Kan me voorstellen dat je je daar op verheugd jaquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:45 schreef Chicolate het volgende:
Eet je lunch maar vast nu ... krijg je ook weer een normaal ritme terug![]()
AAAAAAAAAH (zit nu gillend voor mn computer van blijdschap) ik krijg net een brief van mijn tkd vereniging, de trainingen beginnen echt officieel vrijdag alWow zit echt te stuiteren van blijdschap
Ik kan vrijdag gewoon weer sporten! Me weer heerlijk uitleven, oh dat heb ik echt gemist!
sandwich spread op knackebrodquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:41 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
sandwich spread.. dat is gewoon kots in een potje
Volgens mij olie, daar zitten minder onverzadigbare vetten inquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Ik zelfs niet op ontbijtkoek, vroeger at ik altijd boter, maar nu niet meer.
Wat is eigenlijk het gezondste om vlees te bakken? Boter of olie? Momenteel gebruik k boter..
Olie. Weet niet meer waarom, het was iets met vetten die bij kamertemperatuur vloeibaar zijn of vast zijn. En olie is plantaardig, dat was ook al beter ofzo? Weet het echt niet meer, alleen dat de conclusie was dat olie gezonder isquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:11 schreef StefanieV het volgende:
Ik zelfs niet op ontbijtkoek, vroeger at ik altijd boter, maar nu niet meer.
Wat is eigenlijk het gezondste om vlees te bakken? Boter of olie? Momenteel gebruik k boter..
Das margarine.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Olie. Weet niet meer waarom, het was iets met vetten die bij kamertemperatuur vloeibaar zijn of vast zijn. En olie is plantaardig, dat was ook al beter ofzo? Weet het echt niet meer, alleen dat de conclusie was dat olie gezonder is
Ik eet altijd boter (becel pro actief ofzo) op mn brood, vooral als ik er ook kipfilet op heb. Anders vind ik het te droog en bij jam enzo trekt het beleg dan zo in het brood, hou ik niet van
(Psssst, ik noem alle vetten voor op brood boter, of het nou margarine, halvarine of iets anders is. Wat ik heb is zelfs de dieetversie, dus zal wel halvarine zijn. Overgebleven van mn ouders die Sonja gingen volgen. En best lekker in vergelijking met meeste dieetzooiquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:21 schreef conleche het volgende:
[..]
Das margarine.
Op brood eet ik ook geen boter en vlees bakken doe ik of in olie (wokken), of van die becel vloeibaar. Of, als ik de jus ga opeten, roomboter. Maar dat laatste doe ik niet als ik wil afvallen. Als ik de grilpan gebruik dan smeer ik het vlees ook een klein beetje in met olie.
Waarom zou je meer gaan eten als je niet wil aankomen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:41 schreef grizegrijn het volgende:
Even een vraagje tussendoor;
Ik heb de afgelopen 2 maanden niet zoveel gegeten door omstandigheden, een paar honderd calorieën per dag. Nu wil ik weer wat meer gaan eten, maar hoe kan ik dat het beste doen zonder dat er een aantal kilo bij komt? Langzaam opbouwen, of heeft dat geen effect en kom ik toch nog een paar kilo aan?
Meer gaan bewegen is op het moment geen optie...
Omdat 200 calorien per dag ook niet gezond is. Nu eet ik gemiddeld wel iets meer, 400 of zo maar ik wil gewoon weer net als eerst eten. Dat was ook al nooit veel, maar dit is toch ook niet gezond.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:57 schreef 2live het volgende:
[..]
Waarom zou je meer gaan eten als je niet wil aankomen?![]()
Ja ik wil ook wel een sport zoeken (zwemmen en krachtsport of zo), maar de komende tijd werkt dat gewoon niet (heeft een reden, maar die zal ik hier niet gevenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:03 schreef Chicolate het volgende:
Misschien omdat het niet gezond is zo extreem weinig te eten?
... ik zou het langzaam opbouwen. Sowieso zal je merken dat je bijna niets meer opkan: je maag enzo is niet meer gewend aan grote hoeveelheden eten. Langzaam opbouwen, maar dan nog is er de kans dat je aankomt. Bewegen is eigenlijk essentieel, vooral in het begin. Kan je niet wat vaker naar de supermarkt fietsen ipv met de auto ofzo? Dat is ook al beweging
Ik zou eerst eens kijken hoeveel calorien je echt binnen krijgt op een dag, ik bedoel 1 boterham is al 80 kc.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:02 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Omdat 200 calorien per dag ook niet gezond is. Nu eet ik gemiddeld wel iets meer, 400 of zo maar ik wil gewoon weer net als eerst eten. Dat was ook al nooit veel, maar dit is toch ook niet gezond.![]()
In het begin alleen een plakje cake of zo, nu gemiddeld:quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:10 schreef 2live het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens kijken hoeveel calorien je echt binnen krijgt op een dag, ik bedoel 1 boterham is al 80 kc.
En dan heb je nog geen beleg.
In dit geval weet ik wel een makkelijke manier waarbij je ongemerkt meer calorien binnen gaat krijgen: koop eens van die versgepeste sapjes bij de AH! Of pers het zelf. In drinken zitten vaak meer calorien dan verwacht. Verder mis ik de zuivel, dus bij je ontbijt een glas melk/optimel ofzo. (tussendoor edit: waar heb je de aardappelen/rijst/pasta bij je avondeten gelaten? Die heb je ook nodig hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:16 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
In het begin alleen een plakje cake of zo, nu gemiddeld:
's ochtends een halve eierkoek
's middags een halve of hele bruine boterham met vrij caloriearm beleg (stukje ei of reepje kip of zo)
's avonds een blikje fruit of wat groente met een klein stukje vlees.
tussendoor neem ik vaak een paar pruimpjes en een biscuitje, maar sommige dagen ook niks tussendoor.
Drinken is alleen water of thee, of soms light frisdranken. Lijkt me niet dat dit zoveel meer is?
Maar goed, ik wilde alleen weten hoe ik het op kan bouwen
Ik was 6 augustus voor het laatst geweest, ben vandaag gegaan en dan wil ik eigenlijk morgenmiddag en vrijdagmiddag weerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:11 schreef Miss_S het volgende:
boter waar ik het over had is trouwens ook margarine
ik noem ook alles boter
en ik probeer het nu wel vaker te gebruiken dus eet ik maar vaker ontbijtkoek
en dat gaat lekker sylvana hoe vaak ga je nu per week naar de sportschool?
en dan steeds 1,5 uur?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik was 6 augustus voor het laatst geweest, ben vandaag gegaan en dan wil ik eigenlijk morgenmiddag en vrijdagmiddag weerWil nu toch echt wel proberen om 2-3 keer in de week te gaan, want merk wel dat het afvallen dan een stuk sneller gaat
En het ziet er dan meteen strak uitquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:13 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik was 6 augustus voor het laatst geweest, ben vandaag gegaan en dan wil ik eigenlijk morgenmiddag en vrijdagmiddag weerWil nu toch echt wel proberen om 2-3 keer in de week te gaan, want merk wel dat het afvallen dan een stuk sneller gaat
Ja, ik ga altijd 1,5 uur zo'n beetje. Soms 1 uur en 3 kwartier, maar minimaal 1,5 uur. En dan doe ik zo'n 1 uur of 5 kwartier cardio en een half uur krachtquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en dan steeds 1,5 uur?
sporten helpt zekerdan is het ook niet zo erg als je afentoe zondigt
Op de kermis hebben ze altijd van die lekkere suikerspinnen en popcornquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:18 schreef Miss_S het volgende:
ik denk trouwens dat ik vandaag niet heel veel kcal binnenkrijg
ontbijt: 2 plakjes ontbijtkoek met margarine, kiwi en een halve glas melk
lunch: 2 meergranen boterhammen met sandwichspread
avondeten: hamburger van de grill op een wit broodje en salade
om 7 uur ga ik met een vriendin naar de kermis en daar eet ik verder niets
Nah het hoeft niet ongemerkt, ik vind eten lekker maar ik ben pas aan m'n keel geopereerd waardoor eten niet ging, en daarna had ik een verstopping waardoor veel eten ook niet prettig was en er ook niet lang in bleef omdat ikg ewoon vol zatquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:04 schreef Chicolate het volgende:
[..]
In dit geval weet ik wel een makkelijke manier waarbij je ongemerkt meer calorien binnen gaat krijgen: koop eens van die versgepeste sapjes bij de AH! Of pers het zelf. In drinken zitten vaak meer calorien dan verwacht. Verder mis ik de zuivel, dus bij je ontbijt een glas melk/optimel ofzo. (tussendoor edit: waar heb je de aardappelen/rijst/pasta bij je avondeten gelaten? Die heb je ook nodig hoor. En ontbijt met eierkoek is moeilijk gezond te noemen...)
Daarbij denk ik eigenlijk niet dat onze tips hier gaan werken. Dit is een soort eetstoornis (nee geen anorexia ofzo, zo noem je het als je te weinig eet om vitamines enzo binnen te krijgen, maar je niet eens flauwvalt of andere klachten krijgt, en moeite hebt met meer eten) en ik zou hiervoor een verwijzing van de huisarts vragen. Vriendin van me kon een dag op 2 mandarijntjes leven, kreeg daar een gebalanceerd dieet waarmee ze niet aankwam, maar ze kan nu weer gewoon eten aan. Overweeg dat eens
niet echt mij idee van lekkerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:27 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Op de kermis hebben ze altijd van die lekkere suikerspinnen en popcorn(pas maar op
Mwa, ik zou eerst naar de husarts gaan om te vragen wat hij er van vindt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:29 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
Nah het hoeft niet ongemerkt, ik vind eten lekker maar ik ben pas aan m'n keel geopereerd waardoor eten niet ging, en daarna had ik een verstopping waardoor veel eten ook niet prettig was en er ook niet lang in bleef omdat ikg ewoon vol zatNu is die verstopping weg en heb ik ook geen last meer van m'n keel, dus kan ik weer gewoon gaan eten. Ik haal m'n calorieen liever uit eten dan uit drinken omdat ik eten wel lekker vind
Ik zal het eerst langzaam opbouwen tot een normalere hoeveelheid, en als ik dan nog aan ga komen ga ik wel even langs de HA ja.
Bedankt
preciesquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:33 schreef roooosje het volgende:
[..]
Mwa, ik zou eerst naar de husarts gaan om te vragen wat hij er van vindt.Ik maak ook de fout wel eens om hier te vragen naar opties en dat aan te nemen, terwijl de huisarts iets heel anders zegt. Fok! is een mooi klankbord, maar geen medisch forum.
We zijn u eenmaal aardige mensenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
precies
ookal bedoelen we het allemaal wel goed hoor
Huh? Het is nog geen 6 uur. Ga je om 8 uur slapen of zo??quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:43 schreef Miss_S het volgende:
zo net nog een kiwi op na het eten
dat moet maar genoeg zijn voor vandaag
ik ga zo naar de kermis en als ik terug kom ga ik naar bedquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Huh? Het is nog geen 6 uur. Ga je om 8 uur slapen of zo??
succesquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:16 schreef mercurial3 het volgende:
om mn sixpack btr te voorschijn te krijgen doe ik gwn de usual stuff,
- elke dag hardlopen, de ene keer 5km de andre 10km.
- gezond eten tussendoortjes vermijden
GL evry1
Wat voor online-shop was dat dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:00 schreef Chicolate het volgende:
Mijn bestelling van kleding is binnen! ... en ik hou maar 1 broek. 3 shirts moeten terug, 2 omdat ze rond mn borst te strak zitten (terwijl mn middel prima past! Maar mijn borst is helemaal zo groot niet?) en 1 omdat de kleuren niet mooi staan bij mn ogen, zijn anders dan op internet ... en 1 broek terug omdat die ook te klein is (maat 30, dus toch nog te klein, had vetrolletje).
... kom ik er net achter, wat dus niet op internet stond, dat je aanbiedingen (wat dit allemaal zijn) niet kan ruilen ... zit ik hier straks met 55 Euro aan onbruikbare kleding! Dat is NIET eerlijk! (maargoed ik heb ook wel eens na een maand pas spullen geruild, en dat ging ook goed) Nu maar even mailtje gestuurd en morgen ff bellen. Hopen dat ze me niet ook nog de verzendkosten laten betalen, die shirts hadden gewoon een vreemd model![]()
He bah, vandaag is pechdag (al meer van dit soort tegenvallers gehad)
www.large.nlquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat voor online-shop was dat dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |