Maar ik begreep je wel hoorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:06 schreef Homdeck het volgende:
er staat mesen
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?
En dat terwijl het zo ontzettend simpel is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
In- of uitvoegen is voor heel veel mensen erg moeilijk idd![]()
of duitsersquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:10 schreef karr-1 het volgende:
Dat soort mensen moeten ze per direct van de weg afhalen en het rijbewijs innemen. Dan kun je dus gewoon niet rijden. Vaak zijn het bejaarden of allochtonen.
wel handig voor jou.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
ja vandaag ook 1 hierzo..
zit al de hele tijd achter die slome harrie gaat ie de oprit op met 40km/h.. halverwege de oprit.. 50.. begin invoegstrook 65 knalt 'm meteen erop lui erachter moeten in de remmen... ik kon er mooi voorbij via de invoegstrook..
levensgevaarlijk.![]()
![]()
Duitsers rijden in het algemeen beter dan Nederlanders!! Nederlanders zijn arrogant en egoistisch op de weg, een Duitser is veel beleefder en gaat ook naar rechts als iemand harder dan hem gaat. Ik rij vaak in Zeeland, dus in de zomer merk je duidelijk het verschil.quote:
En daarom: Bullbars.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:46 schreef Isdatzo het volgende:
ja vandaag ook 1 hierzo..
zit al de hele tijd achter die slome harrie gaat ie de oprit op met 40km/h.. halverwege de oprit.. 50.. begin invoegstrook 65 knalt 'm meteen erop lui erachter moeten in de remmen... ik kon er mooi voorbij via de invoegstrook..
levensgevaarlijk.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?
Waarom neem je uberhaupt de telefoon op als je in de auto zit? Als ik aan het rijden ben kunnen ze me bellen zoveel als ze willen, maar opnemen doe ik niet. En stoppen op de vluchtstrook al helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Of dit : een of andere duffe doos gaat op de vluchtstrook staan om te telefoneren (op zich al ...). Het verkeer rijdt op dat moment rond de 70 km/u. Als ze uitgeouwehoerd is wil ze weer verder, trekt op de vluchtstrook op tot 30 km/u en probeert er dan tussen te rammen.
Ze weet in ieder geval waar de richtingaanwijzer zit. Die is voor veel mensen ook nog wel eens moeilijk te vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:02 schreef nightfall het volgende:
ach,. de'r rijd zoveel dom volk rond,. vanmaddag reed ik achter een doos die met elke bocht die nam richting aangaf,. beetje raar op een 80km weg als er een flauw bocht naar links aankomt en dat je dan richting aan gaat geven,. alsof je ergens anders heen kan op dat moment![]()
en uiteraard reed ze 55 ipv tegen de 80
En ik zeg het weer: Bullbars! Gewoon even een corrigerend tikje geven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:58 schreef mvdejong het volgende:
Of dit : een of andere duffe doos gaat op de vluchtstrook staan om te telefoneren (op zich al ...). Het verkeer rijdt op dat moment rond de 70 km/u. Als ze uitgeouwehoerd is wil ze weer verder, trekt op de vluchtstrook op tot 30 km/u en probeert er dan tussen te rammen.
da's ook irritant iddquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:02 schreef nightfall het volgende:
ach,. de'r rijd zoveel dom volk rond,. vanmaddag reed ik achter een doos die met elke bocht die nam richting aangaf,. beetje raar op een 80km weg als er een flauw bocht naar links aankomt en dat je dan richting aan gaat geven,. alsof je ergens anders heen kan op dat moment![]()
en uiteraard reed ze 55 ipv tegen de 80
Je mag geen 120 op een autoweg. Op de (auto)snelweg soms wel. Maar daar gaat het niet om in dit topicquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:35 schreef Quyxz_ het volgende:
Ja laatst ook kwam er zo iemand aanrijden met 90 ofzo, iets sneller dan 70, maar toch het blijft sloom als iedereen gewoon 120 rijdt omdat er geen vrachtwagens zijn.
oe erg herkenbaar, ik kan me daar ook over opvretenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
da's ook irritant idd
of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen![]()
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Misschien is het wel een automaat?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
da's ook irritant idd
of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen![]()
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Of mensen die je vlak voor een afrit inhalen en dan voor je langs alsnog de afrit op gaan. Kun je dat niet achter me doen? Of moet je even laten zien dat je harder kan rijden dan ik?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
da's ook irritant idd
of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen![]()
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijdenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Yankee_One het volgende:
vaak kan je het al aan zien komen. ik noem een Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Suzuki Alto...
dan nog?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Misschien is het wel een automaat?
idd, de sterkste koe mag gewoon voorquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:
India blijft toch een van mijn favorieten: recht van de sterkste/grootste....![]()
Jij bent ook nederlander?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:
Nederlanders kunnen gewoon niet rijden, allochtoon, als autochtoon, vrouw als man, oud als jong.
meervoud van mussen?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:07 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat zijn mesen?
hehe, dat wil ik nog wel eens doen. Ik gebruik vaak mijn cruise control en dan tik ik die er van af door even de rem aan te tikken en dan zelf door de bocht te rijden ipv op de cruise.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
da's ook irritant idd
of mensen die voor elk flauw bochtje de rem intrappen![]()
is het nou zo moeilijk om vaart te minderen door je poot wat van het gaspedaal te halen?
Daarom staat in duitsland NL ook voor Nür Linksquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:19 schreef ajay het volgende:
Duitsers op de weg, zijn 100x beter dan NL'ers. Kom net uit Duitsland, wat een genot. Niet hoeven te kijken in mijn achteruitkijkspiegel of ik door de politie wordt achterna gezeten, niet hoeven te kijken naar de berm of er weer een kloot staat te flitsen, maar lekker geconcentreerd op het verkeer. En aardig dat die Duitsers zijn! Kom ik met 220 km aan, gaan ze netjes op tijd weg. Nee NL'ers... Die zijn zo aso om hun auto nog voor de mijne te proberen te gooien met hun 100 km, of met de sleurhut op de linkerstrook....
Ik snap nog steeds niet waarom rechts inhalen nu verboden is. Er rijden zoveel kneuzen hier links, terwijl rechts alles vrij is..
Maar dat invoegen/uitvoegen..... Pff als mensen hier überhaupt een maneuvre moeten uithalen gaat het al mis, of als het regent, of het 's nachts is, of als er een tunnel is, of als er iets in de berm gebeurt, of als er een reclamebord langs de weg staat, of, of, of...
Nederlanders kunnen gewoon niet rijden, allochtoon, als autochtoon, vrouw als man, oud als jong.
India blijft toch een van mijn favorieten: recht van de sterkste/grootste....![]()
Vaak zijn de bestuurders te benauwd om het gaspedaal tot aan de bodem in te drukken en de motor iets meer toeren te laten draaien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:15 schreef Yankee_One het volgende:
vaak kan je het al aan zien komen. ik noem een Daihatsu Cuore, Fiat Seicento, Suzuki Alto...
pendaal?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspendaal tot aan de bodem in te drukken en de moter iets meer toeren te laten draaien.
moter?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspendaal tot aan de bodem in te drukken en de moter iets meer toeren te laten draaien.
Kansloze edit zonder reactie?quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:20 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Dat komt vaak dat de bestuurders te benauwd zijn om het gaspedaal tot aan de bodem in te drukken en de motor iets meer toeren te laten draaien.
Ze moeten wel (indien mogelijk) hun snelheid aanpassen voordat ze gaan invoegen. En dat betekent dus NIET aan het begin van de invoegstrook als ze nog 70 (of 90) rijden meteen de auto naar links kwakken, maar dan de invoegstrook gebruiken tot ze sneller rijden (of als de invoegstrook niet lang genoeg is om 120 te halen, die toch zo volledig mogelijk gebruiken).quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:59 schreef Neuralnet het volgende:
Anders ga je gewoon naar links zodat mensen fatsoenlijk kunnen invoegen.
Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze moeten wel (indien mogelijk) hun snelheid aanpassen voordat ze gaan invoegen. En dat betekent dus NIET aan het begin van de invoegstrook als ze nog 70 (of 90) rijden meteen de auto naar links kwakken, maar dan de invoegstrook gebruiken tot ze sneller rijden (of als de invoegstrook niet lang genoeg is om 120 te halen, die toch zo volledig mogelijk gebruiken).
Net ook weer eentje die rustig aan komt tuffen en zijn auto voor de mijne gooit (nou ja, niet helemaal, want ik zag het al aankomen en ging naar links).
Ik was even verreweg van helder nadenken.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:42 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Kansloze edit zonder reactie?
Is dat nieuw?
![]()
![]()
Suzuki wagonR, Hyundai atos..quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ford Ka, Twingo en zo kan ik wel even doorgaan. Van die carrieremiepjes in te kleine autootjes die even moeten laten zien dat een vrouw ook kan autorijden![]()
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:54 schreef dazzle123 het volgende:
En wat ik nog erger vind dat zijn mensen die een oprit oprijden en er dan meteen weer af moeten en dan 80 voor je gaan rijden zodat jij met 80 mag gaan invoegen. Een beetje rekening houden met elkaar in verkeer is erg moeilijk voor de meesten in Nederland.
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:27 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Hoezo 120? In OP gaat het over een autoweg. Daar mag je maar 100.
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op zondag 19 augustus 2007 09:59 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Aan 80 kan je toch makkelijk invoegen? Ik heb nog een eind met een oude hyundai gereden, en daar moest ik wel aan 80 invoegen simpelweg omdat hij nog niet sneller raakte op de invoegstrook (en dat was dan volledig de invoegstrook plankgas in een zo laag mogelijke versnelling).
Met ietwat auto kan je zelfs aan 60/u invoegen, gewoon vlak achter iemand naar links gaan, terugschakelen naar 3de en plankgas geven. Je staat dan echt wel direct wat hoger in snelheid.
Naast rijden doe je niet, eigen rechter spelen in het verkeer is not done. Ben jij ook zo iemand die 120 op het linkervak gaat rijden om de rest te verhinderen te snel te rijden, en dan mee opschuift als iemand je rechts voorbij probeert te steken?
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:46 schreef dazzle123 het volgende:
Met 80 is het niet verantwoord invoegen als iedereen 100 rijdt. Gewoon op de invoegstrook versnellen tot 100 en dan invoegen. Hoe moeilijk kan het zijn?
Hier op de A16 mag je ook maar 100quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, OK. Het was laat, het voorbeeld van mij ging over een autosnelweg.
Achter een vrachtwagen stranden? Die vluchtstroken hebben ze niet voor niets aangelegd!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:09 schreef nightfall het volgende:
moet je eens in duitsland komen,. het valt me daar op dat mensen veel beter anticiperen op situaties,. als je hier achter een vrachtwagentje strand op de snelweg, kom je er van ze'n leven niet meer voorbij omdat niemand je ertussen laat,. duitsland zie je veel meer dat mensen dan ff inhouden dat je er nog ff fatsoenlijk tussen kunt,.![]()
We weten allemaal waarover we het hebben. Ik ga niet iemand blokken omdat hij/zij in een wat langzame auto rijdt op een korte invoegstrook. Ik heb het over mensen in normale auto's die snel genoeg zijn die om wat voor debiele reden dan ook met 60 in gaan voegen en daarmee niet alleen zichzelf in de problemen brengen maar ook iedereen die achter hun rijdt.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Met de vorige auto heb ik ook vaak ingevoegd tegen 70/80 per uur zelfs op de snelweg, gewoon omdat mijn auto niet sneller aan de 100/u raakte. Dat was dan echt plankgas optrekken en elke versnelling tot halverwege het rood gebruiken, dus sneller kon die auto gewoon niet, moet je daarom iemand blokkeren?
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Allemaal gewoon een baantje opschuiven, kan oma, kassamiep, tuttebol, vuile alto ook gewoon invoegen met 30kmh, jij geen last, zij geen last.
Geven en nemen.
Ik doe het ook heel vaak, zelfs als ze voor mij nog makkelijk kunnen invoegen, aangezien ik anders ga moeten afremmen omdat eigenlijk niemand bij het oprijden al boven de maximumsnelheid zit. Dan is het dus opschuiven om iemand in te laten voegen, maar ondertussen ga je er een eindje verder ook wel weer voorbij...quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:17 schreef JF_ het volgende:
Als je dat serieus doet, kijk dan wel effe in je spiegels en over je schouder - ik had er gisteren eentje die ruimte maakte voor een invoeger, en mij totaal geen ruimte meer liet in de linkerbaan.
Overigens is het wettelijk zelfs verboden om een baan op te schuiven voor invoegers, hoe scheef dat ook klinkt.
Ja, dat zie je inderdaad héél regelmatig. Dat is ook een van de redenen waarom ik bijna systematisch te rap rijdt, ik wil niet op het middenvak zitten omdat je daar te vaak moet afremmen / optrekken voor mensen die ineens inhalen zonder echt goed op te letten, en rechts zit ik niet graag omdat ik dan heel de tijd tussen de vrachtwagens zit. Het enige resterende strookje is links, en daar ga je ook niet aan 90 tuffen, dus dan maar 140-150 op het linkervak, dan heb ik minder last van uitwijkende medegebruikers. Hoogstens iemand die aan 110 ff dicht bij je het linkervak op komt, maar dat gebeurt echt niet vaak, de meeste chauffeurs die de tragere snelheden wensen te houden blijven namelijk rechts / midden.quote:En wat betreft klemrijden achter een vrachtwagen - zelfs op drie baans wegen zie ik 't regelmatig, iemand rijd netjes 100 in de rechterbaan, wilt een vrachtwagen inhalen, maar moet in de remmen omdat iemand in de middenbaan niet meedenkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |