abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:09:04 #1
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52433940
De NRC is zo vriendelijk geweest om een mooie samenvatting te maken van de PVV van Wilders

De stichting beoogt volgens de statuten „het bevorderen van het uitdragen van de politieke en maatschappelijke standpunten, zoals deze door de heer Geert Wilders voornoemd, zijn uitgedragen en in de toekomst zullen worden uitgedragen.”

Geert Wilders is de enige bestuurder. De statuten geven hem het recht opvolgende bestuursleden te benoemen, voor het moment dat hij zou aftreden. De benoemingen kan hij zonder opgaaf van redenen altijd herroepen.

. . . .
De Kieswet schrijft voor dat alleen verenigingen zich als partij kunnen registreren. De wetgever veronderstelt dat verenigingen, omdat ze leden hebben, geworteld zijn in de samenleving.

Dat is de reden waarom Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders in maart 2005 samen de Vereniging Groep Wilders oprichtten. De vereniging ijvert voor „een vrij, welvarend en onafhankelijk Nederland.” Enig bestuurslid is, net als bij de stichting, Geert Wilders. Het is deze vereniging die onder de naam Partij voor de Vrijheid negen zetels haalde.

. . . .
Professor R. Andeweg, hoogleraar empirische politicologie aan de Universiteit Leiden, ontwaart „een autocratisch geleide partij onder het mom van een vereniging”. Wilders moet zich volgens Andeweg in bochten wringen om aan de verenigingseis te voldoen.
. . ..
(nog veel meer)
Het artikel breekt ook een lans voor de vorm die Wilders heeft gekozen voor partijstructuur.

(Geert Wilders weigerde medewerking aan dit artikel, ondanks herhaalde verzoeken.)

--

het hele stuk kun je hier lezen

Dit roept natuurlijk bepaalde vragen op, zoals :

vertegenwoordigt Geert Wilders wel een deel van de samenleving als zijn politieke partij niet zijn wortels in de samenleving heeft, hij is immers als enige lid van de partij en niemand anders kan dat worden zoals is vastgelegd in de statuten van de pvv.
Kun je van een structuur en democratie spreken als er geen echte organisatie binnen de pvv bestaat en hebben andere pvv kamerleden wel een spreekrecht of blijft hun rol beperkt tot een adviserende rol (naar Wilders) ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 16-08-2007 21:23:18 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52434002
quote:
vertegenwoordigt Geert Wilders wel een deel van de samenleving
met 9 zetels denk ik het wel ja.
pi_52434083
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:09 schreef Aoristus het volgende:
De NRC van woensdag is zo vriendelijk geweest om een mooie samenvatting te maken van de PVV van Wilders

[afbeelding]

De stichting beoogt volgens de statuten „het bevorderen van het uitdragen van de politieke en maatschappelijke standpunten, zoals deze door de heer Geert Wilders voornoemd, zijn uitgedragen en in de toekomst zullen worden uitgedragen.”

Geert Wilders is de enige bestuurder. De statuten geven hem het recht opvolgende bestuursleden te benoemen, voor het moment dat hij zou aftreden. De benoemingen kan hij zonder opgaaf van redenen altijd herroepen.

. . . .
De Kieswet schrijft voor dat alleen verenigingen zich als partij kunnen registreren. De wetgever veronderstelt dat verenigingen, omdat ze leden hebben, geworteld zijn in de samenleving.

Dat is de reden waarom Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders in maart 2005 samen de Vereniging Groep Wilders oprichtten. De vereniging ijvert voor „een vrij, welvarend en onafhankelijk Nederland.” Enig bestuurslid is, net als bij de stichting, Geert Wilders. Het is deze vereniging die onder de naam Partij voor de Vrijheid negen zetels haalde.

. . . .
Professor R. Andeweg, hoogleraar empirische politicologie aan de Universiteit Leiden, ontwaart „een autocratisch geleide partij onder het mom van een vereniging”. Wilders moet zich volgens Andeweg in bochten wringen om aan de verenigingseis te voldoen.
. . ..
(nog veel meer)
Het artikel breekt ook een lans voor de vorm die Wilders heeft gekozen voor partijstructuur.

(Geert Wilders weigerde medewerking aan dit artikel, ondanks herhaalde verzoeken.)

--

vertegenwoordigt Geert Wilders wel een deel van de samenleving als zijn politieke partij niet zijn wortels in de samenleving heeft, hij is immers als enige lid van de partij en niemand anders kan dat worden zoals is vastgelegd in de statuten van de pvv.
Kun je van een structuur en democratie spreken als er geen echte organisatie binnen de pvv bestaat en hebben andere pvv kamerleden wel een spreekrecht of blijft hun rol beperkt tot een adviserende rol (naar Wilders) ?
Kun je niet het hele artikel posten? Dat zou een hoop duidelijkheid verschaffen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:15:30 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52434114
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kun je niet het hele artikel posten? Dat zou een hoop duidelijkheid verschaffen.
Ik heb het topic al ge-edit, rustig aan jullie
pi_52434153
Aha, ik zie het al. Ja, Wilders is een enge vent maar met de huidige koers die hij volgt is ie binnen 5 jaar weggestemd. Het enige wat moet gebeuren is dat Wilders buiten de regering blijft, dan komt het wel goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52434185
Is btw al een artikel uit april zie ik. Weet je zeker dat het in de NRC van woensdag stond?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:20:39 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52434250
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, ik zie het al. Ja, Wilders is een enge vent maar met de huidige koers die hij volgt is ie binnen 5 jaar weggestemd. Het enige wat moet gebeuren is dat Wilders buiten de regering blijft, dan komt het wel goed.
Misschien is het interessanter om het over de werkwijze en organisatie van Wilders te hebben. Ik vind het tamelijk onconventioneel om een vereniging in het leven te roepen waarbij je alleenheerser bent over het gedrag en de koers van de partij. Jan Marijnissen van de SP wordt wel dictatoriaal gedrag verweten, maar die heeft zulke dingen niet in het partijprogramma opgenomen. De PVV doet dat wel en je kunt je daarbij afvragen of de kiezer in dat geval wel op een politieke partij stemt, of gewoon op een persoon die de juiste woorden gebruikt om sympathie te vergaren boven ideologie en kan dit binnen de kaders van de wet?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:23:54 #8
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52434327
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:18 schreef Klopkoek het volgende:
Is btw al een artikel uit april zie ik. Weet je zeker dat het in de NRC van woensdag stond?
blijf je nou non-informatie spammen in dit topic
Ik heb het al ge-edit, iemand anders stuurde me dit artikel op.

Nu verder over de Partij voor de Vrijheid graag
pi_52434447
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Misschien is het interessanter om het over de werkwijze en organisatie van Wilders te hebben. Ik vind het tamelijk onconventioneel om een vereniging in het leven te roepen waarbij je alleenheerser bent over het gedrag en de koers van de partij. Jan Marijnissen van de SP wordt wel dictatoriaal gedrag verweten, maar die heeft zulke dingen niet in het partijprogramma opgenomen. De PVV doet dat wel en je kunt je daarbij afvragen of de kiezer in dat geval wel op een politieke partij stemt, of gewoon op een persoon die de juiste woorden gebruikt om sympathie te vergaren boven ideologie en kan dit binnen de kaders van de wet?
Dat gezeur op Marijnissen komt me ook onderhand de keel uit. Onder z'n voorganger (Monjé) was het al helemaal een dictatuur, Marijnissen heeft juist allerlei democratische instanties in het leven geroepen (zie website partij voor welke dat zijn). In theorie is het gewoon mogelijk om Marijnissen weg te stemmen. Goed, het democratische gehalte houdt niet over misschien maar het is zeer zeker geen dictatuur.

Wilders is idd nog veel autocratischer maar daar hoor je De Telegraafen Elsevier niet over.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52435533
maar is de vereniging en de stichting(waar de fractie lid van is) eigendom van de Stichting Groep Wilders???

en kan hij geen leden toelaten en vervolgens hun rechten minimaal maken ofzo

of alleen de mensen die voor de pvv in de kamer zitten lid maken ofzo???
pi_52436171
Waarom kom je nu met een topic over een onderwerp dat al lang aan bod is geweest? Omdat er op het AT5 Forum een topic over loopt?

En On Topic:

Het maakt helemaal niets maar dan ook niets uit hoe Wilders zijn partij organiseert, zo lang hij de democratie nastreeft. In ieder geval is Wilders eerlijk. De SP kent allelei raden en commissies, maar ondertussen moeten de leden hun kop houden. En D66 en de VVD gaan ten onder aan zogenaamde partijdemocratie. Dit is gezeur van critici over dingen waar ze helemaal niets mee te maken hebben.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:37:06 #12
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52436209
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat Wilders (zonder dat ik ook maar iets met de man heb) een slimme koers vaart. Het was bijvoorbeeld erg verstandig om niet mee te doen aan de Provinciale Staten verkiezingen, want daar waren allerlei idioten op afgekomen en was het binnen geen tijd slaande ruzie geworden. Hij zou er alleen verstandig aan doen om zijn uitspraken iets te matigen en de achterlijke kamervragen die zijn partij vaak stelt tot een minimum te beperken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:38:54 #13
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52436259
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders (zonder dat ik ook maar iets met de man heb) een slimme koers vaart. Het was bijvoorbeeld erg verstandig om niet mee te doen aan de Provinciale Staten verkiezingen, want daar waren allerlei idioten op afgekomen en was het binnen geen tijd slaande ruzie geworden. Hij zou er alleen verstandig aan doen om zijn uitspraken iets te matigen en de achterlijke kamervragen die zijn partij vaak stelt tot een minimum te beperken.
Zou Fleur Agema dan niet ook in de schijnwerpers zijn geplaatst als de PVV wel had meegedaan aan de provinciale statenverkiezingen? Misschien was iemand dan wel op het idee gekomen om de statuten openbaar te maken, nu is dat rijkelijk laat aan het licht gekomen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:40:14 #14
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52436303
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zou Fleur Agema dan niet ook in de schijnwerpers zijn geplaatst als de PVV wel had meegedaan aan de provinciale statenverkiezingen?
Wie weet. Dat wijf is in ieder geval uitermate dubieus. Ze heeft een behoorlijk rechts verleden en daarnaast gebruikt ze een titel die ze niet heeft.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:41:07 #15
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52436325
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
Waarom kom je nu met een topic over een onderwerp dat al lang aan bod is geweest? Omdat er op het AT5 Forum een topic over loopt?

En On Topic:

Het maakt helemaal niets maar dan ook niets uit hoe Wilders zijn partij organiseert, zo lang hij de democratie nastreeft. In ieder geval is Wilders eerlijk. De SP kent allelei raden en commissies, maar ondertussen moeten de leden hun kop houden. En D66 en de VVD gaan ten onder aan zogenaamde partijdemocratie. Dit is gezeur van critici over dingen waar ze helemaal niets mee te maken hebben.
Internet is power tot the people, toch?

Wat maakt Wilders eerlijk als hij niet openlijk wil of durft uit te komen voor zijn statuten eigenlijk? Ik vind het best een dillema als pvv-kamerleden door de eigen partij gecensureerd worden door een partij die meent voor de vrijheid op te komen. Ik vraag me af of dat mag.
pi_52436818
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Internet is power tot the people, toch?

Ik vind het best een dillema als pvv-kamerleden door de eigen partij gecensureerd worden door een partij die meent voor de vrijheid op te komen. Ik vraag me af of dat mag.
Dat is helemaal geen dilemma, want jij stemt niet op Wilders.

En wie wordt er gecensureerd? Er is een stichting ter ondersteuning van de kamerleden, eigenlijk gewoon een wervingsbureau voor de staf. Er wordt zelfs nergens een insinuatie naar censureren gemaakt.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:01:58 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52436974
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:57 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen dilemma, want jij stemt niet op Wilders. [afbeelding]

En wie wordt er gecensureerd? Er is een stichting ter ondersteuning van de kamerleden, eigenlijk gewoon een wervingsbureau voor de staf. Er wordt zelfs nergens een insinuatie naar censureren gemaakt.
Jij weet helemaal niet aan wie ik mijn stem geef, de laatste peilingen beweren dat 1 op de 11 kiezers straks mogelijk op de PVV gaat stemmen.
Ik maak me zorgen om de rechtsstaat. Als Wilders het alleenrecht heeft op de partij-ideologie, voor zover die er is, dan vraag ik me af of de kamerleden die zich voor de pvv inzetten ook een recht van spreken hebben, of dat zij slechts een adviserende rol vervullen naar de partij zelf. Kun je in dat geval spreken van kiezersbedrog cq volksvertegenwoordiging en heeft de PVV een wettelijk bestaansrecht als de partij in feite maar uit 1 persoon bestaat.
pi_52437468
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet aan wie ik mijn stem geef, de laatste peilingen beweren dat 1 op de 11 kiezers straks mogelijk op de PVV gaat stemmen.
Ik maak me zorgen om de rechtsstaat. Als Wilders het alleenrecht heeft op de partij-ideologie, voor zover die er is, dan vraag ik me af of de kamerleden die zich voor de pvv inzetten ook een recht van spreken hebben, of dat zij slechts een adviserende rol vervullen naar de partij zelf. Kun je in dat geval spreken van kiezersbedrog cq volksvertegenwoordiging en heeft de PVV een wettelijk bestaansrecht als de partij in feite maar uit 1 persoon bestaat.
Luister eens even, Wilders heeft alleen in zijn rol als fractievoorzitter iets te vertellen over de kamerleden en ook niet meer dan andere fractievoorzitters. En als de kamerleden, op z'n Wilders, een breuk forceren en uit de partij stappen, kunnen ze hun zetel nog mee nemen ook. Ze zijn namelijk benoemd. Da's staatsrecht.

Wilders als partijvoorzitter gaat over de leden -die er niet zijn. Wilders als voorzitter van zijn stichting gaat over het bevorderen van standpunten en pegulanten. Wilders als bestuurslid van een stafbureautje speelt Randstadje en huurt de koffiejuffrouw in. Ziehier.

Dat Wilders nogal wat petjes draagt is misschien dubieus, maar zeker niet in strijd met het recht. Het is aan zijn kiezers en om te bepalen of dit kan in een moderne rechtstaat.
pi_52438515
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:37 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in toch verwacht ik dat Wilders geen blijvertje is. Uiteindelijk bedrijft Wilders ook een illusie-politiek en mensen zullen dat best ooit eens doorzien. Al die idiote kamerleden van hem (Agema en in het bijzonder Graus) helpen daar ook niet echt bij.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:52:35 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52438600
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in toch verwacht ik dat Wilders geen blijvertje is. Uiteindelijk bedrijft Wilders ook een illusie-politiek en mensen zullen dat best ooit eens doorzien. Al die idiote kamerleden van hem (Agema en in het bijzonder Graus) helpen daar ook niet echt bij.
Je kan ook zeggen dat Wilders zijn aspirant-leden in bescherming wil nemen voor een toekomstige loopbaan. Het zou alleen vervelend zijn als Wilders zich als uitzendbureau voor 2e kamerwerk zou profileren. De lpf heeft al laten zien dat dat een negatief effect sorteert.
pi_52438699
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:52 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen dat Wilders zijn aspirant-leden in bescherming wil nemen voor een toekomstige loopbaan. Het zou alleen vervelend zijn als Wilders zich als uitzendbureau voor 2e kamerwerk zou profileren. De lpf heeft al laten zien dat dat een negatief effect sorteert.
Slechts 4 van z'n kamerleden zijn academisch geschoold, 2 van z'n kamerleden zijn niet verder gekomen dan een HBO-propedeuse en rest is al helemaal om te janken.

Grappig is verder dat z'n best geschoolde medewerkers een verleden in de door hem verfoeide overheid hebben (Hero Brinkman bijv.).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:59:17 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52438774
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Slechts 4 van z'n kamerleden zijn academisch geschoold, 2 van z'n kamerleden zijn niet verder gekomen dan een HBO-propedeuse en rest is al helemaal om te janken.
En die Agema gebruikt de academische titel MA, terwijl ze geen academische studie voltooid heeft.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:01:39 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52438824
De meeste politici zijn het er wel over eens dat de bezetting in de 2e kamer een bepaald basisniveau nodig heeft. Volgens mij heeft of Zalm of Dijkstal (vvd) daar destijds iets over gezegd na het lpfdebacle.
Zolang de wet daar niet in voorziet, hoop ik dat elke gekozene zijn stinkende best doet..

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 17-08-2007 00:08:33 ]
pi_52438955
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En die Agema gebruikt de academische titel MA, terwijl ze geen academische studie voltooid heeft.
Haha, ik heb het nog even nagecheckt maar 4 van hem hebben een verleden bij de hem verfoeide overheid (IND o.a.), eentje is journalist geweest (voor wereldomroep), de heer Madlener heeft geen verleden, Van Dijck is niet verder gekomen dan bedrijfsleider van een bar ( ) en het levensverhaal van Dion Graus is bekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:13:01 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439142
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Haha, ik heb het nog even nagecheckt maar 4 van hem hebben een verleden bij de hem verfoeide overheid (IND o.a.), eentje is journalist geweest (voor wereldomroep), de heer Madlener heeft geen verleden, Van Dijck is niet verder gekomen dan bedrijfsleider van een bar ( ) en het levensverhaal van Dion Graus is bekend.
Het zijn op een enkele uitzondering na een stel idioten en dat verklaart waarom hun kamervragen een bedroevend laag peil hebben.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:14:20 #26
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52439185
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het zijn op een enkele uitzondering na een stel idioten en dat verklaart waarom hun kamervragen een bedroevend laag peil hebben.
Toch spreekt het de Nederlander aan, zo lijkt het in de opinie. Hoe zou dat komen, denk je?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:20:14 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439297
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Toch spreekt het de Nederlander aan, zo lijkt het in de opinie. Hoe zou dat komen, denk je?
"De Nederlander" bestaat niet, het spreekt slechts een kleine minderheid van de Nederlanders aan. Wat daar de precieze oorzaak van is weet ik niet, maar het hangt vermoedelijk met de simpele retoriek die Wilders hanteert samen. Uit kiezersonderzoeken blijkt keer op keer dat vooral laagopgeleide mensen zich tot dit type partij aangetrokken voelt en dat is geen toeval. Zodra nuances aangebracht moeten worden wordt het voor veel van deze lui te complex en aangezien Wilders dat achterwege laat voelen zij zich tot zijn zwart-witte gezwets aangetrokken.
pi_52439320
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

... Van Dijck is niet verder gekomen dan bedrijfsleider van een bar ( )
Het zijn wel mensen die hebben moeten werken voor hun geld, in plaats van vanaf het 18e levensjaar op hun luie reet in de kamer/gemeenteraad/staten-bankjes te hebben plaatsgenomen. En Teun van Dijck? Een exclusief restaurant draaiende houden is te min?
pi_52439355
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:20 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

"De Nederlander" bestaat niet, het spreekt slechts een kleine minderheid van de Nederlanders aan. Wat daar de precieze oorzaak van is weet ik niet, maar het hangt vermoedelijk met de simpele retoriek die Wilders hanteert samen. Uit kiezersonderzoeken blijkt keer op keer dat vooral laagopgeleide mensen zich tot dit type partij aangetrokken voelt en dat is geen toeval. Zodra nuances aangebracht moeten worden wordt het voor veel van deze lui te complex en aangezien Wilders dat achterwege laat voelen zij zich tot zijn zwart-witte gezwets aangetrokken.
Wat een lulkoek.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:23:45 #30
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439379
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:21 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het zijn wel mensen die hebben moeten werken voor hun geld, in plaats van vanaf het 18e levensjaar op hun luie reet in de kamer/gemeenteraad/staten-bankjes te hebben plaatsgenomen. En Teun van Dijck? Een exclusief restaurant draaiende houden is te min?
Een kamerlid heeft een bepaald niveau nodig en dat ontberen zij. "Werken voor je geld" is leuk, maar op een (ik chargeer) parlement vol met stratenmakers zit niemand te wachten.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:24:18 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439393
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat een lulkoek.
Het is geen lulkoek, het is waar.
pi_52439427
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Een kamerlid heeft een bepaald niveau nodig en dat ontberen zij. "Werken voor je geld" is leuk, maar op een (ik chargeer) parlement vol met stratenmakers zit niemand te wachten.
Akkoord, maar Teun van Dijck, Hero Brinkman en Raymond de Roon bezitten een hoger niveau dan de halve PvdA-fractie en hele SP-fractie bij elkaar. Daar zitten inderdaad stratenmakers tussen. Dion Graus is trouwens ook niet mijn buddy.
pi_52439475
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is geen lulkoek, het is waar.
Laagopgeleide kiezers voelen zich tot iedere partij aangetrokken die dingen bespreekt die hen aangaan. Dat heeft weinig met nuance te maken; Frits Bolkestein trok kiezers uit de oude wijken bij de PvdA vandaan.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:29:38 #34
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439505
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:27 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Laagopgeleide kiezers voelen zich tot iedere partij aangetrokken die dingen bespreekt die hen aangaan.
Het is al lang aangetoond dat partijen als de PVV, de LPF, het Vlaams Blok, de FPÖ, het Front National en de SVP een relatief laagopgeleid electoraat hebben.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:31:53 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439562
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Akkoord, maar Teun van Dijck, Hero Brinkman en Raymond de Roon bezitten een hoger niveau dan de halve PvdA-fractie en hele SP-fractie bij elkaar. Daar zitten inderdaad stratenmakers tussen. Dion Graus is trouwens ook niet mijn buddy.
Ze hebben op Brinkman na een academische opleiding voltooid, maar dat geldt voor het overgrote deel van de fracties die jij opnoemt ook.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:32:27 #36
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52439573
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:23 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, stratenmakers hebben verstand van de structuur van straten, niet van de mensen die er overheen lopen.

Misschien zou je de parallel kunnen trekken van Wilders als 'stratenmaker van Nederland' bij wijze van beeldspraak ?

Ik ken eigenlijk geen goede vergelijkingen met Wilders, misschien Ayaan Hirschi Ali, maar die zit bij een of andere conservatieve denktank in the U.S.A. Wilders mikt meer op nationalistische belangen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:33:38 #37
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439595
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee, stratenmakers hebben verstand van de structuur van straten, niet van de mensen die er overheen lopen.

Misschien zou je de parallel kunnen trekken van Wilders als 'stratenmaker van Nederland' bij wijze van beeldspraak ?

Ik ken eigenlijk geen goede vergelijkingen met Wilders, misschien Ayaan Hirschi Ali, maar die zit bij een of andere conservatieve denktank in the U.S.A. Wilders mikt meer op nationalistische belangen.
Wil;ders mag intellectueel gezien de schoenen van Ayaan nog niet dichtknopen.
pi_52439665
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is al lang aangetoond dat partijen als de PVV, de LPF, het Vlaams Blok, de FPÖ, het Front National en de SVP een relatief laagopgeleid electoraat hebben.
De SP en de PvdA ook. Nu ja, de PvdA heeft de arbeidereske aanhang zélf in de armen van Marijnissen en Wilders gedreven. Maar dat terzijde.

En wat het Vlaams Belang betreft, ik ben geen Vlaming, maar de OpenVld lijkt me linkser dan de VVD hier. Dus de rechtsere intellectuelen zullen vaak opschuiven naar het VBL.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:40:29 #39
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52439704
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De SP en de PvdA ook. Nu ja, de PvdA heeft de arbeidereske aanhang zélf in de armen van Marijnissen en Wilders gedreven. Maar dat terzijde.
In mindere mate dan de PVV. Het is overigens op zich niet erg om je op die groep te richten, maar Wilders schiet te ver door in zijn simplisme. Niet alleen t.a.v. de islam, maar ook op tal van andere gebieden stelt hij onzinnige kamervragen waarvan hij weet dat die totaal nergens op slaan (en daarmee tonnen aan belastinggeld verspilt aangezien ambtenaren die vragen moeten beantwoorden en vervolgens wel roepen dat er te veel ambtenaren zijn ). Dat is puur populisme.
pi_52439862
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

In mindere mate dan de PVV. Het is overigens op zich niet erg om je op die groep te richten, maar Wilders schiet te ver door in zijn simplisme. Niet alleen t.a.v. de islam, maar ook op tal van andere gebieden stelt hij onzinnige kamervragen waarvan hij weet dat die totaal nergens op slaan (en daarmee tonnen aan belastinggeld verspilt aangezien ambtenaren die vragen moeten beantwoorden en vervolgens wel roepen dat er te veel ambtenaren zijn ). Dat is puur populisme.
De SP en PvdA zijn voor het laagopgeleide en armlastige publiek opgericht. Socialisme, that is. Best hoor, als ze nu minder arbeiders trekken. Maar wat is dan nog hun bestaansrecht?

En wat Wilders doet is het beleid van de regering in twijfel trekken en waar mogelijk in de war schoppen. Dat is de taak van de oppositie, volgens mij hebben we dat de afgelopen 5 jaar wel gezien. En het is inderdaad schandalig dat een ambtenaar een kamervraag over een uitspraak van Vogelaar moet beantwoorden, in plaats van Vogelaar zelf. Wat doet dat luie varken dán de hele dag?
pi_52440093
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:49 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De SP en PvdA zijn voor het laagopgeleide en armlastige publiek opgericht.
En waarom waren grote groepen mensen laag opgeleid en armlastig?
I´m back.
pi_52440266
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En waarom waren grote groepen mensen laag opgeleid en armlastig?
Ryan, doe je burgemeesterketting af en ga slapen. En stel voortaan vragen die wel met het onderwerp te maken hebben.
pi_52440339
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 01:13 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ryan, doe je burgemeesterketting af en ga slapen. En stel voortaan vragen die wel met het onderwerp te maken hebben.
Ga jij even lekker tegen iemand anders aantrollen, vrind. Ik stel je een vraag over een bewering van je, die on topic is, als je geen antwoord wilt geven, kun je ook van deelname aan een discussieforum afzien.
I´m back.
pi_52440446
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 01:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga jij even lekker tegen iemand anders aantrollen, vrind.
Zei je vrouw dat ook vannacht?
quote:
Ik stel je een vraag over een bewering van je, die on topic is, als je geen antwoord wilt geven, kun je ook van deelname aan een discussieforum afzien.
Die vraag is even OT als Céline-vergelijkingen in een topic over de liberale democratie en -vergelijkingen in een discussie over de Islam. Dus je kent een aardig precedent.

Maar om u te dienen: socialisme was een emancipatiebeweging die voor gelijke rechten opkwam. Die waren er niet. Zo.
pi_52440739
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 01:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Zei je vrouw dat ook vannacht? [afbeelding]
[..]

Die vraag is even OT als Céline-vergelijkingen in een topic over de liberale democratie en [afbeelding]-vergelijkingen in een discussie over de Islam. Dus je kent een aardig precedent.
Dat is wel zo'n beetje je abstractieniveau hè: 'hunnie doen het ook".
quote:
Maar om u te dienen: socialisme was een emancipatiebeweging die voor gelijke rechten opkwam. Die waren er niet. Zo.
Je impliceert dus dat we leven in één of andere perfecte meritocratie, dwz mensen die nu laag opgeleid en armlastig zijn hebben dit aan zichzelf te danken, de emancipatie strijd is gestreden en dus zijn SP en PvdA overbodig, of hoe moeten we dat zien?
I´m back.
pi_52440964
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 01:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is wel zo'n beetje je abstractieniveau hè: 'hunnie doen het ook".
Hunnie? Wie heeft het hier over een meervoud?
quote:
Je impliceert dus dat we leven in één of andere perfecte meritocratie, dwz mensen die nu laag opgeleid en armlastig zijn hebben dit aan zichzelf te danken.
Ja.
quote:
de emancipatie strijd is gestreden en dus zijn SP en PvdA overbodig, of hoe moeten we dat zien?
Ja. Maar dat hadden die partijen eerder door dan wij. Ze zijn nu bezig met wat restjes neo-marxisme en proberen het vooral de moslims naar de zin te maken. Dat de socialistische waarden van gelijkheid van man en vrouw, scheiding van kerk en staat en Alle menschen werden Brüder niet helemaal overeenkomen met de Islam zal ze een zorg zijn. Ja ja, de rebranding van links is nogal triest.
pi_52441233
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:09 schreef Aoristus het volgende:
De NRC is zo vriendelijk geweest om een mooie samenvatting te maken van de PVV van Wilders

[afbeelding]

. . . .

. . . .
. . ..
(nog veel meer)

--

het hele stuk kun je hier lezen

En hij komt er nog mee weg ook!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52442783
Interessant, dit wist ik nog niet, alhoewel het me natuurlijk niet verbaast. De Partij voor de Vrijheid is dus gewoon een dictatoriaal geleid clubje, waaraan alleen mensen mogen meedoen die Wilders persoonlijk goedkeurd en hij kan mensen er op eigen houtje en zonder enige reden ook weer uitgooien.

Lekker vrij, he, wilders aanhangers? zo'n absolute dictatuur?
pi_52443568
Dat hij als een dictator over zijn beweging zonder leden heerst was al langer bekend. Maar ik vind dit eigenlijk wel positief, scheelt weer wat tonnen aan subsidie.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:08:43 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52445048
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:49 schreef Zwaardvisch het volgende:

En wat Wilders doet is het beleid van de regering in twijfel trekken en waar mogelijk in de war schoppen. Dat is de taak van de oppositie,
Zeker, maar wel bij de feiten blijven en niet op basis van een vaag verhaal in de Telegraaf moord en brand schreeuwen en tienduizenden euro's weg te gooien door het stellen van ridicule kamervragen. Het stellen van kamervragen is op zich natuurlijk een prima instrument, maar het moet wel op de juiste wijze gebruikt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')