Ik houd ze nog wel even vast, de koers van < week geleden was natuurlijk een belachelijk uitverkoopprijs en ik verwacht dat er voor 4.25 per aandeel wel meer gegadigden zullen zijn, want dat is feitelijk nog steeds een vrij laag bod.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:17 schreef Katseviool het volgende:
[..]
Weer een mooie rit gemaakt![]()
Alles verkocht, kijken waar we nu weer eens in gaan stappen
Vind je een bod onverwacht dan? Zat er al weken/maanden aan te komen, helemaal met de koersval na de laatste - op zich helemaal niet zo slechte - cijfers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:15 schreef mikezwet het volgende:
Tss hoe bedoel je voorkennis...
Dan krijg je slechts een deel van het aantal aandelen waarvoor je had ingeschreven. Dat is dus ook het nadeel van inschrijven bij een beursintroductie: als er weinig vraag naar de aandelen is krijg je alles toegewezen en daalt de koers, en als er veel vraag naar de aandelen is stijgt de koers maar krijg je maar weinig aandelen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:22 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vroeg me af wat er gebeurde bij een beursintroductie als er meer kopers zijn dan aandelen?
Hoe bepalen ze dan wie voorrang krijgt?
50/50 in beleggingsfondsen. Stond geloof ik ook een artikel in IEX magazine van laatst over beleggen in beleggingsfondsen. Stop de helft in Fortis Obam (presteert bovengemiddeld) en de andere helft in een ander fonds (iets met chinezen ofzo, dat gaat wel hard). Nogmaals, sla het laatste IEX magazine er eens op na.quote:Op maandag 17 september 2007 15:40 schreef Fugie het volgende:
Nu wil ik graag weten wat jullie mening is over fondsen en of dit een goed moment is om in te stappen of dat ik beter nog even kan wachten.
ik heb nu mijn spaargeld in bakstenen belegd dus nu zit het er niet echt in om nog te beleggenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:06 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
50/50 in beleggingsfondsen. Stond geloof ik ook een artikel in IEX magazine van laatst over beleggen in beleggingsfondsen. Stop de helft in Fortis Obam (presteert bovengemiddeld) en de andere helft in een ander fonds (iets met chinezen ofzo, dat gaat wel hard). Nogmaals, sla het laatste IEX magazine er eens op na.
Beleggen gaat de laatste tijd als een tierelier. Hang Seng, Fortis, uitzenders: prachtige rendementen met turbo's. Hagemeyer helaas gemist, maar dat vind ik een onvoorspelbaar rukaandeel dus daar blijf ik maar vanaf.
Ik had hem op 2,15 en verkocht op 2,71 dom he.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik had 5 weken geleden intereffekt china & india gekocht. Nu op 60 en 95% rendement![]()
![]()
Direct vastgoed is ook een beleggingquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:35 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik heb nu mijn spaargeld in bakstenen belegd dus nu zit het er niet echt in om nog te beleggen![]()
Toen het zo daalde had ik ze ook even verkocht, maar de volgende dag weer gekocht. Nu draait ik er een flink rendement op en de rek lijkt er voorlopig nog niet uit. Alleen de macro-economische cijfers een beetje in de gatenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:55 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik had hem op 2,15 en verkocht op 2,71 dom he.
Zit er inmiddels wel weer in met een achteraf (makkelijk praten) te klein bedrag en heb een lekkere winst weer.
Heb vanmorgen ook even wat stukjes Pharming ingewisseld voor wat Intereffect Indiaquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik had 5 weken geleden intereffekt china & india gekocht. Nu op 60 en 95% rendement![]()
![]()
Geen probleem bij Binckquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:22 schreef ASSpirine het volgende:
Kan ik bij Binck Bank aandelen van Nasdaq kopen? Ik heb een specifieke aandeel in gedachte, maar bij rabobank kan ik er niet aan...
Speeders geen optie? Wel wat meer risico, maar wordt gewoon hier verhandeld en scheelt dus in transactie kosten en kun je nog mooiere rendementen halenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:22 schreef ASSpirine het volgende:
Kan ik bij Binck Bank aandelen van Nasdaq kopen? Ik heb een specifieke aandeel in gedachte, maar bij rabobank kan ik er niet aan...
quote:The largest U.S. banks along with financial regulators are in confidential discussions to find a solution for a lack of cash liquidity ... [for] bank-affiliated investment vehicles that issued tens of billions of dollars in short-term debt ... the plan would be to create a "super conduit" that would issue short-term debt and serve as a buyer of assets currently held by so-called SIVs. [Structured investment vehicles] ...
Citigroup Inc., the world's largest bank in terms of market value, is one leader of the proposed plan. Citigroup has some seven affiliated SIVs with nearly $100 billion in assets.
Ja dat is normaal en ja 10 cent is prima !quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:57 schreef athlonkmf het volgende:
is het normaal dat je bij binck een eerste identificatieboeking moet gaan maken? En hoeveel moet er dan zijn? is 10 cent genoeg?
Beetje apart voorbeeld halen ze erbij. Een vergelijkbaar voorbeeld met een fatsoenlijk bedrijf in de periode '02-'06 zal negatief uitpakken voor deze methode.quote:Op maandag 15 oktober 2007 03:34 schreef StefanP het volgende:
Ik heb rond de 50K die ik niet nodig heb, en ik ben van plan mijn beleggingen uit te breiden. Ik heb een verzameling index en mutual funds. In plaats van het in een keer om te zetten, wordt dollar cost averaging aangeraden als een veiliger manier (m.a.w. als de aandelen kelderen, dan wordt het risico met gespreid inkopen veel lager). Het nadeel is dat het dan zo lang duurt. Meningen?
En dan proberen beleggertjes hier zich een beetje in te lezen in jaarverslagen en nieuwsberichtjes. Op een markt die door dat soort kolossen gemanipuleerd wordt. OMFG.quote:Through a quirk in the regulatory structure hedge funds are not regulated like mutual funds are, or like investment advisors are, or like investment management and brokerage firms are. This is, I believe, just crazy, that we can have, you know, $1.7 trillion dollars. On some days, hedge funds account for 50 percent of the volume on the New York Stock Exchange. So it seems like we ought to at least understand what's going on in the hedge fund business.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |