abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54369611
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:52 schreef StefanP het volgende:
Nee kneus. Mensen die hun spaargeld op bankrekening a 2.5% zetten, terwijl de inflatie 3% is en spaargeld met 4% belast wordt (da's dus al 7% samen), zullen nooit rijk worden. Ook mensen die dat niet snappen wanneer het genoemd wordt en conclusies trekken zoals in jouw post, zullen niet rijk worden.

A fool and his money are soon parted.
Laten we het hier wel even netjes houden?
Overigens kloppen de percentages die jij noemt niet.
  zondag 4 november 2007 @ 23:27:30 #202
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54369714
quote:
Nee kneus. Mensen die hun spaargeld op bankrekening a 2.5% zetten, terwijl de inflatie 3% is en spaargeld met 4% belast wordt (da's dus al 7% samen), zullen nooit rijk worden. Ook mensen die dat niet snappen wanneer het genoemd wordt en conclusies trekken zoals in jouw post, zullen niet rijk worden.

4%...
  maandag 5 november 2007 @ 19:27:48 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54386983
Stefanp denkt dat hij op POL is waar ze elkaar voortdurend aan het afzeiken zijn, geloof ik

Anyways, heeft iemand hier ervaring met turbo's? Lijkt me een interessant beleggingsproduct (indien doordacht gehanteerd natuurlijk).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_54388512
quote:
Op maandag 5 november 2007 19:27 schreef JimmyJames het volgende:
Stefanp denkt dat hij op POL is waar ze elkaar voortdurend aan het afzeiken zijn, geloof ik

Anyways, heeft iemand hier ervaring met turbo's? Lijkt me een interessant beleggingsproduct (indien doordacht gehanteerd natuurlijk).
Ervaring is hier.. heb momenteel wat in portefeuille dus stel je vraag
pi_54392423
edit: doe normaal

[ Bericht 96% gewijzigd door Five_Horizons op 06-11-2007 09:12:15 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54393761
quote:

wordt het vermogen op 1 januari en het vermogen op 31 december genomen, opgeteld, en gedeeld door twee. De belastingdienst veronderstelt een rendement van 4% hierover, en belast dit tegen 30%. Uiteindelijk wordt dus 1,2% (30% van 4%) geheven over het gemiddeld vermogen
Dit geldt als je gemiddeld 19.252 euro vermogen hebt (in contanten, aandelen, vastgoed etc.) en je aanslag geldt alleen voor het vermogen boven deze 19.252 euro.

bron
pi_54393878
Hey hey, het is mijn topic en er word niet gescholden en gezeurd
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:58:22 #208
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54401503
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:34 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Ervaring is hier.. heb momenteel wat in portefeuille dus stel je vraag
Ok mooi.
1. hoe zit het met die waarde onder welk je je inzet geheel kwijt bent om te zorgen dat je ook niet meer kunt verliezen?
2. wat is het belang van de bank bij die product? dat ze geld vangen als je alles verliest?
3. hoe risicovol acht je het?
pi_54402666
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ok mooi.
1. hoe zit het met die waarde onder welk je je inzet geheel kwijt bent om te zorgen dat je ook niet meer kunt verliezen?
2. wat is het belang van de bank bij die product? dat ze geld vangen als je alles verliest?
3. hoe risicovol acht je het?
1. Ik denk dat je bedoeld dat wanneer hij de stoploss raakt hoeveel je terug krijgt, dat is dezelfde berekening
2. ABN Amro maakt winst doormiddel van de spread (volgens mij)en ze kopen tegelijk ook automatisch het onderliggende product. Maar bijv. bij een long verhogen ze ook elke maand de stoploss daar verdienen ze dus aan. Bij short natuurlijk omgekeerd.
3. In principe is het zo risicovol als je zelf wilt, ligt er aan welke stoploss je kiest.
Stel je neemt een long met een lage stoploss (dus die ver onder de onderliggende waarde ligt) en het aandeel keldert maar raakt nog niet je stoploss heb je gewoon een groot verlies. Zit je SL echter direct onder de onderliggende waarde dan wordt direct uitgestopt en heb je ook minder verlies. Je krijgt dus altijd wat terug. En je kunt al helemaal niet meer verliezen dan je hebt ingelegd.
Risico kun je ook zelf kiezen doormiddel van de grote van een hefboom.

Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd dus stel je vragen :p
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:03:45 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54403145
stoploss = stoppen met verliezen? Stap je dan automatisch uit bij deze waarde?
In wat voor turbo's zit jij als ik vragen mag?
--------
Op een hoop fora wordt gerept over de spotgoedkope uitzendbureaus, maar niemand lijkt in te stappen. Zou dit komen omdat men tegenvallende werkgelegenheidscijfers verwacht de komende tijd?
pi_54403295
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:03 schreef JimmyJames het volgende:
stoploss = stoppen met verliezen? Stap je dan automatisch uit bij deze waarde?
In wat voor turbo's zit jij als ik vragen mag?
--------
Op een hoop fora wordt gerept over de spotgoedkope uitzendbureaus, maar niemand lijkt in te stappen. Zou dit komen omdat men tegenvallende werkgelegenheidscijfers verwacht de komende tijd?
Klopt wat betreft Vedior, USG, Randstad ik wil daar ook instappen maar nog geen leuk moment gevonden en geen liq middelen. Maar ze staan niet voor niets zo laag .

Op welke fora heb je dat gehoord als ik vragen mag?

Stoploss is dat inderdaad als deze wordt geraakt, is de turbo uitgestopt en krijg je naar een x aantal dagen de restwaarde uitgekeerd.

Ik zit nu alleen long in Corporate express met SL van 7,40, gaat nog niet zo goed maar voor de lange termijn en maar hopen dat ze worden overgenomen.

Ook wordt dit aandeel niet veel gekocht door institutionele beleggers omdat het een kleine weging heeft in de aex da's wel jammer.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:14:13 #212
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54403380
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:10 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Klopt wat betreft Vedior, USG, Randstad ik wil daar ook instappen maar nog geen leuk moment gevonden en geen liq middelen. Maar ze staan niet voor niets zo laag .

Op welke fora heb je dat gehoord als ik vragen mag?
o.a. het iex forum. Wat betreft de uitzendbureaus heb je een favoriet? Ik zou persoonlijk puur logisch gaan voor eentje die een beetje een goeie positie heeft in opkomende economieen. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen.
TomTom stijgt trouwens weer, ik hoop niet dat dit een gemiste kans wordt (dus dat ie blijft stijgen aangezien ik hem nog lager zag dalen en dan wilde inslaan).

[ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 06-11-2007 13:25:18 ]
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:56:19 #213
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54405786
Alibaba.com is verdrievoudigd de dag van de introductie. Ik weet nog dat ik naar toekomstige IPO's zat te kijken en dacht ach dat zal wel niks worden. Als het aandeel stabiel blijft zal de chinese bubbel nog wel even in stand blijven.
pi_54406807
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:56 schreef JimmyJames het volgende:
Alibaba.com is verdrievoudigd de dag van de introductie. Ik weet nog dat ik naar toekomstige IPO's zat te kijken en dacht ach dat zal wel niks worden. Als het aandeel stabiel blijft zal de chinese bubbel nog wel even in stand blijven.
Je kan er alleen moeilijk komen om te beleggen he in china ?
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:40:55 #215
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54407945
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:44 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Oh ja, ik las al zoiets. Je kan als buitenlander alleen beleggen op de beurs van HK of zo? Niet in Shangai?
pi_54408783
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:44 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Wat weet jij daarvan?! dat kan wel degelijk
Het is nog wel jou topic, onderbouw die kut reactie eens dan!
  woensdag 7 november 2007 @ 15:02:45 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54430211
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Alibaba werd overigens gewoon aangeboden op de beurs van HK, ben ook benieuwd naar zijn reactie.
Er is nog iets wat ik niet snap: Petrochina is nu theoretisch zoveel miljard waard, echter is er op de beurs maar een beperkt aandeel aangeboden van 6,7 mil. terwijl beleggers zich hadden ingschreven voor 305 mil. Mijn vraag is: hoe hebben ze bepaald wie recht had op een aandeel en wie niet?
pi_54430355
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Zeker veel verloren ofzo?

Ik stel een vraag kort en bondig, kan ik wel een heel lul verhaal aan vastplakken maar denk dat de meeste het wel begrepen ?
Daarbij komt dat je zelf ook de reactie niet onderbouwd: hoe kan het wel degelijk ?
  woensdag 7 november 2007 @ 15:11:36 #219
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54430427
Kan aan mijn verstand liggen maar ik begreep je niet helemaal?

Nog even een leek-vraag: met de E/P kun je bepalen of een aandeel duur of goedkoop is he? Maar vanaf wanneer spreek je over een goedkoop aandeel dat koopwaardig is?

[ Bericht 56% gewijzigd door JimmyJames op 07-11-2007 15:25:43 ]
pi_54435678
Vergelijken met soortgelijke bedrijven. Iig, het blijft een gevaarlijke ratio omdat E niet echt accuraat is, de SEC wil het zelfs "verbieden".
  donderdag 8 november 2007 @ 14:23:25 #221
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54455497
Wat is dan een betere graadmeter?
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:20:56 #222
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54484577
Gewoon uit nieuwschierigheid: wat hebben jullie allemaal gedaan voor jullie begonnen met beleggen/speculeren? Ikzelf lees op dit moment wat boeken en oefen met virtuele aandelen. Ik ben van plan dit ongeveer vier jaar te doen: dan heb ik wat kennis en ervaring, en hopelijk ook een fatsoenlijk bedrag om er 'in het echt' mee te beginnen, want met 800 euro en een oud kauwgompje kom ik niet erg ver (en beleggingsfondsen zie ik niet zo zitten)
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:09:33 #223
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54490052
Zo -2,39 vandaag. Alle de derde dag op rij verlies geloof ik.
pi_54490399
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:23 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is dan een betere graadmeter?
Perfecte graadmeters bestaan niet, maar een flink gecorrigeerde P/E is misschien handig en ratio's mbt free cash flow ook.
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:34:39 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54493659
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:26 schreef Marinus het volgende:
Vraagje, om te kijken of ik het begrepen heb.
ik wil een gedeelte van mijn geld in obligaties zetten. Nu lijkt de 5.25% Nederland 98/08 me wel wat. De koers is op dit moment 100.7. dus niet extreem hoog of laag.

Hij loopt tot 2008 dus dan krijg ik alles weer terug. en ik neem aan ook die 5.25% rente over de resterende looptijd. Of is het bij obligaties net zo als divident dat de rente maar 1 of 2 keer per jaar wordt uitgekeerd en het wel eens zo kan zijn dat over deze obligatie helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd. Het valt me namelijk op dat de koers voor deze obligatie zo laag is in vergelijking met obligaties van een vergelijkbare rente. Die staan rond de 103 namelijk...
Het couponrendement is 5.25%. Dat is meer dan de marktrente, daarom betaal je ook >100% van de nominale waarde (100.73%). De betreffende obigatie wordt afgelost op 15 juli. Met nog 249 dagen te gaan betaal je 0.73% meer dan de nominale koers. Annualized is dat 365/249 * 0.73% = 1.07%. De yield is dus ongeveer 5.25%-1.07 = 4.18%.
Als je het iets nauwkeuriger uitrekent (rekening houden met meegekochte rente e.d.) kom je op 4.08%. Dat is in lijn met de marktrente.

Ook nog maar even hier gepost, in het topic waar het hoort
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')