Dat dus.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef MouzurX het volgende:
Nou ... het wordt afgerond dus de prijs die jij moet betalen is dat afgeronde getal.. niet de prijs die in de winkel stond denk ik ...
het is wel een wettig betaalmiddel wij nemen ze ook gewoon nog aan, maar de prijs wordt wel afgerond.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:10 schreef AffenStrudel het volgende:
Ik betaal ook altijd met centen al het me goed uitkomt met de afronding.
Scheelt op jaarbasis toch wel 1 0 euro.
Het zou goed mogelijk zijn, de vraag is of het daadwerkelijk gebeurt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:15 schreef MouzurX het volgende:
Nuvraag ik me af hebben de winkels een of ander trucje met de prijzen dat er vaker 3/4/8/9 komt (dus naar boven afgerond) of is dit niet mogelijk ?
Hoe is dat mogelijk dan? Ik ben geen groot wiskundige maar het lijkt me zo goed als onmogelijk om prijzen zo af te stemmen dat ze bij elkaar opgeteld altijd op een ongunstige bedrag uitkomen...quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:15 schreef cucemodre het volgende:
[..]
Het zou goed mogelijk zijn, de vraag is of het daadwerkelijk gebeurt.
Omdat mensen zogenaamd alles naar beneden afronden dus bij 5,99 denken goh maar 5 euro ipv o 6 euro ...quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:20 schreef droomkoningin het volgende:
ik snap niet waarom ze dan niet met afgeronde winkelprijzen gaan werken.. is het hele gedoe bij de kassa ook opgelost
quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:23 schreef supersteve het volgende:
als je heel veel gaat kopen bij een supermarkt, ben je duurder uit dan wanneer je per 2 artikelen gaaat betalenwaarbij het laatste cijfer van de prijs eindigt op, ,07 of ,02 cent bijvoorbeeld:
Een zak appels voor 1,99 en een pak boter voor 1,68 maakt een totaal van ¤3, 67
dus, maak thuis van a4tjes je eigen volgendeklant-bordjes zodat je 2 artikels per 2 artikels koopt!
Ze ben je iedere week voor 0,50 cent goedkoper uit
Uhh gast als je steeds 2 artikelen koopt wordt het telkens naar boven afgerond, dan ben je toch duurder uit ??quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:23 schreef supersteve het volgende:
als je heel veel gaat kopen bij een supermarkt, ben je duurder uit dan wanneer je per 2 artikelen gaaat betalenwaarbij het laatste cijfer van de prijs eindigt op, ,07 of ,02 cent bijvoorbeeld:
Een zak appels voor 1,99 en een pak boter voor 1,68 maakt een totaal van ¤3, 67
dus, maak thuis van a4tjes je eigen volgendeklant-bordjes zodat je 2 artikels per 2 artikels koopt!
Ze ben je iedere week voor 0,50 cent goedkoper uit
quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Uhh gast als je steeds 2 artikelen koopt wordt het telkens naar boven afgerond, dan ben je toch duurder uit ??
nee.. denk maar logisch na,quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Uhh gast als je steeds 2 artikelen koopt wordt het telkens naar boven afgerond, dan ben je toch duurder uit ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |