abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52466797
Hallo

Ik probeer mijn gmail te openen via outlook express maar dit wil niet echt lukken.

Ik heb pop.gmail.com en smtp.gmail.com goed ingesteld en alles ingevuld zoals het moet.
Ook heb ik SSL aangezet etc.

toch krijg ik steeds deze melding:

De reactie van de server was een fout. Account: 'pop.gmail.com', Server: 'pop.gmail.com', Protocol: POP3, Reactie van server: '220 mx.google.com ESMTP f19sm4710938fka', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC90

Wat doe ik fout?
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_52466826
SSL moet dat wel aan staan?
Werkt andere pop mail wel?
pi_52467137
Ik zal eens even testen of het wel werkt bij het email adres van mijn provider.
pi_52467268
De imap van Compuserve werkt vlekkenloos met imap.cs.com en smtp.cs.com
pi_52467404
tvp, zelfde probleem hier, tijdje terug geprobeerd, niet gelukt en nooit meer gedaan. misschien nu wel als iemand weet hoe
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_52467503
Poort 465 is niet de beveiligde POP3 poort, dat moet 995 zijn (465 is die van de beveiligde SMTP)
pi_52467773
Oke dank, ik heb die poorten nu goed ingesteld maar nu blijft hij maar vragen om mijn wachtwoord terwijl ik die constant goed invul :S

Het hokje voor het wachtwoord springt steeds weer in beeld.
pi_52467860
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:25 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Oke dank, ik heb die poorten nu goed ingesteld maar nu blijft hij maar vragen om mijn wachtwoord terwijl ik die constant goed invul :S

Het hokje voor het wachtwoord springt steeds weer in beeld.
quote:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.gmail.com', Server: 'pop.gmail.com', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [SYS/PERM] Your account is not enabled for POP access. Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access.', Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
Edit: dit laatste bericht ging even fout :S ik qoute mijn vorige bericht perongeluk ipv wijzig...hehe allemaal nieuw hier voor me
pi_52468008
quote:
Reactie van server: '-ERR [SYS/PERM] Your account is not enabled for POP access. Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access.'
Lijkt me duidelijk

Mocht er daarna nog meer mis gaan: http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276&topic=1556
pi_52468015
quote:
Please visit your Gmail settings page and enable your account for POP access
Dat misschien?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_52482361
Whoei hij doet het!

Nooit geweten dat ik het ook aan moest zetten in Google mail!

Dit is echt Leipe Shit Ouwe!!
pi_52484596
En weer verlaat een tevreden klant het pand.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_52695497
En nu heb ik nog problemen met het versturen van email:

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxx@gmail.com. Onderwerp 'Test', Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.5.1 Authentication Required b17sm726197fka', Poort: 465, Beveiligd(SSL): Ja, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78
pi_52696384
Je hebt het poortnummer van de ingaande EN van de uitgaande mailserver aangepast naar wat gmail accepteerd?

Klik eens op dit: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13278
en kijk na of je de instellingen ook zo hebt staan
( Authenticication voor uitgaande mail moet aan gezet worden denk ik)
bye
pi_52696895
De instellingen staan zoals ze horen.
Het binnenkomen van mail gaat vlekkenloos maar het versturen doet het nog niet.
pi_52703682
En als je voor het versturen van mailtjes de smtp van compuserve gebruikt?

Maargoed ik gebruik ook de smtp van gmail alleen in thunderbird:
Dit heb ik erin staan:

smtp.gmail.com
poort: 587
TLS als beveiligde verbinding (geen SSL)
Gebruikersnaam: yourusername@gmail.com (compleet dus)
pi_52704388
Je kan dus de smtp van compuserve gebruiken voor het versturen van mailtjes vanuit een gmail account?
pi_52705821
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:46 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Je kan dus de smtp van compuserve gebruiken voor het versturen van mailtjes vanuit een gmail account?
Ik neem aan van wel. Die van gmail gebruik ik ook voor m'n andere non-gmail-emailaccountjes, dus ik neem aan dat het met andere smtp's ook moet lukken. Gewoon de smtp van compuserve settings bij je gmailaccount-settings in outlook express zetten en dan proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')