Nu niet, aangezien ze er 2400km in zitten, maar als dat na 40.000km's ofzo is zou ik dat begrijpen ja. Verder denk ik dat vervanging gewoon gratis is, voor zover ik weet zit er op Koni's levenslange garantie, maar daar ben ik niet zeker van.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:14 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Dus als zoeen monteur ouw bijvoorbeeld vertelt dat je schokbrekers niet meer deugen, dan vind jij dat maar best?
Ik weet niet of je daar zelf voor hebt betaald maar de garage lacht zich ook dood. Spul uit je auto preventief vervangen voor onzinnige redenen..Je hebt toch ook wel door dat je gewoon genaaid wordt?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Nu niet, aangezien ze er 2400km in zitten, maar als dat na 40.000km's ofzo is zou ik dat begrijpen ja. Verder denk ik dat vervanging gewoon gratis is, voor zover ik weet zit er op Koni's levenslange garantie, maar daar ben ik niet zeker van.
Dingen zoals een uitlaat ook, je hebt mensen die rijden tot wanneer er een gat in zit en dat het zo'n enorm lawaai maakt; mijn garagist vervangt die tijdig (na jaartje of 4 is dat) zodat ik niet met dat probleem ist.
Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet hequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus jij laat "preventief" je uitlaat maar vervangen? De uitlaat van mijn auto is vorig jaar vervangen, en dan nog enkel het achterste deel. Daarvoor moest wel de uitlaat doorgezaagd worden, omdat er nog een fabrieksuitlaat (uit één stuk dus) onder hing. Van 15 jaartjes en 200.000 kilometer oud.
Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.quote:Ik laat bij mijn auto eens per twee jaar m'n bollen nakijken en eventueel bijvullen.
mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000kmquote:Banden doe ik ongeveer 100.000 kilometer mee en oliewissel doe ik zelf.
wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.quote:Bottomline: Natuurlijk laat je een band gewoon even repareren, tenzij je een vette scheur in de wang hebt zitten.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he
[..]
Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.
[..]
mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km
[..]
wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.
Het scheelt inderdaad dat je auto wat vaker stilstaat. Niet op 't gras zetten kan ook helpen. Een andere reden waarom uitlaten tegenwoordig zo snel sneuvelen is omdat er geen lood meer in de benzine zit. Maar een fatsoenlijke dieseluitlaat roest ook al minder. Beetje meer vettigheid in de uitlaatgassen beschermt ook erg goed.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Mijn auto staat meer stil dan dat hij rijdt, dus dan heb je meer last van roestvorming aan de uitlaat. Als hij dan kapot is en je hebt hem nodig, dan kan je moeilijk blijven doorrijden met een kapotte uitlaat erop, maakt veel te veel kabaal. Verder is het vervangen van een uitlaat 175¤, dus over 4 jaar gespreid is dat de kost niet he
En wat controleert hij dan? Zaken die je zelf ook kan constateren zoals een defect lampje ofzo? Ik snap dat dus echt niet. Oliewissel preventief doen - zelfs al doe je dat elke 5000 kilometer - okee, kan ik me indenken. Maar voor de rest "meldt" je auto toch zelf wel wat er mis is?quote:[..]
Om de maand gaat hij ff binnen voor een snelle controle. Kost me ongeveer 5¤, dus dat is ook de moeite niet, en zo ben je zeker dat hij altijd in orde is.
[..]
Minder "sportief" rijden kan ook. Of niet van die kauwgumrubberen bandjes monteren maar een beetje harder rubber. En je kan ook je voorbanden (die bij moderne auto's nu eenmaal meer slijten wegens voorwieltractie en stuurservo) wisselen met je achterbanden. Zo doe je er een stuk langer mee.quote:mja, gelijk ik ze vervang ongeveer een 20.000km met een paar voorbanden, achterbanden doen toch 30.000km
[..]
Als jij 205/60/15 inruilt, zou dat zomaar eens kunnen. Helaas voor de garagehouder wil ik banden hebben die lang meegaan.quote:wees blij dat ik ze inruil, dan kan jij goedkope 2ehandsbanden kopen die nog in goede staat verkeren.
uitlaat kan te vroeg zijn, banden echt niet. Met de vorige auto joeg ik de banden zelfs op 15.000km kapot. Dat was zelfs van nieuw naar minder dan 1.6mm, gewoon systematisch te hard door de bochten gaan & systematisch plankgas optrekken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:42 schreef Repeat het volgende:
uitlaat na 4 jaar, banden na 20k.
Ik zou maar even een boekje over autotechniek gaan lezen als ik jou was
Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef Schnabbeltje het volgende:
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand.
Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.
was een klein gaatje langs de rand van de velg, bij de garage hebben ze er een soort van vloeibaar rubber tussen gesmeerd en band er weer opgezet. rijd verder prima, ook met 160quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:57 schreef Schnabbeltje het volgende:
Een autoband wordt niet zomaar lek. Als die lek is, dan is er echt wel iets serieus aan de hand. Maar goed, over twee weken opent hij een topic dat men hem wilt oplichten doordat men zijn auto totalloss heeft verklaard, terwijl hij gewoon met 2 wielen en zonder voorruit verder wilt rijden.
Ja voor olie, omdat ze dat vervangen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:41 schreef Ferdii het volgende:
[..]
was een klein gaatje langs de rand van de velg, bij de garage hebben ze er een soort van vloeibaar rubber tussen gesmeerd en band er weer opgezet. rijd verder prima, ook met 160
Doe ik vaker met mijn auto (en vroeger ook met scooter) eerst aan iemand vragen die er verstand van heeft om er ff naar te laten kijken en vervolgens laten APK keuren/beurt enz.
zo weet je zker dat je niet word afgezet. Doe voor de gein maar eens je ruiten vloeistof, koelvloeistof en oliepijl helemaal vol gooien en vervolgens je auto een grote beurt laten geven. 90% van de keren betaal je standaard voor vloeistoffen![]()
Heb je zelf wel een auto? Een lekke band door een stuk glas of een spijker is een veelvoorkomende oorzaak voor een lekke band hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.
Gebeurt toch echt regelmatig en ik werk bij een autobedrijf. Mja maakt meestal niet zoveel, gewoon plugje erin en is opgelost.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:17 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Van een stuk glas word je autoband echt niet lek van. Een schroef/spijker moet wel echt heel erg ongelukkig in je autoband raken, dat zie ik nou echt niet zo maar gebeuren.
Tja, niet vies lijkt mij..quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:56 schreef Trigalti het volgende:
Maar hoe smaakte die lekker band nou eigenlijk?
Daar barst het weer van de coverbanden. (oude banden met nieuw loopvlak)quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:43 schreef LekkerWijf het volgende:
In Duitsland maken ze nooit een band, mag niet van de TUV.
Veel plezier met je gemaakte bandje.![]()
De beste en veiligste oplossing is dan niet een prop in de lekke band laten schieten maar de band van de velg laten halen en van binnenuit repareren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Bwa... een schroef/spijker/stuk glas kan ik nou echt niet "iets serieus" noemen. Da's gewoon pech. Reservewiel monteren en even een prop in de lekke band laten schieten is dan gewoon de beste oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |