Dat lijkt me idd de eerste gegadigde maar het probleem met Van Bommel is dat hij minder charismatisch is en slechts 10 jaar jonger dan Marijnissen. Toch is het een slimme vent, dus wat dat betreft...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:39 schreef Urquhart het volgende:
Bij de SP zal die Van Bommel het wel worden.
Dat is waar, maar hij komt wel helder over op tv en in debatten, maar hij mist inderdaad dat "volkse" van Marijnissen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd de eerste gegadigde maar het probleem met Van Bommel is dat hij minder charismatisch is en slechts 10 jaar jonger dan Marijnissen. Toch is het een slimme vent, dus wat dat betreft...
Ja. Hij heeft geen concurrentie meer van Van Geel, want die is niet zo mediageniek als gedacht. Als het CDA de volgende verkiezingen weer wint, zal Eurlings fractievoorzitter worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wie zijn de kroonprinsen in de huidige politiek? Wie zouden de huidige generatie (m.i. slechte) politici kunnen doen verbleken?
Ikzelf kom tot dit lijstje:
CDA: Eurlings, een echte KVP'er, voor de rest zou ik het niet weten.
Asscher of Martijn van Dam. Als je de PvdA écht wil vernieuwen, is Van Dam een betere keuze.quote:PvdA: Lodewijk Asscher, jonge vent van 31 jaar, heeft z'n sporen al verdiend en is bovendien erg slim. Kom ook authentiek over. Hopelijk wordt hij het al snel.
Ik denk dat er geen herhaling van het kies-experiment zal komen, maar de volgende strijd zal gaan tussen Hans van Baalen, Henk Kamp en Atzo Nicolaï.quote:VVD: Geen idee, is wel hard nodig.
Dat wordt wél een jonge jongen. Waarschijnlijk niet iemand die nu in de kamer zit, maar een raadslid of statenlid uit de Veluwe of Zeeland.quote:ChristenUnie: Geen idee, niet echt nodig ook.
Dat wordt Harry van Bommel. Agnes Kant ligt te dicht bij het activistische imago uit de begintijd. Van Bommel is meer random-politicus en zal dus ook het laatste restje PvdA-kiezers meenemen.quote:SP: Marijnissen kennende is hij er wel mee bezig maar wie het is....
Lijkt me op de korte termijn ook niet nodig. Gaat Wilders zijn partij écht uitbouwen tot een brede rechts-conservatieve stroming, dan zal ook Wilders vervangbaar zijn.quote:Wilders: Is er niet
Kees Vendrik of Mariko Peters. Met intellectuele pygmee Azough zullen ze zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, en dat gun ik zelfs GroenLinks niet.quote:GroenLinks: 70% kans dat Halsema graag een vrouw als opvolgster ziet (Azough misschien?).
Ja. Die heeft de boot lange tijd afgehouden, maar als 3 zetels 3 zetels blijven, zal hij de verantwoordelijkheid krijgen.quote:D'66: Van der Ham misschien? Als die partij dan nog bestaat tenminste.
Hoezo? Waarom is Asscher volgens jou nog van de 'oude kliek' (om het zo even uit te drukken)?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
Leuk idee! [afbeelding]
[..]
Asscher of Martijn van Dam. Als je de PvdA écht wil vernieuwen, is Van Dam een betere keuze.
Kant is tegelijkertijd met Van Bommel de SP ingestapt (begin jaren '90) bovendien is Kant ook academisch geschoold. Ik begrijp dus niet echt wat je bedoelt denk ik.quote:[..]
Dat wordt Harry van Bommel. Agnes Kant ligt te dicht bij het activistische imago uit de begintijd. Van Bommel is meer random-politicus en zal dus ook het laatste restje PvdA-kiezers meenemen.
Azough is afgestuurd in politieke wetenschappen, sowieso heeft ze meer uitstraling dan Peters denk ik. Waarom schat je Peters en Vendrik hoger in dan Azough?quote:[..]
Kees Vendrik of Mariko Peters. Met intellectuele pygmee Azough zullen ze zichzelf onsterfelijk belachelijk maken, en dat gun ik zelfs GroenLinks niet.
Ik geef hem hooguit 10 jaar, maar ik denk nog eerder dat de volgende verkiezingen zijn laatste zal worden. Zijn gezondheid is niet optimaal en hij oogt ook steeds vermoeider.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:18 schreef Fastmatti het volgende:
De SP heeft geen nieuwe leider nodig. Marijnissen kan nog minstens 30 jaar mee.
Te links en te gericht op dat ene onderwerp.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand de milieu-fundamentalist Samson al genoemd? (PvdA geloof ik)
Dat zijn alledrie nou ook niet bepaald jonkies meer. Ik vind Atzo Nicolaï wel sympathiek overigens..quote:Ik denk dat er geen herhaling van het kies-experiment zal komen, maar de volgende strijd zal gaan tussen Hans van Baalen, Henk Kamp en Atzo Nicolaï.
Dat staat nergens. Ik vind Asscher zo slecht nog niet, maar hij is elitair en volgens mij vrij vatbaar voor de Jeltjes en Klaasjes binnen de PvdA. Ik zou hem graag bij de VVD zien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom is Asscher volgens jou nog van de 'oude kliek' (om het zo even uit te drukken)?
De SP zal na het arbeidereske deel van de PvdA-kiezers ook de linkse intellectuelen willen meenemen. Dat lukt beter met de aimabele Van Bommel dan met iemand met een activistisch imago. Marijnissen denkt dat volgens mij ook.quote:Kant is tegelijkertijd met Van Bommel de SP ingestapt (begin jaren '90) bovendien is Kant ook academisch geschoold. Ik begrijp dus niet echt wat je bedoelt denk ik.
Dus ze weet feitelijk niets. Wat ook meer dan eens naar voren komt, maar dat terzijde.quote:Azough is afgestuurd in politieke wetenschappen
Vendrik is een prutser, maar een charmante prutser. Peters is slim en ook nog eens leuk om naar te kijken.quote:sowieso heeft ze meer uitstraling dan Peters denk ik. Waarom schat je Peters en Vendrik hoger in dan Azough?
Het schijnt wel traditie te zijn om de leider te balsemen, inderdaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:18 schreef Fastmatti het volgende:
Een kroonprins hoeft niet jong te zijn. Prins Charles wordt volgend jaar 60.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat zijn alledrie nou ook niet bepaald jonkies meer.
Dat is hij zeker, maar ook vrij kleurloos. Een Silver Spoon Kid, net als Rutte. Ik verwacht van hem geen plan om CPN-Ella aan te pakken of om Wilders kort te houden, maar een wollig debat over de EU Grondwet of ontwikkelingssamenwerking.quote:Ik vind Atzo Nicolaï wel sympathiek overigens
Nee. Veel te gemaakt. Alleen het accent al.....Maar wie anders?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
Wie zijn de kroonprinsen in de huidige politiek? Wie zouden de huidige generatie (m.i. slechte) politici kunnen doen verbleken?
CDA: Eurlings, een echte KVP'er, voor de rest zou ik het niet weten.
Mwoa, ik kom met: mr. Aleid Wolfsen. Dat die partij dit talent zwaar weet te verkwanselen.quote:PvdA: Lodewijk Asscher, jonge vent van 31 jaar, heeft z'n sporen al verdiend en is bovendien erg slim. Kom ook authentiek over. Hopelijk wordt hij het al snel.
drs. Arno Visser. Die hebben ze als een baksteen laten vallen.quote:VVD: Geen idee, is wel hard nodig.
Probleem dat ze geen kroonprins hebben.quote:ChristenUnie: Geen idee, niet echt nodig ook.
Harrie van Bommel.quote:SP: Marijnissen kennende is hij er wel mee bezig maar wie het is....
Iddquote:Wilders: Is er niet
Mwoa, Kees Vendrik vind ik wel sterk maar niet sympathiekquote:GroenLinks: 70% kans dat Halsema graag een vrouw als opvolgster ziet (Azough misschien?).
Dan liever dr. Els Borst. Die vond ik heel goed.quote:D'66: Van der Ham misschien? Als die partij dan nog bestaat tenminste.
Hij is misschien wat elitair maar dat is nou net nodig om je van de SP te distantiëren. Bovendien heeft ie goede ideën.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat staat nergens. Ik vind Asscher zo slecht nog niet, maar hij is elitair en volgens mij vrij vatbaar voor de Jeltjes en Klaasjes binnen de PvdA. Ik zou hem graag bij de VVD zien.
Dan ben ik wel razend benieuwd naar je voordelen. Je moet btw niet zo denigrerend doen over bestuurskunde en/of politieke wetenschappen, dat stelt echt wel wat voor. Die Van Bommel heeft het ook gedaan.quote:[..]
Dus ze weet feitelijk niets. Wat ook meer dan eens naar voren komt, maar dat terzijde.
Asscher is, evenals Wouter Bos, hyper ambitieus. Op zich geen slechte eigenschap, alleen valt dat bij de achterban van de PVDA erg slecht. Tijdens de gemeenteraad verkiezingen werd hij dan ook gepasseerd door veel populairdere en als symphatiekere geziene Aboutaleb. En ik verwacht niet dat hij na het Wouter Bos debacle veel kans gaat hebben om de kroon over te nemen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij is misschien wat elitair maar dat is nou net nodig om je van de SP te distantiëren. Bovendien heeft ie goede ideën.
Azoug heeft Internationale betrekkingen gestudeerd aan de UvA. Die opleiding is behoorlijk pittig! alleen naar wat ik vernomen heb was hetgeen wat zij deed erg theoretisch, terwijl ze zich nu bezig houdt met vrij praktische zaken (voornamelijk intergratie). Daarnaast verkeerde ze tijdens en na haar studie in het Groen-links kringetje dat zich rondom de UvA en de Balie ophoudt. Leuk voor je contacten binnen de partij, maar de onderzoeken die daar uit voor komen zijn ook wel erg idealistisch. Ik heb dan ook niet echt een hoge dunk van haar.quote:[..]
Dan ben ik wel razend benieuwd naar je voordelen. Je moet btw niet zo denigrerend doen over bestuurskunde en/of politieke wetenschappen, dat stelt echt wel wat voor. Die Van Bommel heeft het ook gedaan.
Wat is er mis met de sociaal-democratie? Asscher doet het imo goed door een standpunt in te nemen dat duidelijk van de SP verschilt. Zie bijv ook dit fragment uit een interview van hem:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Asscher is, evenals Wouter Bos, hyper ambitieus. Op zich geen slechte eigenschap, alleen valt dat bij de achterban van de PVDA erg slecht. Tijdens de gemeenteraad verkiezingen werd hij dan ook gepasseerd door veel populairdere en als symphatiekere geziene Aboutaleb. En ik verwacht niet dat hij na het Wouter Bos debacle veel kans gaat hebben om de kroon over te nemen.
Ik zelf mag die Asscher welJammer dat het zo'n uitgesproken sociaal democraat is.
quote:Welke opdracht haal je uit je familiegeschiedenis?
‘In de eerste plaats dat je altijd je eigen integriteit moet bewaken en je eigen morele oordeel moet vellen. En daarnaast dat je moet streven naar een samenleving waarin mensen op een fatsoenlijke manier behandeld worden en gelijke kansen krijgen.’
Waarom heb je voor de partij van je moeder gekozen, die lid is van de PvdA, en niet voor die van je vader, VVD-lid?
‘Ik denk dat je pas kunt profiteren van de liberale samenleving, als je een sociaal-democratische basis hebt geschapen, waardoor mensen echt gelijke kansen hebben en niet zonder ontbijt naar school gaan. Want anders is de vrijheid die je kunt ontplooien echt heel beperkt. Ik geloof dat de overheid een belangrijke rol heeft om de samenleving wat dat betreft eerlijker te maken. Dat betekent dat ik uitkombij de Partij van de Arbeid.’
Heb je daar discussies over met je vader?
‘Nou nee, mijn vader is zo’n door en door sociaal en fatsoenlijk mens, ik heb de indruk dat er geen socialer VVD’er te vinden is. Hij is lid van die partij vanuit zijn familietraditie van ondernemerschap, en dat begrijp ik heel goed, ik zie daar ook de waarde van in. Wij hadden nooit politieke discussies in de trant van ‘welke partij is goed’. Partijpolitiek is natuurlijk ook maar een instrument. Het gaat toch om idealen en hoe je die verwezenlijkt.’
Dat wist ik niet wat je zegt (hoe weet je dat zo goedquote:[..]
Azoug heeft Internationale betrekkingen gestudeerd aan de UvA. Die opleiding is behoorlijk pittig! alleen naar wat ik vernomen heb was hetgeen wat zij deed erg theoretisch, terwijl ze zich nu bezig houdt met vrij praktische zaken (voornamelijk intergratie). Daarnaast verkeerde ze tijdens en na haar studie in het Groen-links kringetje dat zich rondom de UvA en de Balie ophoudt. Leuk voor je contacten binnen de partij, maar de onderzoeken die daar uit voor komen zijn ook wel erg idealistisch. Ik heb dan ook niet echt een hoge dunk van haar.
Moslimkruiper van het eerste uur, te dicht bij Cohen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
Hij is misschien wat elitair maar dat is nou net nodig om je van de SP te distantiëren. Bovendien heeft ie goede ideën.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moslimkruiper van het eerste uur, te dicht bij Cohen.
Is Pope misschien geen opvolger voor Jan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:18 schreef Fastmatti het volgende:
Wie de fuck is Hans Luijten?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:57 schreef Tup het volgende:
CDA: Mirjam Sterk,
PvdA: Hans Luijten
VVD: ik weet niet hoe ze heet, die leuke vrouw in de gemeenteraad van Den Haag (?)
ChristenUnie: ?
SP: Harry van Bommel
Wilders: X
GroenLinks: Azough
D'66: Fatma Koser Kaya.
Bedoel je Remi Poppe? Nee, te veel oude garde, dan eerder Sadet Karabulut of Ewout Irrgang.
Ik hoop dat er eens een beta komt.
Wethouder in Zaanstad.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
Wie de fuck is Hans Luijten?
Boris van der Ham is bij D66 ook wel een kandidaat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:57 schreef Tup het volgende:
CDA: Mirjam Sterk,
PvdA: Hans Luijten
VVD: ik weet niet hoe ze heet, die leuke vrouw in de gemeenteraad van Den Haag (?)
ChristenUnie: ?
SP: Harry van Bommel
Wilders: X
GroenLinks: Azough
D'66: Fatma Koser Kaya.
Bedoel je Remi Poppe? Nee, te veel oude garde, dan eerder Sadet Karabulut of Ewout Irrgang.
Ik hoop dat er eens een beta komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |