Voor mij was dat het instorten van de eerste toren. Ze schakelden net terug naar helicopter beelden toen de toren net lag volgensmij en heel NY lag onder het stof echt een soort dikke mist leek het vanuit de lucht, verschikkelijk indrukwekkend...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:27 schreef tong80 het volgende:
Het stomme is dat ik dag en nacht CNN aan heb staan. Maar die dagen was ik ziek. Ik hoorde als laatste Nederlander wat er was gebeurd de elfde september. Ik denk dat voor veel mensen de tweede aanslag het heftigste is geweest.
wat begrijp je niet aan TV-fragment?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:39 schreef BolleSmurf het volgende:
kheb et bekeken op LiveLeak toen nog Ogrish
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:44 schreef BolleSmurf het volgende:
Euh...geen tv fragment heeft mij zoveel plezier noch verdriet bezorgd om over te gaan posten hier...Duz ik pak ff een zijweg. Kun je daar niet tegen ofzo ?
Blijf dan wegquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:44 schreef BolleSmurf het volgende:
Euh...geen tv fragment heeft mij zoveel plezier noch verdriet bezorgd om over te gaan posten hier..
Het is hier niet op zijn plaats.quote:Duz ik pak ff een zijweg. Kun je daar niet tegen ofzo ?
Ja maar dat was niet schokkendquote:En ik heb et wel degelijk over een tv-fragment (journaal)
TV-fragment ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:39 schreef BolleSmurf het volgende:
De onthoofdingen in Irak...Opt journaal stopten ze met uitzenden maar kheb et bekeken op LiveLeak toen nog OgrishHet heeft mijn leven niet overhoop gehaald of wat maar ik was ernstig geschokt. Gadverdamme...
Ben je erg jong ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:58 schreef Xenwolfie het volgende:
Voor de rest heeft niks indruk op mij gemaakt.
Ik kan me idd. ook nog herinneren dat het overal op het nieuws wasquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:49 schreef arneaux het volgende:
De begrafenis van Diana maakte veel indruk om me. Ik was toen 12 ofzo. Dat staat me wel bij.
Ik ben niet de oudste inderdaad, 15. Ik heb de muur en de SU niet zien vallenquote:
Kippenvel moment inderdaad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:56 schreef ampburner het volgende:
[afbeelding]
Shot at 2007-08-18
http://nl.youtube.com/watch?v=UCKX_ympkBw
ik was ook ziek.. maar ik lag op de bank te zappen en toen zag ik het vliegtuig naar binnen vliegen toen dacht ik WTF is dit dan he gek!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:27 schreef tong80 het volgende:
Het stomme is dat ik dag en nacht CNN aan heb staan. Maar die dagen was ik ziek. Ik hoorde als laatste Nederlander wat er was gebeurd de elfde september. Ik denk dat voor veel mensen de tweede aanslag het heftigste is geweest.
Inderdaad kippevel, ik had die beelden eigenlijk nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:23 schreef starla het volgende:
Heel cliché, maar het leven kan elk moment afgelopen zijn, daarom maakte het volgende fragment de meeste indruk op mij:
http://nl.youtube.com/watch?v=X8mzeRVuDBU&mode=related&search=
Als je geboortedatum juist in je profiel staat was je toen (9-11-1989) nog geen 3 maanden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:20 schreef Sensation89 het volgende:
11/9 denk ik. Bij de val van de Berlijnse muur was ik volgens mij 2 jaar.
En Swiebertje wel?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:50 schreef Tazmaniac het volgende:
ben ik opzich zo de enige die de beelden van Feher niet in de categorie van de val van de muur e.d. vind vallen?
Wie?quote:
Nooit gezien. Maakt ook wel behoorlijke indruk ja.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:23 schreef starla het volgende:
Heel cliché, maar het leven kan elk moment afgelopen zijn, daarom maakte het volgende fragment de meeste indruk op mij:
Ik geloofde mijn ogen nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:22 schreef Hyperdude het volgende:
Maradona!
http://www.youtube.com/watch?v=bbaa2oTazMU
Hoezo is dit cliché?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:23 schreef starla het volgende:
Zolang het niet pretentieus is heb ik absoluut geen moeite mee.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:47 schreef golfer het volgende:
Ik heb toch wat moeite met mensen die als belangrijkste TV-fragment van hun leven kiezen voor een voetbalfragment.
Kan ik me best iets bij voorstellen. Ik was 12 bij het afscheid van Swiebertje. Iemand van 16 of 18 kan heus wel het doelpunt van Bergkamp als eerste verzinnen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:47 schreef golfer het volgende:
Ik heb toch wat moeite met mensen die als belangrijkste TV-fragment van hun leven kiezen voor een voetbalfragment.
dat is nu wel weer erg kort door de bocht ;Dquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:47 schreef golfer het volgende:
Dan ben je de live-uitzending van 2Vandaag destijds vergeten, die toen werd onderbroken voor het nieuws wat van het mediapark werd onderbroken en waar door iemand, weliswaar van enige afstand het geheel gefilmd werd.quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:02 schreef tong80 het volgende:
Op TV hebben we nooit een dode Fortuyn gezien.
Ik kan het me helaas nog erg goed herinneren omdat ik destijds modje van AN&M (nu NWS) was en de 'pleuris' uitbrak op FOK!.quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:09 schreef tong80 het volgende:
Kan ik me niet meer herinneren. In mijn geheugen zijn het alleen de radio verslagen en de nieuwsberichten. Ik geloof je graag. Maar je weet de werkelijkheid wordt soms raar vervormd.
Dat, en die 11e september daarvoor staan mij nog als modje in het geheugen gegrift.quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:14 schreef tong80 het volgende:
Ok dat was wel de heftigste dag op Fok ooit denk ik.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 02:19 schreef tong80 het volgende:
Moet er niet aan denken om toen mod te zijn geweest. Was dat nog met Doc samen ?
Die gebeurtenissen stelde nou ook niet veel voor hequote:Op zondag 19 augustus 2007 03:48 schreef Tommmm het volgende:
mijn geest is zooooooo vreselijk verziekt....bij 9/11 en de tsunamie kon het me niet eens zow heel veel schele...
Ik had dat bij de Tsunamiquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:27 schreef tong80 het volgende:
Op een gegeven moment was er echt een overkill aan tsunami nieuws uitzendingen. Er was niks nieuws meer te melden en constant zag je dezelfde beelden opnieuwquote:Op zondag 19 augustus 2007 04:02 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik had dat bij de Tsunami
Ik werkte in die periode veel uren dus geen radio en tv
Ik wist pas 2 weken later van die tsunami af
Ik moet mezelf hier ff corrigeren. De goal van Bergkamp heeft de meeste indruk op mij gemaakt, maar het belangrijkste tv moment? Dat is het natuurlijk niet. Ik vind het sowieso moeilijk om een belangrijk tv moment te moeten benoemen. Daar vind ik 9/11 ook niet onder vallen, want het is een belangrijke gebeurtenis geweest waar tv-opnames van gemaakt zijn. Als belangrijkste tv-moment kun je het dan beter hebben over de eerste uitzending op de (Nederlandse) televisie. Maar het kan ook de donor-show of aanslag op JR in Dallas (waar op zich ook al veel over geschreven is) zijn. In deze gevallen was tv zelf de oorsprong van alle ophef die er over gemaakt werd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:43 schreef Marc63 het volgende:
De impact van de beelden van het WTC op 9/11 was op mij niet groot geweest. In eerste instantie in elk geval niet. Het was gewoon alsof je een film aan het kijken was. Pas de discussies die er op volgden deden mij pas beseffen wat er gebeurd was.
Daarom kies ik denk ik ook voor Bergkamp, met commentaar van Jack natuurlijk. Die rooie kaart viel aan Argentijnse kant en ik besefte dat dat wel eens een goede afloop in zou kunnen luiden. Je zit dan ook 88 minuten compleet in spanning en dan is die goal een enorme ontlading.
Een belangrijk TV-fragment vind ik niet hetzelfde als een belangerijke gebeurtenis op zich.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:47 schreef golfer het volgende:
Thanks!quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:46 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Ik moet mezelf hier ff corrigeren. De goal van Bergkamp heeft de meeste indruk op mij gemaakt, maar het belangrijkste tv moment? Dat is het natuurlijk niet. Ik vind het sowieso moeilijk om een belangrijk tv moment te moeten benoemen. Daar vind ik 9/11 ook niet onder vallen, want het is een belangrijke gebeurtenis geweest waar tv-opnames van gemaakt zijn. Als belangrijkste tv-moment kun je het dan beter hebben over de eerste uitzending op de (Nederlandse) televisie. Maar het kan ook de donor-show of aanslag op JR in Dallas (waar op zich ook al veel over geschreven is) zijn. In deze gevallen was tv zelf de oorsprong van alle ophef die er over gemaakt werd.
Die herinner ik me ook nog, wat een geweldig stukje tv was dat.quote:
Dat is toch ook raar. Miljoenen mensen in New York en dan net die man die bij Max Westerman was.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Cee het volgende:
Een bepaald tv-fragment omtrent 9/11 blijft me nog heel erg bij. Op CNN werd door een verslaggeefster ter plekke een man geïnterviewd waarvan de vader werd vermist. Ironisch genoeg had ik een tijd daarvoor een reportage gezien van Max Westerman die in NY was en een glazenwasser interviewde die de ramen lapte van 't WTC. Dat was dus die man die vermist werd. Zijn zoon vertelde de verslaggeefster over zijn vader, terwijl hij een A4'tje ophield met een foto en zijn naam. Na het interview draaide de vrouw haar hoofd weer naar de camera en ze begon te huilen, kwam haast niet meer uit haar woorden, ze gingen over naar de studio en de nieuwsvrouw begon ook te huilen.
Na alle koele CNN feiten en bizarre beelden op 9/11 was dit voor mij een specifiek tv-moment dat me in 't bijzonder bij is gebleven.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:10 schreef Marble het volgende:
Want wat is er nou uiteindelijk belangrijker in dit leven dan echte kunst.
Hadden ze dat in Koeweit maar aan Saddam laten zien, dan was-ie gelijk weer omgekeerd.quote:Op zondag 19 augustus 2007 17:36 schreef tong80 het volgende:
Mijn beeld van de golfoorlog is Paul Witteman die om 3 uur 'nachts uit bed werd gehaald
met áfstándquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 12:56 schreef ampburner het volgende:
[afbeelding]
Shot at 2007-08-18
http://nl.youtube.com/watch?v=UCKX_ympkBw
Nee ik maakte me zorgen om mezelf. Wat moest ik nu Swiebertje was geëmigreerd ?quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:16 schreef Marble het volgende:
Uiteindelijk, als alles er op neerkomt en dan ook alles bij elkaar, is dat het enige dat echt uitmaakt. Hoeveel we ons allemaal (mezelf incluis) ook druk maken om al het andere.
Niet gezien. Wel mooie herinnering aan. Ik zat op een visserboot met alleen radio in de machine kamer te luisteren naar Jack van Gelder via de radio omroep. Nou dat kost je hart wel een paar jaartjes.quote:
Ehh, ik volgde geen Buffy maar icon: WICKED!quote:[b]Op maandag 20 augustus 2007 00:10 schreef Marble het volgende:
Oh, please do.quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:10 schreef Marble het volgende:
Eigenlijk kan ik over Buffy, Angel en Lost wel oneindig doorgaan
Er is ook een mooie Franse documentaire over twee broers die brandweerlieden van New York volgden. Weken lang gebeurde er niks maar plots brak de hel los. Eén van de broers werd in de docu vermist. Evenals één van de brandweerlieden die ze volgden. Op het eind komen ze weer terecht.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:57 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dat is toch ook raar. Miljoenen mensen in New York en dan net die man die bij Max Westerman was.
Die beelden heb ik vreemd genoeg nog nooit gezien. Weet ook niet of ik dat zou willen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:32 schreef Patch het volgende:
Dood van Tommy Cooper op het toneel...
kan het ook niet vinden op youtubequote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die beelden heb ik vreemd genoeg nog nooit gezien. Weet ook niet of ik dat zou willen.
volgens mij zijn daar ook geen beelden vanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die beelden heb ik vreemd genoeg nog nooit gezien. Weet ook niet of ik dat zou willen.
Patch fokt ons dusquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens mij zijn daar ook geen beelden vanVoor zover ik weet is hij in een theater gestorven
Maar wel tijdens TV-opnames.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:30 schreef teamlead het volgende:
volgens mij zijn daar ook geen beelden vanVoor zover ik weet is hij in een theater gestorven
hmz.. dawizziknie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |