Laten we het hier wel even netjes houden?quote:Op zondag 4 november 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Nee kneus. Mensen die hun spaargeld op bankrekening a 2.5% zetten, terwijl de inflatie 3% is en spaargeld met 4% belast wordt (da's dus al 7% samen), zullen nooit rijk worden. Ook mensen die dat niet snappen wanneer het genoemd wordt en conclusies trekken zoals in jouw post, zullen niet rijk worden.
A fool and his money are soon parted.
4%...quote:Op zondag 4 november 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Nee kneus. Mensen die hun spaargeld op bankrekening a 2.5% zetten, terwijl de inflatie 3% is en spaargeld met 4% belast wordt (da's dus al 7% samen), zullen nooit rijk worden. Ook mensen die dat niet snappen wanneer het genoemd wordt en conclusies trekken zoals in jouw post, zullen niet rijk worden.
Ervaring is hier.. heb momenteel wat in portefeuille dus stel je vraagquote:Op maandag 5 november 2007 19:27 schreef JimmyJames het volgende:
Stefanp denkt dat hij op POL is waar ze elkaar voortdurend aan het afzeiken zijn, geloof ik![]()
Anyways, heeft iemand hier ervaring met turbo's? Lijkt me een interessant beleggingsproduct (indien doordacht gehanteerd natuurlijk).
wordt het vermogen op 1 januari en het vermogen op 31 december genomen, opgeteld, en gedeeld door twee. De belastingdienst veronderstelt een rendement van 4% hierover, en belast dit tegen 30%. Uiteindelijk wordt dus 1,2% (30% van 4%) geheven over het gemiddeld vermogenquote:Op zondag 4 november 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Ok mooi.quote:Op maandag 5 november 2007 20:34 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Ervaring is hier.. heb momenteel wat in portefeuille dus stel je vraag
1. Ik denk dat je bedoeld dat wanneer hij de stoploss raakt hoeveel je terug krijgt, dat is dezelfde berekeningquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:58 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ok mooi.
1. hoe zit het met die waarde onder welk je je inzet geheel kwijt bent om te zorgen dat je ook niet meer kunt verliezen?
2. wat is het belang van de bank bij die product? dat ze geld vangen als je alles verliest?
3. hoe risicovol acht je het?
Klopt wat betreft Vedior, USG, Randstad ik wil daar ook instappen maar nog geen leuk moment gevonden en geen liq middelen. Maar ze staan niet voor niets zo laagquote:Op dinsdag 6 november 2007 13:03 schreef JimmyJames het volgende:
stoploss = stoppen met verliezen? Stap je dan automatisch uit bij deze waarde?
In wat voor turbo's zit jij als ik vragen mag?
--------
Op een hoop fora wordt gerept over de spotgoedkope uitzendbureaus, maar niemand lijkt in te stappen. Zou dit komen omdat men tegenvallende werkgelegenheidscijfers verwacht de komende tijd?
o.a. het iex forum. Wat betreft de uitzendbureaus heb je een favoriet? Ik zou persoonlijk puur logisch gaan voor eentje die een beetje een goeie positie heeft in opkomende economieen. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:10 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Klopt wat betreft Vedior, USG, Randstad ik wil daar ook instappen maar nog geen leuk moment gevonden en geen liq middelen. Maar ze staan niet voor niets zo laag.
Op welke fora heb je dat gehoord als ik vragen mag?
Je kan er alleen moeilijk komen om te beleggen he in china ?quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:56 schreef JimmyJames het volgende:
Alibaba.com is verdrievoudigd de dag van de introductie. Ik weet nog dat ik naar toekomstige IPO's zat te kijken en dacht ach dat zal wel niks worden. Als het aandeel stabiel blijft zal de chinese bubbel nog wel even in stand blijven.
Oh ja, ik las al zoiets. Je kan als buitenlander alleen beleggen op de beurs van HK of zo? Niet in Shangai?quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:44 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Je kan er alleen moeilijk komen om te beleggen he in china ?
Wat weet jij daarvan?! dat kan wel degelijkquote:Op dinsdag 6 november 2007 15:44 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Je kan er alleen moeilijk komen om te beleggen he in china ?
Alibaba werd overigens gewoon aangeboden op de beurs van HK, ben ook benieuwd naar zijn reactie.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Wat weet jij daarvan?! dat kan wel degelijk
Het is nog wel jou topic, onderbouw die kut reactie eens dan!![]()
Zeker veel verloren ofzo?quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Wat weet jij daarvan?! dat kan wel degelijk
Het is nog wel jou topic, onderbouw die kut reactie eens dan!![]()
Perfecte graadmeters bestaan niet, maar een flink gecorrigeerde P/E is misschien handig en ratio's mbt free cash flow ook.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:23 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is dan een betere graadmeter?
Het couponrendement is 5.25%. Dat is meer dan de marktrente, daarom betaal je ook >100% van de nominale waarde (100.73%). De betreffende obigatie wordt afgelost op 15 juli. Met nog 249 dagen te gaan betaal je 0.73% meer dan de nominale koers. Annualized is dat 365/249 * 0.73% = 1.07%. De yield is dus ongeveer 5.25%-1.07 = 4.18%.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:26 schreef Marinus het volgende:
Vraagje, om te kijken of ik het begrepen heb.
ik wil een gedeelte van mijn geld in obligaties zetten. Nu lijkt de 5.25% Nederland 98/08 me wel wat. De koers is op dit moment 100.7. dus niet extreem hoog of laag.
Hij loopt tot 2008 dus dan krijg ik alles weer terug. en ik neem aan ook die 5.25% rente over de resterende looptijd. Of is het bij obligaties net zo als divident dat de rente maar 1 of 2 keer per jaar wordt uitgekeerd en het wel eens zo kan zijn dat over deze obligatie helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd. Het valt me namelijk op dat de koers voor deze obligatie zo laag is in vergelijking met obligaties van een vergelijkbare rente. Die staan rond de 103 namelijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |