abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52480545
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:14 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Dus als zoeen monteur ouw bijvoorbeeld vertelt dat je schokbrekers niet meer deugen, dan vind jij dat maar best?
Nu niet, aangezien ze er 2400km in zitten, maar als dat na 40.000km's ofzo is zou ik dat begrijpen ja. Verder denk ik dat vervanging gewoon gratis is, voor zover ik weet zit er op Koni's levenslange garantie, maar daar ben ik niet zeker van.

Dingen zoals een uitlaat ook, je hebt mensen die rijden tot wanneer er een gat in zit en dat het zo'n enorm lawaai maakt; mijn garagist vervangt die tijdig (na jaartje of 4 is dat) zodat ik niet met dat probleem ist.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:29:03 #27
154052 RobertVH
I am your father
pi_52480717
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Nu niet, aangezien ze er 2400km in zitten, maar als dat na 40.000km's ofzo is zou ik dat begrijpen ja. Verder denk ik dat vervanging gewoon gratis is, voor zover ik weet zit er op Koni's levenslange garantie, maar daar ben ik niet zeker van.

Dingen zoals een uitlaat ook, je hebt mensen die rijden tot wanneer er een gat in zit en dat het zo'n enorm lawaai maakt; mijn garagist vervangt die tijdig (na jaartje of 4 is dat) zodat ik niet met dat probleem ist.
Ik weet niet of je daar zelf voor hebt betaald maar de garage lacht zich ook dood. Spul uit je auto preventief vervangen voor onzinnige redenen..Je hebt toch ook wel door dat je gewoon genaaid wordt?
pi_52480770
Dus jij laat "preventief" je uitlaat maar vervangen? De uitlaat van mijn auto is vorig jaar vervangen, en dan nog enkel het achterste deel. Daarvoor moest wel de uitlaat doorgezaagd worden, omdat er nog een fabrieksuitlaat (uit één stuk dus) onder hing. Van 15 jaartjes en 200.000 kilometer oud.

Moet niet veel gekker worden... Of heb je geld teveel?

Ik laat bij mijn auto eens per twee jaar m'n bollen nakijken en eventueel bijvullen. Plus een verse geut LHM. Banden doe ik ongeveer 100.000 kilometer mee en oliewissel doe ik zelf.

Bottomline: Natuurlijk laat je een band gewoon even repareren, tenzij je een vette scheur in de wang hebt zitten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52480889
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus jij laat "preventief" je uitlaat maar vervangen? De uitlaat van mijn auto is vorig jaar vervangen, en dan nog enkel het achterste deel. Daarvoor moest wel de uitlaat doorgezaagd worden, omdat er nog een fabrieksuitlaat (uit één stuk dus) onder hing. Van 15 jaartjes en 200.000 kilometer oud.
Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he
quote:
Ik laat bij mijn auto eens per twee jaar m'n bollen nakijken en eventueel bijvullen.
Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.
quote:
Banden doe ik ongeveer 100.000 kilometer mee en oliewissel doe ik zelf.
mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km
quote:
Bottomline: Natuurlijk laat je een band gewoon even repareren, tenzij je een vette scheur in de wang hebt zitten.
wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52480965
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he
[..]

Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.
[..]

mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km
[..]

wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.


uitlaat na 4 jaar, banden na 20k.

Ik zou maar even een boekje over autotechniek gaan lezen als ik jou was
pi_52481034
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he
Het scheelt inderdaad dat je auto wat vaker stilstaat. Niet op 't gras zetten kan ook helpen. Een andere reden waarom uitlaten tegenwoordig zo snel sneuvelen is omdat er geen lood meer in de benzine zit. Maar een fatsoenlijke dieseluitlaat roest ook al minder. Beetje meer vettigheid in de uitlaatgassen beschermt ook erg goed.
quote:
[..]

Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.
[..]
En wat controleert hij dan? Zaken die je zelf ook kan constateren zoals een defect lampje ofzo? Ik snap dat dus echt niet. Oliewissel preventief doen - zelfs al doe je dat elke 5000 kilometer - okee, kan ik me indenken. Maar voor de rest "meldt" je auto toch zelf wel wat er mis is?
quote:
mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km
[..]
Minder "sportief" rijden kan ook. Of niet van die kauwgumrubberen bandjes monteren maar een beetje harder rubber. En je kan ook je voorbanden (die bij moderne auto's nu eenmaal meer slijten wegens voorwieltractie en stuurservo) wisselen met je achterbanden. Zo doe je er een stuk langer mee.
quote:
wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.
Als jij 205/60/15 inruilt, zou dat zomaar eens kunnen. Helaas voor de garagehouder wil ik banden hebben die lang meegaan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52481042
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:42 schreef Repeat het volgende:
uitlaat na 4 jaar, banden na 20k.

Ik zou maar even een boekje over autotechniek gaan lezen als ik jou was
uitlaat kan te vroeg zijn, banden echt niet. Met de vorige auto joeg ik de banden zelfs op 15.000km kapot. Dat was zelfs van nieuw naar minder dan 1.6mm, gewoon systematisch te hard door de bochten gaan & systematisch plankgas optrekken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:57:14 #33
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52481252
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand. Maar goed, over twee weken opent hij een topic dat men hem wilt oplichten doordat men zijn auto totalloss heeft verklaard, terwijl hij gewoon met 2 wielen en zonder voorruit verder wilt rijden .
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:59:56 #34
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52481308
Onze Samson-adorist moet maar eens een beunhaas gaan zoeken. Of zijn zus met een monteur laten aanpappen.
pi_52481523
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef Schnabbeltje het volgende:
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand.
Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:17:29 #36
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52481700
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.
Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.
pi_52586936
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef Schnabbeltje het volgende:
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand. Maar goed, over twee weken opent hij een topic dat men hem wilt oplichten doordat men zijn auto totalloss heeft verklaard, terwijl hij gewoon met 2 wielen en zonder voorruit verder wilt rijden .
was een klein gaatje langs de rand van de velg, bij de garage hebben ze er een soort van vloeibaar rubber tussen gesmeerd en band er weer opgezet. rijd verder prima, ook met 160

Doe ik vaker met mijn auto (en vroeger ook met scooter) eerst aan iemand vragen die er verstand van heeft om er ff naar te laten kijken en vervolgens laten APK keuren/beurt enz.

zo weet je zker dat je niet word afgezet. Doe voor de gein maar eens je ruiten vloeistof, koelvloeistof en oliepijl helemaal vol gooien en vervolgens je auto een grote beurt laten geven. 90% van de keren betaal je standaard voor vloeistoffen
hardcoholic
pi_52587369
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Ferdii het volgende:

[..]

was een klein gaatje langs de rand van de velg, bij de garage hebben ze er een soort van vloeibaar rubber tussen gesmeerd en band er weer opgezet. rijd verder prima, ook met 160

Doe ik vaker met mijn auto (en vroeger ook met scooter) eerst aan iemand vragen die er verstand van heeft om er ff naar te laten kijken en vervolgens laten APK keuren/beurt enz.

zo weet je zker dat je niet word afgezet. Doe voor de gein maar eens je ruiten vloeistof, koelvloeistof en oliepijl helemaal vol gooien en vervolgens je auto een grote beurt laten geven. 90% van de keren betaal je standaard voor vloeistoffen
Ja voor olie, omdat ze dat vervangen.
pi_52587602
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.
Heb je zelf wel een auto? Een lekke band door een stuk glas of een spijker is een veelvoorkomende oorzaak voor een lekke band hoor.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:30:22 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52588392
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.
Gebeurt toch echt regelmatig en ik werk bij een autobedrijf. Mja maakt meestal niet zoveel, gewoon plugje erin en is opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:56:11 #41
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_52589151
Maar hoe smaakte die lekker band nou eigenlijk?
------------------
pi_52591114
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:56 schreef Trigalti het volgende:
Maar hoe smaakte die lekker band nou eigenlijk?
Tja, niet vies lijkt mij..
pi_52592109
In Duitsland maken ze nooit een band, mag niet van de TUV.

Veel plezier met je gemaakte bandje.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:46:10 #44
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_52592217
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:43 schreef LekkerWijf het volgende:
In Duitsland maken ze nooit een band, mag niet van de TUV.

Veel plezier met je gemaakte bandje.
Daar barst het weer van de coverbanden. (oude banden met nieuw loopvlak)
Bij Top Gear hebben ze een keer een test daarmee gedaan.. Daar lieten ze Jason Plato drie keer een rondje rijden. Eén keer met gewone banden, één keer met coverbanden en één keer met slicks.
De coverbanden waren rampzalig slecht: hij gleed alle kanten uit.

Gelukkig zie je die in Nederland nog niet veel.

Ik zou trouwens ook liever een nieuwe band nemen ipv de oude te laten plakken, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_52593734
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.
De beste en veiligste oplossing is dan niet een prop in de lekke band laten schieten maar de band van de velg laten halen en van binnenuit repareren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')