quote:
quote:Wat was btw je plan nu dan? Een racer kopen en ombouwen naar fighter of als racer houden?
De Hoofd foto&voorstellenquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:54 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
[..]
plaatje in de OP is overigens inmiddels wel aardig oud aan het worden
Vergane gloriequote:Op zondag 19 augustus 2007 12:02 schreef ikookhier het volgende:
[..]
De Hoofd foto&voorstellenGaat idd nergens meer over
![]()
Zwaar bedorven bedoel jequote:
Jawelquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:25 schreef Rib-i het volgende:
Hola
niemand rijden vandaag [afbeelding]
Ik had je gisteren ook verwachtquote:
Je moet de cilnder schoonmaken en terugduwen, anders gaat het niet passenquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:34 schreef Roderick2085 het volgende:
net een klein stukje van m'n schijf bijgevijlt... krijg hem er nu waarschijnlijk wel moeizaam af, maar krijg ik hem er dan ook ooit weer opben een beetje bang dat als ik hem er nu met zoveel moeite afhaal, hij er niet meer op wil
Ja ik eigelijk ook maar was te laatquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:40 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ik had je gisteren ook verwacht
[..]
hmm, en dat kan zonder dat ding helemaal uit elkaar te halenquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:40 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Ik had je gisteren ook verwacht
[..]
Je moet de cilnder schoonmaken en terugduwen, anders gaat het niet passen
Als je naar je rem kijkt zie je dat er cilinders zitten wat de blokken tegen de schijf horen te duwen toch? Die maak je schoon zonder uitelkaar te halen. Gewoon de zijkanten zuiver maken en de bovenkant en zorgen dat er geen druk op het systeem zit. Dan kan je de cilinder met lompe kracht terugduwen. Alles is geoorloofd als je de boel maar niet beschadigdquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:46 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
hmm, en dat kan zonder dat ding helemaal uit elkaar te halen![]()
anders laat ik het namelijk wel gewoon zitten
en hoe weet ik datquote:Op zondag 19 augustus 2007 12:50 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Als je naar je rem kijkt zie je dat er cilinders zitten wat de blokken tegen de schijf horen te duwen toch? Die maak je schoon zonder uitelkaar te halen. Gewoon de zijkanten zuiver maken en de bovenkant en zorgen dat er geen druk op het systeem zit. Dan kan je de cilinder met lompe kracht terugduwen. Alles is geoorloofd als je de boel maar niet beschadigd
Nee, straks aan mijn eigen motor sleutelenquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:10 schreef ikookhier het volgende:
Gaat Rib nog rijden ?!
Kapje eraf draaien van het vloeistofreservoirquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:11 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
en hoe weet ik datmoet ik zeker remmen ontluchten enzo
als ik die verhalen van wb lees, ga ik daar maar ff niet aan beginnen
Tjek je pmquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:24 schreef Roderick2085 het volgende:
pff, dat soort shit staat dus allemaal niet in het werkplaatshandboekals dit soort 'simpele' shit er al niet instaat, weet ik niet wat me nog meer te wachten staat
![]()
denk dat ik het maar gewoon laat zitten voor de volgende eigenaar
spendeer me tijd wel ff met goed schoonmaken
Lees dit eensquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:24 schreef Roderick2085 het volgende:
pff, dat soort shit staat dus allemaal niet in het werkplaatshandboekals dit soort 'simpele' shit er al niet instaat, weet ik niet wat me nog meer te wachten staat
![]()
denk dat ik het maar gewoon laat zitten voor de volgende eigenaar
spendeer me tijd wel ff met goed schoonmaken
Poetsenquote:Om een optimale remwerking te bekomen -en dus veilig te kunnen motorrijden- is het namelijk noodzakelijk dat je remklauwen perfect proper gemaakt worden. Ook hier komt de combinatie van een bus brakecleaner en een tandenborstel goed van pas. Schrob je remklauwen zowel aan de buitenzijde als aan de binnenkant net zolang tot ze perfect schoon zijn. Ga daarbij ook na of de remzuigers zuiver zijn en niet door vervuiling zijn komen vast te zitten in de remklauw. Doe dat laatste heel voorzichtig; zoniet springen de remzuigers uit hun zittingen en kan je de boel nog eens gaan ontluchten. En dat is een ander verhaal… Wat zeker ook niet over het hoofd mag gezien worden is het schoonmaken en nazien van de geleidingsstaafjes. Die moeten er niet alleen voor zorgen dat je remblokken netjes op hun plaats blijven zitten, maar ook dat die blokjes vrijelijk en zonder horten of stoten in de richting van je remschijven kunnen schuiven. Ze met fijne staalwol opblinken is een veel gebruikte procedure en indien er onregelmatigheden in hun vorm worden ontdekt moeten ze meteen vervangen worden. Het smeren van die geleidingstaafjes is niet toegestaan, het is namelijk niet ondenkbaar dat het vet op je remblokken terechtkomt –zowel in vaste als in gesmolten vorm- en de remmende werking van je remmen volledig teniet doet. Vervang sowieso elke keer dat je je remblokken demonteert altijd de sluitpennetjes waarmee de geleidingsstaafjes in de remklauwen geborgd worden want als die er onderweg de brui aan geven ben je nog niet thuis…
quote:Remblokken vervangen is een relatief eenvoudige klus maar indien je geen handige Harry bent, of niet over het juiste gereedschap beschikt begin je er beter niet aan. Wordt dit werk niet op de correcte manier uitgevoerd, dan komt namelijk met zekerheid de remwerking van je motor in gevaar hetgeen tot ronduit gevaarlijke situaties zal leiden. De kostprijs die je dealer voor de montage van je remblokken aanrekent is niet hoog want voor een vakman is dit een klein werkje dat hij in een wip klaar heeft. Bij de minste twijfel aan de goede afloop van deze klus kies je dus beter om je dealer met dit werkje op te zadelen en enkele euro’s meer uit te geven, dan om met een onveilige motor rond te rijden…
tnx, maar ik laat het wel ff zitten... volgende keer doe ik het welquote:
tnxquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:48 schreef Rib-i het volgende:
Motor heeft een lekkende koppakkingquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:02 schreef ikookhier het volgende:
wat is er bij rib-i aan de hand ?
Sleutel pix![]()
Da's minderquote:Op zondag 19 augustus 2007 14:17 schreef Rib-i het volgende:
[..]
Motor heeft een lekkende koppakkingDie ene keer dat ik met Hicham en OPM reed is er door de combinatie van hoge omgevingstemperatuur, heet asfalt en een luchtgekoelde motor de pakking gaan lekken. Dat is alleen maar erger geworden gisteren
en nu druppelt de motor echt olie
Gisteren ben ik erachter gekomen dat Worldbeater en Makster stiekum verslaafd zijn aan de lucht van olie ... verbrand of niet [afbeelding] [afbeelding]
Haha jaa joh ik zag gelijk dat jij het was dat je aan kwam rijden tegemoetquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:19 schreef ikookhier het volgende:
Thuiskom ik net -XX- tegen met een groep MFrs
![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:32 schreef -XX- het volgende:
[..]
Haha jaa joh ik zag gelijk dat jij het was dat je aan kwam rijden tegemoet
En een gecrashde blade!zo sneu dan!
Maareh, vette bike!
In real nog mooier!![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:43 schreef ikookhier het volgende:
[..]
![]()
zag een grote groep motoren,het zal toch niet![]()
Jij met je waanzin dat iedereen te hard voor je rijdquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:45 schreef -XX- het volgende:
[..]Shittttttt, daar ging je mooie ritje.
![]()
Maar leuk weggetje daar héh hee!
Jammer dat ik zelfs nog moest inhouden bij de voorrijders!![]()
Viel me alles mee.![]()
hihiihiquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:47 schreef ikookhier het volgende:
[..]
Jij met je waanzin dat iedereen te hard voor je rijd![]()
![]()
ik weet hetquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:52 schreef -XX- het volgende:
[..]
hihiihi![]()
Owja, dat museumpje van wil hartog staat in in in...in...laat me nu even bedenktijd hebben.
EHMZ..ehmz...
HOOGWOUD.
Jaaaa daar ergens.
Volgens mij moet je de orginele posten hier hoorquote:Op zondag 19 augustus 2007 18:11 schreef -XX- het volgende:
Klein!!! mini!
maar wat hij vertelde was wel interessantzijn geschiedenis enzo!
Even op de foto met Wil hartog!![]()
![]()
[afbeelding]
De meet was erg gezellig![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:12 schreef ikookhier het volgende:
[..]
Volgens mij moet je de orginele posten hier hoor![]()
IK MAG JE NU AL.quote:Op zondag 19 augustus 2007 18:34 schreef R34L-SIcK het volgende:
Zijn "willy" werd hard tog?
Hij doet zijn naam nog wel eer aan dan.
Tenminste, hij staat er zo naast alsof zijn opzwellende pimmel tegen zijn pantalon drukt![]()
![]()
Ow, hoi Fok MC![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |