abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53808510
Had ze overigens al een klein jaar geleden voor onder de ¤3 gekocht, dus was wel blij met de rush die vorige week is ingezet. Blijft overigens idd wel vreemd dat de AFM niet ingrijpt..

[ Bericht 24% gewijzigd door Katseviool op 09-10-2007 11:42:14 ]
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_53809898
Check die koers van Pharming
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_53810854
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:17 schreef Katseviool het volgende:

[..]

Weer een mooie rit gemaakt

Alles verkocht, kijken waar we nu weer eens in gaan stappen
Ik houd ze nog wel even vast, de koers van < week geleden was natuurlijk een belachelijk uitverkoopprijs en ik verwacht dat er voor 4.25 per aandeel wel meer gegadigden zullen zijn, want dat is feitelijk nog steeds een vrij laag bod.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53810894
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:15 schreef mikezwet het volgende:
Tss hoe bedoel je voorkennis...
Vind je een bod onverwacht dan? Zat er al weken/maanden aan te komen, helemaal met de koersval na de laatste - op zich helemaal niet zo slechte - cijfers.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:22:13 #95
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_53817498
Ik vroeg me af wat er gebeurde bij een beursintroductie als er meer kopers zijn dan aandelen?
Hoe bepalen ze dan wie voorrang krijgt?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_53820223
Ik bezit Hagemeyer en Pharming
Een leuke dagje voor me vandaag, meer kan ik niet zeggen
De vraag is natuurlijk, wanneer ik ga verkopen. Ik hou Hagemeyer maar even vast denk ik, er zit nog lift in hopelijk.

Bij Pharming heb ik niet zoveel winst gemaakt, had best hoog ingekocht...
pi_53820656
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vroeg me af wat er gebeurde bij een beursintroductie als er meer kopers zijn dan aandelen?
Hoe bepalen ze dan wie voorrang krijgt?
Dan krijg je slechts een deel van het aantal aandelen waarvoor je had ingeschreven. Dat is dus ook het nadeel van inschrijven bij een beursintroductie: als er weinig vraag naar de aandelen is krijg je alles toegewezen en daalt de koers, en als er veel vraag naar de aandelen is stijgt de koers maar krijg je maar weinig aandelen.
pi_53864528
Pharming knalt echt door het dak heen, weer een stijging van zo'n 20%
pi_53867561
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:40 schreef Fugie het volgende:

Nu wil ik graag weten wat jullie mening is over fondsen en of dit een goed moment is om in te stappen of dat ik beter nog even kan wachten.
50/50 in beleggingsfondsen. Stond geloof ik ook een artikel in IEX magazine van laatst over beleggen in beleggingsfondsen. Stop de helft in Fortis Obam (presteert bovengemiddeld) en de andere helft in een ander fonds (iets met chinezen ofzo, dat gaat wel hard). Nogmaals, sla het laatste IEX magazine er eens op na.

Beleggen gaat de laatste tijd als een tierelier. Hang Seng, Fortis, uitzenders: prachtige rendementen met turbo's. Hagemeyer helaas gemist, maar dat vind ik een onvoorspelbaar rukaandeel dus daar blijf ik maar vanaf.
Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_53869326
Ik kocht Pharming omdat ik gokte op een goedkeuring van hun paradepaardje. Dat was ergens eind juli, ondertussen is Pharming heel wat gezakt en kreeg wat schrik. Hoorde er niet veel meer van. En sinds een paar dagen is Pharming met een opmars bezig
De stijging komt doordat een andere medicijn is goedgekeurd en ook door speculaties dat Rhucin (hun paradepaardje) toch binnenkort goedgekeurd zou worden.

Nu mag ik echt niet klagen, Pharming en Hagemeyer zijn beide ongeveer tegelijkertijd beginnen te stijgen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:33:10 #101
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53870715
Ik had 5 weken geleden intereffekt china & india gekocht. Nu op 60 en 95% rendement
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:35:48 #102
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53870782
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:06 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

50/50 in beleggingsfondsen. Stond geloof ik ook een artikel in IEX magazine van laatst over beleggen in beleggingsfondsen. Stop de helft in Fortis Obam (presteert bovengemiddeld) en de andere helft in een ander fonds (iets met chinezen ofzo, dat gaat wel hard). Nogmaals, sla het laatste IEX magazine er eens op na.

Beleggen gaat de laatste tijd als een tierelier. Hang Seng, Fortis, uitzenders: prachtige rendementen met turbo's. Hagemeyer helaas gemist, maar dat vind ik een onvoorspelbaar rukaandeel dus daar blijf ik maar vanaf.
ik heb nu mijn spaargeld in bakstenen belegd dus nu zit het er niet echt in om nog te beleggen
pi_53871182
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik had 5 weken geleden intereffekt china & india gekocht. Nu op 60 en 95% rendement
Ik had hem op 2,15 en verkocht op 2,71 dom he.
Zit er inmiddels wel weer in met een achteraf (makkelijk praten) te klein bedrag en heb een lekkere winst weer.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_53875366
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:35 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik heb nu mijn spaargeld in bakstenen belegd dus nu zit het er niet echt in om nog te beleggen
Direct vastgoed is ook een belegging Succes ermee
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:16:01 #105
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53879154
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:55 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik had hem op 2,15 en verkocht op 2,71 dom he.
Zit er inmiddels wel weer in met een achteraf (makkelijk praten) te klein bedrag en heb een lekkere winst weer.
Toen het zo daalde had ik ze ook even verkocht, maar de volgende dag weer gekocht. Nu draait ik er een flink rendement op en de rek lijkt er voorlopig nog niet uit. Alleen de macro-economische cijfers een beetje in de gaten
pi_53880812
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Heb vanmorgen ook even wat stukjes Pharming ingewisseld voor wat Intereffect India
pi_53893677
Kan ik bij Binck Bank aandelen van Nasdaq kopen? Ik heb een specifieke aandeel in gedachte, maar bij rabobank kan ik er niet aan...
pi_53893810
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:22 schreef ASSpirine het volgende:
Kan ik bij Binck Bank aandelen van Nasdaq kopen? Ik heb een specifieke aandeel in gedachte, maar bij rabobank kan ik er niet aan...
Geen probleem bij Binck
pi_53894134
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:22 schreef ASSpirine het volgende:
Speeders geen optie? Wel wat meer risico, maar wordt gewoon hier verhandeld en scheelt dus in transactie kosten en kun je nog mooiere rendementen halen
pi_53896321
Zijn er ook kosten verbonden bij het openen van een Binck Rekening?
Ik wil niet dat ik bv in de toekomst geen portefeuille meer heb, dat ik veel kosten heb om mijn rekening open te houden e.d.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:06:40 #111
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53897496
Het is weer vrijdag geweest: tijd voor het vervelende beursnieuws, zodat je het hele weekend kunt mijmeren wat dit met je aandelenpakket gaat doen:

http://online.wsj.com/article/SB119221840415557568.html
quote:
The largest U.S. banks along with financial regulators are in confidential discussions to find a solution for a lack of cash liquidity ... [for] bank-affiliated investment vehicles that issued tens of billions of dollars in short-term debt ... the plan would be to create a "super conduit" that would issue short-term debt and serve as a buyer of assets currently held by so-called SIVs. [Structured investment vehicles] ...

Citigroup Inc., the world's largest bank in terms of market value, is one leader of the proposed plan. Citigroup has some seven affiliated SIVs with nearly $100 billion in assets.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53906558
Ook een abbo? Dat nieuwe glossy magazine mogen ze ook nu al dumpen imo.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:16:53 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53906630
Nee, geen abbo. Lurk mee op sites die wel een abonnement hebben
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53909323
is het normaal dat je bij binck een eerste identificatieboeking moet gaan maken? En hoeveel moet er dan zijn? is 10 cent genoeg?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:27:18 #115
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_53911869
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:57 schreef athlonkmf het volgende:
is het normaal dat je bij binck een eerste identificatieboeking moet gaan maken? En hoeveel moet er dan zijn? is 10 cent genoeg?
Ja dat is normaal en ja 10 cent is prima !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_53941268
Ik heb rond de 50K die ik niet nodig heb, en ik ben van plan mijn beleggingen uit te breiden. Ik heb een verzameling index en mutual funds. In plaats van het in een keer om te zetten, wordt dollar cost averaging aangeraden als een veiliger manier (m.a.w. als de aandelen kelderen, dan wordt het risico met gespreid inkopen veel lager). Het nadeel is dat het dan zo lang duurt. Meningen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:15:03 #117
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_53945884
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 03:34 schreef StefanP het volgende:
Ik heb rond de 50K die ik niet nodig heb, en ik ben van plan mijn beleggingen uit te breiden. Ik heb een verzameling index en mutual funds. In plaats van het in een keer om te zetten, wordt dollar cost averaging aangeraden als een veiliger manier (m.a.w. als de aandelen kelderen, dan wordt het risico met gespreid inkopen veel lager). Het nadeel is dat het dan zo lang duurt. Meningen?
Beetje apart voorbeeld halen ze erbij. Een vergelijkbaar voorbeeld met een fatsoenlijk bedrijf in de periode '02-'06 zal negatief uitpakken voor deze methode.

In een bull markt zal je minder rendement behalen, en in een bear markt zal je verlies minder zijn, volgens mij althans, graag aanvullingen/kritiek.

Wat overigens wel in de berekening opgenomen moet worden is rendement over het vrije gedeelte van het geld als je van de methode gebruik maakt. Spaargeld doet momenteel 5-6% ofzo in de VS?
pi_53949359
Beetje gare strategie, of je ergens geld instopt moet onafhankelijk zijn van je vorige beslissen: je kijkt per transactie of het aandeel ondergewaardeerd is. Dus ik zou gewoon in een index gaan als je minder risico wil. (en omdat het kiezen van aandelen heel moeilijk is)
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:02:23 #119
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53964556
Leuk stukje over hedgefunds op http://www.pbs.org/moyers/journal/10122007/transcript1.html
quote:
Through a quirk in the regulatory structure hedge funds are not regulated like mutual funds are, or like investment advisors are, or like investment management and brokerage firms are. This is, I believe, just crazy, that we can have, you know, $1.7 trillion dollars. On some days, hedge funds account for 50 percent of the volume on the New York Stock Exchange. So it seems like we ought to at least understand what's going on in the hedge fund business.
En dan proberen beleggertjes hier zich een beetje in te lezen in jaarverslagen en nieuwsberichtjes. Op een markt die door dat soort kolossen gemanipuleerd wordt. OMFG.
pi_53964648
Even een vraag tussendoor gronk, heb jij uberhaubt zelf aandelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')