Ajax Netwerk. Wat jullie? Hij heeft dan 2x tegen een (zeer) -matige tegenstander verzuimd om de CL te halen via de voorronde, er zijn trainers voor minder ontslagen. Van mij mag ie dan de eer aan zichzelf houden.quote:Als Ajax de Champions League niet haalt, moet Ten Cate dan zijn conclusies trekken en opstappen?
De huidige tussenstand:
Ja - 66,3%
Nee - 33,6%
Een speler vanuit het 4-3-3 past zich veel makkelijker aan aan 4-4-2 dan andersom. Daarom is het 4-3-3 in de jeugdopleiding ook zo ideaal, je spelers kunnen daarna makkelijk alle kanten op. Maar bij het eerste van Ajax vond ik die opstelling van Montana wel het beste werken. In tegenstelling van met het 4-3-3 kwamen er toen ineens wel ballen van de flanken(Emanuelson, Davids, Ogararu) in de 16. Suarez kan dat beter, Huntelaar komt er beter in uit, Emanuelson speelt beter met 4-4-2, Heitinga's positie bestaat normaal gesproken niet eens in een 4-3-3, Gabri en Davids kunnen het ook uitstekend spelen, Ogararu is niet anders gewend, voor de centrale verdedigers maakt het niks uit.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Zolang het merendeel van je spelers opgeleid zijn in het 433 systeem en er ook voor dat systeem spelers gekocht worden kan je ook het beste dat systeem spelen.
Ook als het niet voldoet? En als een ander systeem heeft bewezen beter te functionaliseren? Luis Suarez is meer geschikt voor 4-1-2-1-2 dan 4-3-3, hetzelfde geldt ook voor Gabri, Urby Emanuelson, George Ogararu en Johnny Heitinga, terwijl het voor Edgar Davids en KJH niet uit lijkt te maken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Zolang het merendeel van je spelers opgeleid zijn in het 433 systeem en er ook voor dat systeem spelers gekocht worden kan je ook het beste dat systeem spelen.
Eensquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:20 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ajax Netwerk. Wat jullie? Hij heeft dan 2x tegen een (zeer) -matige tegenstander verzuimd om de CL te halen via de voorronde, er zijn trainers voor minder ontslagen. Van mij mag ie dan de eer aan zichzelf houden.
Met die ballen van de flanken viel wel mee. Pas toen bv De Mul tegen PSV erin kwam gebeurde dat wat meer. Emanuelson speelde in diit systeem niet minder of beter dan in 433. De linkerflank was dan ook identiek aan die van andere wedstrijden. Opzich heb ik niet zoveel tegen dit systeem maar dan speel ik liever met een echte controleur op de plaats van heitinga en op links of rechts midden wat meer creativiteit. Mijn grootste probleem met dit systeem bij Ajax is eigenlijk de bijkomende opstelling en tactiek. Die is mij wat teweinig gericht op voetbal. En het verbloemd eigenlijk onze daadwerkelijke tekortkomingen: positiespel, opbouw en controle.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:25 schreef Solstice het volgende:
[..]
Een speler vanuit het 4-3-3 past zich veel makkelijker aan aan 4-4-2 dan andersom. Daarom is het 4-3-3 in de jeugdopleiding ook zo ideaal, je spelers kunnen daarna makkelijk alle kanten op. Maar bij het eerste van Ajax vond ik die opstelling van Montana wel het beste werken. In tegenstelling van met het 4-3-3 kwamen er toen ineens wel ballen van de flanken(Emanuelson, Davids, Ogararu) in de 16. Suarez kan dat beter, Huntelaar komt er beter in uit, Emanuelson speelt beter met 4-4-2, Heitinga's positie bestaat normaal gesproken niet eens in een 4-3-3, Gabri en Davids kunnen het ook uitstekend spelen, Ogararu is niet anders gewend, voor de centrale verdedigers maakt het niks uit.
Natuurlijk. Want we moeten tegen een voetballende tegenstander spelen die ons alle ruimte geeft om ons eigen spel te spelen. Verder hoeven we gelukkig niet te voetballen tegen een team met 10 man achter de bal, want zoals je weet heeftAjax het over het algemeen erg moeilijk met zulke teams.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:47 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wat een gelul over uitgeschakeld. We pakken ze gewoon daar in Praag. We gaan nog vrij gemakkelijk door. Mark my words.
Ondanks het feit dat ze gisteren met z'n allen voor het doel gingen liggen, kreeg Ajax toch enorme kansen, zoals een penalty en een schot over een leeg doel van Suarez. De mogelijkheid om minimaal 2 keer te scoren zit er dus best in.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Want we moeten tegen een voetballende tegenstander spelen die ons alle ruimte geeft om ons eigen spel te spelen. Verder hoeven we gelukkig niet te voetballen tegen een team met 10 man achter de bal, want zoals je weet heeftAjax het over het algemeen erg moeilijk met zulke teams.
Maar gelukkig, Slavia Praag is niet zo`n ploegje die hun voorsprong met hand en tand zullen verdedigen!![]()
En waarom zou het over 2 weken dan anders gaan dan gisteren, toen we ook niet scoorden?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat ze gisteren met z'n allen voor het doel gingen liggen, kreeg Ajax toch enorme kansen, zoals een penalty en een schot over een leeg doel van Suarez. De mogelijkheid om minimaal 2 keer te scoren zit er dus best in.
Zo speelden ze gisteren ook en Ajax (wat absoluut niet in goede doen was) creëerde toch een stuk of 4/5 échte kansen. Ik zie dus zeker mogelijkheden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Want we moeten tegen een voetballende tegenstander spelen die ons alle ruimte geeft om ons eigen spel te spelen. Verder hoeven we gelukkig niet te voetballen tegen een team met 10 man achter de bal, want zoals je weet heeftAjax het over het algemeen erg moeilijk met zulke teams.
Maar gelukkig, Slavia Praag is niet zo`n ploegje die hun voorsprong met hand en tand zullen verdedigen!![]()
Dat is net zo'n moeilijke vraag als "Waarom niet?".quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom zou het over 2 weken dan anders gaan dan gisteren, toen we ook niet scoorden?
In ieder geval kunnen ze om te beginnen eens een fatsoenlijke penaltynemer aanwijzen. De manier waarop Huntelaar penalty's inschiet is dramatisch, net als zijn techniek trouwens. Over twee weken zijn de spelers bovendien meer op elkaar ingespeeld.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En waarom zou het over 2 weken dan anders gaan dan gisteren, toen we ook niet scoorden?
True. Echter zie ik het somber in als ik kijk naar het vertoonde spel van gisteren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:04 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat is net zo'n moeilijke vraag als "Waarom niet?".
Moet je nagaan, met dramatisch voetbal waren we nog twee klassen beter dan Slavia. En hadden we zeker drie keer moeten scoren. Ik kan me niet voorstellen dat we over twee weken weer zoveel pech hebben.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
True. Echter zie ik het somber in als ik kijk naar het vertoonde spel van gisteren.
Doet ie niet mee? dat is inderdaad wel erg opvallend danquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:16 schreef TornadoDK het volgende:
Toch opvallend dat standard niet speelt met zijn aanvoerder Defour
Een Van der Vaartje?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:16 schreef TornadoDK het volgende:
Toch opvallend dat standard niet speelt met zijn aanvoerder Defour
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |