ooh natuurlijk.. elke cassiere woont zoals die luiquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Knuppel, welke vergelijking snap je nietquote:
Excuus omdat te duur is erg slap?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Knuppel, welke vergelijking snap je nietEen auto moet je toch ook kopen, net als een film? Je kunt een auto ook stelen, net als dat je een film kan downloaden, maar een auto steel je toch ook niet?
Waar het mij om gaat is, dat als iets te duur is, je het normaal ook niet in je bezit zou krijgen. Daarmee zeg ik niet dat je niet mag downloaden, daarmee zeg ik dat het excuus voor downloaden omdat het te duur is erg slap is.
Dat ontkent hij toch niet?quote:
Stelen? Nee, dat doet men over het algemeen niet. Dat is juist het punt van zijn vergelijking.quote:En nee een dure auto heb je ook niet zo in je bezit, maar als je op een goedkope en snelle manier de zelfde auto kunt krijgen dan doet men dat ook
Een cdtje kost meestal een 10tje, als het meer is moet ie verdomd goed zijn. Daarnaast draai ik mn CDs vrij tot zeer vaak, dus kom wel over die 100 uur heen. Verder ben ik ook niet zo'n gamerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:55 schreef mschol het volgende:
[..]
je koopt wel een uurtje muziek voor 20 euro maar geen spel waar je ruim100 uur mee bezig kan zijn (of meer, afhankelijk van het spel uiteraard) voor 50 euro?errug krom.
Om maar weer terug te gaan naar mijn voorbeeld, de auto. Een auto van 20.000 kopen die na pakweg 10 jaar is afgeschreven en die constant geld blijft kosten is ook geen reden om het dan maar te stelen, of wel? Dan nog de benzine a 50/60 euro per tank waar je een x aantal kilometers mee kan rijden, steel je toch ook niet? Plus dat die benzine dan echt weg is, dat spel en die CD kun je jaren later nog een keer gebruiken. Iemand noemde ook het voorbeeld van een biertje, zelfde euvel. Daarvoor ben je wel bereid te betalen terwijl die met 5 minuten op is, maar een CD of spel waar je veel langer plezier van kan hebben is dan teveel gevraagd.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:08 schreef Syd het volgende:
[..]
Excuus omdat te duur is erg slap?
Dat jij 20 a 25 euro wilt uitgeven voor normaal dvdtje wat je 2 a 3 keer ziet goed koop vind is jouw mening.
Of 60euro voor een spel dat je paar keer speelt.
Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, maar het als excuus te gebruiken om te mogen downloaden is slap. Sterker nog, als je het topic had gelezen, had je kunnen zien dat ik het ook allemaal te duur vind, zeker in Nederland omdat dezelfde CD in het buitenland vaak de helft goedkoper is. Maar daarom ga ik niet downloaden, tenminste, ik download wel, maar als ik het goed of mooi vind koop ik het gewoon. Jij wil toch ook betaald worden voor je werk? Dat bedrijven, artiesten, acteurs als rijk zat zijn is ook geen reden om dan maar te gaan downloaden.quote:Het is gewoon te duur, punt.
Heling dus? Dat is een goedkope en snelle manier. Nee, dat doen maar bar weinig mensen naar mijn weten. In ieder geval niet zo veel als de mensen die downloaden.quote:En nee een dure auto heb je ook niet zo in je bezit, maar als je op een goedkope en snelle manier de zelfde auto kunt krijgen dan doet men dat ook
gisteren een game gehaald voor 28 euro... hoger dan 30 ga ik in ieder geval niet. ze lazeren maar op.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:02 schreef Tuvai.net het volgende:
Sorry. Ik wil best betalen voor een originele PS2 game of iets dergelijks. Maar geen 60+ euro voor een spel dat je in het buitenland voor nog geen 30 euro hebt.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Project uitlul the topicstarterer~
Round 1:
Niemand download troep van marco frans en jan, aangezien mensen die naar die 'muziek' luisteren of bejaard zijn of in een caravan wonen.
BG scores 10 points.
Round 2:
De 'echte' zelfbenoemde artiesten zien nieteens wat van het geld uit de cds, die verdienen meer aan royalties en fotoshoots, oftewel meer aan hun naam dan aan hun product wat nieteens zo heel super is, de groep die dat soort muziek download is veelal student of scholier.
BG wins another 10 points! wow did you see that left righty??! wow!
Round 3:
Films en muziek die de moeite waard zijn te zien, worden in de bioscoop gezien, want een echte knaller is op zn tofst met bioscoopkwaliteit, en dat zal niemand ontkennen.
Tuurlijk wordt er wel eens een spiderman3 of een Diehard3 gedownload, so fucking what.
99% van de hele buisinesswereld is zo corrupt als de pest, in het dagelijks leven ben je een slaaf met een nummer en op internet gelden ook steeds meer restricties in wat je mag zeggen doen en zelfs laten ( ID / anonimiteit kwestie)
Mensen die zo erg met mensen die downloaden zitten dat ze dezen willen aanklagen zijn of mensen die zelf in de buisiness zitten en gewoon veel geld willen verdienen over de ruggen van echte artiesten, welk geen geld voor hun muziek zouden willen dan wat er naar hun concerten komt.
Of zitten vast in een doctrine van regeltjes en raken in paniek als iemand niet precies naar richtlijnen leeft.
In beide gevallen dus figuren die je moet negeren.
BG wins by Knock out!
BobbyB heeft geen gelijk. Het is geen stelen, het is kopieren. Als ik een exacte kopie maak van jouw fiets, heb ik jou dan bestolen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:18 schreef Me_Wesley het volgende:
BobbyB heeft natuurlijk gelijk dat het gewoon stelen is.
Maar de pakkans bij downloaden is zo klein en het is zo makkelijk en anoniem, dat ik er graag gebruik van maak.
wuahah helemaal eeeensch.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
BobbyB heeft geen gelijk. Het is geen stelen, het is kopieren. Als ik een exacte kopie maak van jouw fiets, heb ik jou dan bestolen?
Wat dit volgens mij wel is, is inbreuk op het auteursrecht. Maar dat is niet hetzelfde als stelen.
Het is een legale vorm van oplichten. Maar je ziet dat de "makke burgerij" zich niet laat ringeloren en in opstand komt. 1-0 voor de mensheid vs de platenbazen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Dingen verkopen voor veel meer dan de daadwerkelijke waarde, dat vind ik trouwens net zo iets als stelen.
Klopt, maar het is dan ook weer illegaal om de DVD/CD/Game in kwestie van het Internet af te plukken, dus we zijn in feite verplicht om te kopen bij ondernemingen die het betreffende product veel te duur te koop aanbieden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
Het is een legale vorm van oplichten. Maar je ziet dat de "makke burgerij" zich niet laat ringeloren en in opstand komt. 1-0 voor de mensheid vs de platenbazen.
Het is illigaal, maar ik zie het als gedwongen illigaliteit. Of je laat jezelf beroven, of je berooft de rover. Ethisch gezien voel ik me bij de laatste optie het beste. Uitzonderingen: relatief kleine (onafhankelijke) bands.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:48 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Klopt, maar het is dan ook weer illegaal om de DVD/CD/Game in kwestie van het Internet af te plukken, dus we zijn in feite verplicht om te kopen bij ondernemingen die het betreffende product veel te duur te koop aanbieden.![]()
Betalen voor iets wat je gratis kunt krijgen, als ik een auto via marktplaats kan krijgen voor 10.000 of precies zelfde bij dealer voor 15.000 dan ga ik voor marktplaats en menig anderen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:05 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Om maar weer terug te gaan naar mijn voorbeeld, de auto. Een auto van 20.000 kopen die na pakweg 10 jaar is afgeschreven en die constant geld blijft kosten is ook geen reden om het dan maar te stelen, of wel? Dan nog de benzine a 50/60 euro per tank waar je een x aantal kilometers mee kan rijden, steel je toch ook niet? Plus dat die benzine dan echt weg is, dat spel en die CD kun je jaren later nog een keer gebruiken. Iemand noemde ook het voorbeeld van een biertje, zelfde euvel. Daarvoor ben je wel bereid te betalen terwijl die met 5 minuten op is, maar een CD of spel waar je veel langer plezier van kan hebben is dan teveel gevraagd.
Daarbij is er de Media Markt waar nieuwe DVD's zo'n 15 euro kosten, en als je dat ook te duur vind wacht je maar tot ie goedkoper wordt. Daarna is er nog de mogelijkheid om te huren, dus je reactie slaat nergens op. Als jij iets wilt hebben betaal je er ook maar voor, doe je met andere dingen toch ook?
Of ben je ook zo iemand die vind dat als een huis met de deuren openstaat dat een vrijbrief is om de spullen daar weg te mogen halen.
[..]
Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, maar het als excuus te gebruiken om te mogen downloaden is slap. Sterker nog, als je het topic had gelezen, had je kunnen zien dat ik het ook allemaal te duur vind, zeker in Nederland omdat dezelfde CD in het buitenland vaak de helft goedkoper is. Maar daarom ga ik niet downloaden, tenminste, ik download wel, maar als ik het goed of mooi vind koop ik het gewoon. Jij wil toch ook betaald worden voor je werk? Dat bedrijven, artiesten, acteurs als rijk zat zijn is ook geen reden om dan maar te gaan downloaden.
[..]
Heling dus? Dat is een goedkope en snelle manier. Nee, dat doen maar bar weinig mensen naar mijn weten. In ieder geval niet zo veel als de mensen die downloaden.
Hoho, ik heb nergens de vergelijking gemaakt dat downloaden stelen is. Wat ik zei is, dat als jij iets niet kan kopen jij het ook niet steelt. Dus kort door de bocht, ik ga ook niet zeggen: "Goh, wat is die auto duur, dan steel ik hem maar". Daarmee zeg ik niet dat downloaden = stelen, daarmee zeg ik dat je normaal gesproken ook niet aan iets kan komen als je er geen geld voor wil neertellen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
BobbyB heeft geen gelijk. Het is geen stelen, het is kopieren. Als ik een exacte kopie maak van jouw fiets, heb ik jou dan bestolen?
Wat dit volgens mij wel is, is inbreuk op het auteursrecht. Maar dat is niet hetzelfde als stelen.
Die auto is al een keer betaald en wordt gewoon doorverkocht, ik zie je vergelijking niet. Natuurlijk ga je voor de goedkoopste, maar je betaald er wel voor. Iets wat je met downloaden niet doet. En waarom doe je het met een auto wel, en met een DVD niet, op marktplaats kopen bedoel ik?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef Syd het volgende:
[..]
Betalen voor iets wat je gratis kunt krijgen, als ik een auto via marktplaats kan krijgen voor 10.000 of precies zelfde bij dealer voor 15.000 dan ga ik voor marktplaats en menig anderen.
Die film heeft ook geld gekost, de set, de acteurs, de special effects en noem maar op. Waarom wil je wel voor de muziek in de kroeg betalen, de barman, de sfeer maar niet de makers van de film, de acteurs en de sfeer van een film?quote:Met dat biertje, je betaald niet alleen voor het bier, je betaalt hiermee ook salaris van de barman, de warmte die de kroeg geeft muziek wat er gedraaid wordt.
Bij een dvd betaal ik grotendeels voor hoesje en de rechten, de film zelf gaat maar pak weg 5 euro.
Geen idee, je kan het ook importeren of huren. Nogmaals, ik vind de prijs geen excuus om maar te gaan downloaden. Ik ben met je eens dat de prijzen belachelijk hoog zijn, maar je kan ook wachten tot een DVD goedkoper wordt of zoals je zelf al aangeeft met een auto, hem goedkoper op marktplaats kopen.quote:Dus waarom zoveel betalen?
Ik snap ieders standpunt ook wel, betreft het downloaden maar waar het geld terechtkomt is niet aan ons om te oordelen of we iets wel of niet gaan kopen. Als we namelijk allemaal maar gaan downloaden raakt het een keer op. De platen- en filmmaatschappijen krijgen bijna geen geld meer waardoor ze geen geld kunnen stoppen in nieuwe projecten. Natuurlijk is het nu nog lang niet zo erg, maar het kan wel een gevolg zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:28 schreef Syd het volgende:
maar begrijp je standpunt wel, maar mijn reden is dat het te duur is, en dat die 15euro die ik betaal voor een DVD nooit naar de makers gaan van de film maar naar ondernemers die dachten slim te zijn door hieraan te verdienen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |