Ja ben je nog steeds schandknaap dan??quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:22 schreef Schnabbeltje het volgende:
Haha, dit is echt grappig. Opzich is het ook niet zo raar dat jullie dit posten. Als ik maandelijks van een hongerloontje moet leven, dan zal ik dat ook zeggen. Maar ja, kwaliteit spullen zijn eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Ik kan er helaas ook niks aan doen dat jullie zo jaloers zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verschil tussen gerief uit de Zeeman en deftige tshirts voel je toch gewoon? Zélfs in de esprit-winkel kan je zo het verschil voelen tussen hun t-shirts van 19 (die ook wel best goedkope dingetjes zijn) en die van 25/29¤, zonder dat je het prijsetiketje gezien moet hebben...quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:26 schreef henkway het volgende:
ik heb bijna twee keer modaal maar dat maakt me niet uit om de onderwear en T shirts bij de zeeman te halen
Uhh.. nee ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het verschil tussen gerief uit de Zeeman en deftige tshirts voel je toch gewoon? Zélfs in de esprit-winkel kan je zo het verschil voelen tussen hun t-shirts van 19 (die ook wel best goedkope dingetjes zijn) en die van 25/29¤, zonder dat je het prijsetiketje gezien moet hebben...
als je zelfs het verschil kan voelen tussen de budget en de duurdere serie van 1 merk, dan kan je het verschil zéker wel voelen tussen rommeltshirts en kwaliteit.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:38 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Uhh.. nee ?
De merk-X t-shirts die ik heb zitten prima. Ik kan er iig prima in slapen.
Mexx en Esprit zijn ook relatief goedkoop. Maar de kwaliteit is inderdaad stukken beter dan een nike t-shirt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als je zelfs het verschil kan voelen tussen de budget en de duurdere serie van 1 merk, dan kan je het verschil zéker wel voelen tussen rommeltshirts en kwaliteit.
Neem vb een standaard nike t-shirt, dat bestaat uit gewoon geweven katoen. Neem een kwaliteitstshirt (mexx, esprit, leeCooper...) en die bestaan zowat altijd uit zéér fijn brijwerk dat er ongeveer hetzelfde uitzietn, maar véél zachter aanvoelt. Dergelijk brijwerk-stof vind je niet bij van die goedkope dingetjes.
Klopt, maar als je dan duurder gaat scheelt het amper meer in kwaliteit, dus ik houd het normaal op Mexx / Esprit (tenzij ik iets tegenkom wat ik tof vind, dan neem ik het gewoon mee)quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:45 schreef Schnabbeltje het volgende:
Mexx en Esprit zijn ook relatief goedkoop.
Ik kom godzijdank nooit in winkelcentra, daar kan mij tere gestel niet tegen, al die drukke domme mensen die wanhopig op zoek zijn naar de duurste merkkleding.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het verschil tussen gerief uit de Zeeman en deftige tshirts voel je toch gewoon? Zélfs in de esprit-winkel kan je zo het verschil voelen tussen hun t-shirts van 19 (die ook wel best goedkope dingetjes zijn) en die van 25/29¤, zonder dat je het prijsetiketje gezien moet hebben...
quote:
Mijn eigenwaarde valt of staat niet met het dragen van merkkleding. Ik koop kleding die ik mooi vind, wat lekker zit en me goed staat. Het komt ook wel eens voor dat ik iets laat hangen (meestal is het dan van de 'hippe' merkkleding) omdat ik het in verhouding veel te duur vind. Kwaliteit is dan niet geweldig of een simpel ontwerp dat je voor 1/3 ook wel bij de hennes of hema kunt krijgen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:22 schreef Schnabbeltje het volgende:
Haha, dit is echt grappig. Opzich is het ook niet zo raar dat jullie dit posten. Als ik maandelijks van een hongerloontje moet leven, dan zal ik dat ook zeggen. Maar ja, kwaliteit spullen zijn eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Ik kan er helaas ook niks aan doen dat jullie zo jaloers zijn.
29¤ duur? Voor een Tshirt is dat toch ongeveer de normale prijs als je kwaliteit koopt hoor.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik kom godzijjdank nooit in winkelcentra, daar kan mij tere gestel niet tegen, al die drukke domme mensen die wanhopig op zoek zijn naar de duurste merkkleding.
Ach gut, en zo'n 'goedkoop' nikeshirt is natuurlijk te ruw voor jouw perzikhuidje ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:42 schreef Athmozz het volgende:
Neem vb een standaard nike t-shirt, dat bestaat uit gewoon geweven katoen. Neem een kwaliteitstshirt (mexx, esprit, leeCooper...) en die bestaan zowat altijd uit zéér fijn brijwerk dat er ongeveer hetzelfde uitzietn, maar véél zachter aanvoelt.
Tijd voor een inburgeringscursus ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:52 schreef Athmozz het volgende:
(...) gerief (..) kleerwinkels (...) solden (...)
Je vind het niet erg als je genept wordt ?quote:Reactie op hierboven; waar en door wie het gemaakt wordt kan mij niet schelen, als het maar kwaliteit is. Dat de winkel 50% winst maakt is hun zaak, ik bekijk gewoon de kwaliteit en als de prijs niet te hoog ligt neem ik het mee.
doet dat er iets toe? Ik zeg gewoon dat er een verschil is, en dat ik het de moeite waard vind om daar meer voor te betalen. Dat jij daar geen problemen mee hebt/geld liever aan iets anders hangt is jouw zaak, maar met je reactie geef je enkel toe dat je weet dat er een verschil is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:53 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ach gut, en zo'n 'goedkoop' nikeshirt is natuurlijk te ruw voor jouw perzikhuidje ?
Je gebruikt toch ook wel merk dag en nachtcreme om je huid goed te houden he ?
quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:28 schreef Huppelei het volgende:
Ik kies de kant van Schnabbeltje!En wat voeg jij toe aan de topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Argumenteren!
Ik ben een goed ingeburgerde Vlaming hoorquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Aaargh! het volgende:
Tijd voor een inburgeringscursus ?
tuurlijk niet. Jij koopt ook geen brood omdat de bakker meer dan 50% winst maakt? Verder wordt je niet genept, je ziet wat je koopt en er hangt een prijskaartje bij. Ben je niet akkoord met die prijs moet je het maar laten hangen en een ander merk/niet-merk kopen.quote:Je vind het niet erg als je genept wordt ?
A fool and his money ...
Ja tuurlijk. Er is misschien wel verschil, maar dat verschil doet er geen moer toe.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
doet dat er iets toe? Ik zeg gewoon dat er een verschil is
Een niet relevant verschil.quote:, en dat ik het de moeite waard vind om daar meer voor te betalen. Dat jij daar geen problemen mee hebt/geld liever aan iets anders hangt is jouw zaak, maar met je reactie geef je enkel toe dat je weet dat er een verschil is.
Jij verstaat blijkbaar iets anders onder kwaliteit dan ik. Met kwaliteit bedoel ik dat het niet kapot gaat, niet of het nu wel of niet wat zachter aanvoelt, lekker belangrijk, sjesus.quote:Erken dan ook dat merkkledij dan vaak beter is van kwaliteit dan andere kledij.
Voor jou niet neen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:59 schreef Aaargh! het volgende:
Ja tuurlijk. Er is misschien wel verschil, maar dat verschil doet er geen moer toe.
Oh neen! Nu zakt mijn zelfbeeld!quote:Een niet relevant verschil.
Een verschil dat er alleen toe doet als je een wijf bent.
Leuk voor jou. Een Lada Niva is dus ook een kwaliteitsauto, die dingen gaan ook niet zo heel snel kapot. Hoe het aanvoelt & rijdt is toch niet belangrijk.quote:Jij verstaat blijkbaar iets anders onder kwaliteit dan ik. Met kwaliteit bedoel ik dat het niet kapot gaat, niet of het nu wel of niet wat zachter aanvoelt, lekker belangrijk, sjesus.
Stelletje metrosexuelen.
Auto's boeien mij ook niet nee. Ik rijd in een oude Opel Astra station, lekker veel ruimte (== praktisch)quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:01 schreef Athmozz het volgende:
Leuk voor jou. Een Lada Niva is dus ook een kwaliteitsauto, die dingen gaan ook niet zo heel snel kapot. Hoe het aanvoelt & rijdt is toch niet belangrijk.
Jute zakken zijn niet warm genoeg, maar anders was 't serieus een optie geweest. Denk je echt dat 't mij ook maar iets kan schelen hoe ik er bij loop en wat andere mensen daar van denken ? Think again.quote:Waarom draag je trouwens geen Jute-zakken met een gat voor je hoofd & 2 gaten voor je armen? Voor nog geen euro kan je klaar zijn, en het verslijt ook amper.
Denk je dat ik erom geef? Anders droeg ik wel merken ipv doorsnee kledij.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:04 schreef Aaargh! het volgende:
Jute zakken zijn niet warm genoeg, maar anders was 't serieus een optie geweest. Denk je echt dat 't mij ook maar iets kan schelen hoe ik er bij loop en wat andere mensen daar van denken ? Think again.
Waarom? Omdat ik op comfort gesteld ben? Als jouw definitie van een wijf "iemand die op comfort gesteld is" is, dan ben ik graag een wijf ja.quote:Geef nu maar gewoon toe dat je een wijf bent.
koop jij maar merkkleding hoor dommertje.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
29¤ duur? Voor een Tshirt is dat toch ongeveer de normale prijs als je kwaliteit koopt hoor.
Wie zegt dat ik in winkelcentra ga en er het duurste uit kies? Als ik duur zou willen gaan neem ik alles van McGregor / Gant oid. Mijn ouders zou het toch niet kunnen schelen als ik duurder gerief koop, gewoon wat minder (want nu koop ik gewoon wat ik mooi vind uit de Mexx & Esprit collectie; niet wat ik nodig heb) en het zou toch maar even duur zijn.
WTF interesseren die mensen in India mij (verder moet ik geen G-star hebben, dat is een modemerk en modemerken koop ik niet)??? Als je geen G-star maar een Nike koopt dan zijn het ipv Indische kindjes kindjes uit Korea die ze maken... Zowat alle kledij wordt door kinderen / dwangarbeiders gemaakt, of dat nu merken of niet-merken zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef henkway het volgende:
[..]
koop jij maar merkkleding hoor dommertje.[afbeelding]
Ontleen jij je eigen waarde aan je verpakking??quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:11 schreef Schnabbeltje het volgende: Totaal geen eigen waarde hebben. Je leeft maar één keer, maar een luxe leven? Ho, maar!
Niet uit de verpakking, uit de keuze's die hij maakt. Hij kiest voor comfort & luxe, en dat is een bepaalde waarde die je nastreeft. Dat is héél iets anders dan geen inhoud hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ontleen jij je eigen waarde aan je verpakking??
dat wil dus zeggen dat je geen inhoud hebt.
Dan ken je jezelf erg goed .
Niks mis met luxe. Een goeie stereo is luxe. Een mooie auto kan luxe zijn als je daar om geeft. Een vette PC is luxe. Een mooi huis is luxe.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:11 schreef Schnabbeltje het volgende:
Grappig dat sommigen nog steeds in het vorige tijdperk leven. Een beetje luxe en je bent gelijk een wijf
Goh, dat lees ik ook voor het eerst. Denk je nou echt dat niemand weet hoe die dingen gemaakt worden? Denk je nou echt dat je de wereld verbeterd door niet meer merkkleding te kopen? Wil jij soms zeggen dat het kopen van merkkleding slecht is voor de maatschappij? Zal ik je eens vertellen, als de hele wereld stopt met het kopen van merkkleding, dan krijgen die arme mensen in arme landen geen cent meer binnen. Het is misschien hun enige inkomensbron. Als je zo'n moraalridder ben, dan gaf je het grotendeels van je loon aan arme mensen, en zat je niet op Fok.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef henkway het volgende:
[..]
koop jij maar merkkleding hoor dommertje.
Krijg jij er maar gerief van![]()
.[afbeelding]
dat komt op juist hetzelfde neer als een mooie auto hebben. De mogelijkheden om het je aangenamer te maken zijn er, dus dan neem je ze toch ook met beide handen aan???quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niks mis met luxe. Een goeie stereo is luxe. Een mooie auto kan luxe zijn als je daar om geeft. Een vette PC is luxe. Een mooi huis is luxe.
Maar dure kleding omdat dat zachter aanvoelt op je huid is geen luxe, da's aanstellerij.
Gebruik je verstand. Goede kleding zit beter! Ga geen dingen verzinnen wat ik niet gezegd heb.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ontleen jij je eigen waarde aan je verpakking??
dat wil dus zeggen dat je geen inhoud hebt.
Dan ken je jezelf erg goed .
Als er op jouw goedkope kledij "made in china" staat, denk je dat ze daar een goed loon krijgen? Ook niet.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:09 schreef henkway het volgende:
Krijg jij er maar gerief van![]()
.[afbeelding]
Als het daarom gaat, waarom staat er dan in koeieletters HUGO BOSS op die shirtjes ?quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:17 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Gebruik je verstand. Goede kleding zit beter! Ga geen dingen verzinnen wat ik niet gezegd heb.
Als er iemand uitgebuit wordt om goedkoop kleding te maken boeit mij dat niet zo, maar dan wil ik wel graag zelf kunnen profiteren van de kostenbesparing en niet dat 't allemaal in de portemonnaie van meneer Boss verdwijnt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als er op jouw goedkope kledij "made in china" staat, denk je dat ze daar een goed loon krijgen? Ook niet.
wat denk je zelf? Die shirts kosten die personen misschien een halve euro meer in productie omdat er beter basismaterialen gebruikt worden, maar meer zal dat waarschijnlijk ook niet schelen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:22 schreef Maikuuul het volgende:
De duurdere merken zoals Versace, Dolce en Gabbana, Prada, Gucci word bij dat soort merken ook gebruik gemaakt van dwangarbeiders enzo ?
Je hebt werkelijkwaar geen idee waar je het over hebt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:14 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Niks mis met luxe. Een goeie stereo is luxe. Een mooie auto kan luxe zijn als je daar om geeft. Een vette PC is luxe. Een mooi huis is luxe.
Maar dure kleding omdat dat zachter aanvoelt op je huid is geen luxe, da's aanstellerij.
Dag Maikuuulquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:22 schreef Maikuuul het volgende:
De duurdere merken zoals Versace, Dolce en Gabbana, Prada, Gucci word bij dat soort merken ook gebruik gemaakt van dwangarbeiders enzo ?
Waar het dus om gaat is dat jij gewoon het liefst geen geld uitgeeft aan kledij, en dat prijs belangrijker is dan het kwaliteitsverschil dat er op zit. Als het maar goedkoop is en net niet uiteenvalt is het goed genoeg.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:24 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als er iemand uitgebuit wordt om goedkoop kleding te maken boeit mij dat niet zo, maar dan wil ik wel graag zelf kunnen profiteren van de kostenbesparing en niet dat 't allemaal in de portemonnaie van meneer Boss verdwijnt.
Als je dan toch echt in het terrein moet & je wil wél de luxe, dan koop je gewoon een Range of een Mercedes G.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:24 schreef densmee het volgende:
en een lada is in het terrein een hele comfortable auto itt een porsche cayene![]()
heel juist, de duurste kleding daar wordt door de uitbuiters het meeste aan verdiend, en dus door jouw beloond voor het s'nachts laten werken van oude vrouwen en kleine kinderen aan jouw jasjequote:Op zondag 19 augustus 2007 15:24 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Als er iemand uitgebuit wordt om goedkoop kleding te maken boeit mij dat niet zo, maar dan wil ik wel graag zelf kunnen profiteren van de kostenbesparing en niet dat 't allemaal in de portemonnaie van meneer Boss verdwijnt.
het vervelende daaraan is dat ze vaak je maat niet hebben, waardoor je er ook voor niets naartoe kan gegaan zijn. Ik wil gewoon binnenlopen, een verkoopstertje hebben die bij jou komt & die je gewoon moet zeggen wat je ongeveer wil en die dan wat dingen toont die volgens haar goed gaan staan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:33 schreef fransbreda het volgende:
Ik koop meestal in de g-star outlet centers, daar verkopen ze kleding met een foutje.
Mooie kleding bestaat IMHO niet, een vrouw kan mooi zijn, een boek kan mooi zijn, maar kleding niet, kleding is puur functioneel. Da's net zoiets als zeggen: goh, wat heb jij een mooie schroevendraaier.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:27 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Je hebt werkelijkwaar geen idee waar je het over hebt.
Een mooie huis is een luxe? Maar mooie kleding niet?
Wat een onzin. Ik heb er wel degelijk problemen mee als kleding niet goed zit. Ik vind alleen een katoenen shirt niet oncomfortabel. Het maakt voor mij qua comfort niets uit of het nu een duur of een goedkoop shirt is.quote:Blijkbaar heb jij totaal geen probleem mee dat kleding niet lekker zit. Weet je wat jij zal moeten doen! Kleding aantrekken met een paar maatjes te klein. Want jij moet je niet zo aanstellen, het voelt alleen maar een beetje krapjes aan, je bent toch geen wijf?
ik weet niet of je wel eens in een g hebt gereden maar dit is gewoon een puch steyr en niet veel meer dan een ladaquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je dan toch echt in het terrein moet & je wil wél de luxe, dan koop je gewoon een Range of een Mercedes G.
Jij koopt ook geen koffie in de supermarkt, omdat je fair-trade koffie kàn kopen? Of is dat dan weer minder belangrijk omdat het duurder is?quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:34 schreef henkway het volgende:
[..]
heel juist, de duurste kleding daar wordt door de uitbuiters het meeste aan verdiend, en dus door jouw beloond voor het s'nachts laten werken van oude vrouwen en kleine kinderen aan jouw jasje
Meegereden wel, zelf gereden niet. Ik moet zeggen dat ik DualZone airco, lederen interieur, zetelverwarming, navigatiesysteem, elektrisch verstelbare zetels... enzo best wel een pak confortabeler vind dan die lada. Toch wel ja.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:37 schreef densmee het volgende:
ik weet niet of je wel eens in een g hebt gereden maar dit is gewoon een puch steyr en niet veel meer dan een lada
Uitbuiters? Er werken daar geen slaven ofzo. Ze werken daar uit vrije wil. Zij zijn tenslotte wel diegene die werkgelegenheid creëeren. Maar nee, jij hebt liever niet dat die mensen daar in slechte omstandigheden weinig geld verdienen. Jij ziet ze liever thuis verhongeren omdat ze geen geld hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:34 schreef henkway het volgende:
[..]
heel juist, de duurste kleding daar wordt door de uitbuiters het meeste aan verdiend, en dus door jouw beloond voor het s'nachts laten werken van oude vrouwen en kleine kinderen aan jouw jasje
Ja dat wil ik ook, een mooi verkoopstertje die even doet wat ik wil, maar dat bedoel jij niet denk ik, jij ziet verkoopsters niet als aantrekkelijke personen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:35 schreef Athmozz het volgende:
[..] Ik wil gewoon binnenlopen, een verkoopstertje hebben die bij jou komt & die je gewoon moet zeggen wat je ongeveer wil
dit is nog het ergste fenomeen in een winkelquote:Op zondag 19 augustus 2007 15:35 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het vervelende daaraan is dat ze vaak je maat niet hebben, waardoor je er ook voor niets naartoe kan gegaan zijn. Ik wil gewoon binnenlopen, een verkoopstertje hebben die bij jou komt & die je gewoon moet zeggen wat je ongeveer wil en die dan wat dingen toont die volgens haar goed gaan staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |