die gappies snappen ook niet dat ze heel hun lichaam moeten train ipv alleen armen, borst.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:52 schreef Handschoen het volgende:
Ze lopen altijd ook meteen naar:
óf het bankdrukken
óf preacher/hammercurlenen dat elke keer...
en Legpress (en alle andere zooi voor je benen) is een "vrouwenapparaat"quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:26 schreef Sok41 het volgende:
[..]
die gappies snappen ook niet dat ze heel hun lichaam moeten train ipv alleen armen, borst.
Ik doe met legpress 195 kilo, ik zie zo'n marokaantje van 60 kilo al voor me, die krijgt nog geen 80 kilo van de grondquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:46 schreef Handschoen het volgende:
[..]
en Legpress (en alle andere zooi voor je benen) is een "vrouwenapparaat"
Waar wordt beweerd van wel?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:37 schreef Baffer het volgende:
legpress is geen goede indicatie voor kracht.
Ik legpress 80 kilo, maar ik ben dan ook nog maar net begonnen. En een vrouwenapparaat of niet, ik vind het een geweldig oefening.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:15 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik doe met legpress 195 kilo, ik zie zo'n marokaantje van 60 kilo al voor me, die krijgt nog geen 80 kilo van de grond![]()
Ik bedoel er dus mee, ik hoor ook hier vaak van ''vrouwen aparaat'' alle 3 de oefeningen die ik doe.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik legpress 80 kilo, maar ik ben dan ook nog maar net begonnen. En een vrouwenapparaat of niet, ik vind het een geweldig oefening.
Nergens mijn beste, calm down.quote:
My thoughts exactly. Ik train mijn hele lichaam, niet alleen dat kleine stukje.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:36 schreef Spacehamster het volgende:
Legpress is beter voor de ego dan squat.
Ik druk 140 kilo op de legpress en maar 50 kilo in het squatrack.
Maarja...op de lange duur is een sterke rug, buikspieren en bovenbenen beter voor het ego dan alleen maar sterke bovenbenen
Neuh, ik ben bang dat 1 bovenarm van MrJ ongeveer de borstomtrek van zo'n knaapje is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:28 schreef Baffer het volgende:
Bedoel je te zeggen dat MrJ precies het type gast is waar we het in de openingspost over hebben?
m'n spiegel?! wat doe je??quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:45 schreef bijdehand het volgende:
Die mensen fappen zichzelf voor de spiegel!!
zoiets jaquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Neuh, ik ben bang dat 1 bovenarm van MrJ ongeveer de borstomtrek van zo'n knaapje is.![]()
Wat heeft zwaar zijn te maken met vet zijn en geen sprintje kunnen trekken?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:58 schreef Samson het volgende:
Waarom staat precies die gewicht lengte verhouding in de OPWat wil je daarmee aangeven? Dat dat licht is? Ik kan me eerlijk gezegd meer ergeren aan die vette Dries Roelvinktypes die denken dat ze gezond bezig zijn door maar te bunkeren en zwaar te trainen maar nog geen sprintje kunnen trekken
![]()
Lees (!!!) mijn reactie. Ik heb het niet over zwaar zijn, maar zwaar trainen en over vet zijn. Wat ik daarnee wil zeggen is dat je in sportscholen struikelt over types die bunkeren wat ze willen, omdat ze toch trainen en uiteindelijk van die te vette (spier)bundels worden die nog geen sprintje kunnen trekken. Van die types die 5 minuten cardio doen en denken dat dat alle beweging is die ze qua sport nodig hebben en zich verder enkel op spierontwikkeling focussen. Moet iedereen zelf weten, maar echt fit wordt je daar niet van, enkel veelal wel gespierd, maar te vet en zonder enige conditie. Maar ja, iedereen moet doen wat ie zelf wil natuurlijkquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:17 schreef Baffer het volgende:
[..]
Wat heeft zwaar zijn te maken met vet zijn en geen sprintje kunnen trekken?
Ik ben dik, doe nooit cardio, bunker voor mn leven en train zwaar.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Lees (!!!) mijn reactie. Ik heb het niet over zwaar zijn, maar zwaar trainen en over vet zijn. Wat ik daarnee wil zeggen is dat je in sportscholen struikelt over types die bunkeren wat ze willen, omdat ze toch trainen en uiteindelijk van die te vette (spier)bundels worden die nog geen sprintje kunnen trekken. Van die types die 5 minuten cardio doen en denken dat dat alle beweging is die ze qua sport nodig hebben en zich verder enkel op spierontwikkeling focussen. Moet iedereen zelf weten, maar echt fit wordt je daar niet van, enkel veelal wel gespierd, maar te vet en zonder enige conditie. Maar ja, iedereen moet doen wat ie zelf wil natuurlijk![]()
Ik doe naast leggpress ook nog legcurl pull+pressquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:12 schreef Spacehamster het volgende:
Soms train ik beide dingen.
Als ik een ingezakte bui heb ga ik ff legpressen en checken of de 150 inmiddels eens lukt.
De motivatie moet ook af en toe getrained worden.
Maar meestal is het natuurlijk squatten.
Ja, kom maar opquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:49 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik ben dik, doe nooit cardio, bunker voor mn leven en train zwaar.
Sprintje trekken?
Dat is het ook...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:46 schreef Handschoen het volgende:
[..]
en Legpress (en alle andere zooi voor je benen) is een "vrouwenapparaat"
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:53 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik doe naast leggpress ook nog legcurl pull+press
Ik doe tijdens 1 training sessie trouwens het gehele lichaam (om de dag train ik) meestal 2.5 uur
Vertel eens wat daar zo "quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:45 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Je hele lichaam trainen tijdens 1 trainingssessie...
Dat is toch uber slecht voor de spieren of heb ik het misquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:45 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
---
ontopic
Van die mensen die een zaal binnenkomen en dan allerlei spiergroepen door elkaar heen trainen en uiteindelijk iedereen beweren dat ze nooit spierpijn hebben. Eigenlijk alleen omdat ze nog nooit 1 spiergroep goed hebben getrained.
Ik doe het net zo....quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:53 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik doe naast leggpress ook nog legcurl pull+press
Ik doe tijdens 1 training sessie trouwens het gehele lichaam (om de dag train ik) meestal 2.5 uur
Heb je uberhaupt wel eens sportschool van binnen gezien ? Ik werk onder volledige begeleiding van een sportleraar, dus ik neem aan dat die man weet wat goed voor me is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:45 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
---
ontopic
Van die mensen die een zaal binnenkomen en dan allerlei spiergroepen door elkaar heen trainen en uiteindelijk iedereen beweren dat ze nooit spierpijn hebben. Eigenlijk alleen omdat ze nog nooit 1 spiergroep goed hebben getrained.
Ik denk dat ie meer oog heeft voor de hete blondines dan voor jou. Ik ken die sportleraren maar al te goed.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel eens sportschool van binnen gezien ? Ik werk onder volledige begeleiding van een sportleraar, dus ik neem aan dat die man weet wat goed voor me is.
Aha, zo te zien ben je aardig goed geinformeerd over de verschillende trainingsmethoden die er zijn. [/sarcasm]quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:08 schreef LordofWar86 het volgende:
Het is niet 'slecht' voor je spieren. Je concentreert je juist op 1 grote spiergroep naar keuze (borst/bovenbenen/rug) en stemt de oefeningen tijdens je trainingssessie daarop af. Je kunt dan 5 of 6 verschillende oefeningen voor die spiergroep doen. Als je dan bij elke oefening 5 of 6 sets kiest met elke set tussen de 6 - 10 reps dan ben je meer dan 1 uur bezig. Als je dan nog pit / tijdoverhebt kun je voor een kleinere spiergroep kiezen (dus bij borst is dat je triceps, bij je rug je biceps en bij je bovenbenen je kuiten) . Na je rustperiode (1 / 2 dagen?) kies je dan de volgende spiergroep...
Met squats, deadlifts, barbell rows, presses etc. Desnoods aangevuld met iso als je het gevoel hebt dat je dingen "overslaat" (oh brother).quote:hoe je je hele lichaam binnen 1-2 uur goed kunt trainen (dus tot het punt van total exhaustion van de spiergroep) is voor mij een raadsel.
Ja als je op iedere set brutaal tot failure gaat zal dat best ja. Monster "slimme" manier van trainen.quote:En dat dan nog elke dag.Als ik op de beschreven manier bijvoorbeeld mijn borst heb getrained heb ik daar de komende 2/3 dagen nog spierpijn dus kan / mag ik het ook niet trainen.
Inderdaad. Jij ook?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:21 schreef Baffer het volgende:
[..]
Aha, zo te zien ben je aardig goed geinformeerd over de verschillende trainingsmethoden die er zijn. [/sarcasm]
quote:[..]
Met squats, deadlifts, barbell rows, presses etc. Desnoods aangevuld met iso als je het gevoel hebt dat je dingen "overslaat" (oh brother).
Is er een andere, echte, manier van trainen dan?quote:[..]
Ja als je op iedere set brutaal tot failure gaat zal dat best ja. Monster "slimme" manier van trainen.
Groot genoeg om niet mijn gal op het internet te spuwen als een mietje maar naar die figuren toe te stappen als ze me zodanig ergeren.quote:Wat zijn je stats als ik vragen mag?
Sinds wanneer is spierpijn een vereiste voor spiergroei. Ik heb echt NOOIT spierpijn en train meestal 2 oefeningen per grote spiergroep en 1 oefening voor de kleine spiergroepen en ik gok zo dat ik sterker ben dan 99% in dit topicquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:08 schreef LordofWar86 het volgende:
hoe je je hele lichaam binnen 1-2 uur goed kunt trainen (dus tot het punt van total exhaustion van de spiergroep) is voor mij een raadsel. En dat dan nog elke dag.Als ik op de beschreven manier bijvoorbeeld mijn borst heb getrained heb ik daar de komende 2/3 dagen nog spierpijn dus kan / mag ik het ook niet trainen.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Sinds wanneer is spierpijn een vereiste voor spiergroei. Ik heb echt NOOIT spierpijn en train meestal 2 oefeningen per grote spiergroep en 1 oefening voor de kleine spiergroepen en ik gok zo dat ik sterker ben dan 99% in dit topic![]()
quote:Veel discussies zijn er op het gebied van spierpijn, maar één ding is zeker, de spierpijn is een goede indicator.
http://www.bodybuilding.nl/spieren/spierpijn_groei.htmquote:Heb je na het trainen van een spier de dagen erna weinig of geen spierpijn probeer dan de volgende keer dat je de spiergroep gaat trainen meer gewicht te gebruiken.
No pain, no gain. Zo is het en zo blijft het. Je moet eerst iets afbreken om het op te kunnen bouwen. Dus als je geen spierpijn hebt blijf je hangen en zou je een tandje verder moeten gaan. Of je hebt je doel al bereikt en wil gewoon vasthouden wat je hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Sinds wanneer is spierpijn een vereiste voor spiergroei. Ik heb echt NOOIT spierpijn en train meestal 2 oefeningen per grote spiergroep en 1 oefening voor de kleine spiergroepen en ik gok zo dat ik sterker ben dan 99% in dit topic![]()
Als jij goed op jouw methode gaat zo ik zo doorgaan.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:37 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
Inderdaad. Jij ook?
[..]
Al die oefeningen kun je ook op je max. uitvoeren tijdens 1 trainingsessie, achter elkaar. [/sarcasm]
[..]
Is er een andere, echte, manier van trainen dan?
[..]
Groot genoeg om niet mijn gal op het internet te spuwen als een mietje maar naar die figuren toe te stappen als ze me zodanig ergeren.
Thanx voor de tips en de sitequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 17:58 schreef LordofWar86 het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.bodybuilding.nl/spieren/spierpijn_groei.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |