Ik zo op de fiets naar hengelo (ik dacht "laat ik eens gezond doen" en niet met de auto gaan), want ik moet m'n OV-studentenkaart ophalen daar. Denk ik, pas als ik al diep in hengelo ben doorgedrongen, eraan dat m'n haar volledig door elkaar zit, want ik had vanochtend motorrijles, en zo'n helm op is niet goed voor je kapsel. en voor die ov-kaart moet ik eerst pasfoto's laten maken.
"nou goed", dacht ik, "dan zal ik maar gelijk m'n haar laten knippen". Dus ik naar zo'n kapper, zit 'ie vol! en de twee anderen waar ik naar binnen liep ook! Godver! dus ik maar terug naar huis, want het begon te regenen.
ik doe ff m'n haar goed, en een flinke dot gel erin. het weer ziet er nog steeds kut uit, dus pak ik nu maar wel de auto. ik eerst ff naar de albert heijn, om een paar pizza's te kopen (junkfood
![]()
), dan kan ik als ik die thuis heb liggen wel op zoek gaan naar pasfoto's.
maar op de terugweg zie ik opeens een bordje ... "
PASFOTO'S" ... dus ik vol op de rem, en pak een parkeerplek. jeej, ik heb pasfoto's. ik rij weg, en als ik net de straat uit ben hoor ik ergens in m'n hoofd, "ferdi, kutmongool, je bent je jas vergeten", en verduld, die was ik ook vergeten. dus mag ik terug naar die fotograaf.
maargoed, ik heb m'n jas weer, en pasfoto's en pizza, en ik ga alweer op weg naar hengelo, om die ov-kaart op te halen. en dit gaat zowaar goed. maar dan de zoveelste deceptie: ik kan pas gratis reizen vanaf september ... dacht ik mooi deze maand goedkoop te reizen, gaat dat niet door :'(
klacht: check mij dan pimpen met m'n motorrijles