OK, je verkoopt alles als je 10% winst hebt? Wanneer koop je dan weer bij?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:59 schreef Lente_ninja het volgende:
Ben momenteel bezig met strategieën uitproberen. Huidige: verkopen als er 10% winst of meer is, of 5% verlies.
10% of meer. Vanaf 10% hou ik het in de gaten en verkoop zodra de boel weer zakt. Ik koop bij als ik denk dat een aandeel ondergewaardeerd is. Werkt tot nu toe redelijk, maar ja... ik ben dus nog een beetje aan het rotzooien om vooral mijn eigen zelfdicipline te trainen en minder 'emotioneel' te worden in het doorhakken van knopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:06 schreef SjonLok het volgende:
[..]
OK, je verkoopt alles als je 10% winst hebt? Wanneer koop je dan weer bij?
Feitelijk is de winnende strategie simpel: koop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan stijgen en verkoop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan dalen.
Dus als je een strategie hebt waarbij je verkoopt om het moment dat je aandelen stijgen, dan snij je jezelf in de vingers.
De truuk is om te weten wanneer iets gaat stijgen.
Euhh.. zoeken?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Nu de dollar zo laag staat tov van de euro, is het slim aandelen te beleggen in de vs niet? Wat zijn momenteel goedkope aandelen?
Nou dat maakt niet zoveel uit volgens mij...quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Nu de dollar zo laag staat tov van de euro, is het slim aandelen te beleggen in de vs niet? Wat zijn momenteel goedkope aandelen?
Die docu is toch wel enorm slechtquote:Op zondag 28 oktober 2007 21:34 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nou dat maakt niet zoveel uit volgens mij...
Je kan wel eens kijken naar bedrijven die veel exporteren, want er zal meer vraag komen naar producten uit de VS. Daarom zal de FED de rente waarschijnlijk nogmaals verlagen om zo iig de export op pijl te houden.
Export is werk, werk is een baan en inkomen voor de werknemers zodat die hun rente van de hypotheek kunnen betalen.
Het is een risico want obligaties worden minder aantrekkelijk en als die staatleningen in Azie in de uitverkoop gaan kan het slecht aflopen met de dollar.
Bekijk deze aflevering maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Goh niet aan gedacht.quote:
Of dubbel verlies als die daalt. Nadeel van beleggen in andere landen (andere munt dus) is dat je altijd valuta risico hebt. Dit kun je afdekken, maar kost ook weer geld. Als je 3 jaar terug geld in dollars hebt gestoken zou je dus nu op een verlies van +/-30% zitten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Goh niet aan gedacht.
Als je toch de moeite neemt flauwe antwoord te typen, wil je me dan verwijzen naar een website waar je aandelen kunt rangschikken naar hun winst per aandeel verhouding? Bij voorbaat dank.
@mikezwet ik weet niet of ik je redenering volg. Maar ik dacht meer als: als ik nu een aandeel koop van een amerikaans bedrijf dat het goed doet zal blijven doen, heb ik dubbele winst als de dollar stijgt.
Ik ben trouwens ook maar een leek op dit gebied, dus sorry als jullie je storen aan zoveel onwetendheid.
Nee want je koopt voor 1 dollar, als de dollar stijgt word de euro minder waard. Ik zou iig niet zo redeneren. Als je op currencies wil speculeren kan je beter gewoon dollars of euro's kopen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
@mikezwet ik weet niet of ik je redenering volg. Maar ik dacht meer als: als ik nu een aandeel koop van een amerikaans bedrijf dat het goed doet zal blijven doen, heb ik dubbele winst als de dollar stijgt.
Hmm ik volg je niet. Stel ik koop met 1000 euro een aandeel van 1400 dollars (das ongeveer de koers). Als de dollar stijgt met 10% zijn die 1400$ 10% meer waard in euro's. Dus als ik ze weer omzet krijg ik er meer euro's voor terug.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:31 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nee want je koopt voor 1 dollar, als de dollar stijgt word de euro minder waard. Ik zou iig niet zo redeneren. Als je op currencies wil speculeren kan je beter gewoon dollars of euro's kopen.
Of naar amerika op vakans gaan en je hele koffer vol laden met mooie spullen
En wie zegt dat dat aandeel dan nog $1400 waard is? en wat gebeurt er als de dollar daalt met 10%. Je hebt gewoon meer risicoquote:Op maandag 29 oktober 2007 14:04 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hmm ik volg je niet. Stel ik koop met 1000 euro een aandeel van 1400 dollars (das ongeveer de koers). Als de dollar stijgt met 10% zijn die 1400$ 10% meer waard in euro's. Dus als ik ze weer omzet krijg ik er meer euro's voor terug.
Misschien moet je eens kijken naar Intereffect India Warrantquote:Op maandag 29 oktober 2007 18:57 schreef De Wouzeraar het volgende:
Even hier om advies vragen hoor. Waarschijnlijk is deze vraag al een paar keer langs gekomen, dus als jullie geen zin meer hebben om er op te reageren snap ik dat ook.
Ik heb momenteel enkele duizenden euro's op een spaarrekening staan, waarop ik 2,5% rente krijg. Ik denk dat dit niet heel veel is. Aangezien ik geen verstand van beleggen heb, er ook geen tijd voor heb en ook niet zo veel risico wil lopen, zou ik het het gewoon liever aan een bank geven en zeggen: "Maak hier eens wat meer geld van." Ik neem aan dat da wel iets meet kan worden dan die 2,5%.
Ik heb al een beetje zitten zoeken en wat fondsen gevonden bij Van Lanschot Bankiers en Fortis waar je ¤1000 kan inleggen en de verwachte rente rond de 8-9% ligt. Lijkt dit een verstandige oplossing voor mij? Of zijn er nog betere fondsen bij andere banken?
Alvast bedankt!
Banken met hoge rente (deel 2)quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:57 schreef De Wouzeraar het volgende:
Even hier om advies vragen hoor. Waarschijnlijk is deze vraag al een paar keer langs gekomen, dus als jullie geen zin meer hebben om er op te reageren snap ik dat ook.
Ik heb momenteel enkele duizenden euro's op een spaarrekening staan, waarop ik 2,5% rente krijg. Ik denk dat dit niet heel veel is. Aangezien ik geen verstand van beleggen heb, er ook geen tijd voor heb en ook niet zo veel risico wil lopen, zou ik het het gewoon liever aan een bank geven en zeggen: "Maak hier eens wat meer geld van." Ik neem aan dat da wel iets meet kan worden dan die 2,5%.
Ik heb al een beetje zitten zoeken en wat fondsen gevonden bij Van Lanschot Bankiers en Fortis waar je ¤1000 kan inleggen en de verwachte rente rond de 8-9% ligt. Lijkt dit een verstandige oplossing voor mij? Of zijn er nog betere fondsen bij andere banken?
Alvast bedankt!
Dat is misschien meer mijn ding inderdaad. Dankjewel!quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Banken met hoge rente (deel 2)
Voornamelijk Ishares van Barclays bank. Vooral de iShares MSCI Brazil Index Fund (EUR) doet het erg goed te laaste tijdquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:54 schreef athlonkmf het volgende:
zijn er hier mensen die op trackers zetten? welke kopen jullie dan en bij welke bank?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |