abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52535458
Eten jullie echt maar 1200 op een dag om af te vallen? ... ik hou toch het liefst voedingscentrum aan, die zegt dat een vrouw toch wel 1400 nodig heeft onder normale omstandigheden, om aan dr vitaminen enzo te komen ... en een man 1700. Niet dat ik ook altijd dat aantal eet, maar ik ga niet strepen in relatief gezond spul (lasagna is op zich gezond, gezonder dan friet enzo) om maar onder dat aantal te blijven.

Oh, en 500 voor een avondmaaltijd kan prima Ik kom, inclusief toetje, meestal op 450-500. Geen problemen mee, eet overdag toch nooit echt veel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52535501
Ik zit echt niet lekker in mn vel vandaag en heb echt amper wat gegeten omdat ik zowat de hele dag heb geslapen. Had vannacht bij Peter van half 1 tot half 6 geslapen. Toen ontbeten met 2 plakken ontbijtkoek en een kop thee, en toen naar Deventer gegaan. Om half 10 was de wasmachine monteur geweset en ben ik mn bed weer ingedoken, tot 3 uur 's middags, Toen gedouched en snel wat gedronken en naar het Riagg gegaan. Half 6 weer thuis en nu net mn avondeten ( roerbakmie) op.

Helemaal geen lunch of tussendoortjes gehad dus. Maarja, van zoveel slapen krijg ik ook niet zoveel honger. Hopen dat ik me morgen weer wat beter voel.
pi_52535523
je kan beter overdag meer eten en bij het avondeten minder

en de meeste dagen zit ik tussen de 1000 en 1200 maar ik heb ook dagen van 1400 hoor

en of lasagna gezonder is dan friet het zal niet veel schelen
pi_52535846
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:45 schreef Chicolate het volgende:
Eten jullie echt maar 1200 op een dag om af te vallen? ... ik hou toch het liefst voedingscentrum aan, die zegt dat een vrouw toch wel 1400 nodig heeft onder normale omstandigheden, om aan dr vitaminen enzo te komen ... en een man 1700. Niet dat ik ook altijd dat aantal eet, maar ik ga niet strepen in relatief gezond spul (lasagna is op zich gezond, gezonder dan friet enzo) om maar onder dat aantal te blijven.

Oh, en 500 voor een avondmaaltijd kan prima Ik kom, inclusief toetje, meestal op 450-500. Geen problemen mee, eet overdag toch nooit echt veel.
o nee hoor ik eet waar ik zin in heb ik val vooral af door sporten en geen koekjes
pi_52535859
Ik doe het nu weer even streng en ik denk dat ik dan rond de 1200 cal. ga uitkomen. (zit nu op 482, heb nog een cup a soup op en een zelgemaakt garnalenslaatje) Voor het avondeten ga ik witlof stoven en sperziebonen koken en vlees weet ik nog niet want Peter is nu boodschappen doen en ik heb hem gevraagd mager vlees mee te nemen. Vanavond laat neem ik dan nog wat fruit, of als ik heel erg trek heb nog een crackertje met 30+ kaas of zo.

De laatste tijd zat ik de hele tijd rond de 1600 a 1700 cal. en dan val ik niet af, ondanks dat ik behoorlijk wat sport.
pi_52535869
Het zal zeker wel gezonder zijn, aangezien lasagna een zogenaamd middenweg product is, en friet bij de 'liever niet' producten staat. (schema op internet) Daarbij kan ik me herinneren dat ik lasagna nooit lekker heb gevonden vanwege een aantal groentes erin, in friet heb ik dat nog nooit weten te ontdekken. Daarbij zijn pasta's helemaal zo ongezond niet, alleen de kaas erin misschien. Friet zijn een soort vetsticks (en als je een slechte snackbar hebt, smaken ze daar ook nog eens naar ) met zout, lasagna daar kan ik nog een volwaardige maaltijd in zien.

Veel calorien hoeft niet meteen te betekenen dat iets ongezond is, als er veel eiwitten enzo in zitten.
pi_52535949
lasgana is vett lekker! z`eker op de canneloni manier!
dus met spinazie en tomaat en geen sperzie bonen of hollandse meuk
pi_52535955
Het ligt er ook een beetje aan hoe je de lasagne maakt. Als je er veel groenten, veel tomatensaus en weing bechamelsaus indoet, is het een prima maaltijd, maar als je alleen gehakt en veel bechamelsaus en kaas doet, is het inderdaad niet heel gezond.
pi_52535972
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:59 schreef Chicolate het volgende:
Het zal zeker wel gezonder zijn, aangezien lasagna een zogenaamd middenweg product is, en friet bij de 'liever niet' producten staat. (schema op internet) Daarbij kan ik me herinneren dat ik lasagna nooit lekker heb gevonden vanwege een aantal groentes erin, in friet heb ik dat nog nooit weten te ontdekken. Daarbij zijn pasta's helemaal zo ongezond niet, alleen de kaas erin misschien. Friet zijn een soort vetsticks (en als je een slechte snackbar hebt, smaken ze daar ook nog eens naar ) met zout, lasagna daar kan ik nog een volwaardige maaltijd in zien.

Veel calorien hoeft niet meteen te betekenen dat iets ongezond is, als er veel eiwitten enzo in zitten.
lasagna staat op mijn lijst van de dietiste ook op de liever niet lijst
en daarbij vind ik het ook niet echt lekker dus dat probleem heb ik niet
pi_52536927
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

noodles alleen valt nog wel mee maar weet niet of ze zo drogen noodles eet
maar ik vind er wel heel veel inzitten voor een tussendoortje zeker als je een paar uur daarna weer aardappels gaat eten
Noodles is lekker.

En in totaal heb ik (mijn appel vanavond meegerekend) 1095 kilocalorieën gehad (volgens eetdagboek bij http://www.caloriechecker.nl/). Dit lijkt mij niet zoo heel veel?
pi_52536968
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:31 schreef Limits het volgende:

[..]

Noodles is lekker.

En in totaal heb ik (mijn appel vanavond meegerekend) 1095 kilocalorieën gehad (volgens eetdagboek bij http://www.caloriechecker.nl/). Dit lijkt mij niet zoo heel veel?
nee maar je bent beter af met een groter ontbijt en ander soort tussendoortje dan noodles
en wat voor noodles eet je? zijn dat gewoon noodles met niets erbij? en eet je dat elke dag?
pi_52537064
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar je bent beter af met een groter ontbijt en ander soort tussendoortje dan noodles
en wat voor noodles eet je? zijn dat gewoon noodles met niets erbij? en eet je dat elke dag?
Groter ontbijt probeer ik, maar de eerste keer (dus vanochtend) was mijn maag er dus niet aan gewend.
En andere tussendoortjes kunnen, en de noodles kan ik beter in de avond eten denk ik.

Noodles, water erbij, 2 zakjes (zout en peperachtige smaak) en dat was het ong. En ja, ik eet het zeker 6 keer per week.
pi_52537153
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:35 schreef Limits het volgende:

[..]

Groter ontbijt probeer ik, maar de eerste keer (dus vanochtend) was mijn maag er dus niet aan gewend.
En andere tussendoortjes kunnen, en de noodles kan ik beter in de avond eten denk ik.
je kan ook een uur nadat je wakker ben nog verder ontbijten
want nu heb je rond de 1000kcal op en waarvan toch zeker 600 in de late middag/avond zijn
dus dan houd je nog maar 400kcal over voor je belangrijkste maaltijden
pi_52537237
Ik eet nu als ontbijt vifit multivezel. Van yoghurtjes met vezels, 75 calo's per stuk en ik vind ze wel goed vullen
Pretentieus geneuzel.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:41:48 #65
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_52537246
* DakDuuf doet eerst een voorstel: how about een lasagna meeting?

Ow, en ik kreeg in de sportschool een ubergroot compliment van mijn fysio/sport begeleider die mij een mandje ofzo niet had gezien.

Gut zegt ie "DakDuuf, je ziet er haast afgetraind uit, buik al behoorlijk strak, gespierd lijf, en volgens mij ook een dijk van een conditie
Nou, mijn dag is goed, ondanks dat het een kerel was * heb natuurlijk veel liever complimenten van een vrouw, maar het gaat om het idee*.

Vandaag wel 3 sigaretjes gerookt, en iedere keer wanneer ik zin had in 1tje, een flesje water gedronken, helpt wel een beetje, ow, en heeel hard werken:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_52537254
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je kan ook een uur nadat je wakker ben nog verder ontbijten
want nu heb je rond de 1000kcal op en waarvan toch zeker 600 in de late middag/avond zijn
dus dan houd je nog maar 400kcal over voor je belangrijkste maaltijden
Probleem is dat als ik opsta rond kwart voor 7, ik tot half 8 heb om te ontbijten, daarna heb ik op dit moment 1,5 uur rijles, dus ik zou na 2 uur pas kunnen eten. En dan is het half 10, en volgens zo'n rooster is het dan tijd voor het tussendoortje. Rond 12 uur voor de lunch etc.

Dus het is of om 7 uur proberen te eten, of het overslaan. En ik vind die kcals nu al niet leuk. En 12 uur is toch niet de late middag al?
pi_52537268
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef roooosje het volgende:
Ik eet nu als ontbijt vifit multivezel. Van yoghurtjes met vezels, 75 calo's per stuk en ik vind ze wel goed vullen
klinkt goed
maar is natuurlijk eigenlijk wel veelste weinig als ontbijt
pi_52537299
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef Limits het volgende:

[..]

Probleem is dat als ik opsta rond kwart voor 7, ik tot half 8 heb om te ontbijten, daarna heb ik op dit moment 1,5 uur rijles, dus ik zou na 2 uur pas kunnen eten. En dan is het half 10, en volgens zo'n rooster is het dan tijd voor het tussendoortje. Rond 12 uur voor de lunch etc.

Dus het is of om 7 uur proberen te eten, of het overslaan. En ik vind die kcals nu al niet leuk. En 12 uur is toch niet de late middag al?
had je de noodles om 12 uur? dacht een paar uur later?

en welk rooster volg je voor je eten?
pi_52537345
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef DakDuuf het volgende:

Ow, en ik kreeg in de sportschool een ubergroot compliment van mijn fysio/sport begeleider die mij een mandje ofzo niet had gezien.

Gut zegt ie "DakDuuf, je ziet er haast afgetraind uit, buik al behoorlijk strak, gespierd lijf, en volgens mij ook een dijk van een conditie
Nou, mijn dag is goed, ondanks dat het een kerel was * heb natuurlijk veel liever complimenten van een vrouw, maar het gaat om het idee*.

Vandaag wel 3 sigaretjes gerookt, en iedere keer wanneer ik zin had in 1tje, een flesje water gedronken, helpt wel een beetje, ow, en heeel hard werken:)
Goed bezig. Complimenten krijgen is altijd leuk! En weer een positieve duw in de juiste richting.

En succes met het minderen/stoppen met roken.
pi_52537436
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:43 schreef Miss_S het volgende:

[..]

had je de noodles om 12 uur? dacht een paar uur later?

en welk rooster volg je voor je eten?
Lunch waren 2 boterhammen met kaas, noodles was om 4 uur.
Geen rooster, maar Sonja Bakker's manier van indelen vond ik wel leuk.
(7-8 ontbijten, 9:30 tussendoortje, 12-13 Lunch, 15:30 tussendoortje, 17-18 avondeten, 20:00 tussendoortje ofzo?)
pi_52537500
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:48 schreef Limits het volgende:

[..]

Lunch waren 2 boterhammen met kaas, noodles was om 4 uur.
Geen rooster, maar Sonja Bakker's manier van indelen vond ik wel leuk.
(7-8 ontbijten, 9:30 tussendoortje, 12-13 Lunch, 15:30 tussendoortje, 17-18 avondeten, 20:00 tussendoortje ofzo?)
4uur bedoelde ik met late middag
noodles + avondeten van jou zou wel rond de 600kcal zitten
en dan blijft er nog maar 400 over voor de rest

en dat ritme van sonja is zeker goed zo eet ik ook ongeveer
je moet zorgen dat je blijft eten
pi_52537564
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

4uur bedoelde ik met late middag
noodles + avondeten van jou zou wel rond de 600kcal zitten
en dan blijft er nog maar 400 over voor de rest

en dat ritme van sonja is zeker goed zo eet ik ook ongeveer
je moet zorgen dat je blijft eten
En als ik de noodles als ontbijt zou eten, zou het dan beter zijn?
Dat doe ik meestal in het weekend namelijk.
pi_52537606
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:51 schreef Limits het volgende:

[..]

En als ik de noodles als ontbijt zou eten, zou het dan beter zijn?
Dat doe ik meestal in het weekend namelijk.
je moet gewoon niet dagelijks noodles eten
en je kan niet ontbijten in de ochtend maar wel met noodles? dat lijkt me juist redelijk machtig in de ochtend
pi_52537618
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf doet eerst een voorstel: how about een lasagna meeting?

Oh lekker joh! (wees blij dat het een compliment is van iemand die zelf ook sport! Dat is dr een die wel gewend is aan de meeste lichamen en prima kan inschatten of jij echt vooruit bent gegaan! Doorsnee vrouw die de hele dag op dr luie reet zit heeft daar heel geen verstand van ) ... anders wil ik je wel een complimentje geven

Ik kom niet naar die meet , ik lust geen lasagna. Ook geen friet btw, als we dat als alternatief willen ... komt die bikini meet er eigenlijk nog?
pi_52537684
ik weet niet of iemand serieus nog wil meeten anders moeten we eens met ideetjes komen
pi_52537692
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je moet gewoon niet dagelijks noodles eten
en je kan niet ontbijten in de ochtend maar wel met noodles? dat lijkt me juist redelijk machtig in de ochtend
Noodles is makkelijker door te slikken, brood niet, dus dat vind ik moeilijker.
En minderen met noodles, dat kan er ook nog wel bij.
pi_52537728
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:55 schreef Limits het volgende:

[..]

Noodles is makkelijker door te slikken, brood niet, dus dat vind ik moeilijker.
En minderen met noodles, dat kan er ook nog wel bij.
volgens mij ben je een beetje verwend als het om eten gaat

je kan ook yoghurt of melk met cornflakes eten of drink ontbijt, kan je ook goed doorslikken
pi_52537849
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

volgens mij ben je een beetje verwend als het om eten gaat

je kan ook yoghurt of melk met cornflakes eten of drink ontbijt, kan je ook goed doorslikken
Klopt. Ik lust ook heel weinig, deel tussen de oren.

Melk lust ik bv niet. Cornflakes heb ik nooit gelust. En drink ontbijt is meestal zuivel, en behalve kaas lust ik die dus niet. Ook allergisch ervoor, dus dat is een goede ' smoes'. Ik moet dus gewoon leren brood te eten 's ochtends.
pi_52538151
drinkontbijt fruit anders een idee? Of brood zonder korsten voor in de ochtend? Je went vanzelf wel aan het kauwen (of een paar stukken fruit als start? Ik verzin ook maar wat )

... ik kom er net achter dat ik helemaal niet mag roepen dat mensen hier te weinig eten, volgens caloriechecker zit ik nu op 900 ... al geloof ik niet dat mijn broodje zo weinig kcal was (130 voor zo'n grote panini excl beleg? Maar ik kan nergens op internet vinden hoeveel het dan wel zou zijn. Nouja meer dan 300 zal het nooit worden) ... blijft het te weinig. Wat moet ik straks gaan eten ... *denkt na
pi_52538201
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:09 schreef Chicolate het volgende:
drinkontbijt fruit anders een idee? Of brood zonder korsten voor in de ochtend? Je went vanzelf wel aan het kauwen (of een paar stukken fruit als start? Ik verzin ook maar wat )

... ik kom er net achter dat ik helemaal niet mag roepen dat mensen hier te weinig eten, volgens caloriechecker zit ik nu op 900 ... al geloof ik niet dat mijn broodje zo weinig kcal was (130 voor zo'n grote panini excl beleg? Maar ik kan nergens op internet vinden hoeveel het dan wel zou zijn. Nouja meer dan 300 zal het nooit worden) ... blijft het te weinig. Wat moet ik straks gaan eten ... *denkt na
ja ik zat al te denken volgens mij at jij het minste van ons allemaal
pi_52538275
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ik zat al te denken volgens mij at jij het minste van ons allemaal
Ghehe ik geloof dat ik vandaag een beetje was doorgeslagen. Afgelopen weken won ik het zeer zeker van iedereen (maar daarvoor kom ik dan ook 3 kg aan, die er nu af moeten) ... Blijf het lastig vinden, gewoon 'genoeg' eten.
pi_52538327
Ik ben altijd in voor een meeting Gezellig uit eten
Pretentieus geneuzel.
pi_52538346
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:13 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ghehe ik geloof dat ik vandaag een beetje was doorgeslagen. Afgelopen weken won ik het zeer zeker van iedereen (maar daarvoor kom ik dan ook 3 kg aan, die er nu af moeten) ... Blijf het lastig vinden, gewoon 'genoeg' eten.
misschien kan je een dag van te voren bedenken wat je de dag daarna gaat eten?
pi_52538453
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:14 schreef roooosje het volgende:
Ik ben altijd in voor een meeting Gezellig uit eten
wel gezond he
pi_52538841
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wel gezond he
Haha, nee bij de meeting mag je zondigen
Pretentieus geneuzel.
pi_52538917
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:27 schreef roooosje het volgende:

[..]

nog beter
pi_52539182
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:27 schreef roooosje het volgende:

[..]

Of zorg je gewoon dat je de menukaart goed bekijkt, mocht je wanhopig zijn niet te zondigen: in elk restaurant is wel een gezond hoofdgerecht te vinden (vooral de vis enzo. Maar dan moeten we niet naar Spear Ribs restaurant gaan, of de Mac xD)
pi_52540836
500 kcal voor het avondeten vind ik eigenlijk best weinig. Volgens mij zit ik daar altijd over heen. Wat doe ik dan verkeerd of wat kan ik anders doen?

Kheb net les 2 van start to run gelopen en het ging erg lekker. Gisteren heb ik geracefietst met mijn vriend en dat ging eigenlijk net zo goed (of beter ) als (dan) voor de vakantie dus die conditie lijk ik niet kwijt te zijn. Toen ik vanmorgen op mn fietsje stapte om naar de uni te gaan voelde ik dat fietsen trouwens wel.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_52541179
als je naar buffelo grill gaat zijn met een veertje de gezonde gerechten aangegeven
pi_52541314
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:27 schreef Quinazoline het volgende:
500 kcal voor het avondeten vind ik eigenlijk best weinig. Volgens mij zit ik daar altijd over heen. Wat doe ik dan verkeerd of wat kan ik anders doen?
post dan eens wat je eet als avondeten
pi_52541371
tvptje
pi_52541380
Pasta met tomatensaus met veel groenten en een beetje tartaar
of
nasi met een gebakken ei
of
boontjes met rijst en wat van dat pittige vlees
of
pasta met spinazie
of
sla met tomaat met komkommer met paprika met mais met olijven met tonijn
of
een stokbroodje met sla met gebakken champinonnetjes

dus ik vermoed dat het om de hoeveelheden gaat..
pi_52541459
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:44 schreef Quinazoline het volgende:
Pasta met tomatensaus met veel groenten en een beetje tartaar
of
nasi met een gebakken ei
of
boontjes met rijst en wat van dat pittige vlees
of
pasta met spinazie
of
sla met tomaat met komkommer met paprika met mais met olijven met tonijn
of
een stokbroodje met sla met gebakken champinonnetjes

dus ik vermoed dat het om de hoeveelheden gaat..
denk dat het inderdaad ook om de hoeveelheden gaat want dit eet ik ook allemaal en kom maar weinig boven de 300 uit
alleen met nasi en ei dan wel en met stokbrood
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:57:20 #94
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52541874
Jeetje, ga je even een stukje hardlopen kom je terug is alles donker en zijn de deuren op slot
Dus ik ben nog even over de schutting geklommen om een steentje tegen het slaapkamerraam van m'n ouders te gooien

Wat een avontuur weer zeg, podverdorie.
tevens tvp
Bernie en ik zijn tof.
pi_52541903
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:57 schreef mordradead het volgende:
Jeetje, ga je even een stukje hardlopen kom je terug is alles donker en zijn de deuren op slot
Dus ik ben nog even over de schutting geklommen om een steentje tegen het slaapkamerraam van m'n ouders te gooien

Wat een avontuur weer zeg, podverdorie.
tevens tvp

Dat is ook leuk.

Weet je zeker dat je maar even weg bent geweest en niet 4 uur ofzo?
pi_52542381
ik heb teveel gegeten vandaag
morgen maar weer ff opletten
pi_52545505
Ik heb nog gegeten:
100 gr. lamsfilet
120 gram champignons gebakken in 3 gram olijf olie
gekookte sperziebonen 30 gram
witlof 60 gram, gestoofd in 3 gram boter
vitalenea vaniiledessert

appel

Zit nu op 875. Das iets te weinig en ik heb nog trek dus ik neem zo nog een tros druiven.

Ik vind noodles helemaal niet zo'n slecht idee als ontbijt trouwens. Miljoenen Aziaten ontbijten zo en die zijn over het algemeen toch vrij slank.
pi_52545516
je overleeft het wel
pi_52545627
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:10 schreef Miss_S het volgende:
ik heb teveel gegeten vandaag
morgen maar weer ff opletten
Wat heb je allemaal gegeten dan?

Ik zat nu ( 's avonds dus) op 58.9, dus ben al weer wat gewicht kwijt en morgenochtend ( weeg me normaal altijd 's ochtends) hoop ik toch wel weer dichter in de buurt van de 58 te zitten, zodat die 60 weer wat verder weg is
pi_52546319
ben benieuwd, morgenochtend ga ik me weer wegen. ben op lowlands echt superaktief geweest en heb weinig gegeten. bovendien lijk ik wat minder zwemband te kunnen voelen. wie weet is die 75 kilo toch nog haalbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')