abonnement Unibet Coolblue
pi_60629098
Wij kunnen hier nog flink aan de slag!

Naast het gewone spul ook maar eens een slot maken op de deur van de slangenkamer en alle terraria op slot.
Niet dat als ambertje zometeen ronddreutelt ze besluit alle slangetjes wat meer vrijheid te geven (ze zijn niet gevaarlijk; maar wel eng voor de buren lijkt me); daarbij is die ruimte de eerste jaren absoluut verboden terrein voor kleine dametjes ivm besmetting (oa salmonella).

Ik ben van plan niet alles op te bergen en te beveiligen, alleen de meest voor de hand liggende dingen/riskante dingen.
Maar ik heb zelf vroeger ook gewoon geleerd afblijven; en als ze dat hier in huis goed leert; zal ze bij een ander die niet een kind-veilig huis heeft ook niet alles zomaar opentrekken en overhoop trekken en onderzoeken. (Heb daar zelf al ervaring mee; jongste van beste vriendin pakt dus echt alles van tafel of wat hij voor handen krijgt als hij hier is; bij hun thuis ligt er gewoon niks binnen bereik van die grijphandjes).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60629253
Ik wil ook zeker niet alles achter slot en grendel gaan leggen hoor, maar wil (omdat we een open keuken hebben in de huiskamer en dat is dus al een heel ander geval dan een keuken in een aparte ruimte) we zorgen dat het veilig blijft. Dus een beveiliging op de oven en het kastje met schoonmaakspul.

We hebben besloten van het traphekje voor de keukeningang af te zien. Over een paar maandjes zal ze vast beter snappen wat wel en wat niet mag en dan mag ze gewoon niet in het keukengedeelte spelen als wij aan het koken zijn. Tot die tijd blijven we gewoon de box ervoor zetten en 1001 keer nee-en
pi_60630220
Wij hebben traphekjes, stopcontactbeveiliging, giftige stoffen (bijv vaatwastabletten) buiten bereik weggezet, een ladebeveiliging op een la met wijnglazen ed. Oven zit hoog en heeft een kinderslot, wasmachine heeft een kinderslot. En dat is het eigenlijk wel hier. Oja, kookplaat op gas heeft nu even geen elektrische ontsteking. Juul heeft zelf kookneigingen, maar kan nog niet met de gasaansteker overweg, en wel met knopjes.
pi_60630841
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:13 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar traphekjes en dopjes voor in het stopcontact gehad.
Ik ook. Als ik aan het koken was, was de keuken gewoon verboden terrein
Nu hoef ik geen traphekje want we hebben geen trap meer ik wil er alleen een in de deuropening naar de bijkeuken toe, daar staat de kattenbak en is de deur..zo kan de kat gewon eten en poepen en de voordeur open staat zonder dat beppie daarheen kan
Saartje
pi_60638595
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:38 schreef Nijna het volgende:
Een tvp... onze eigen spruit kruipt nog niet, maar ik krijg volgende maand de mama's en kinders van de gym op bezoek en ik denk dat we voor die tijd toch echt nog een aantal dingen moeten beveiligen... .
Ik zweer het je... ze leest mee!
Ze heeft vandaag haar eerste voorwaartse beweging gemaakt . Dus ik denk dat papa en mama dit weekend op de knieėn door het huis gaan om eens te kijken wat we tegenkomen .
Gootsteenkastje zit een haakje op, voordat ze snapt hoe dat opengaat (vaatwasser moet ervoor open anders kan je er niet bij, haha) wonen we hier allang niet meer. Verder liggen er geen gevaarlijke dingen in de kastjes waar ze wel bij kan (alhoewel, misschien moeten we ook nog een haakje op het kastje met de vuilniszakken en aanverwante artikelen...).
Ik vind dat ze verder maar moet leren dat nee, nee is... Vroeger toen ze nog niet al die slotjes hadden ging het meestal ook goed... Traphekje staat al wel boven, maar nog even kijken hoe we dat gaan doen.
We hebben er 1, maar eigenlijk wel 2 nodig. Want we hebben ook een (open) trap naar zolder. Ze zou er maar tussendoor vallen/rollen, ieuw. Kunnen ook nog het traphekje voor haar kamerdeur zetten...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_65432065
Goede tips hier!
Zo langzamerhand begint Lotte de hele woonkamer te verkennen dus wordt het tijd voor wat veiligheidsmaatregelen...
De stopcontacten ben ik maar vast mee begonnen, voor de rest nog even het een en ander zoeken
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:16:00 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65441999
wij krijgen binnenkort een smalle hoge boekenkast en vind het een eng idee dat Demi of Nika eraan gaan hangen en heel het ding omkiept, heb laatst nog met een moeder gesproken bij wie dat is gebeurd, gelukkig kwam het kind er met relatief weinig schade vanaf omdat de kast bovenop de tafel viel.

Maar dat is dus ook iets om rekening mee te houden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_65445176
Om die reden hebben wij de muurbevestiging gebruikt die bij onze cd-torens zat, Snakelady.
Je ziet er niks van als je ervoor staat en het ergste wat nu kan gebeuren is dat ze een schapje (met een 10-tal cd's op) over zich heen trekt.
pi_65446623
ja, dat soort kasten moet je sowieso aan de muur vastmaken hoor!
pi_65447833
Ik heb eigenlijk nog helemaal niets beveiligd....

Ik denk dat ik alleen de stopcontacten doe...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:57:18 #86
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65448233
haha, wij leven hier een een soort van fort nox.

Alle kasten zijn al sinds michelle kleiner was dubbel vastgemaakt aan de muur, de traphekjes waren verdwenen omdat michelle er overheen klom, maar zitten nu toch maar weer terug, De stopcontacten(zelfs die op volwassen hoogte zitten) zijn afgedekt.
te tafel staat ruim een meter van de bank vandaan(wand ja hij probeert op de bank te klimmen en valt dan met zijn hoofd op de rand van de tafel)
er zitten geinproviceerde plankjes/hekjes voor de stereo kast, de hoek waar het computerspul zit,
een plexiglas plaat onder het bureau om ervoor te zorgen dat er geen kabels losgetrokken worden.
Mij keukenkastjes zijn voorzien van dubbele kindersluiting(enkele trekt ie namelijk gewoon los) en de kastjes waar geen sluiting opkan heb ik stokken door de handvaten gestoken.
De kleine stoeltjes zijn tijdelijk even verdwenen(meneer klom gewoon op de stoeltjes om vervolgens de plantjes van de vensterbank te trekken en daarna achterover te vallen) mijn plantjes staan overdag net zo als al de kaarsen enz op de bovenste plank van de kast. En dan nog loop ik heel de dag te waarschuwen en hem uit de wc te trekken, van de trap te trekken, lampen te redden.
Maar goed dat gaat allemaal vanzelf over.

oja vaatwasser inruimen/uitruimen is ook een kunst hier(zodra hij de vaatwasser hoort gaat hij meehelpen, heeft me al 2 hele dure handgeschilderde bordjes gekost)

[ Bericht 3% gewijzigd door hestria op 27-01-2009 11:53:56 ]
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65448274
Hier een traphekje in de deur van kamer naar gang.
Geen stopcontakctdingen, geen afdekplaat voor fornuis, geen haakjes op aanrechtkastjes of verwarmingsbuizen afdekken.

ik heb natuurlijk wel alle schoonmaakspul bovenin staan (al vanaf dat hij een paar maandjes was puur om zelf al te wennen eraan net als het kinderslot op de afwasmachine)
Geen messen meer in de la of andere scherpe dingen.
Alleen de magnetron moet hoger want meneer kan bij de draaiknop
Voor veel dingen is het gewoon nee afblijven.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:20:38 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_65448986
Jeetje hestria das wen hoop gedoe joh ( ik moets stiekem wel een beetje lachen hoor.

hier helemaal niks scheelt ook wel de leeftijd denk ik .
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 11:31:42 #89
5428 crew  miss_sly
pi_65449357
Wij hebben geen bovenkastjes in de keuken en kunnen de schoonmaakmiddelen straks dus ook niet hoog wegzetten.
Zijn er echt goede manieren om de keukenla dusdanig dicht te maken dat grijpgrage handjes er niet bij kunnen?

Ik ben niet van plan een ford te gaan creeeren, maar van die schoonmaakmiddelen kan ik het nu al spaans benauwd krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65449462
?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:53:33 #91
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65450030
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:34 schreef bixister het volgende:
[ afbeelding ] ?
nee

maar snap hem
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65450047
Heb je niet een kast in de badkamer waar je dat soort dingen in kan zetten Miss Sly? Dan kan je misschien de deurklink van de badkamer omdraaien en een kinderslotje op de badkamerkast bijv
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 11:54:10 #93
5428 crew  miss_sly
pi_65450052
Oeps

Ik lashierboven ergens ford nox en ik heb ford gewoon klakkeloos overgenomen

Ik schaam mij diep!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 11:57:00 #94
5428 crew  miss_sly
pi_65450158
Faja, ook de badkamer is redelijk leeg Wij zijn niet zo van de berg kasten enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65450270
heb je niet een bijkeuken of apart iets waar je wasmachine staat? Daar een plankje boven maken?
pi_65450516
tvp!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:12:29 #97
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65450610
je hebt ook boxen waar sluitingen opzitten, mischien dat je die in het kastje kan zetten en de schoonmaak spullen daarin?

en bij ons klinkt het erger dan dat het is, maar wij zijn gezegent met 2 levenslustige onderzoekers dus wij moeten idd alles opbergen/afschermen
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65451562
hier hebben we slotjes op de keukenkastjes, nog van de vorige bewoners, en beveiliging op de lades. verder hou ik het gewoon op stopcontactdingetjes en traphekjes. hebben we met broertje toen ook zo gedaan, en dat was afdoende. de echte drama's (in de massief eikenhouten kast geklommen die vervolgens naar beneden kwam zetten, het instortende badje) kun je toch niet voorkomen.

wat Llewella al zei: we konden goed het verschil merken tussen broertje (die gewoon "nee, mag niet!" te horen kreeg) en neefje (ford knox qua beveiliging daar) merken. maar uiteraard is het ook afhankelijk per kindje. de een klimt niet in een kast, de ander wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:58:57 #99
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65451992
hou er ook rekening mee, dat sommige kindjes lopen enz voordat ze het woord nee echt goed begrijpen en erna kunnen handelen. En wie heeft er nou zin in om elke minuut van de 12 uur durende dag constant nee dat mag niet te roepen? Dan ben je alleen maar bezig met corrigeren enz
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65452514
Hier ook gedaan hoor met bv de radio en tv. Die staan hoog.
Ook andere dingen anders neer gezet zodat hij heerlijk kan kruipen/lopen en niet de gehele dag "NEE" te horen krijgt. Maar er zijn nog genoeg dingen waar hij aan kan zitten

In het begin toen hij kon kruipen was het de hele tijd van nee en niet doen. Ik heb hele onveilige dingen weg gezet en de rest is en blijft afblijven.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:26:29 #101
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_65457513
hmm, reminder om nog even stopcontactplaatjes te kopen. In het vorige huis alle stopcontacten vervangen in 4 jaar, maar hier alleen nog de kinderkamer voorzien van speciale stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging. Woonkamer nog niet gedaan...
Verder alleen traphekjes. Mahre weet gelukkig dat ze alleen in het keukenkastje mag komen om schaaltjes te pakken voor het toetje... (en koelkast krijgt ze gelukkig (nog) niet open.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_65462265
Hestria je wordt inderdaad in het begin gek van het corrigeren, maar ik ben toch wel blij dat we het gedaan hebben. Nu kunnen we alles gewoon laten staan en hoeven we niks echt weg te zetten omdat ze inmiddels weet dat ze er niet aan mag komen (natuurlijk wel de echt gevaarlijke dingen zoals messen en schoonmaakspul) al kostte ons dat wel zo'n 213131212242313443 x nee zeggen Het is namelijk ook fijn als als je op visite gaat een ze weet dat bv de planten daar een no-go-area zijn.

Hier inmiddels een traphekje in de deuropening van de huiskamer. Zo hebben de katten een soort veilige haven in de gang. En een keukenkastje met beveiliging ivm schoonmaakspullen. En dan natuurlijk de befaamde stopcontactplaatjes.
pi_66419002
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:33 schreef Stiemie het volgende:
Hier inmiddels een traphekje in de deuropening van de huiskamer. Zo hebben de katten een soort veilige haven in de gang.
Dit vind ik een goed idee!
Ga ik denk ik ook doorvoeren..
Kijken of ik een traphekje kan vinden waar de katten doorheen kunnen..
pi_67391910
Stiemie, welk hekje hebben jullie daarvoor aangeschaft?
Nu het echt nodig is om een hekje te plaatsen zoek ik er eigenlijk eentje die wat breder is zodat mijn katten ook nog in en uit de kamer kunnen, maar ik zie door de traphekjes het bos even niet meer (veel aanbod, maar wat is prettig)
pi_67392006
uit ervaring met jut en jul hier kan ik je vertellen dat niet elke kat het idee "traphekje" en "achter het traphekje ben ik veilig" of "ik kan over het traphekje heen springen" snapt..........
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:06:28 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67393956
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:05 schreef mrien het volgende:
Stiemie, welk hekje hebben jullie daarvoor aangeschaft?
Nu het echt nodig is om een hekje te plaatsen zoek ik er eigenlijk eentje die wat breder is zodat mijn katten ook nog in en uit de kamer kunnen, maar ik zie door de traphekjes het bos even niet meer (veel aanbod, maar wat is prettig)
Ik heb een traphekje van Snoopy overgenomen, volgens mij van ikea. Maar hekjes waarvan de spijlen zover uit elkaar liggen dat je kat erdoor kan, zijn weer niet veilig voor je kind. Ze hebben snel genoeg door dat ze eroverheen kunnen hoor
pi_67394072
inmiddels heb ik stopcontacten afgedekt, de oven kan niet meer zomaar open en de deur kan niet meer dicht.

Ik wil nog keukenkastjes afluiters en nog meer afdekplaatjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:15 #108
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67394784
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:05 schreef mrien het volgende:
Stiemie, welk hekje hebben jullie daarvoor aangeschaft?
Nu het echt nodig is om een hekje te plaatsen zoek ik er eigenlijk eentje die wat breder is zodat mijn katten ook nog in en uit de kamer kunnen, maar ik zie door de traphekjes het bos even niet meer (veel aanbod, maar wat is prettig)
Of traphekje iets hoger hangen. Onze traphekjes hangen iets boven de grond en de katten gaan hier (aan) onderdoor...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_67395444
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 15:06 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik heb een traphekje van Snoopy overgenomen, volgens mij van ikea. Maar hekjes waarvan de spijlen zover uit elkaar liggen dat je kat erdoor kan, zijn weer niet veilig voor je kind. Ze hebben snel genoeg door dat ze eroverheen kunnen hoor
uhm, nee. jut wel, jul niet. die snapt het niet. ik herhaal: niet. al wekenlang niet. niet eronderdoor, niet eroverheen. staat zielig bij het hekje te miauwen dan. dat negeren helpt ook niet, dan levert alleen maar een sjaggerijnige simmu die het na 3 uur spuugzat is met het gejammer van die idioot van een kat. dus ik doe het hekje wel open voor het beest. ik ben een sukkel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:55:37 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67395828
Nou wij hebben een behoorlijk dikke spekpoes die dus net doet alsof ze niet over het hekje kan. Totdat je de kamer gaat stofzuigen. Dat vindt ze erg eng en dan springt ze als een jong dartel hertje over het hekje hoor
pi_67398590
Lol Stiemie .

Wij hebben op de stopcontacten afdekplaatjes zitten en op het gootsteenkastje, waar schoonmaakmiddel enzo instaat zit een haakje. Dubbel veilig, want als je de vaatwasser niet open doet, krijg je het haakje sowieso niet los. Tenzij je met een theelepeltje gaat lopen poeren...
Lief had het haakje erop gezet, gooit het deurtje dicht en kreeg het niet meer open . Maar trucje met de vaatwasser werkt gelukkig goed. (oh had ik al eens geschreven zie ik)...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_67399089
Wij hebben hier ook zo'n vetzak maar zelfs als de stofzuiger aangaat dat springt ze nog steeds niet erover
De andere 6 die springen wel maar zij doet het nog steeds niet terwijl het hekje er al een behoorlijke tijd staat.

Gelukkig blijft ze wel stil
Af en toe kijken we of zij er staat en dan maar even het hekje open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')