abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53596128
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:32 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Erna. Vergeet niet dat het CDA voortkomt uit de christelijke traditie en dat een verregaande islamisering niet echt wordt gewaardeerd.
"Christen-democratisch" staat niet gelijk aan "je reet afvegen aan de Nederlandse grondwet", hoor.
pi_53596175
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:10 schreef Martijn_77 het volgende:

en dan Verdonk er nog bij en er kan eindelijk echt iets gedaan worden
Hoe weinig begrijp je van politiek als je denkt dat dat een optie is?
  zondag 30 september 2007 @ 18:39:09 #103
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596219
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:35 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Christen-democratisch" staat niet gelijk aan "je reet afvegen aan de Nederlandse grondwet", hoor.
Ik denk dat veel CDA-stemmers moeite hebben met de bouw van grote moskeeën, met overheidsfolders in tien verschillende talen, de miljarden die worden verspild in de asiel- en immigratieindustrie, een generaal pardon etc. etc. Als de PVV dergelijke zaken aankaart, zal de gemiddelde CDA'er instemmend reageren.
Pugna Pro Patria
pi_53596229
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weinig begrijp je van politiek als je denkt dat dat een optie is?
Maar SCH, dat moet jouw droomkabinet zijn. Heerlijk je pijlen kunnen richten op zowel Geert, Rita als Jan-Peter.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 30 september 2007 @ 18:39:31 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53596235
oh god, de V naam is gevallen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53596280
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:39 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar SCH, dat moet jouw droomkabinet zijn. Heerlijk je pijlen kunnen richten op zowel Geert, Rita als Jan-Peter.
Ik zie een verstandig politicus als Jan Peter echt niet met Wilders gaan regeren. De VVD gaat al helemaal neit met Verdonk en PVV in een kabinet zitten natuurlijk.
pi_53596289
wie controleert maurice de hond eigenlijk?
pi_53596296
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:39 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel CDA-stemmers moeite hebben met de bouw van grote moskeeën, met overheidsfolders in tien verschillende talen, de miljarden die worden verspild in de asiel- en immigratieindustrie, een generaal pardon etc. etc. Als de PVV dergelijke zaken aankaart, zal de gemiddelde CDA'er instemmend reageren.
Je weet echt weinig van je eigen partij. Het slaat helemaal nergens op.
pi_53596308
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef RDam het volgende:
wie controleert maurice de hond eigenlijk?
Niemand. Het is dan ook weinig waard maar wel gezellig toch
pi_53596405
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:39 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel CDA-stemmers moeite hebben met de bouw van grote moskeeën,
Een verbod daarop betekent meteen een verbod op kerken, omdat het op een fatsoenlijke manier niet recht te praten is om de ene gelovige te benadelen en de andere niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soevereiniteit_in_eigen_kring
quote:
met overheidsfolders in tien verschillende talen, de miljarden die worden verspild in de asiel- en immigratieindustrie, een generaal pardon etc. etc. Als de PVV dergelijke zaken aankaart, zal de gemiddelde CDA'er instemmend reageren.
En allerhande verboden voor moslims goedkeuren? Geloof jij het?

Echt, jij past meer bij de PVV thuis.
  zondag 30 september 2007 @ 18:47:57 #111
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596457
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet echt weinig van je eigen partij. Het slaat helemaal nergens op.
63% is tegen een generaal pardon, bijna 40% wil de grenzen volledig dichtgooien (immigratiestop dus) en een moskee in christelijke CDA-bolwerken kun je echt wel vergeten. Het CDA in Ede heeft er bijvoorbeeld alles aan gedaan om te voorkomen dat Ede een moskee krijgt. Notabene onze huidige minister-president verklaarde zich in 2002 als tegenstander van de multiculturele samenleving.
Pugna Pro Patria
pi_53596486
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

63% is tegen een generaal pardon, bijna 40% wil de grenzen volledig dichtgooien (immigratiestop dus) en een moskee in christelijke CDA-bolwerken kun je echt wel vergeten. Het CDA in Ede heeft er bijvoorbeeld alles aan gedaan om te voorkomen dat Ede een moskee krijgt. Notabene onze huidige minister-president verklaarde zich in 2002 als tegenstander van de multiculturele samenleving.
Je hebt JPB bij de Algemene Beschouwingen niet gehoord over de PVV? Jij denkt echt dat er bij het CDA daadwerkelijk draagvlak is om een coalitie met de PVV tebeginnen? Kom nou toch...
  zondag 30 september 2007 @ 18:49:56 #113
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596496
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:45 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Een verbod daarop betekent meteen een verbod op kerken, omdat het op een fatsoenlijke manier niet recht te praten is om de ene gelovige te benadelen en de andere niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Soevereiniteit_in_eigen_kring
[..]

En allerhande verboden voor moslims goedkeuren? Geloof jij het?

Echt, jij past meer bij de PVV thuis.
Ik wil helemaal geen verboden voor moslims en ook geen verbod op de Koran. Wel geef ik aan dat veel CDA'ers (ook ondergetekende) de islamisering van dit land als een probleem zien. Men mag hier moskeeën bouwen, maar men ziet het liever niet.
Pugna Pro Patria
pi_53596511
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:49 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen verboden voor moslims en ook geen verbod op de Koran. Wel geef ik aan dat veel CDA'ers (ook ondergetekende) de islamisering van dit land als een probleem zien. Men mag hier moskeeën bouwen, maar men ziet het liever niet.
Je bent echt een PVV-er. De meeste CDA-ers zijn echt niet zo anti-islam.
  zondag 30 september 2007 @ 18:51:59 #115
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596543
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt JPB bij de Algemene Beschouwingen niet gehoord over de PVV? Jij denkt echt dat er bij het CDA daadwerkelijk draagvlak is om een coalitie met de PVV tebeginnen? Kom nou toch...
Ik weet zeker dat een er nu een regering CDA/VVD/PVV zou zitten als die drie partijen een meerderheid zouden hebben gehaald. Wilders heeft nu enkel zulke extreme standpunten omdat hij zich wil profileren om daarmee mediaaandacht te krijgen. In een rechtse coalitie zou hij dergelijke uitspraken nooit hebben gedaan. Dergelijke extreme partijen kun je het beste laten meeregeren, dan gaan ze zichzelf vanzelf matigen.
Pugna Pro Patria
pi_53596565
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:51 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat een er nu een regering CDA/VVD/PVV zou zitten als die drie partijen een meerderheid zouden hebben gehaald. Wilders heeft nu enkel zulke extreme standpunten omdat hij zich wil profileren om daarmee mediaaandacht te krijgen. In een rechtse coalitie zou hij dergelijke uitspraken nooit hebben gedaan. Dergelijke extreme partijen kun je het beste laten meeregeren, dan gaan ze zichzelf vanzelf matigen.
Moet ik hier op ingaan? Je bent misschien te jong om echt iets van politiek te begrijpen. VVD die met de PVV gaat regeren
pi_53596606
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:47 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Gemeentepolitiek is wat anders dan landelijke politiek.

JPB had het slechts over het delen van "bepaalde normen en waarden", wat essentieel moet zijn voor de integratie en dat anders een multiculturele samenleving nie kan bestaan. Niet dat moslims hun complete geloof moeten afzweren.
pi_53596618
De analytische vermogens van SCH zijn buitengewoon buitengewoon.
  zondag 30 september 2007 @ 18:57:27 #119
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596666
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Moet ik hier op ingaan? Je bent misschien te jong om echt iets van politiek te begrijpen. VVD die met de PVV gaat regeren
De PvdA wil toch ook regeren met de SP. Komop zeg, je bent als politicus de aangewezen persoon om dit land vooruit te helpen. Persoonlijke vetes zijn echt irrelevant.
Pugna Pro Patria
pi_53596684
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:51 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Als hij het enkel doet om mediaaandacht te krijgen, is hij nóg veel fouter dan gedacht. Dat betekent dus dat je geeneens afspraken met die man kan maken. Want je weet nooit of hij overdrijft voor de media of dat het een serieus standpunt is.
  zondag 30 september 2007 @ 18:59:29 #121
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596717
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als hij het enkel doet om mediaaandacht te krijgen, is hij nóg veel fouter dan gedacht. Dat betekent dus dat je geeneens afspraken met die man kan maken. Want je weet nooit of hij overdrijft voor de media of dat het een serieus standpunt is.
Regeerakkoord is regeerakkoord.
Pugna Pro Patria
pi_53596738
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De PvdA wil toch ook regeren met de SP. Komop zeg, je bent als politicus de aangewezen persoon om dit land vooruit te helpen. Persoonlijke vetes zijn echt irrelevant.
Het is geen persoonlijke vete maar een politiek inhoudelijk verschil van duizend lichtjaren.

Het CDA zal niet in gesprek gaan met de PVV, de VVD niet met de partij van Rita en ws. ook niet met de PVV. Je bent wel heel simpel alles aan het optellen nu. Zo werkt het in de praktijk niet, je moet bedenken wat partijen er mee te winnen hebben. De VVD gaat als kleinste partij echt niet met een afsplitsing regeren.

Het interessants is trouwens de peiling waar verdonk in mee doet. Ze wint 3 zetels van het CDA, 2 van de SP en 0 en de rest komt van de PVV (12) en VVD (4).
pi_53596799
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:59 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Regeerakkoord is regeerakkoord.
Kabinetscrisis is kabinetscrisis.
pi_53596819
Bovendien denk ik niet dat Wilders zo geinteresseerd is in regeringsdeelname. Net als de SP dat niet was.
pi_53596837
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

"Persoonlijke vetes"

Ik denk eerder gezegd dat het CDA zelfs nog eerder met de SP samen zal regeren dan de PVV!
  zondag 30 september 2007 @ 19:10:07 #126
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53596954
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Persoonlijke vetes"

Ik denk eerder gezegd dat het CDA zelfs nog eerder met de SP samen zal regeren dan de PVV!

Op die extreme anti-moslimstandpunten na deelt het CDA veel meer met de PVV dan met de SP.
Pugna Pro Patria
pi_53596978
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:10 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Op die extreme anti-moslimstandpunten na deelt het CDA veel meer met de PVV dan met de SP.
Vertaling:
Op 80% van het verkiezingsprogramma na deelt het CDA ...
  zondag 30 september 2007 @ 19:13:33 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53597009
Ah, Maurice de Hond.
Met die geweldig neutrale vragen als "De kosten van beveiliging van Geert Wilders zijn hoog. En worden betaald door de overheid, dus op basis van de
belastingbetalers. Vindt u dat de betaling van die beveiliging door de overheid gestaakt moet worden?" Vervolgens is 11% van de PVV-kiezers het ermee eens. 12% van de PVV-kiezers vindt dat de beveiliging eisen mag stellen aan wat Wilders zegt. 19% vindt dat Wilders' woorden leiden tot radicalisering. 9% vindt dat Wilders de bedreigingen over zichzelf afroept.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53597485
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Ah, Maurice de Hond.
Met die geweldig neutrale vragen als "De kosten van beveiliging van Geert Wilders zijn hoog. En worden betaald door de overheid, dus op basis van de
belastingbetalers. Vindt u dat de betaling van die beveiliging door de overheid gestaakt moet worden?" Vervolgens is 11% van de PVV-kiezers het ermee eens. 12% van de PVV-kiezers vindt dat de beveiliging eisen mag stellen aan wat Wilders zegt. 19% vindt dat Wilders' woorden leiden tot radicalisering. 9% vindt dat Wilders de bedreigingen over zichzelf afroept.
Daarbij peilt de Hond alleen op het internet en gebruikt allerlei vage berekeningen om dat te corrigeren.
  zondag 30 september 2007 @ 19:43:56 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53597771
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent echt een PVV-er. De meeste CDA-ers zijn echt niet zo anti-islam.
Misschien als ze er stemmen mee kunnen winnen

Jurgen gaat straks ongetwijfeld de kamer in voor het CDA en wordt ook nog wel minister. En op het forum oefent ie vast met het zich dusdanig in iedere bocht wringen dat het lijkt of het CDA een superieure partij is. Hij moet nog wel even leren dit wat minder doorzichtig te doen.
pi_53597835
Ik ben maar eens lid geworden van Peil.nl van De Hond. Lekker de peiling vervuilen

Nee hoor, vooral zien hoe dat nou echt in zijn werk gaat. Ik heb vroeger zelf ook gepeild voor het NIPO en weet uit eigen ervaring hoe verneukeratief het allemaal is.
  zondag 30 september 2007 @ 19:46:55 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53597854
Jurgen is een ras-CDA'er ja. Dertien in een dozijn maar dat vinden ze daar niet erg, integendeel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 september 2007 @ 19:48:02 #133
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53597885
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jurgen gaat straks ongetwijfeld de kamer in voor het CDA en wordt ook nog wel minister. En op het forum oefent ie vast met het zich dusdanig in iedere bocht wringen dat het lijkt of het CDA een superieure partij is. Hij moet nog wel even leren dit wat minder doorzichtig te doen.
Pugna Pro Patria
  zondag 30 september 2007 @ 19:49:57 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53597947
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:46 schreef SCH het volgende:
Ik ben maar eens lid geworden van Peil.nl van De Hond. Lekker de peiling vervuilen
Ben jij degene die aangaf "Maxima moet gewoon thuis blijven en duitse kinderen baren."?

Bron: http://www.peil.nl/?2351
  zondag 30 september 2007 @ 19:52:33 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53598017
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
oh god, de V naam is gevallen...
* Martijn_77 mompelt iets over rode lap en stier
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53599151
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben jij degene die aangaf "Maxima moet gewoon thuis blijven en duitse kinderen baren."?

Bron: http://www.peil.nl/?2351
Jawohl Herr Seitkich
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 september 2007 @ 21:59:10 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53601922
Peilingen een grote onzin.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53602937
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien het huidige aantal zetels hoeft CDA niet zulke rare fratsen uit te halen om aan zetels te komen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 16:56:58 #139
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53927458
quote:
Peiling: CDA verliest, GroenLinks in opmars

Het CDA zakt licht weg in de wekelijkse peiling van Maurice de Hond. Wanneer nu Kamerverkiezingen worden gehouden, zou de regeringspartij 37 zetels krijgen, één minder dan vorige week en vier minder dan bij de laatste verkiezingen.

De PvdA herstelt zich met één zetel meer dan vorige week tot twintig zetels, hoewel dat er nog altijd dertien minder zijn dan bij de verkiezingen.

Laagterecord
De negentien zetels van vorige week betekende een laagterecord in de peilingen van De Hond.

GroenLinks zet de opmars in de peilingen voort en staat op elf zetels, waar de kiezers in november vorig jaar de partij er nog zeven gunden.

Verdonk
Wanneer Rita Verdonk met een eigen partij zou meedoen, zou ze kunnen rekenen op achttien zetels, één minder dan in de vorige peiling. Die zetels snoept ze vooral af bij de Partij voor de Vrijheid, die zonder een lijst-Verdonk 24 zetels zou halen maar anders niet meer dan veertien.

Ook de VVD, het CDA en de SP zouden kiezers aan Verdonk verliezen.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53932866
GroenLinks doet het atlijd goed als er geen verkiezingen zijn.

Schokkend wel die zetels voor Verdonk, die mensen hebben zeker haar optreden bij NOVA tegenover Scheffer niet gezien, of ze houden van leegheid, dat kan ook.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:05:53 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53934286
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:05 schreef SCH het volgende:

GroenLinks doet het atlijd goed als er geen verkiezingen zijn.
Dat zeiden ze van de SP ook.
pi_53934322
Hoe kunnen mensen nu zeggen dat ze op Verdonk stemmen, er is geen eens een partij program.
Of zegt voor die stemmers de naam Verdonk al genoeg?

Vreemd...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:16:08 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53934568
Imago natuurlijk. En natuurlijk de terechte verwachting dat ze wat aan die bûtenlândêrs gaat doen. Constant ageren tegen moslims/allochtonen/asielzoekers/immigranten/buitenlanders, en je begint op 5 zetels.
pi_53934655
In de peiling die in de volkskrant staat zat verdonk op 4 zetels geloof ik. Dat scheelt nogal wat .

Voglens de Hond zouden wilders en Verdonk samen al meer stemmen halen dan de hele VVD nu heeft
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:19:29 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53934674
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:16 schreef Sidekick het volgende:
Imago natuurlijk. En natuurlijk de terechte verwachting dat ze wat aan die bûtenlândêrs gaat doen. Constant ageren tegen moslims/allochtonen/asielzoekers/immigranten/buitenlanders, en je begint op 5 zetels.
Wat ik mis is een partij die terecht de problemen met de buitenlanders benoemt (de politie mag in Amsterdam Zuidoost bijv. niet eens controleren op ID-kaarten, want je zou er illegalen mee op kunnen pakken ) maar al die racistische uitingen achterwege laten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:50:17 #146
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53935474
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat ik mis is een partij die terecht de problemen met de buitenlanders benoemt (de politie mag in Amsterdam Zuidoost bijv. niet eens controleren op ID-kaarten, want je zou er illegalen mee op kunnen pakken ) maar al die racistische uitingen achterwege laten.
Pugna Pro Patria
pi_53936266
Welke partij benoemt problemen met allochtonen niet dan ?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:17:13 #148
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53936307
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:16 schreef gelly het volgende:
Welke partij benoemt problemen met allochtonen niet dan ?
CDA, PvdA, VVD, CU, D66, SP
Pugna Pro Patria
pi_53936438
Dan vraag ik mij af wat je onder benoemen bestaat ?
pi_53936518
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

CDA, PvdA, VVD, CU, D66, SP
Kijk je stapt dus over naar GL?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')