abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52512032
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Voorstrijken en dan latexen met een latex die meer dan 1,5 euro per liter kost.
Wat is voorstrijken precies ?

En waar is latex eigenlijk goed voor en waarom wordt dat altijd op plafonds gesmeerd ?
pi_52512134
Voorstrijk is dat je er een soort vloeibaar kunststof op smeert wat de zuigende werking van het stucwerk opheft.
Waarom er latex op plafonds gesmeerd wordt? Geen idee eigenlijk. Alkydspul op stucwerk heb ik nog nooit gezien eigenlijk (kan ook aan mij liggen), maar dat gebeurt over het algemeen gewoon niet
pi_52512947
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:54 schreef veldmuis het volgende:
Voorstrijk is dat je er een soort vloeibaar kunststof op smeert wat de zuigende werking van het stucwerk opheft.
Waarom er latex op plafonds gesmeerd wordt? Geen idee eigenlijk. Alkydspul op stucwerk heb ik nog nooit gezien eigenlijk (kan ook aan mij liggen), maar dat gebeurt over het algemeen gewoon niet
Glasvezel op stucwerk en dan alkyd kan toch wel?

Latex is geloof ik meer bestand tegen scheuren omdat het uit rubberbomen komt?
pi_52513018
Ow, dat zou het kunnen zijn ja, dat het wat verend werkt. Maar glasvezel op stucwerk, is het behangklaar of sausklaar gestuct dan?
pi_52679808
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:18 schreef veldmuis het volgende:
Ow, dat zou het kunnen zijn ja, dat het wat verend werkt. Maar glasvezel op stucwerk, is het behangklaar of sausklaar gestuct dan?
Beide .

Maar waarschijnlijk flikker ik er glasvezelbehang met "dure" lijm op en dan "dure" latex eroverheen.

Ik zag trouwens dat er verschillende kwasten waren voor acryl en alkyd. Welke kwasten moet je voor latex gebruiken
pi_52680104
Als het sausklaar is ben je gek als je het gaat behangen met glasvezelbehang, al geeft het wel wat meer stevigheid natuurlijk, je butst niet zomaar een stuk uit je stucwerk als dat erop geplakt zit.
Voor latex pak je gewoon een dikke roller, en als je toch wil kwasten...een blokwitter. Voor de kleine hoekjes pak je maar een wegwerpkwast ofzo. Acrylkwasten zou ik er niet voor gebruiken, die zijn veel te duur, en de latex gaat er niet beter door vloeien ofzo.
pi_52680172
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:46 schreef veldmuis het volgende:
Als het sausklaar is ben je gek als je het gaat behangen met glasvezelbehang, al geeft het wel wat meer stevigheid natuurlijk, je butst niet zomaar een stuk uit je stucwerk als dat erop geplakt zit.
Voor latex pak je gewoon een dikke roller, en als je toch wil kwasten...een blokwitter. Voor de kleine hoekjes pak je maar een wegwerpkwast ofzo. Acrylkwasten zou ik er niet voor gebruiken, die zijn veel te duur, en de latex gaat er niet beter door vloeien ofzo.
Das precies het probleem .
pi_52680443
Dan moet je eens overwegen om er glasvezelbehang op te plakken!
pi_52681077
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Glasvezel op stucwerk en dan alkyd kan toch wel?

Latex is geloof ik meer bestand tegen scheuren omdat het uit rubberbomen komt?
Moest stiekem even een beetje lachen...
In latexverf zit zeker geen rubber. De term latex komt uit het engels en betekend in deze een op water gebaseerde dispersie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')