TomTom verliest tot 13,4% na bod Garmin op Tele Atlas31 okt 2007, 10:14 uurquote:
Nee nog niet denk ik, mom al wat meer er weer af maar zal even afwachten. Ze zullen het bod flink moeten verhogen doen ze dat niet dan kan het nog wel meer inzakken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:58 schreef JimmyJames het volgende:
-17,38% voor TomTom, instapmoment?
Achtergrond:
[..]
TomTom verliest tot 13,4% na bod Garmin op Tele Atlas31 okt 2007, 10:14 uur
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Op Euronext Amsterdam heeft het aandeel TomTom woensdag tot 13,4% lager genoteerd na het bod van concurrent Garmin op Tele Atlas. Omstreeks 10.05 uur noteert de producent van navigatieapparatuur nog 12,4% lager op EUR 59,40.
Garmin kondigde voorbeurs aan een bod op Tele Atlas te willen lanceren van EUR 24,50 per aandeel. De waardering voor Tele Atlas komt hiermee op EUR 2,3 miljard.
SNS-analist Martijn den Drijver stelt dat de biedingstrijd rondom Tele Atlas door het bod van Garmin is begonnen. Hij voorziet een tegenbod van TomTom.
FBS Bankiers geeft aan dat, wanneer het bod van Garmin zal slagen, dit een forse tegenvaller zal zijn voor TomTom. 'Het bod van Garmin overtreft TomTom ruimschoots'.
TomTom lanceerde op 2 oktober 2007 een officieel bod op Tele Atlas van EUR 21,25 per aandeel Tele Atlas, waarmee de totale overnameprijs voor de maker van digitale kaarten neerkomt op zo'n EUR 2 miljard.
Overigens koerst het aandeel Tele Atlas omstreeks 10.05 uur 13,9% hoger op 27,35. Het staat daarmee EUR 2,85 boven het bod van Garmin en EUR 6,10 boven het bod van TomTom.
(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
Misschien kun je eens zoeken naar een post van Selang in deze reeks of in het "banken met hoge rentes" topic. Daar staat het compleet uitgelegd. Ik kan het echter zo 123 niet vinden.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:26 schreef Marinus het volgende:
Vraagje, om te kijken of ik het begrepen heb.
ik wil een gedeelte van mijn geld in obligaties zetten. Nu lijkt de 5.25% Nederland 98/08 me wel wat. De koers is op dit moment 100.7. dus niet extreem hoog of laag.
Hij loopt tot 2008 dus dan krijg ik alles weer terug. en ik neem aan ook die 5.25% rente over de resterende looptijd. Of is het bij obligaties net zo als divident dat de rente maar 1 of 2 keer per jaar wordt uitgekeerd en het wel eens zo kan zijn dat over deze obligatie helemaal geen rente meer wordt uitgekeerd. Het valt me namelijk op dat de koers voor deze obligatie zo laag is in vergelijking met obligaties van een vergelijkbare rente. Die staan rond de 103 namelijk...
Daar is volgens mij wel die belachelijke koersstijging op gebasserdquote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:04 schreef JimmyJames het volgende:
Maar is tomtom zwaar de sjaak als ze er niet in slagen teleatlas over te nemen?
De 2 werken al veel samen, als dan DE concurrent Tele-Atlas zou overnemen, zou dat het klimaat voor Tom Tom een stuk lastiger maken. Daarom ook dat Garmin er direct met 15% overheen biedt.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:04 schreef JimmyJames het volgende:
Maar is tomtom zwaar de sjaak als ze er niet in slagen teleatlas over te nemen?
Zo op naar de 14.000.. die reactie van jou slaat overigens nergens op, er zijn juist hele felle uitslagen wordt een mooie opening morgen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:22 schreef DIGGER het volgende:
FED verlaagt de rente dus zoals verwacht tot 4.50%
Dow reageert niet echt positief, ook niet echt negatief, was de te verwachten stap.
Olie staat wel weer flink hoger, rond de 94 dollar.
19.15u werd het bekend gemaakt, eerst afwachtende koers daarna in een keer heftige reactie...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:22 schreef DIGGER het volgende:
Ja nu ja, rond 19.15 uur waren de koersen licht teruggevallen t.o.v. eerder op de dag en was er dus per saldo (index) weinig reactie, wijsneus.
Je haalt nou fundamentele en technische analyse door elkaar heen is dat wel verstandig?quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef DIGGER het volgende:
Fortis gaat wel heel hard naar beneden ook. Nu blijven de Financiels risicovol, onder druk van de sub-prime problemen, maar het is wel interessant te kijken wanneer ze gaan bodemmen, om het aandeel wellicht op te pikken.
Ben erg benieuwd naar de 3q cijfers van ING op 7 Nov,quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:21 schreef DIGGER het volgende:
Fortis gaat wel heel hard naar beneden ook. Nu blijven de Financiels risicovol, onder druk van de sub-prime problemen, maar het is wel interessant te kijken wanneer ze gaan bodemmen, om het aandeel wellicht op te pikken.
Hopelijk goede cijfers en een eindejaarsrallyquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:15 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de 3q cijfers van ING op 7 Nov,
Als dat natuurlijk tegen gaat vallen en de koers flipt dan gaat de hele aex naar benee.
quote:Oct. 26 (Bloomberg) -- The New York Stock Exchange said it will no longer impose curbs on computer-program trading that were put in place after the crash of 1987, claiming they're no longer as effective in damping swings in prices.
Voor de mensjes die de rest van hun leven arm zullen zijn: kom a.u.b. niet in dit topic. Je 'kennis' van beleggen wordt al duidelijk uit je aanname dat de verwijdering van die restricties ineens tot enorme crashes zal leiden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:00 schreef gronk het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=ahZh1lKYXD8w&refer=home
[..]
Voor de jongens die zo graag willen beleggen: niet huilie doen als je opeens de helft van je geld kwijtbent, eh?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |