abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52516929
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik denk van niet... ik wacht nog op dna-onderzoekers die dingen duidelijk kunnen stellen
Natuurlijk is het wel erfelijk... Net zoals je in de ene familie goede sporters hebt, heb je in de andere familie veel slimme mensen. De een heeft nu eenmaal betere (of als je dat een te beladen term vindt; 'andere' ) genen dan de ander, dat geldt in de dierenwereld en in de mensenwereld idem. Dat gezegd hebbende zou het best zo kunnen zijn dat op de ene plek in de wereld meer slimme mensen zitten dan op de andere plek. Let wel: ik zeg niet dat dat zo is, ik hou alleen de mogelijkheid open.
pi_52516933
Dat is ook niet aardig, zeg.
pi_52517180
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:22 schreef Monidique het volgende:
Dat is ook niet aardig, zeg.
Tja, wat kun je eraan doen? Het is ook niet leuk dat er dagelijks gazelles door jagende leeuwen en andere roofdieren opgepeuzeld worden. Jammer genoeg blijft dat wel de bittere waarheid, iets waar sommige 'linkse' mensen moeite mee hebben, en in plaats daarvan voor het gemak maar een zoetsappige wereld gaan creëren.
pi_52517220
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:32 schreef JohnDeerne het volgende:

[..]

Tja, wat kun je eraan doen? Het is ook niet leuk dat er gazelles opgepeuzeld worden door leeuwen bijvoorbeeld. Maar het is jammer genoeg wel de bittere waarheid, iets waar sommige 'linkse' mensen moeite mee hebben, en in plaats daarvan een zoetsappige wereld creëren.
Dat is helemaal waar. Waarom maak jij je dan druk over de landonteigeningen? "Het gaat de verkeerde kant op met Zuid-Afrika" ? Welnee, het is gewoon de Afrikaanse leeuw die de Europese gazelle oppeuzelt. Het is de bittere waarheid en je kunt de wereld niet veranderen in een zoetsappig paradijs.
pi_52517283
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:34 schreef Monidique het volgende:
Dat is helemaal waar. Waarom maak jij je dan druk over de landonteigeningen? "Het gaat de verkeerde kant op met Zuid-Afrika" ? Welnee, het is gewoon de Afrikaanse leeuw die de Europese gazelle oppeuzelt. Het is de bittere waarheid en je kunt de wereld niet veranderen in een zoetsappig paradijs.
Daar heb je ergens wel een punt in. Echter, de leeuw kan immers ook niet overleven wanneer alle gazelles daar uitgestorven zijn. Het is dan ook een noodzaak om zoveel gazelles in stand te houden, zodat de leeuwen alsnog kunnen overleven .
pi_52517303
Wat een linkse standpunt. Ik vind het erg arrogant van je dat je denkt dat de natuur de mens nodig heeft. Laat me raden, jij stemt Thieme?
pi_52517337
.

Nu kan ik je niet meer helemaal volgen. Maar daar ging deze discussie eigenlijk ook niet over. Weer ontopic gaarne .
pi_52517533
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef Bluesdude het volgende:

Zo denken wetenschappers niet... en terecht
Eh jawel
De monnik Gregor Mendel kruiste in het midden van de 19e eeuw verschillende variëteiten van de erwt Pisum sativum, om onderzoek te doen naar de overerving van de verschillende eigenschappen van deze erwt. Later onderzoek toonde aan, dat de door hem gevonden wetmatigheden ook opgaan voor het grootste deel van de overerving in andere diersoorten en in de mens. Dit wordt dan een Mendeliaans overervingspatroon genoemd.
quote:
Het ging om culturele ontwikkeling wat je aankaartte.. Jij voert culturele verschijnselen op als bewijs dat zwarte mensen vooral door blanke mensen geregeerd moeten worden..
Jij was zo onnadenkend om voorbeelden te noemen die je stelling juist ontkrachten.
Nogmaals, het heeft niets met cultuur te maken, maar met intelligentie. Een cultuur komt voort uit de intelligentie van een volk, samen met omgevingsfactoren zoals klimaat, landschap, religie en andere factoren.
quote:
Maar je denkt dus dat zwarte mensen dna-bepaald minder intelligent zijn?
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Tsja.. je kunt dat allles aan cultuur of toeval wijten, maar wie probeer je dan voor de gek te houden..
quote:
Ik wacht liever af totdat dna-onderzoek dit kan bewijzen...
Met het huidige taboe klimaat zal dat niet zo snel gebeuren. De eerste wetenschapper die dit aantoont zal voor z'n leven moeten onderduiken en zijn onderzoek zal worden afgedaan als racistische pseudowetenschap. Herinner je je Wouter Buikhuisen nog?

Maargoed, meer leesvoer staat hier.
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
pi_52517783
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52517866
Je weet de websites wel te vinden, hè, Stefaaaan? Een website van extremistische, racistische eugenetici. (Driedubbelop, niet?)
pi_52518259
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:03 schreef Monidique het volgende:
Je weet de websites wel te vinden, hè, Stefaaaan? Een website van extremistische, racistische eugenetici. (Driedubbelop, niet?)
Flikker toch op met je constante getrap tegen StefanP .

Wat is er in Godsnaam mis met informatie en opinies uitwisselen waar iedereen hun lering eruit kan trekken? Jij daarentegen gaat anderen teisteren als ze andere gedachtes blijken op na houden..
Denk je daarmee iets te kunnen opschieten, behalve dat je alleen maar richting een monoloog stuurt, door andersdenkenden te verjagen?
pi_52518343
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:22 schreef JohnDeerne het volgende:
Flikker toch op met je constante getrap tegen StefanP .
Jemig, wat een vijandelijke houding zo opeens, JohnDeerne. Ik ben gewoon kritisch.
quote:
Wat is er in Godsnaam mis met informatie en opinies uitwisselen waar iedereen hun lering eruit kan trekken?
Niets.
quote:
Jij daarentegen gaat anderen teisteren als ze andere gedachtes op na houden.
Nee, hoor.
quote:
Denk je daarmee iets te kunnen opschieten, behalve dat je alleen maar richting een monoloog stuurt, door andersdenkenden te verjagen?
Kom op, zo zwak zijn degenen die zich aangesproken voelen toch niet?

Ik vind het overigens wel lief dat je zo opkomt voor je broertje.
  maandag 20 augustus 2007 @ 01:29:02 #63
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_52518353
Ach ja zo vreemd is het toch niet, je hebt verschillende soorten apen en verschillende soorten mensen.

De een is wat beter in dit en de ander in dat.

Negers hebben gemiddeld een langere lul , daar kan je natuurlijk ook veel plezier mee beleven.
Blanken zijn gemiddeld wat slimmer en Aziaten ??

Zou pas echt vreemd zijn als er buiten huidskleur geen verschillen zouden zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_52518379
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:29 schreef BlaZ het volgende:
Negers hebben gemiddeld een langere lul , daar kan je natuurlijk ook veel plezier mee beleven.
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_penis_size#Race_and_penis_size
pi_52518426
Mondique, nu word je ineens concreet, wat al een hele verrassing van je kant is.

Dan zou ik graag 1 ding van je willen weten. Erken je dat de zwarte Afrikanen incompetent zijn in het organiseren van structuren en maatschappijen, die uiteindelijk tot welvaart moeten leiden, vergeleken met Westerlingen en Aziaten? Daarover hul je jezelf steeds in nevelen. Alleen al omdat de waarheid 'hard' is .

Of heb je juist een andere mening, en staaf je dit met andere bronnen en feiten? Zo ja, dat zouden we graag van je willen vernemen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 01:44:08 #66
56749 BlaZ
pi_52518565
quote:
Daarom zijn vrouwen ook zo pro-neger
  maandag 20 augustus 2007 @ 01:49:35 #67
56749 BlaZ
pi_52518622
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:34 schreef JohnDeerne het volgende:
Mondique, nu word je ineens concreet, wat al een hele verrassing van je kant is.

Dan zou ik graag 1 ding van je willen weten. Erken je dat de zwarte Afrikanen incompetent zijn in het organiseren van structuren en maatschappijen, die uiteindelijk tot welvaart moeten leiden, vergeleken met Westerlingen en Aziaten? Daarover hul je jezelf steeds in nevelen. Alleen al omdat de waarheid 'hard' is .

Of heb je juist een andere mening, en staaf je dit met andere bronnen en feiten? Zo ja, dat zouden we graag van je willen vernemen.
De praktijk van tegenwoordig laat iig zien dat onze medemens van het zwarte ras gemiddeld minder competent is in het inrichten van een samenleving zoals die wij hebben in west Europa.
Maar willen ze wel zón samenleving ?

Ach ja een compleet gereguleerde samenleving is ook niet alles.
pi_52518644
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:49 schreef BlaZ het volgende:
De praktijk van tegenwoordig laat iig zien dat onze medemens van het zwarte ras gemiddeld minder competent is in het inrichten van een samenleving zoals die wij hebben in west Europa.
Kennelijk wel, als je ziet hoeveel Afrikanen de gevaarlijke oversteek naar Europa wagen .
pi_52518655
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:34 schreef JohnDeerne het volgende:
Ik ben meestal concreet, JohnDeerne.
quote:

Daar laat ik mij niet over uit, JohnnieBoy.
pi_52518671
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:53 schreef Monidique het volgende:
Daar laat ik mij niet over uit.
Jammer, dan heb je hier weinig te zoeken. Want met zijdelings steken onder water geven, kunnen we helaas ook niet veel mee ..

Dág Mondique.
pi_52518685
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:55 schreef JohnDeerne het volgende:

[..]

Jammer, dan heb je hier weinig te zoeken. Want met zijdelings steken onder water geven, kunnen we helaas ook niet veel mee .

Dág Mondique.
Sorry, John, maar ik vrees dat je censuurlievend, PVV-esque gedrag hier niet op prijs wordt gesteld.
pi_52521104
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:48 schreef AlGore het volgende:

Nogmaals, het heeft niets met cultuur te maken, maar met intelligentie. Een cultuur komt voort uit de intelligentie van een volk, samen met omgevingsfactoren zoals klimaat, landschap, religie en andere factoren.
Je somt op culturele verschijnselen van zwarte mensen en dan ga je beweren dat het niks met cultuur te maken heeft... Dat is draaikonten...
IQ-scores bewijzen helemaal niks over dna, zover ik weet..
Totdat dna-onderzoek anders uitwijst moet je die eigenschappen sociologisch verklaren, dat is het meest logische en het meest wetenschappelijke..
150 jaar geleden werd ook niet voor mogelijk gehouden dat vrouwen veel meer konden dan baby's baren en het aanrecht oppoetsen...
Men wees naar de praktijk van die tijd en verklaarde de vrouw voor minder slim en zwak... erfelijk bepaald.
In dezelfde tijd dacht men dat Japan ook altijd technologisch en wetenschappelijk achter zou blijven.
Men wees naar de praktijk van die tijd en mompelde wat over ' dat ras kan eenmaal niet beter, het is erfelijk'
pi_52524663
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:09 schreef AlGore het volgende:

[..]

achja, de evolutietheorie is niet alleen bij extreme christenen taboe
waarom werdt hij geband
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52524778
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo denken wetenschappers niet... en terecht
waarom niet veel mensen vergeten nogal eens dat we ook dieren zijn en er veel anologieen zijn.
ons dna verschilt maar 2% van dat van apen.
quote:
[..]

Het ging om culturele ontwikkeling wat je aankaartte.. Jij voert culturele verschijnselen op als bewijs dat zwarte mensen vooral door blanke mensen geregeerd moeten worden..
Jij was zo onnadenkend om voorbeelden te noemen die je stelling juist ontkrachten.
Maar je denkt dus dat zwarte mensen dna-bepaald minder intelligent zijn?
Ik wacht liever af totdat dna-onderzoek dit kan bewijzen...
DNA en cultuur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52524823
Zit niet zo te keuvelen, man .

Vrouwen werden in die tijd onderdrukt, omdat de man anders bang was z'n macht te verliezen. Inmiddels is het anders geworden. Bij negers daarentegen, feminisme is ze volslagen onbekend.

Ook al werden de vrouwen in het Westen onderdrukt, en het Westen Afrika nog niet gekoloniseerd had, leefde zwart Afrika nog steeds in hutjes van takken, zaten regendansjes te doen, en brachten geen enkele innovatie voort. Dus wat nou alle schuld van de slavernij? Je gemekker over de onderdrukking van vrouwen destijds heeft 0,0 met Afrikanen te maken. Immers, nu zijn de vrouwen vrij om zelf hun leven te mogen samenstellen zonder de verdrukkende sociale controle. De Afrikanen leven tegenwoordig ook in vrijheid om te doen wat ze willen, maar zélfs de vrouwen schoppen nog verder dan een Afrikaan. Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
pi_52524838
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
Je somt op culturele verschijnselen van zwarte mensen en dan ga je beweren dat het niks met cultuur te maken heeft... Dat is draaikonten...
Totdat dna-onderzoek anders uitwijst moet je die eigenschappen sociologisch verklaren, dat is het meest logische en het meest wetenschappelijke..
150 jaar geleden werd ook niet voor mogelijk gehouden dat vrouwen veel meer konden dan baby's baren en het aanrecht oppoetsen...
Men wees naar de praktijk van die tijd en verklaarde de vrouw voor minder slim en zwak... erfelijk bepaald.
In dezelfde tijd dacht men dat Japan ook altijd technologisch en wetenschappelijk achter zou blijven.
Men wees naar de praktijk van die tijd en mompelde wat over ' dat ras kan eenmaal niet beter, het is erfelijk'

Vrouwen werden in die tijd onderdrukt, omdat de man anders bang was z'n macht te verliezen. Inmiddels is het anders geworden. Bij negers daarentegen, feminisme is ze volslagen onbekend.

Ook al werden de vrouwen in het Westen onderdrukt, en het Westen Afrika nog niet gekoloniseerd had, leefde zwart Afrika nog steeds in hutjes van takken, zaten regendansjes te doen, en brachten geen enkele innovatie voort. Dus wat nou alle schuld van de slavernij? Je gemekker over de onderdrukking van vrouwen destijds heeft 0,0 met Afrikanen te maken. Immers, nu zijn de vrouwen vrij om zelf hun leven te mogen samenstellen zonder de verdrukkende sociale controle. De Afrikanen leven tegenwoordig ook in vrijheid om te doen wat ze willen, maar zélfs de vrouwen schoppen nog verder dan een Afrikaan. Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
pi_52524871
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:21 schreef Stabilizator het volgende:

De Afrikanen leven tegenwoordig ook in vrijheid om te doen wat ze willen, maar zélfs de vrouwen schoppen nog verder dan een Afrikaan. Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
Dringt het niet tot je door dat je hiermee precies Bluesdude's punt bevestigt?
pi_52524954
quote:

[..]

daar ga je fout iq heeft alles met DNA cultuur en omgeving te maken.
pi_52525143
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:21 schreef Stabilizator het volgende:

[..]

Gezellig toch ?
quote:
Vrouwen werden in die tijd onderdrukt, omdat de man anders bang was z'n macht te verliezen. Inmiddels is het anders geworden.
Klopt wel...maar ik had het over het simplistische idee dat het doen en laten van vrouwen erfelijk bepaald was.
Zoals je zegt was het cultureel bepaald
quote:
Bij negers daarentegen, feminisme is ze volslagen onbekend.
Ohhh... lijkt me een onwetendheid en een vooroordeel van jouw kant.
quote:
Dus wat nou alle schuld van de slavernij?
Wie heeft het hier over slavernij? Ik niet...
quote:
Je gemekker over de onderdrukking van vrouwen destijds heeft 0,0 met Afrikanen te maken.
Idd het heeft ook niks met Afrikanen te maken, maar dat zei ik ook niet.. zie mijn zinnen 2 en 3 boven.
quote:
Dringt het dan niet tot je door dat de zwarte Afrikanen helaas incompetent zijn om een samenleving naar Westers niveau te inrichten? (Dus zonder plunderingen, verkrachtingen, moorden en wat al niet meer).
Ik ken geen westerse samenleving zonder plundering, verkrachting, moorden en wat al niet meer..
Niet in het nabije verleden, of het verre verleden.
Je hebt het over een 'Westers niveau' wat niet bestaat !
En dat komt omdat westerlingen niet competent zijn dat niveau te halen.. de mens is niet perfect
Verder is het nogal dom te denken dat westers is.. geen verkrachting etc en Afrikaans wel..
So much voor de 'intelligentie' ... ook menselijk,,

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 20-08-2007 12:43:38 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:41:39 #80
56749 BlaZ
pi_52525305
quote:

[..]

Wat vreemd dan dat het staatshoofd van het toendertijd machtigste land ter wereld een vrouw was.
pi_52525708
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 01:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ach ja een compleet gereguleerde samenleving is ook niet alles.
precies, waar haalt de blanke het recht vandaan om zijn manier van samenleving op te dringen aan andere bevolkingsgroepen ..

en dan dat verhaal van de IQ-test die iedere keer weer aangehaald word .. wat een idiotie .. in Afrika is ruimtelijk kunnen denken nou niet echt belangrijk, dus waarom zou je die denkprocessen stimuleren cq die neurologische verbindingen leggen op jonge leeftijd .. iets wat nodig schijnt te zijn wil je het op latere leeftijd kunnen gebruiken ..
daarnaast, als het dan idd aan het ras zelf zou liggen en erfelijk zou zijn .. hoe is het dan mogelijk dat de afro-amerikanen veel hoger scoren bij eenzelfde IQ-test, vaak zelfs hoger dan een blanke ?
pleased to meet you
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:03:04 #82
111528 Viajero
Who dares wins
pi_52525861
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 05:21 schreef Megumi het volgende:
Of het economisch goed is valt te betwijfelen. Maar het is en blijft gestolen land.
Nee. De blanke boeren hebben daar land ontwikkeld dat van niemand was, er waren hooguit wat nomaden die af en toe langs kwamen.

De blanken hebben minstens zoveel recht op dat land als de zwarten, en meer echten op die boerderijen omdat ze ze zelf hebben opgebouwd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_52525893
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:56 schreef moussie het volgende:
daarnaast, als het dan idd aan het ras zelf zou liggen en erfelijk zou zijn .. hoe is het dan mogelijk dat de afro-amerikanen veel hoger scoren bij eenzelfde IQ-test, vaak zelfs hoger dan een blanke ?
Ze scoren wel hoger, maar lopen dan algauw tegen een 'plafond' aan, daar ze hun capaciteiten dan maximaal benutten. Een 5-jarig Afro-Amerikaans kind scoort nog altijd 15 IQ-punten lager dan een blank kind.
pi_52526195
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:04 schreef Stabilizator het volgende:

[..]

Ze scoren wel hoger, maar lopen dan algauw tegen een 'plafond' aan, daar ze hun capaciteiten dan maximaal benutten. Een 5-jarig Afro-Amerikaans kind scoort nog altijd 15 IQ-punten lager dan een blank kind.
Heb jij bij je onderzoekjes ook meegenomen wat de sociale omstandigheden zijn van de gebruikte populaties?
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:24:22 #85
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_52526388
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:48 schreef AlGore het volgende:

[..]

Eh jawel
De monnik Gregor Mendel kruiste in het midden van de 19e eeuw verschillende variëteiten van de erwt Pisum sativum, om onderzoek te doen naar de overerving van de verschillende eigenschappen van deze erwt. Later onderzoek toonde aan, dat de door hem gevonden wetmatigheden ook opgaan voor het grootste deel van de overerving in andere diersoorten en in de mens. Dit wordt dan een Mendeliaans overervingspatroon genoemd.
[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Tsja.. je kunt dat allles aan cultuur of toeval wijten, maar wie probeer je dan voor de gek te houden..
[..]

Met het huidige taboe klimaat zal dat niet zo snel gebeuren. De eerste wetenschapper die dit aantoont zal voor z'n leven moeten onderduiken en zijn onderzoek zal worden afgedaan als racistische pseudowetenschap. Herinner je je Wouter Buikhuisen nog?

Maargoed, meer leesvoer staat hier.
Ik denk niet dat Bluesdude iemand voor de gek wil houden...

Het gaat hier om het hoogste geloofsartikel van onze samenleving, namelijk dat iedereen gelijk is en dat gelijke kansen dus tot gelijke resultaten zullen leiden. Je vraagt hem te verwerpen wat hem met de paplepel is ingegoten.

pi_52526459
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee. De blanke boeren hebben daar land ontwikkeld dat van niemand was, er waren hooguit wat nomaden die af en toe langs kwamen.

De blanken hebben minstens zoveel recht op dat land als de zwarten, en meer echten op die boerderijen omdat ze ze zelf hebben opgebouwd.
Juist. Dit wordt vaak vergeten door linkse lieden, die menen namelijk dat Afrika aan de zwarten toebehoort. Als je echter een zelfde soort argumentatie ophangt over Europa, dan vallen ze massaal over je heen.
pi_52526569
Best wel angstig hoe snel deze discussie op het "Bell-Curve" niveau is afgevallen.

Gentica.....IQ.....????

Wat heeft dat in Godsnaam met het Probleem te maken ?

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 20-08-2007 13:44:17 ]
pi_52526612
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:32 schreef CANARIS het volgende:
Best wel angstig hioe snel deze discussie op het "Bell-Curve" niveau is afgevallen.

Gentica.....IQ.....????

Wat heeft dat in Godsnaam met het Probleem te maken ?
Je moet proberen de grote lijnen in het nieuws te zien en niet verzanden in oeverloos gezwam over de details.
pi_52526866
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:24 schreef Kieboom het volgende:

Het gaat hier om het hoogste geloofsartikel van onze samenleving, namelijk dat iedereen gelijk is en dat gelijke kansen dus tot gelijke resultaten zullen leiden. Je vraagt hem te verwerpen wat hem met de paplepel is ingegoten.
Daarintegen is het idee dat Afrikanen minder waard zijn ook met de paplepel ingegoten in deze samenleving...her en der.
Nu formuleer ik het wel anders: een mens is een mens is gelijkwaardig aan elkaar in beginsel..
dat van gelijke kansen tot gelijke resultaten leidt is niet mening...
De discussie ging over dat Afrikaanse samenlevingen een achterstand hebben tov westerse samenlevingen en dat dit erfelijk bepaald is door erfelijk beheptheid met minder slimmigheid.
  maandag 20 augustus 2007 @ 13:54:40 #90
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_52527067
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Daarintegen is het idee dat Afrikanen minder waard zijn ook met de paplepel ingegoten in deze samenleving...
Dan vraag ik me af hoe oud jij bent..

Want bij iedereen die jonger is dan 40 jaar is de gelijkheidsdoctrine er van jongs af aan ingestampt.

pi_52527193
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:54 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoe oud jij bent..

Want bij iedereen die jonger is dan 40 jaar is de gelijkheidsdoctrine er van jongs af aan ingestampt.

Ik ben ouder dan 40 en het idee van gelijkwaardigheid wordt terecht overgedragen, helaas het denken in andersoortige mensen minder waard vinden wordt ook doorgegeven.
Ook terecht is dat we onze kinderen leren geen oude vrouwtjes te slaan, honden niet te trappen etc..
Normale menselijke waarden dus...
Als je dat doctrine noemt.. dan zijn het prima doctrines
pi_52527259
Bluesdude, ben je overigens blank?
pi_52527310
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:16 schreef StefanP het volgende:
Als blanke heb je het daar nu erger dan als zwarte onder de apartheid. Als zwarte trouwens ook - hoe ironisch...

Je hebt geen idee wat de apartheid inhield. Lees eens wat. Long walk to freedom, Nelson mandela.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_52527540
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:27 schreef Golradir het volgende:

[..]

Juist. Dit wordt vaak vergeten door linkse lieden, die menen namelijk dat Afrika aan de zwarten toebehoort. Als je echter een zelfde soort argumentatie ophangt over Europa, dan vallen ze massaal over je heen.
Dus jij wil gastarbeiders, die we om te beginnen zelf hebben gevraagd om hier te komen, vergelijken met wat wij vroeger deden in de koloniale gebieden ?
pleased to meet you
pi_52527736
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:03 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Je hebt geen idee wat de apartheid inhield.
Geen moorden, geen verkrachtingen, geen corruptie, geen stroomuitval, drinkwater, infrastructuur, onderwijs, medische zorg, geen communisme, geen onteigeningen die honger tot gevolg zullen hebben, etc. Rampzalig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Golradir op 20-08-2007 14:29:11 ]
pi_52527746
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:17 schreef Golradir het volgende:

[..]

Geen moorden, geen verkrachtingen, geen corruptie, stroom, drinkwater, infrastructuur, goed onderwijs, geen communisme, geen onteigeningen die honger tot gevolg zullen hebben, etc. Rampzalig.
Het was een waar paradijs.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:23:28 #97
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52527883
Wat me zorgen baart, is het behoud van de wildlife parken. Dankzij een strikt regime en vreemd genoeg dankzij de verregaande ongelijkheid, bestaat dat nog. Als het land verscheurd gaat worden over afspraken van heel vroeger, dan zou dat wel eens in gevaar kunnen komen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52527990
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar het ene ondeugdelijke ondemocratische regime vervangen door het andere ondeugdelijke ondemocratische regime is moeilijk een slimme zet te noemen.
pi_52528198
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben ouder dan 40 en het idee van gelijkwaardigheid wordt terecht overgedragen,
we hebben het hier over gelijkheid, niet gelijkwaardigheid..

typerend hoe je telkens op slinkse wijze de discussie een richting op probeert te duwen
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
pi_52528621
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

In vergelijking met de rest van Afrika, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')