o nee hoor ik eet waar ik zin in hebquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:45 schreef Chicolate het volgende:
Eten jullie echt maar 1200 op een dag om af te vallen?... ik hou toch het liefst voedingscentrum aan, die zegt dat een vrouw toch wel 1400 nodig heeft onder normale omstandigheden, om aan dr vitaminen enzo te komen ... en een man 1700. Niet dat ik ook altijd dat aantal eet, maar ik ga niet strepen in relatief gezond spul (lasagna is op zich gezond, gezonder dan friet enzo) om maar onder dat aantal te blijven.
Oh, en 500 voor een avondmaaltijd kan primaIk kom, inclusief toetje, meestal op 450-500. Geen problemen mee, eet overdag toch nooit echt veel.

lasagna staat op mijn lijst van de dietiste ook op de liever niet lijstquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:59 schreef Chicolate het volgende:
Het zal zeker wel gezonder zijn, aangezien lasagna een zogenaamd middenweg product is, en friet bij de 'liever niet' producten staat. (schema op internet) Daarbij kan ik me herinneren dat ik lasagna nooit lekker heb gevonden vanwege een aantal groentes erin, in friet heb ik dat nog nooit weten te ontdekken. Daarbij zijn pasta's helemaal zo ongezond niet, alleen de kaas erin misschien. Friet zijn een soort vetsticks (en als je een slechte snackbar hebt, smaken ze daar ook nog eens naar) met zout, lasagna daar kan ik nog een volwaardige maaltijd in zien.
Veel calorien hoeft niet meteen te betekenen dat iets ongezond is, als er veel eiwitten enzo in zitten.

Noodles is lekker.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
noodles alleen valt nog wel mee maar weet niet of ze zo drogen noodles eet
maar ik vind er wel heel veel inzitten voor een tussendoortje zeker als je een paar uur daarna weer aardappels gaat eten

nee maar je bent beter af met een groter ontbijt en ander soort tussendoortje dan noodlesquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:31 schreef Limits het volgende:
[..]
Noodles is lekker.![]()
En in totaal heb ik (mijn appel vanavond meegerekend) 1095 kilocalorieën gehad (volgens eetdagboek bij http://www.caloriechecker.nl/). Dit lijkt mij niet zoo heel veel?

Groter ontbijt probeer ik, maar de eerste keer (dus vanochtend) was mijn maag er dus niet aan gewend.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee maar je bent beter af met een groter ontbijt en ander soort tussendoortje dan noodles
en wat voor noodles eet je? zijn dat gewoon noodles met niets erbij? en eet je dat elke dag?

je kan ook een uur nadat je wakker ben nog verder ontbijtenquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:35 schreef Limits het volgende:
[..]
Groter ontbijt probeer ik, maar de eerste keer (dus vanochtend) was mijn maag er dus niet aan gewend.
En andere tussendoortjes kunnen, en de noodles kan ik beter in de avond eten denk ik.

Probleem is dat als ik opsta rond kwart voor 7, ik tot half 8 heb om te ontbijten, daarna heb ik op dit moment 1,5 uur rijles, dus ik zou na 2 uur pas kunnen eten. En dan is het half 10, en volgens zo'n rooster is het dan tijd voor het tussendoortje. Rond 12 uur voor de lunch etc.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je kan ook een uur nadat je wakker ben nog verder ontbijten
want nu heb je rond de 1000kcal op en waarvan toch zeker 600 in de late middag/avond zijn
dus dan houd je nog maar 400kcal over voor je belangrijkste maaltijden

klinkt goedquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef roooosje het volgende:
Ik eet nu als ontbijt vifit multivezel. Van yoghurtjes met vezels, 75 calo's per stuk en ik vind ze wel goed vullen

had je de noodles om 12 uur? dacht een paar uur later?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef Limits het volgende:
[..]
Probleem is dat als ik opsta rond kwart voor 7, ik tot half 8 heb om te ontbijten, daarna heb ik op dit moment 1,5 uur rijles, dus ik zou na 2 uur pas kunnen eten. En dan is het half 10, en volgens zo'n rooster is het dan tijd voor het tussendoortje. Rond 12 uur voor de lunch etc.
Dus het is of om 7 uur proberen te eten, of het overslaan. En ik vind die kcals nu al niet leuk.En 12 uur is toch niet de late middag al?
![]()

Goed bezig.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef DakDuuf het volgende:
Ow, en ik kreeg in de sportschool een ubergroot compliment van mijn fysio/sport begeleider die mij een mandje ofzo niet had gezien.
Gut zegt ie "DakDuuf, je ziet er haast afgetraind uit, buik al behoorlijk strak, gespierd lijf, en volgens mij ook een dijk van een conditie![]()
Nou, mijn dag is goed, ondanks dat het een kerel was * heb natuurlijk veel liever complimenten van een vrouw, maar het gaat om het idee*.
Vandaag wel 3 sigaretjes gerookt, en iedere keer wanneer ik zin had in 1tje, een flesje water gedronken, helpt wel een beetje, ow, en heeel hard werken:)

Lunch waren 2 boterhammen met kaas, noodles was om 4 uur.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
had je de noodles om 12 uur? dacht een paar uur later?
en welk rooster volg je voor je eten?

4uur bedoelde ik met late middagquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:48 schreef Limits het volgende:
[..]
Lunch waren 2 boterhammen met kaas, noodles was om 4 uur.
Geen rooster, maar Sonja Bakker's manier van indelen vond ik wel leuk.
(7-8 ontbijten, 9:30 tussendoortje, 12-13 Lunch, 15:30 tussendoortje, 17-18 avondeten, 20:00 tussendoortje ofzo?)

En als ik de noodles als ontbijt zou eten, zou het dan beter zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
4uur bedoelde ik met late middag
noodles + avondeten van jou zou wel rond de 600kcal zitten
en dan blijft er nog maar 400 over voor de rest
en dat ritme van sonja is zeker goed zo eet ik ook ongeveer
je moet zorgen dat je blijft eten

je moet gewoon niet dagelijks noodles etenquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:51 schreef Limits het volgende:
[..]
En als ik de noodles als ontbijt zou eten, zou het dan beter zijn?
Dat doe ik meestal in het weekend namelijk.

Oh lekker joh! (wees blij dat het een compliment is van iemand die zelf ook sport! Dat is dr een die wel gewend is aan de meeste lichamen en prima kan inschatten of jij echt vooruit bent gegaan! Doorsnee vrouw die de hele dag op dr luie reet zit heeft daar heel geen verstand vanquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf doet eerst een voorstel: how about een lasagna meeting?
Ow, en ik kreeg in de sportschool een ubergroot compliment van mijn fysio/sport begeleider die mij een mandje ofzo niet had gezien.
Gut zegt ie "DakDuuf, je ziet er haast afgetraind uit, buik al behoorlijk strak, gespierd lijf, en volgens mij ook een dijk van een conditie![]()
Nou, mijn dag is goed, ondanks dat het een kerel was * heb natuurlijk veel liever complimenten van een vrouw, maar het gaat om het idee*.
Vandaag wel 3 sigaretjes gerookt, en iedere keer wanneer ik zin had in 1tje, een flesje water gedronken, helpt wel een beetje, ow, en heeel hard werken:)

Noodles is makkelijker door te slikken, brood niet, dus dat vind ik moeilijker.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je moet gewoon niet dagelijks noodles eten
en je kan niet ontbijten in de ochtend maar wel met noodles? dat lijkt me juist redelijk machtig in de ochtend

volgens mij ben je een beetje verwend als het om eten gaatquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:55 schreef Limits het volgende:
[..]
Noodles is makkelijker door te slikken, brood niet, dus dat vind ik moeilijker.
En minderen met noodles, dat kan er ook nog wel bij.![]()

Klopt. Ik lust ook heel weinig, deel tussen de oren.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volgens mij ben je een beetje verwend als het om eten gaat
je kan ook yoghurt of melk met cornflakes eten of drink ontbijt, kan je ook goed doorslikken

ja ik zat al te denken volgens mij at jij het minste van ons allemaalquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:09 schreef Chicolate het volgende:
drinkontbijt fruit anders een idee? Of brood zonder korsten voor in de ochtend? Je went vanzelf wel aan het kauwen(of een paar stukken fruit als start? Ik verzin ook maar wat
)
... ik kom er net achter dat ik helemaal niet mag roepen dat mensen hier te weinig eten, volgens caloriechecker zit ik nu op 900... al geloof ik niet dat mijn broodje zo weinig kcal was (130 voor zo'n grote panini excl beleg? Maar ik kan nergens op internet vinden hoeveel het dan wel zou zijn. Nouja meer dan 300 zal het nooit worden) ... blijft het te weinig. Wat moet ik straks gaan eten ... *denkt na

Ghehe ik geloof dat ik vandaag een beetje was doorgeslagen. Afgelopen weken won ik het zeer zeker van iedereenquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja ik zat al te denken volgens mij at jij het minste van ons allemaal

misschien kan je een dag van te voren bedenken wat je de dag daarna gaat eten?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:13 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ghehe ik geloof dat ik vandaag een beetje was doorgeslagen. Afgelopen weken won ik het zeer zeker van iedereen(maar daarvoor kom ik dan ook 3 kg aan, die er nu af moeten) ... Blijf het lastig vinden, gewoon 'genoeg' eten.

quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:14 schreef roooosje het volgende:
Ik ben altijd in voor een meetingGezellig uit eten

nog beterquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:27 schreef roooosje het volgende:
[..]
Haha, nee bij de meeting mag je zondigen![]()

Of zorg je gewoon dat je de menukaart goed bekijkt, mocht je wanhopig zijn niet te zondigen: in elk restaurant is wel een gezond hoofdgerecht te vindenquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:27 schreef roooosje het volgende:
[..]
Haha, nee bij de meeting mag je zondigen![]()

post dan eens wat je eet als avondetenquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:27 schreef Quinazoline het volgende:
500 kcal voor het avondeten vind ik eigenlijk best weinig. Volgens mij zit ik daar altijd over heen. Wat doe ik dan verkeerd of wat kan ik anders doen?

denk dat het inderdaad ook om de hoeveelheden gaat want dit eet ik ook allemaal en kom maar weinig boven de 300 uitquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:44 schreef Quinazoline het volgende:
Pasta met tomatensaus met veel groenten en een beetje tartaar
of
nasi met een gebakken ei
of
boontjes met rijst en wat van dat pittige vlees
of
pasta met spinazie
of
sla met tomaat met komkommer met paprika met mais met olijven met tonijn
of
een stokbroodje met sla met gebakken champinonnetjes
dus ik vermoed dat het om de hoeveelheden gaat..

quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:57 schreef mordradead het volgende:
Jeetje, ga je even een stukje hardlopen kom je terug is alles donker en zijn de deuren op slot
Dus ik ben nog even over de schutting geklommen om een steentje tegen het slaapkamerraam van m'n ouders te gooien
Wat een avontuur weer zeg, podverdorie.
tevens tvp

Wat heb je allemaal gegeten dan?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb teveel gegeten vandaag
morgen maar weer ff opletten

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |