Liever dat dan achter het stuurquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 02:09 schreef r_one het volgende:
OT: ga dan je nest eens opzoeken ipv hier op Fok! te blijven rondhangen
Daarom had hij ook gewoon moeten wachten .. Je moet een bus altijd voorrang verlenen als hij zijn knipperlicht aan heeft bij een bushaltje. Je mag trouwens ook pas je knipperlicht gebruiken als je daadwerkelijk gaat invoegen of van rijbaan gaat wisselen. Dus ja, de buschauffeur had ook beter moeten opletten. Neemt niet weg dat de ts gewoon fout zat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je de bus al bijna voorbij bent heeft ie echt geen voorrang meer. Die kun je hem dan namelijk niet meer verlenen zonder het verkeer in gevaar te brengen. Dan is het gewoon roekeloos rijden van de buschauffeur.
Dacht je dat dat nooit gedaan werd? Daar zijn zelfs mensen voor opgepakt..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef boegschroef het volgende:
Het zou anders trouwens wel mooi zijn... ik koop een gare auto van de sloop... ga bij een weggetje staan waar ik voorrang heb... wachten tot er een auto aan komt die gaat voor omdat ik toch sta te wachten en zodra die voor me is rij ik hem aan onder het motto ik had voorrang.... Lekker geld vangen...
Nee volgens mij is het anders. De bus stond lange tijd stil namelijk. De laatste vergelijking gaat niet op.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:45 schreef hiolpi het volgende:
wanneer de bus aangeeft dat hij weg wilt rijden, moet jij als bestuurder wachten, niet met slakke gang erlangs doorrijden.... jij moet wachten tot bus wegrijdt. Als de bus jouw had aangereden terwijl hij al lange tijd met knipperlicht er staat is het dus jouw schuld niet van de buschauffeur (Ja het is krom)
Zie de bus als voorrangsweg, die jij wilt oversteken vanaf een zijstraat. Als jij langzaam aan komt rijden, en op de voorrangsweg komt er een auto aan... Als die auto tegen jouw aanrijdt, omdat jij aan het oversteken bent is het jouw schuld, niet van die auto op de voorrangsweg
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:16 schreef boegschroef het volgende:
Het zou anders trouwens wel mooi zijn... ik koop een gare auto van de sloop... ga bij een weggetje staan waar ik voorrang heb... wachten tot er een auto aan komt die gaat voor omdat ik toch sta te wachten en zodra die voor me is rij ik hem aan onder het motto ik had voorrang.... Lekker geld vangen...
Ja ik denk wel dat je gelijk hebt dat bussen vaker gelijk krijgen, hoewel het zoals de TS beschrijft hier niet het geval zou zijn. Als je al bij de voorkant van de bus bent met een trage snelheid (wat bij een botsing wel achterhaald kan worden) dan sta je toch heel sterkquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:49 schreef Dromer het volgende:
[..]
Dacht je dat dat nooit gedaan werd? Daar zijn zelfs mensen voor opgepakt..
OT: bij 'normaal' verkeer kun je door richting aangeven nooit voorrang opeisen (bij bv. van baan verwisselen), maar met bussen in de bebouwde kom (die sowieso voorrang hebben bij wegrijden) zou ik maar uitkijken. Die nemen hun voorrang wel en krijgen bij een botsing veel sneller hun gelijk dan jij. In dit geval was ik mooi gestopt achter die bus tot ie wegreed. (of in geval van geen tegenliggers en goed zicht er met een héél grote bocht omheen gereden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |