abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:59:35 #151
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54181645
10% winst gemaakt op KPN... virtueel, dat wel (beursbattle ). Ik ben nog een beginner en wil eerst nog een half jaartje boeken lezen en droog oefenen voor ik het voorzichtig met echt geld ga proberen

Ben momenteel bezig met strategieën uitproberen. Huidige: verkopen als er 10% winst of meer is, of 5% verlies. Zal wel een baggerstrategie zijn, maar ik ben nog een beetje aan het klooien en mijn weg aan het vinden op de beurs. Tips zijn natuurlijk welkom
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:06:39 #152
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54183856
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:59 schreef Lente_ninja het volgende:
Ben momenteel bezig met strategieën uitproberen. Huidige: verkopen als er 10% winst of meer is, of 5% verlies.
OK, je verkoopt alles als je 10% winst hebt? Wanneer koop je dan weer bij?

Feitelijk is de winnende strategie simpel: koop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan stijgen en verkoop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan dalen.
Dus als je een strategie hebt waarbij je verkoopt om het moment dat je aandelen stijgen, dan snij je jezelf in de vingers.

De truuk is om te weten wanneer iets gaat stijgen.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:15:03 #153
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_54184019
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 16:06 schreef SjonLok het volgende:

[..]

OK, je verkoopt alles als je 10% winst hebt? Wanneer koop je dan weer bij?

Feitelijk is de winnende strategie simpel: koop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan stijgen en verkoop als je het gevoel hebt dat de aandelen gaan dalen.
Dus als je een strategie hebt waarbij je verkoopt om het moment dat je aandelen stijgen, dan snij je jezelf in de vingers.

De truuk is om te weten wanneer iets gaat stijgen.
10% of meer. Vanaf 10% hou ik het in de gaten en verkoop zodra de boel weer zakt. Ik koop bij als ik denk dat een aandeel ondergewaardeerd is. Werkt tot nu toe redelijk, maar ja... ik ben dus nog een beetje aan het rotzooien om vooral mijn eigen zelfdicipline te trainen en minder 'emotioneel' te worden in het doorhakken van knopen . Wat ik nu doe is eigenlijk meer speculeren dan beleggen, maar bij dat beursbattle wordt je portfolio gereset na drie maanden, dus echt lange termijn denken gaat dan niet als je wilt winnen Ik ben wat boeken aan het lezen en als ik die uit heb, ga ik een schaduwportfolio maken voor wat langere tijd en ondertussen geld sparen voor als ik me zeker genoeg voel. (want met 800 euro en een oud kauwgompje kom je niet echt ver )
pi_54193336
Lente_ninja, als je vragen hebt of tips moet je ze zeker posten, hehe.
pi_54202039
Hoi ik heb een vraag,

stel je koopt aandeel X voor ¤1 twee maanden later is het aandeel x ¤ 2 waard betekent dat,je dan een rendement van 100% procent heb behaald of zie ik het verkeerd.
pi_54202174
Dat heb je heel goed uitgerekend afgezien van transactiekosten
  zondag 28 oktober 2007 @ 19:00:57 #157
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54228712
Nu de dollar zo laag staat tov van de euro, is het slim aandelen te beleggen in de vs niet? Wat zijn momenteel goedkope aandelen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 28 oktober 2007 @ 20:06:40 #158
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54230032
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Nu de dollar zo laag staat tov van de euro, is het slim aandelen te beleggen in de vs niet? Wat zijn momenteel goedkope aandelen?
Euhh.. zoeken?
pi_54231735
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 19:00 schreef JimmyJames het volgende:
Nou dat maakt niet zoveel uit volgens mij...

Je kan wel eens kijken naar bedrijven die veel exporteren, want er zal meer vraag komen naar producten uit de VS. Daarom zal de FED de rente waarschijnlijk nogmaals verlagen om zo iig de export op pijl te houden.
Export is werk, werk is een baan en inkomen voor de werknemers zodat die hun rente van de hypotheek kunnen betalen.

Het is een risico want obligaties worden minder aantrekkelijk en als die staatleningen in Azie in de uitverkoop gaan kan het slecht aflopen met de dollar.
Bekijk deze aflevering maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:05:31 #160
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54232447
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 21:34 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Nou dat maakt niet zoveel uit volgens mij...

Je kan wel eens kijken naar bedrijven die veel exporteren, want er zal meer vraag komen naar producten uit de VS. Daarom zal de FED de rente waarschijnlijk nogmaals verlagen om zo iig de export op pijl te houden.
Export is werk, werk is een baan en inkomen voor de werknemers zodat die hun rente van de hypotheek kunnen betalen.

Het is een risico want obligaties worden minder aantrekkelijk en als die staatleningen in Azie in de uitverkoop gaan kan het slecht aflopen met de dollar.
Bekijk deze aflevering maar eens: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Die docu is toch wel enorm slecht
  zondag 28 oktober 2007 @ 22:46:06 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54233413
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 20:06 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Euhh.. zoeken?
Goh niet aan gedacht.
Als je toch de moeite neemt flauwe antwoord te typen, wil je me dan verwijzen naar een website waar je aandelen kunt rangschikken naar hun winst per aandeel verhouding? Bij voorbaat dank.

@mikezwet ik weet niet of ik je redenering volg. Maar ik dacht meer als: als ik nu een aandeel koop van een amerikaans bedrijf dat het goed doet zal blijven doen, heb ik dubbele winst als de dollar stijgt.

Ik ben trouwens ook maar een leek op dit gebied, dus sorry als jullie je storen aan zoveel onwetendheid.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:20:43 #162
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54234399
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Goh niet aan gedacht.
Als je toch de moeite neemt flauwe antwoord te typen, wil je me dan verwijzen naar een website waar je aandelen kunt rangschikken naar hun winst per aandeel verhouding? Bij voorbaat dank.

@mikezwet ik weet niet of ik je redenering volg. Maar ik dacht meer als: als ik nu een aandeel koop van een amerikaans bedrijf dat het goed doet zal blijven doen, heb ik dubbele winst als de dollar stijgt.

Ik ben trouwens ook maar een leek op dit gebied, dus sorry als jullie je storen aan zoveel onwetendheid.
Of dubbel verlies als die daalt. Nadeel van beleggen in andere landen (andere munt dus) is dat je altijd valuta risico hebt. Dit kun je afdekken, maar kost ook weer geld. Als je 3 jaar terug geld in dollars hebt gestoken zou je dus nu op een verlies van +/-30% zitten.

Een goede site voor (Amerikaanse) fondsen vind ik finance.yahoo.com daar kun je van ieder aandeel koershistorie, key statistics e.d. opzoeken (en lekker snel, veel van dit soort sites zijn supertraag). Bovenal is het gratis.

http://finance.yahoo.com/q/ks?s=MSFT voorbeeldje van key statistisc van Microsoft. je moet ze zelf maar even corrigeren in ander valuta
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:35:09 #163
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54234825
Dank u.
pi_54239707
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 22:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Nee want je koopt voor 1 dollar, als de dollar stijgt word de euro minder waard. Ik zou iig niet zo redeneren. Als je op currencies wil speculeren kan je beter gewoon dollars of euro's kopen.

Of naar amerika op vakans gaan en je hele koffer vol laden met mooie spullen
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:04:17 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54243853
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 10:31 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Nee want je koopt voor 1 dollar, als de dollar stijgt word de euro minder waard. Ik zou iig niet zo redeneren. Als je op currencies wil speculeren kan je beter gewoon dollars of euro's kopen.

Of naar amerika op vakans gaan en je hele koffer vol laden met mooie spullen
Hmm ik volg je niet. Stel ik koop met 1000 euro een aandeel van 1400 dollars (das ongeveer de koers). Als de dollar stijgt met 10% zijn die 1400$ 10% meer waard in euro's. Dus als ik ze weer omzet krijg ik er meer euro's voor terug.
  maandag 29 oktober 2007 @ 16:41:21 #166
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54246695
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 14:04 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hmm ik volg je niet. Stel ik koop met 1000 euro een aandeel van 1400 dollars (das ongeveer de koers). Als de dollar stijgt met 10% zijn die 1400$ 10% meer waard in euro's. Dus als ik ze weer omzet krijg ik er meer euro's voor terug.
En wie zegt dat dat aandeel dan nog $1400 waard is? en wat gebeurt er als de dollar daalt met 10%. Je hebt gewoon meer risico

Wat Mikezwet gewoon zegt is dat je probeert te speculeren op waardeverandering van de EUR/USD dat je dan beter direct in de valuta kan handelen i.p.v. met een omweg via aandelen.

Ik heb nu geen zin om dingen uit te gaan rekenen maar kijk maar even naar deze grafieken.

EUR/USD

Ik kan geen goede grafief van EUROSTOXX vinden maar die zal een ongeveer gelijke stijging laten zien.
pi_54249149
Even hier om advies vragen hoor. Waarschijnlijk is deze vraag al een paar keer langs gekomen, dus als jullie geen zin meer hebben om er op te reageren snap ik dat ook.

Ik heb momenteel enkele duizenden euro's op een spaarrekening staan, waarop ik 2,5% rente krijg. Ik denk dat dit niet heel veel is. Aangezien ik geen verstand van beleggen heb, er ook geen tijd voor heb en ook niet zo veel risico wil lopen, zou ik het het gewoon liever aan een bank geven en zeggen: "Maak hier eens wat meer geld van." Ik neem aan dat da wel iets meet kan worden dan die 2,5%.

Ik heb al een beetje zitten zoeken en wat fondsen gevonden bij Van Lanschot Bankiers en Fortis waar je ¤1000 kan inleggen en de verwachte rente rond de 8-9% ligt. Lijkt dit een verstandige oplossing voor mij? Of zijn er nog betere fondsen bij andere banken?

Alvast bedankt!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_54249347
8-9% rendementsverwachting zit echt wel wat risico aan hoor, verkijk je daar niet op.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54249403
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:57 schreef De Wouzeraar het volgende:
Even hier om advies vragen hoor. Waarschijnlijk is deze vraag al een paar keer langs gekomen, dus als jullie geen zin meer hebben om er op te reageren snap ik dat ook.

Ik heb momenteel enkele duizenden euro's op een spaarrekening staan, waarop ik 2,5% rente krijg. Ik denk dat dit niet heel veel is. Aangezien ik geen verstand van beleggen heb, er ook geen tijd voor heb en ook niet zo veel risico wil lopen, zou ik het het gewoon liever aan een bank geven en zeggen: "Maak hier eens wat meer geld van." Ik neem aan dat da wel iets meet kan worden dan die 2,5%.

Ik heb al een beetje zitten zoeken en wat fondsen gevonden bij Van Lanschot Bankiers en Fortis waar je ¤1000 kan inleggen en de verwachte rente rond de 8-9% ligt. Lijkt dit een verstandige oplossing voor mij? Of zijn er nog betere fondsen bij andere banken?

Alvast bedankt!
Misschien moet je eens kijken naar Intereffect India Warrant is sinds de introductie eerder dit jaar al een keer verdubbeld. Laat het 2 jaartjes staan....
  maandag 29 oktober 2007 @ 22:12:44 #170
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54253420
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:57 schreef De Wouzeraar het volgende:

Alvast bedankt!
Banken met hoge rente (deel 2)
pi_54259691
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:12 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Banken met hoge rente (deel 2)
Dat is misschien meer mijn ding inderdaad. Dankjewel!
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:06:52 #172
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54263226
Zeg is het onder het mom de grootste dalers zijn morgen de grootste stijgers, niet gemakkelijk flink winst te behalen?
pi_54263982
zijn er hier mensen die op trackers zetten? welke kopen jullie dan en bij welke bank?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:35:35 #174
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54264551
Kunnen we dit topic eigenlijk niet omdopen in "Beleggen & Speculeren" lijkt me meer van toepassing.

Of de oude "Speculeren & opties" reeks nieuw leven in blazen
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:08:25 #175
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_54267087
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:54 schreef athlonkmf het volgende:
zijn er hier mensen die op trackers zetten? welke kopen jullie dan en bij welke bank?
Voornamelijk Ishares van Barclays bank. Vooral de iShares MSCI Brazil Index Fund (EUR) doet het erg goed te laaste tijd

Koop ze trouwens gewoon via binckbank
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')