Ferdii | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:48 |
paar daagjes geleden lekker band met mijn auto, gisteren dacht ik toch eens dat thuis komertje eraf en de band laten maken. Ik loop ff profile tire center in de buurt in en vraag of ze de band kunnen plakken. ze plukken die band van de velg, meteen "oh kijk deze band ziet er opzich goed uit maar is levens gevaarlijk, kijk maar aan de binnenkant van de band" Ik kijken, niks te zien ![]() proberen die mongolen daar me meteen een nieuwe band a 95 euries aan te smeren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() klacht: afpersers bij profile tire center ![]() | |
En1gma | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:50 |
Maar uhm, hoe bevalt je nieuwe band? ![]() | |
Ferdii | zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:52 |
zit geen nieuwe onder ![]() ben met de band naar een andere garage gegaan en die heeft em geplakt voor 12,50 ![]() scheelt me een hoop geld ![]() | |
Tarabass | zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:25 |
Tja, valt in hetzelfde rijtje als kwikfit. Kom je daar voor een lekke uitlaat, doen ze een remproef en blijkt daaruit ineens dat je auto levensgevaarlijk is en dat je rondom nieuwe remblokken en remschijven nodig hebt. Uiteindelijk krijg je je eigen auto zowat niet mee en dat allemaal onder het motto 'voor je eigen bestwil'. Oplichters zijn het en goed dat je er weer weggegaan bent ![]() | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:27 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:22:43 ] | |
Innisdemon | zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:36 |
DIe gast bij profile bekommerd zich, terecht, om jouw veiligheid. DIe man verdient een lintje en jij een rotschop voor je gezeik ! Of heb je zelf verstand van hoe een band er aan de binnenkant uit moet zien? | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:42 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:22:43 ] | |
Ferdii | zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:08 |
quote:als een zwerver naar je toe komt en roept voor een euro bescherm ik je je hele leven lang, geloof je em dan ook dat ie om je bekommerd? ![]() | |
T3rr0r | zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:33 |
quote:Lijkt mij een goede deal hoor, voor één euro je hele leven lang een bodyguard! Stel je toch eens voor, gewoon lekker met een KKK-pak door de Bijlmer kunnen lopen want je hebt immers toch een zwerver om je te beschermen (en die zwervers kunnen vaak flink wat klappen opvangen). | |
Schunckelstar | zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:36 |
quote:en dan ruzie uitlokken,die zwerver laten vechten,filmen en op dvd uitbrengen onder de naam bumfights!! volgens mij een gouden handel ![]() oh wacht.... | |
Oosthoek | zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:41 |
Ik heb geen idee wat er met die band van je mis zou zijn, maar ik zou het wel verdomd lollig vinden als je morgen met 160 een klapband hebt. | |
gebrokenglas | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:14 |
Maarja dat zijn experts... Je kunt toch maar beter op safe spelen en een nieuwe band kopen. ![]() | |
Repeat | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:40 |
quote:Jij gelooft de tandarts zeker ook niet als die zegt dat je een gaatje hebt ![]() "He, laat me zelf es kijken met dat spiegeltje, volgens mij probeer je alleen maar meer geld van me af te troggelen!" | |
Mikkie | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:44 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:22:44 ] | |
thomaSe | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:45 |
quote: ![]() ![]() | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:48 |
banden laat je toch niet maken? Gewoon eraf en een andere erop, zoveel kost een band ook weer niet. Verder nemen veel garage's je oude banden in en betalen ze je ervoor. Wij gooien ons banden weg als er nog 2.5mm profiel op zit ipv de 1.6 die wettelijk verplicht is, en dan krijgen we altijd 25% van de prijs van die banden terug, omdat ze nog verkocht kunnen worden aan anderen die blijkbaar met 2de hands banden willen rijden ![]() | |
RobertVH | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:53 |
quote:Als jij graag nieuwe banden moet kopen moet je dat vooral doen, ben je bang dat bij één keer remmen je profiel van 2,5 mm afslijt naar 1,6 en je band gelijk knalt? ![]() | |
Tarabass | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:56 |
quote:En dat gebeurt vaak zat. Toevallig twee jaar geleden nog meegemaakt. Doordat ik het niet vertrouwde (en de tandarts een nieuw pand had die toch betaald moest worden) ben ik bij een andere tandarts terecht gekomen en daar bleek niets aan de hand te zijn. Ik zit nu nog steeds weltevreden bij 'die andere tandarts' en daar wordt je gaatje gelijk gevuld zonder vervolg-afspraak, wat weer ¤35 euro kost.. Misschien komt het bij tandartsen juist meer voor, die kunnen werkelijk alles declareren zonder enig probleem en controle.. | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:56 |
quote:Neen, ik wil alleen als ik aan 150/u door een plasje water ga dat mijn profiel nog goed genoeg is om dat water weg te voeren. Daar kan 2.5 ipv 1.6mm wél schelen.Verder krijg ik nog een vierde van de prijs van die banden terug, dus op zich verlies je amper iets door ze niet volledig op te slijten. | |
Gluckskafer | zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:07 |
Automobilisten die nog niet eens een greintje basiskennis techniek hebben van hun auto ![]() | |
Repeat | zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:12 |
Overigens zou ik er altijd nieuwe banden onder zetten. Sommige dingen moet je gewoon niet op bezuinigen, echter kan je volgens mij niet maar 1 band vervangen, maar moet je dan altijd zowel links als rechts vervangen ![]() in dat geval zou ik em ook plakken ![]() | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:12 |
quote:waarom moet dat ook? ik betaal de garagist om mijn auto in orde te houden, dus ik moet niets van mijn auto kennen. Als je een huis bouwt betaal je ook de bouwkundig ingenieur als er constructies uitgerekend moeten worden, dan ga je het toch ook niet zelf proberen? Met Repeat dus; banden zijn zowat essentieel voor de veiligheid van een auto. Van die gasten die met een BMW rijden en dan geen geld meer hebben om er fatsoenlijke rubbers onder te gooien en dan maar met goedkope kwikfit rubber rijden die afgesleten is zijn pas zielige mensen. Willen showen met een sjieke bak en er het geld niet voor hebben ![]() (banden vervang je idd best per paar, maar als die andere er nog niet lang op zitten maakt dat niet uit natuurlijk) | |
Gluckskafer | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:01 |
quote:Niets van je auto kennen ![]() En het dan gek vinden als zoeen garagist je probeert op te lichten. En ik zeg kennen, dus niet kunnen. Het gaat erom dat je weet hoe en wat. Dus dat je bij de garage staat en die kerel zegt tegen die domme automobilist die toch van niks weet, dat je nieuwe remschijven moet, dat jij dan weet óf dat wel zo is. En je je dus niets laat wijsmaken. En oke, als je een vrouw (in hou me in om er Belg bij te zetten) bent is dat natuurlijk niet van toepassing. | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:05 |
quote:Wie zegt dat ik het gek vind als de garage mij probeert op te lichten? Als die garagist niet overdreven duur is en het niet vreemd klinkt wat hij wil gaan vervangen doet hij maar. Géén vrouw, en wel een Vlaming. | |
Gluckskafer | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:14 |
quote:Dus als zoeen monteur jou bijvoorbeeld vertelt dat je schokbrekers niet meer deugen, dan vind jij dat maar best? | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:19 |
quote:Nu niet, aangezien ze er 2400km in zitten, maar als dat na 40.000km's ofzo is zou ik dat begrijpen ja. Verder denk ik dat vervanging gewoon gratis is, voor zover ik weet zit er op Koni's levenslange garantie, maar daar ben ik niet zeker van. Dingen zoals een uitlaat ook, je hebt mensen die rijden tot wanneer er een gat in zit en dat het zo'n enorm lawaai maakt; mijn garagist vervangt die tijdig (na jaartje of 4 is dat) zodat ik niet met dat probleem ist. | |
RobertVH | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:29 |
quote:Ik weet niet of je daar zelf voor hebt betaald maar de garage lacht zich ook dood. Spul uit je auto preventief vervangen voor onzinnige redenen..Je hebt toch ook wel door dat je gewoon genaaid wordt? ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:31 |
Dus jij laat "preventief" je uitlaat maar vervangen? De uitlaat van mijn auto is vorig jaar vervangen, en dan nog enkel het achterste deel. Daarvoor moest wel de uitlaat doorgezaagd worden, omdat er nog een fabrieksuitlaat (uit één stuk dus) onder hing. Van 15 jaartjes en 200.000 kilometer oud. Moet niet veel gekker worden... Of heb je geld teveel? Ik laat bij mijn auto eens per twee jaar m'n bollen nakijken en eventueel bijvullen. Plus een verse geut LHM. Banden doe ik ongeveer 100.000 kilometer mee en oliewissel doe ik zelf. Bottomline: Natuurlijk laat je een band gewoon even repareren, tenzij je een vette scheur in de wang hebt zitten. | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:38 |
quote:Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he quote:Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is. quote:mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km quote:wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren. | |
Repeat | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:42 |
quote: ![]() uitlaat na 4 jaar, banden na 20k. Ik zou maar even een boekje over autotechniek gaan lezen als ik jou was ![]() | |
Daffodil31LE | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:46 |
quote:Het scheelt inderdaad dat je auto wat vaker stilstaat. Niet op 't gras zetten kan ook helpen. Een andere reden waarom uitlaten tegenwoordig zo snel sneuvelen is omdat er geen lood meer in de benzine zit. Maar een fatsoenlijke dieseluitlaat roest ook al minder. Beetje meer vettigheid in de uitlaatgassen beschermt ook erg goed. quote:En wat controleert hij dan? Zaken die je zelf ook kan constateren zoals een defect lampje ofzo? Ik snap dat dus echt niet. Oliewissel preventief doen - zelfs al doe je dat elke 5000 kilometer - okee, kan ik me indenken. Maar voor de rest "meldt" je auto toch zelf wel wat er mis is? quote:Minder "sportief" rijden kan ook. Of niet van die kauwgumrubberen bandjes monteren maar een beetje harder rubber. En je kan ook je voorbanden (die bij moderne auto's nu eenmaal meer slijten wegens voorwieltractie en stuurservo) wisselen met je achterbanden. Zo doe je er een stuk langer mee. quote:Als jij 205/60/15 inruilt, zou dat zomaar eens kunnen. Helaas voor de garagehouder wil ik banden hebben die lang meegaan. | |
Athmozz | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:46 |
quote:uitlaat kan te vroeg zijn, banden echt niet. Met de vorige auto joeg ik de banden zelfs op 15.000km kapot. Dat was zelfs van nieuw naar minder dan 1.6mm, gewoon systematisch te hard door de bochten gaan & systematisch plankgas optrekken. | |
Schnabbeltje | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:57 |
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand. Maar goed, over twee weken opent hij een topic dat men hem wilt oplichten doordat men zijn auto totalloss heeft verklaard, terwijl hij gewoon met 2 wielen en zonder voorruit verder wilt rijden ![]() | |
Gluckskafer | zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:59 |
Onze Samson-adorist moet maar eens een beunhaas gaan zoeken. Of zijn zus met een monteur laten aanpappen. | |
Daffodil31LE | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:09 |
quote:Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing. | |
Schnabbeltje | zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:17 |
quote:Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren. | |
Ferdii | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:41 |
quote:was een klein gaatje langs de rand van de velg, bij de garage hebben ze er een soort van vloeibaar rubber tussen gesmeerd en band er weer opgezet. rijd verder prima, ook met 160 ![]() Doe ik vaker met mijn auto (en vroeger ook met scooter) eerst aan iemand vragen die er verstand van heeft om er ff naar te laten kijken en vervolgens laten APK keuren/beurt enz. zo weet je zker dat je niet word afgezet. Doe voor de gein maar eens je ruiten vloeistof, koelvloeistof en oliepijl helemaal vol gooien en vervolgens je auto een grote beurt laten geven. 90% van de keren betaal je standaard voor vloeistoffen ![]() | |
Repeat | woensdag 22 augustus 2007 @ 12:56 |
quote:Ja voor olie, omdat ze dat vervangen. ![]() | |
Oosthoek | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:05 |
quote:Heb je zelf wel een auto? Een lekke band door een stuk glas of een spijker is een veelvoorkomende oorzaak voor een lekke band hoor. | |
BlaZ | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:30 |
quote:Gebeurt toch echt regelmatig en ik werk bij een autobedrijf. Mja maakt meestal niet zoveel, gewoon plugje erin en is opgelost. | |
Trigalti | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:56 |
Maar hoe smaakte die lekker band nou eigenlijk? | |
Tarabass | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:02 |
quote:Tja, niet vies lijkt mij.. | |
LekkerWijf | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:43 |
In Duitsland maken ze nooit een band, mag niet van de TUV. Veel plezier met je gemaakte bandje. ![]() | |
Dromer | woensdag 22 augustus 2007 @ 15:46 |
quote:Daar barst het weer van de coverbanden. (oude banden met nieuw loopvlak) Bij Top Gear hebben ze een keer een test daarmee gedaan.. Daar lieten ze Jason Plato drie keer een rondje rijden. Eén keer met gewone banden, één keer met coverbanden en één keer met slicks. De coverbanden waren rampzalig slecht: hij gleed alle kanten uit. Gelukkig zie je die in Nederland nog niet veel. Ik zou trouwens ook liever een nieuwe band nemen ipv de oude te laten plakken, hoor. | |
crazy_ivan | woensdag 22 augustus 2007 @ 16:34 |
quote:De beste en veiligste oplossing is dan niet een prop in de lekke band laten schieten maar de band van de velg laten halen en van binnenuit repareren. |