nog gefeliciteerd.
 nog gefeliciteerd.

Senna zit toch netjes tussen de twee lijnen op dat grafiekje in het Groei op boekje van het cb.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:12 schreef miss_sly het volgende:
Even om te kijken of ons meisje nou echt zo'n klein lichtgewichtje is:
20 weken en 4 dagen
62 cm
6370 gram

Leander is ook 5 maand.quote:Op zaterdag 12 december 2009 09:54 schreef McLaura het volgende:
Thijs - jongen - 5 maanden
Lengte : 71 cm
Gewicht : 7950 gr

Annicka was met:quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:12 schreef miss_sly het volgende:
Even om te kijken of ons meisje nou echt zo'n klein lichtgewichtje is:
20 weken en 4 dagen
62 cm
6370 gram

quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:41 schreef joseen het volgende:
leeftijd: 3 jaar en 4 maanden
lengte: 92 cm
gewicht: 10 kg
geslacht: meisje
schoenmaat: 24
 ook al zo'n klein guppie als Maud.
 ook al zo'n klein guppie als Maud. 

quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:41 schreef joseen het volgende:
leeftijd: 3 jaar en 4 maanden
lengte: 92 cm
gewicht: 10 kg
geslacht: meisje
schoenmaat: 24

maar erg mooi...
 maar erg mooi... 

nu kan ik eens goed vergelijken en zien dat mijn dochter echt klein isquote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:18 schreef lily het volgende:
8 jaar (bijna 9)
1.48 m
30 kilo
schoenmaat 36
 Ze is 1m28, weegt zo'n 28 kilo en schoenmaat 32. Ze is in november 9 jaar geworden. Ze rijdt ook nog altijd gratis met de bus
 Ze is 1m28, weegt zo'n 28 kilo en schoenmaat 32. Ze is in november 9 jaar geworden. Ze rijdt ook nog altijd gratis met de bus  

Ondertussen een dik maand verder en nog hetzelfde!!quote:Op maandag 14 december 2009 14:19 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Leander is ook 5 maand.
Lengte: 71 cm
Gewicht: 7,8 kilo.

Jeetje, wat lang en lichtgewicht, hihi. Mijn dochter is al lang als ik de rest van de kinderen in haar klas bekijk, maar die is nu (ook 8 jaar) 1,39m. Wel is ze zwaarder dan jouw jongen, 33 kilo ongeveer. Maar ze is absoluut niet dik, zelfs niet eens mollig... Schoenmaat 33/34. Heb jij je niet gewoon 10cm vergist??quote:Op zaterdag 23 januari 2010 21:18 schreef lily het volgende:
8 jaar (bijna 9)
1.48 m
30 kilo
schoenmaat 36

quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:01 schreef Tan het volgende:
Junah (meisje) 5 jaar en 10 maanden 1,20 meter en 20 kilo

Ik denk dat het in verhouding meevalt Rocka, B. is in elk geval groot in verglijking dan met Maud. Die is nu ook 3 jaar 3 maand.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
B. is wel een potig kereltje, geloof ik
19,7kg 3 jaar en 3 maand bij ong. 1,05m
De jongste is volgende week weer aan de beurt en die schat ik op 8kg met 4 maand

Och, niks mis mee, toch... Lengte en gewicht liggen in verhouding, lijkt me.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
De jongste is volgende week weer aan de beurt en die schat ik op 8kg met 4 maand

nee hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jeetje, wat lang en lichtgewicht, hihi. Mijn dochter is al lang als ik de rest van de kinderen in haar klas bekijk, maar die is nu (ook 8 jaar) 1,39m. Wel is ze zwaarder dan jouw jongen, 33 kilo ongeveer. Maar ze is absoluut niet dik, zelfs niet eens mollig... Schoenmaat 33/34. Heb jij je niet gewoon 10cm vergist??

quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:35 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jeetje, wat lang en lichtgewicht, hihi. Mijn dochter is al lang als ik de rest van de kinderen in haar klas bekijk, maar die is nu (ook 8 jaar) 1,39m. Wel is ze zwaarder dan jouw jongen, 33 kilo ongeveer. Maar ze is absoluut niet dik, zelfs niet eens mollig... Schoenmaat 33/34. Heb jij je niet gewoon 10cm vergist??

Valt wel mee toch? Finn is ruim 3.5 en 111 cm en ongeveer 19.2 kilo (batterij van de weegschaal is stuk, dus dat zou inmiddels iets meer kunnen zijn).quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
 ).
 ).

ik ben net zo lang als je oudste van 9,5 en heb 3 maten kleinere voeten
 ik ben net zo lang als je oudste van 9,5 en heb 3 maten kleinere voeten  ben wel iets zwaarder
 ben wel iets zwaarder   

hij is nog kleiner dan de jongste meisjes in zn klas
 hij is nog kleiner dan de jongste meisjes in zn klas  

R met dezelfde leeftijd, 5400 gram en 59.6 cmquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:24 schreef Poppejans het volgende:
Wolf, jongen van 10 weken 5230 gram en 56 cm
 .
 .

Ah, mijn jongste van 4,5 maand (vorige week) is ruim 2 cm groter, weegt hetzelfde en zijn hoofdomtrek is ook 44cmquote:Op maandag 22 februari 2010 14:09 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Finn, jongen 7 maanden 2 weken
Lengte: 66 cm
Gewicht: 8270g
hoofdomtrek: 44 cm

Vandaag naar cb geweest:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:31 schreef DuchessX het volgende:
Mijn meisje:
5 maanden en anderhalve week oud, gister gewogen en gemeten:
67cm en 7085 gram. Prima gemiddelde curve

Offtopic enzo, maar hoe ben je op die naam gekomen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:24 schreef Poppejans het volgende:
Wolf, jongen van 10 weken 5230 gram en 56 cm

Is het zo'n erge naam? Of vindt je hem juist leuk?quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Offtopic enzo, maar hoe ben je op die naam gekomen?

De ex van mijn zusje heette Wolf, maar eigenlijk Wolfgang, naar DE Wolfgangquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:50 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Is het zo'n erge naam? Of vindt je hem juist leuk?
Wij zijn gek op de Efteling, en ik wilde een stoere korte naam, dus beetje sprookjesachtig is deze geworden. Ik wist dat het wel een ''bestaande'' jongensnaam was, dus we vonden hem geweldig
En in het boek/film ''Terug naar de Kust'' zit ook een jongetje wat Wolf heet, maar daarvan hebben wij de naam niet. In de tvserie van jaren geleden ''Rozengeur en Wodka lime'' krijgt ook iemand een zoontje genaamd Wolf

He wat grappig, jaren geleden was dat al helemaal uniek volgens mij!quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:51 schreef Basboussa het volgende:
[..]
De ex van mijn zusje heette Wolf, maar eigenlijk Wolfgang, naar DE Wolfgang

Ik vind Wolf dan ook wel een mooie naam. Hond zou ik toch wel wat anders vinden volgens mijquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:54 schreef Poppejans het volgende:
[..]
He wat grappig, jaren geleden was dat al helemaal uniek volgens mij!
Ik noem Wolf wel eens ''dikke Amadeus van me''

http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.aspquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:50 schreef Linda2205 het volgende:
he wat leuk! waar haal je dat vandaan Tazz?

Ghe! wat geinigquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:57 schreef Tazz het volgende:
[..]
http://groeiweb.pgdata.nl/groeiweb_ouder/calculator.asp

quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 165,5 cm.
Uw kind is nu 67 cm. lang. Dit is 1 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
62% is korter en 38% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 172 cm.

quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:57 schreef Tazz het volgende:
[..]
Maar met de gegevens van een maand eerder:quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 177 cm.
Uw kind is nu 66 cm. lang. Dit is 2 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
84% is korter en 16% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 175 cm.
Dus eigenlijk valt er niks over te zeggenquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 177 cm.
Uw kind is nu 63 cm. lang. Dit is 1 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
73% is korter en 27% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 173 cm.

Mijn oudste zoon wordt geschat op 1.94 mquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:57 schreef Tazz het volgende:
[..]

Nog een paar kindjes en dan krijg je liliputtertjes, als het zo af blijft nemenquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef lily het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon wordt geschat op 1.94 m
jongste zoon op 1.84 m
en dochter op 1.74 m

Dat wordt een lange!quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 188 cm.
Uw kind is nu 71 cm. lang. Dit is 1 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 185 cm.

quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 180 cm.
Uw kind is nu 100 cm. lang. Dit is 6 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 4 jaar.
7% is korter en 93% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 176 cm.

Ben benieuwdquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 183 cm.
Uw kind is nu 73 cm. lang. Dit is 0 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 1 jaar.
46% is korter en 54% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 170 cm.
 Aan mijn kant zijn we wel allemaal lang, maar in de familie van de man is er nogal verschil in lengte, huidstint, etc. Erg gevarieerd, van blond en blauwe ogen tot echt olijfkleurige huid met hele donkere ogen en haar. En dat is broer en zus
 Aan mijn kant zijn we wel allemaal lang, maar in de familie van de man is er nogal verschil in lengte, huidstint, etc. Erg gevarieerd, van blond en blauwe ogen tot echt olijfkleurige huid met hele donkere ogen en haar. En dat is broer en zus  

voor de jongste:
 voor de jongste: 

Of is het: flesgevoedde kinderen groeien sneller?
 Of is het: flesgevoedde kinderen groeien sneller?   

Jij begonquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef Fendy het volgende:
Beetje zonde van het topic, omdat het al zo'n langlopend topic is waar je ook je eigen oudere posts oudere posts nog uit kon halen enzo.
Het was het best waard geweest om een "wat is de groeiprognose van jouw kindje-topic" te openen en dit topic gericht te houden op de actualiteit.
 (met vragen hoe we op de naam van mijn zoon waren gekomen)
  (met vragen hoe we op de naam van mijn zoon waren gekomen)

Dan openen we toch een deel 2 met verwijzing naar dit topic!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef Fendy het volgende:
Beetje zonde van het topic, omdat het al zo'n langlopend topic is waar je ook je eigen oudere posts oudere posts nog uit kon halen enzo.
Het was het best waard geweest om een "wat is de groeiprognose van jouw kindje-topic" te openen en dit topic gericht te houden op de actualiteit.

.
.

... 8 cm onder het gemiddelde!
 ... 8 cm onder het gemiddelde!

Willow de vorige keer:quote:Op maandag 12 april 2010 20:17 schreef Brighteyes het volgende:
7 maanden, 2wk en 5d
Gewicht: 9450
Lengte: 73
Hoofd: 45
Gewicht en lengte boven het gemiddelde maar wel keurig in verhouding!

Lady, wellicht een schrale troost, maar ik heb 2 broers van ca. 1.65 lang en ze zijn beiden prima terechtgekomen zonder grote trauma's over hun lengte voor zover ik weet. Job komt ook rond de 1.76 uit en in mijn perceptie is dat dus niet eens zo heel erg klein.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:37 schreef lady-wrb het volgende:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 178 cm.
Uw kind is nu 135 cm. lang. Dit is 12 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 11 jaar.
4% is korter en 96% is langer.
hier word ik niet vrolijk van

iddquote:Op maandag 12 april 2010 21:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Lady, wellicht een schrale troost, maar ik heb 2 broers van ca. 1.65 lang en ze zijn beiden prima terechtgekomen zonder grote trauma's over hun lengte voor zover ik weet. Job komt ook rond de 1.76 uit en in mijn perceptie is dat dus niet eens zo heel erg klein.

Dat scheelt nogal wat.quote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 183,5 cm.
Uw kind is nu 67 cm. lang. Dit is 1 cm. boven het gemiddelde van meisjes van ca. 0 jaar.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 172 cm.

Waarom niet dan? Ik vind het best een mooie lengte, langer dan mijn vriend alquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:37 schreef lady-wrb het volgende:
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 178 cm.
Uw kind is nu 135 cm. lang. Dit is 12 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 11 jaar.
4% is korter en 96% is langer.
hier word ik niet vrolijk van

Ja joh, 1.69m of 1.80mquote:De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 180,5 cm.
Uw kind is nu 68 cm. lang. Dit is 1 cm. onder het gemiddelde van meisjes van ca. 1 jaar.
34% is korter en 66% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 169 cm.

Ja preciesquote:Op maandag 12 april 2010 22:35 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Zo kan ik ook een voorspelling doen. 't Kan vriezen of 't kan dooien.
 Ik gok dat ze toch wel wat hoger uitkomt dan 1.69m hoor, met ouders van 1.78 en 1.87m... Maar ja.
 Ik gok dat ze toch wel wat hoger uitkomt dan 1.69m hoor, met ouders van 1.78 en 1.87m... Maar ja.  

quote:Op maandag 12 april 2010 20:33 schreef innepin het volgende:
[..]
Willow de vorige keer:
7 maanden, 2wk en 1d
Gewicht: 7930
Lengte: 68
Hoofdomtrek: 44,8

Dat zegt niet alles he... Ik ben zelf maar 1.62 terwijl mijn moeder 1.70 is en mijn vader 1.82...quote:Op maandag 12 april 2010 22:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja preciesIk gok dat ze toch wel wat hoger uitkomt dan 1.69m hoor, met ouders van 1.78 en 1.87m... Maar ja.

't is mij anders wel gelukt!quote:Op maandag 12 april 2010 22:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja preciesIk gok dat ze toch wel wat hoger uitkomt dan 1.69m hoor, met ouders van 1.78 en 1.87m... Maar ja.
 en cm kleiner zelfs nog ook.
 en cm kleiner zelfs nog ook. 

Hij is ook een lichtgewicht of niet? B is zwaarderquote:Op maandag 12 april 2010 20:52 schreef livelink het volgende:
Vandaag bij de schoolarts is Job gemeten, dus ik leg het hier ook maar even vast. Dan weet ik later waar ik het terug moet zoeken
Jongen, 6 jaar en 4 maanden. 1.15 lang en 19 kilo zwaar.
En dan ook maar meteen de groeiverwachting.
De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 181 cm.
Uw kind is nu 115 cm. lang. Dit is 8 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 6 jaar.
7% is korter en 93% is langer.
De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 176 cm.
 (en die is 3,5jr nu)
 (en die is 3,5jr nu)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |