Zit niet zo te keuvelen, manquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
Je somt op culturele verschijnselen van zwarte mensen en dan ga je beweren dat het niks met cultuur te maken heeft... Dat is draaikonten...
IQ-scores bewijzen helemaal niks over dna, zover ik weet..
Totdat dna-onderzoek anders uitwijst moet je die eigenschappen sociologisch verklaren, dat is het meest logische en het meest wetenschappelijke..
150 jaar geleden werd ook niet voor mogelijk gehouden dat vrouwen veel meer konden dan baby's baren en het aanrecht oppoetsen...
Men wees naar de praktijk van die tijd en verklaarde de vrouw voor minder slim en zwak... erfelijk bepaald.
In dezelfde tijd dacht men dat Japan ook altijd technologisch en wetenschappelijk achter zou blijven.
Men wees naar de praktijk van die tijd en mompelde wat over ' dat ras kan eenmaal niet beter, het is erfelijk'
Dringt het niet tot je door dat je hiermee precies Bluesdude's punt bevestigt?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:21 schreef Stabilizator het volgende:
De Afrikanen leven tegenwoordig ook in vrijheid om te doen wat ze willen, maar zélfs de vrouwen schoppen nog verder dan een Afrikaan. Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
daar ga je fout iq heeft alles met DNA cultuur en omgeving te maken.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je somt op culturele verschijnselen van zwarte mensen en dan ga je beweren dat het niks met cultuur te maken heeft... Dat is draaikonten...
IQ-scores bewijzen helemaal niks over dna, zover ik weet..
Totdat dna-onderzoek anders uitwijst moet je die eigenschappen sociologisch verklaren, dat is het meest logische en het meest wetenschappelijke..
150 jaar geleden werd ook niet voor mogelijk gehouden dat vrouwen veel meer konden dan baby's baren en het aanrecht oppoetsen...
Men wees naar de praktijk van die tijd en verklaarde de vrouw voor minder slim en zwak... erfelijk bepaald.
In dezelfde tijd dacht men dat Japan ook altijd technologisch en wetenschappelijk achter zou blijven.
Men wees naar de praktijk van die tijd en mompelde wat over ' dat ras kan eenmaal niet beter, het is erfelijk'
Gezellig toch ?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:21 schreef Stabilizator het volgende:
[..]
Zit niet zo te keuvelen, man.
Klopt wel...maar ik had het over het simplistische idee dat het doen en laten van vrouwen erfelijk bepaald was.quote:Vrouwen werden in die tijd onderdrukt, omdat de man anders bang was z'n macht te verliezen. Inmiddels is het anders geworden.
Ohhh... lijkt me een onwetendheid en een vooroordeel van jouw kant.quote:Bij negers daarentegen, feminisme is ze volslagen onbekend.
Wie heeft het hier over slavernij? Ik niet...quote:Dus wat nou alle schuld van de slavernij?
Idd het heeft ook niks met Afrikanen te maken, maar dat zei ik ook niet.. zie mijn zinnen 2 en 3 boven.quote:Je gemekker over de onderdrukking van vrouwen destijds heeft 0,0 met Afrikanen te maken.
Ik ken geen westerse samenleving zonder plundering, verkrachting, moorden en wat al niet meer..quote:Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
Wat vreemd dan dat het staatshoofd van het toendertijd machtigste land ter wereld een vrouw was.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
precies, waar haalt de blanke het recht vandaan om zijn manier van samenleving op te dringen aan andere bevolkingsgroepen ..quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De praktijk van tegenwoordig laat iig zien dat onze medemens van het zwarte ras gemiddeld minder competent is in het inrichten van een samenleving zoals die wij hebben in west Europa.
Maar willen ze wel zón samenleving ?
Ach ja een compleet gereguleerde samenleving is ook niet alles.
Nee. De blanke boeren hebben daar land ontwikkeld dat van niemand was, er waren hooguit wat nomaden die af en toe langs kwamen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 05:21 schreef Megumi het volgende:
Of het economisch goed is valt te betwijfelen. Maar het is en blijft gestolen land.
Ze scoren wel hoger, maar lopen dan algauw tegen een 'plafond' aan, daar ze hun capaciteiten dan maximaal benutten. Een 5-jarig Afro-Amerikaans kind scoort nog altijd 15 IQ-punten lager dan een blank kind.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:56 schreef moussie het volgende:
daarnaast, als het dan idd aan het ras zelf zou liggen en erfelijk zou zijn .. hoe is het dan mogelijk dat de afro-amerikanen veel hoger scoren bij eenzelfde IQ-test, vaak zelfs hoger dan een blanke ?
Heb jij bij je onderzoekjes ook meegenomen wat de sociale omstandigheden zijn van de gebruikte populaties?quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:04 schreef Stabilizator het volgende:
[..]
Ze scoren wel hoger, maar lopen dan algauw tegen een 'plafond' aan, daar ze hun capaciteiten dan maximaal benutten. Een 5-jarig Afro-Amerikaans kind scoort nog altijd 15 IQ-punten lager dan een blank kind.
Ik denk niet dat Bluesdude iemand voor de gek wil houden...quote:Op maandag 20 augustus 2007 00:48 schreef AlGore het volgende:
[..]
Eh jawel
De monnik Gregor Mendel kruiste in het midden van de 19e eeuw verschillende variëteiten van de erwt Pisum sativum, om onderzoek te doen naar de overerving van de verschillende eigenschappen van deze erwt. Later onderzoek toonde aan, dat de door hem gevonden wetmatigheden ook opgaan voor het grootste deel van de overerving in andere diersoorten en in de mens. Dit wordt dan een Mendeliaans overervingspatroon genoemd.
[..]
Nogmaals, het heeft niets met cultuur te maken, maar met intelligentie. Een cultuur komt voort uit de intelligentie van een volk, samen met omgevingsfactoren zoals klimaat, landschap, religie en andere factoren.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
Tsja.. je kunt dat allles aan cultuur of toeval wijten, maar wie probeer je dan voor de gek te houden..
[..]
Met het huidige taboe klimaat zal dat niet zo snel gebeuren. De eerste wetenschapper die dit aantoont zal voor z'n leven moeten onderduiken en zijn onderzoek zal worden afgedaan als racistische pseudowetenschap. Herinner je je Wouter Buikhuisen nog?
Maargoed, meer leesvoer staat hier.
Juist. Dit wordt vaak vergeten door linkse lieden, die menen namelijk dat Afrika aan de zwarten toebehoort. Als je echter een zelfde soort argumentatie ophangt over Europa, dan vallen ze massaal over je heen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee. De blanke boeren hebben daar land ontwikkeld dat van niemand was, er waren hooguit wat nomaden die af en toe langs kwamen.
De blanken hebben minstens zoveel recht op dat land als de zwarten, en meer echten op die boerderijen omdat ze ze zelf hebben opgebouwd.
Je moet proberen de grote lijnen in het nieuws te zien en niet verzanden in oeverloos gezwam over de details.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:32 schreef CANARIS het volgende:
Best wel angstig hioe snel deze discussie op het "Bell-Curve" niveau is afgevallen.
Gentica.....IQ.....????
Wat heeft dat in Godsnaam met het Probleem te maken ?
Daarintegen is het idee dat Afrikanen minder waard zijn ook met de paplepel ingegoten in deze samenleving...her en der.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:24 schreef Kieboom het volgende:
Het gaat hier om het hoogste geloofsartikel van onze samenleving, namelijk dat iedereen gelijk is en dat gelijke kansen dus tot gelijke resultaten zullen leiden. Je vraagt hem te verwerpen wat hem met de paplepel is ingegoten.
Dan vraag ik me af hoe oud jij bent..quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daarintegen is het idee dat Afrikanen minder waard zijn ook met de paplepel ingegoten in deze samenleving...
Ik ben ouder dan 40 en het idee van gelijkwaardigheid wordt terecht overgedragen, helaas het denken in andersoortige mensen minder waard vinden wordt ook doorgegeven.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:54 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe oud jij bent..
Want bij iedereen die jonger is dan 40 jaar is de gelijkheidsdoctrine er van jongs af aan ingestampt.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:16 schreef StefanP het volgende:
Als blanke heb je het daar nu erger dan als zwarte onder de apartheid. Als zwarte trouwens ook - hoe ironisch...
Dus jij wil gastarbeiders, die we om te beginnen zelf hebben gevraagd om hier te komen, vergelijken met wat wij vroeger deden in de koloniale gebieden ?quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Golradir het volgende:
[..]
Juist. Dit wordt vaak vergeten door linkse lieden, die menen namelijk dat Afrika aan de zwarten toebehoort. Als je echter een zelfde soort argumentatie ophangt over Europa, dan vallen ze massaal over je heen.
Geen moorden, geen verkrachtingen, geen corruptie, geen stroomuitval, drinkwater, infrastructuur, onderwijs, medische zorg, geen communisme, geen onteigeningen die honger tot gevolg zullen hebben, etc. Rampzalig.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:03 schreef Casparovvv het volgende:
[..]![]()
Je hebt geen idee wat de apartheid inhield.
Het was een waar paradijs.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef Golradir het volgende:
[..]
Geen moorden, geen verkrachtingen, geen corruptie, stroom, drinkwater, infrastructuur, goed onderwijs, geen communisme, geen onteigeningen die honger tot gevolg zullen hebben, etc. Rampzalig.
Nee natuurlijk niet, maar het ene ondeugdelijke ondemocratische regime vervangen door het andere ondeugdelijke ondemocratische regime is moeilijk een slimme zet te noemen.quote:
we hebben het hier over gelijkheid, niet gelijkwaardigheid..quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben ouder dan 40 en het idee van gelijkwaardigheid wordt terecht overgedragen,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |