abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:26:35 #176
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_54281795
Vraagje, om te kijken of ik het begrepen heb.
ik wil een gedeelte van mijn geld in obligaties zetten. Nu lijkt de 5.25% Nederland 98/08 me wel wat. De koers is op dit moment 100.7. dus niet extreem hoog of laag.

Hij loopt tot 2008 dus dan krijg ik alles weer terug. en ik neem aan ook die 5.25% rente over de resterende looptijd. Of is het bij obligaties net zo als divident dat de rente maar 1 of 2 keer per jaar wordt uitgekeerd en het wel eens zo kan zijn dat over deze obligatie helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd. Het valt me namelijk op dat de koers voor deze obligatie zo laag is in vergelijking met obligaties van een vergelijkbare rente. Die staan rond de 103 namelijk...
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:58:09 #177
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54283176
-17,38% voor TomTom, instapmoment?

Achtergrond:
quote:
TomTom verliest tot 13,4% na bod Garmin op Tele Atlas31 okt 2007, 10:14 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Op Euronext Amsterdam heeft het aandeel TomTom woensdag tot 13,4% lager genoteerd na het bod van concurrent Garmin op Tele Atlas. Omstreeks 10.05 uur noteert de producent van navigatieapparatuur nog 12,4% lager op EUR 59,40.

Garmin kondigde voorbeurs aan een bod op Tele Atlas te willen lanceren van EUR 24,50 per aandeel. De waardering voor Tele Atlas komt hiermee op EUR 2,3 miljard.

SNS-analist Martijn den Drijver stelt dat de biedingstrijd rondom Tele Atlas door het bod van Garmin is begonnen. Hij voorziet een tegenbod van TomTom.

FBS Bankiers geeft aan dat, wanneer het bod van Garmin zal slagen, dit een forse tegenvaller zal zijn voor TomTom. 'Het bod van Garmin overtreft TomTom ruimschoots'.

TomTom lanceerde op 2 oktober 2007 een officieel bod op Tele Atlas van EUR 21,25 per aandeel Tele Atlas, waarmee de totale overnameprijs voor de maker van digitale kaarten neerkomt op zo'n EUR 2 miljard.

Overigens koerst het aandeel Tele Atlas omstreeks 10.05 uur 13,9% hoger op 27,35. Het staat daarmee EUR 2,85 boven het bod van Garmin en EUR 6,10 boven het bod van TomTom.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_54284717
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 13:58 schreef JimmyJames het volgende:
-17,38% voor TomTom, instapmoment?

Achtergrond:
[..]

TomTom verliest tot 13,4% na bod Garmin op Tele Atlas31 okt 2007, 10:14 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Op Euronext Amsterdam heeft het aandeel TomTom woensdag tot 13,4% lager genoteerd na het bod van concurrent Garmin op Tele Atlas. Omstreeks 10.05 uur noteert de producent van navigatieapparatuur nog 12,4% lager op EUR 59,40.

Garmin kondigde voorbeurs aan een bod op Tele Atlas te willen lanceren van EUR 24,50 per aandeel. De waardering voor Tele Atlas komt hiermee op EUR 2,3 miljard.

SNS-analist Martijn den Drijver stelt dat de biedingstrijd rondom Tele Atlas door het bod van Garmin is begonnen. Hij voorziet een tegenbod van TomTom.

FBS Bankiers geeft aan dat, wanneer het bod van Garmin zal slagen, dit een forse tegenvaller zal zijn voor TomTom. 'Het bod van Garmin overtreft TomTom ruimschoots'.

TomTom lanceerde op 2 oktober 2007 een officieel bod op Tele Atlas van EUR 21,25 per aandeel Tele Atlas, waarmee de totale overnameprijs voor de maker van digitale kaarten neerkomt op zo'n EUR 2 miljard.

Overigens koerst het aandeel Tele Atlas omstreeks 10.05 uur 13,9% hoger op 27,35. Het staat daarmee EUR 2,85 boven het bod van Garmin en EUR 6,10 boven het bod van TomTom.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Nee nog niet denk ik, mom al wat meer er weer af maar zal even afwachten. Ze zullen het bod flink moeten verhogen doen ze dat niet dan kan het nog wel meer inzakken.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:04:01 #179
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54286395
Maar is tomtom zwaar de sjaak als ze er niet in slagen teleatlas over te nemen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:51:17 #180
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54286960
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:26 schreef Marinus het volgende:
Vraagje, om te kijken of ik het begrepen heb.
ik wil een gedeelte van mijn geld in obligaties zetten. Nu lijkt de 5.25% Nederland 98/08 me wel wat. De koers is op dit moment 100.7. dus niet extreem hoog of laag.

Hij loopt tot 2008 dus dan krijg ik alles weer terug. en ik neem aan ook die 5.25% rente over de resterende looptijd. Of is het bij obligaties net zo als divident dat de rente maar 1 of 2 keer per jaar wordt uitgekeerd en het wel eens zo kan zijn dat over deze obligatie helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd. Het valt me namelijk op dat de koers voor deze obligatie zo laag is in vergelijking met obligaties van een vergelijkbare rente. Die staan rond de 103 namelijk...
Misschien kun je eens zoeken naar een post van Selang in deze reeks of in het "banken met hoge rentes" topic. Daar staat het compleet uitgelegd. Ik kan het echter zo 123 niet vinden.
pi_54287095
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:04 schreef JimmyJames het volgende:
Daar is volgens mij wel die belachelijke koersstijging op gebasserd
pi_54287133
ik vroeg me al af waarom Tom tom zoveel naar beneden ging vandaag (niet dat ik er aandelen van heb, is me teveel een jojo).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_54287717
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:04 schreef JimmyJames het volgende:
De 2 werken al veel samen, als dan DE concurrent Tele-Atlas zou overnemen, zou dat het klimaat voor Tom Tom een stuk lastiger maken. Daarom ook dat Garmin er direct met 15% overheen biedt.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_54287907
Ik wil de koersen van de aandelenopties bekijken. Wil gewoon per aandeel de calls en puts zien van de verschillde looptijden.

Iemand voor mij een linkje Ik klik me suf op euronext maar kom nergers
pi_54288468
FED verlaagt de rente dus zoals verwacht tot 4.50%

Dow reageert niet echt positief, ook niet echt negatief, was de te verwachten stap.
Olie staat wel weer flink hoger, rond de 94 dollar.
pi_54289184
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:22 schreef DIGGER het volgende:
FED verlaagt de rente dus zoals verwacht tot 4.50%

Dow reageert niet echt positief, ook niet echt negatief, was de te verwachten stap.
Olie staat wel weer flink hoger, rond de 94 dollar.
Zo op naar de 14.000.. die reactie van jou slaat overigens nergens op, er zijn juist hele felle uitslagen wordt een mooie opening morgen.

Maarja zit alleen long Corporate Express maar da's nog niet veel soeps.
pi_54289448
Ja nu ja, rond 19.15 uur waren de koersen licht teruggevallen t.o.v. eerder op de dag en was er dus per saldo (index) weinig reactie, wijsneus.
pi_54299737
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:22 schreef DIGGER het volgende:
Ja nu ja, rond 19.15 uur waren de koersen licht teruggevallen t.o.v. eerder op de dag en was er dus per saldo (index) weinig reactie, wijsneus.
19.15u werd het bekend gemaakt, eerst afwachtende koers daarna in een keer heftige reactie...

Anyway geruchten voor Corporate Express doen me goed..

CORPORATE EXPRESS NOTEERT 9,65% HOGER OP OVERNAMEGERUCHTEN

Er zitten ook wat activistische aandeelhouders dus ben benieuwd.

[ Bericht 6% gewijzigd door NickeN. op 01-11-2007 13:16:46 ]
pi_54304079
Nou nou, alles is omgeslagen.
Gister nog tomtom gekocht als gokje dat het vandaag weer 10% zou stijgen. Heb het vanmorgen snel weer verkocht. Resultaat: -29euro
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_54313540
Fortis gaat wel heel hard naar beneden ook. Nu blijven de Financiels risicovol, onder druk van de sub-prime problemen, maar het is wel interessant te kijken wanneer ze gaan bodemmen, om het aandeel wellicht op te pikken.
pi_54316095
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef DIGGER het volgende:
Fortis gaat wel heel hard naar beneden ook. Nu blijven de Financiels risicovol, onder druk van de sub-prime problemen, maar het is wel interessant te kijken wanneer ze gaan bodemmen, om het aandeel wellicht op te pikken.
Je haalt nou fundamentele en technische analyse door elkaar heen is dat wel verstandig?
Ik hoop gewoon op goede resultaten 3e kwartaal . Van mij mag het nog wel ff door stijgen klappen we straks in elkaar.
pi_54317716
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef DIGGER het volgende:
Ben erg benieuwd naar de 3q cijfers van ING op 7 Nov,
Als dat natuurlijk tegen gaat vallen en de koers flipt dan gaat de hele aex naar benee.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_54319211
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:15 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd naar de 3q cijfers van ING op 7 Nov,
Als dat natuurlijk tegen gaat vallen en de koers flipt dan gaat de hele aex naar benee.
Hopelijk goede cijfers en een eindejaarsrally
pi_54321501
Wat verwachten we van Apple, Google en Amazone voor 2008?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:00:56 #195
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54334622
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ahZh1lKYXD8w&refer=home
quote:
Oct. 26 (Bloomberg) -- The New York Stock Exchange said it will no longer impose curbs on computer-program trading that were put in place after the crash of 1987, claiming they're no longer as effective in damping swings in prices.

Voor de jongens die zo graag willen beleggen: niet huilie doen als je opeens de helft van je geld kwijtbent, eh?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54335222
Met een goede spreiding en wat knock-out producten moet dat een heel eind op te vangen zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54354979
tvp
  zondag 4 november 2007 @ 19:51:11 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_54363244
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:00 schreef gronk het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ahZh1lKYXD8w&refer=home
[..]

Voor de jongens die zo graag willen beleggen: niet huilie doen als je opeens de helft van je geld kwijtbent, eh?
Voor de mensjes die de rest van hun leven arm zullen zijn: kom a.u.b. niet in dit topic. Je 'kennis' van beleggen wordt al duidelijk uit je aanname dat de verwijdering van die restricties ineens tot enorme crashes zal leiden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54363301
Lijkt me heerlijk om in StefanP'´s wereld te wonen

Mensen die beleggen zijn rijk en mensen die dat niet doen zijn arm
  zondag 4 november 2007 @ 22:52:53 #200
46960 StefanP
polemicist
pi_54368572
Nee kneus. Mensen die hun spaargeld op bankrekening a 2.5% zetten, terwijl de inflatie 3% is en spaargeld met 4% belast wordt (da's dus al 7% samen), zullen nooit rijk worden. Ook mensen die dat niet snappen wanneer het genoemd wordt en conclusies trekken zoals in jouw post, zullen niet rijk worden.

A fool and his money are soon parted.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')