij mij wezen de Tarotkaarten uit dat ik uitkeringstrekker moest worden en zwart bij klussen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:56:31 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52684945
PvdA, stelletje overrijpe koekoekklokkunstenaars.

De volgende stap is natuurlijk het lidmaatschap van Al Qaeda in het kader van een assertiviteitstraining.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:07:56 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52685236
quote:
Dat is niet vergelijkbaar, maar het is natuurlijk om mensen die al labiel blijken te zijn (het krijgen van een baan, zeg binnen een half jaar, is voor iedereen mogelijk) ook nog eens op te schepen met klinklare onzin als tarotkaarten en horoscopen.

Dat de mensen voor die bankzitters moet betalen is al belachelijk, maar dat er ook nog eens vanuit gemeenschapsgeld betaald gaat worden aan de steeds grotere worden groep onzinverkopers.

Straks komen mensen er nog mee dat Peyotisme hun op weg zal helpen om een baan te vinden. En als je Peyote vies vind (dat schijn nogal niet te zuipen te zijn), dan start je gewoon je eigen Bierisme die verplicht zijn om elke dag minimaal 12 biertjes te drinken.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')