abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:02:48 #126
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52608904
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:13 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik moest ook om die tijd lessen vandaag. Volgende les mag ik op de snelweg, ben er al een keer op geweest maar toen waren we er zo weer vanaf. Wordt ook weleens tijd om daar op te gaan, want de instructeur zegt regelmatig dat ik niet zo moet racen. Ik trek tenminste niet meer op als een slome opa, maar volgens mij is het nooit goed.
Als je gewoon relaxed rijdt, en hem ruim voordat je gaat invoegen in z'n 4 hebt, rij je op een normale snelheid mee met het overige verkeer

Eenmaal ingevoegd kun je doorschakelen naar de 5 (zo is het mij aangeleerd )
Op deze manier race je niet, maar rij je gewoon mee met het overige verkeer.
Tics van je petten.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:33:17 #127
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_52618114
Ja mensen, ik ben geslaagd!

Op 14 augustus gezakt, ingreep examinator (terecht, ik schatte een rotonde compleet verkeerd en nam aan dat een motorrijder de rotonde zou verlaten voor mij... niet dus) en dus panne. Meteen nieuwe afspraken gemaakt voor lessen enzo.

3,5 uur gereden, meteen examen gedaan, ging wat rommelig hier en daar, maar reed wel OK. Iets meer vaart in 30KM/u zones (maar ik ben principieel tegen optrekken, remmen, optrekken, remmen, dus een steady 20 is gewoon fijner), maar dat was het dan ook wel...

Morgen met pasfoto's, pinpas in de bek en een paspoort langs het gemeentehuis, volgende week ophalen.

Nu nog een bolide uitzoeken (anything affordable with wheels)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_52618545
Gefeliciteerd
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:19:52 #129
12888 Skull-splitter
pi_52619372
Thanks, en het doet me nu echt minder dan ik verwacht had OK, geen spanning meer dat ik het kreng moet halen, het besef dat ik zomaar in kan stappen over een week en kan wegrijden, de kriebel dat ik een auto "voor de deur" moet hebben... Maar meer ook echt niet gewoon

Dingen tegen zenuwen zou misschien handig zijn, maar ik weet niet hoe ik op die shit zou reageren, dus waag ik me er maar niet aan (ooit nare ervaring mee gehad, buikpijn en duizelig, en homeopathie an sich is gewoon water/placebo, wellicht ben ik er gewoon te nuchter voor...)
pi_52619676
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Thanks, en het doet me nu echt minder dan ik verwacht had OK, geen spanning meer dat ik het kreng moet halen, het besef dat ik zomaar in kan stappen over een week en kan wegrijden, de kriebel dat ik een auto "voor de deur" moet hebben... Maar meer ook echt niet gewoon
Herkenbaar, normaal gesproken zou ik ook een gat in de lucht moeten springen, maar toen had ik ook zoiets van 'dit hebben we weer achter de rug, gelukkig' en niet meer dan dat.
Gefeliciteerd trouwens!
quote:
Dingen tegen zenuwen zou misschien handig zijn, maar ik weet niet hoe ik op die shit zou reageren, dus waag ik me er maar niet aan (ooit nare ervaring mee gehad, buikpijn en duizelig, en homeopathie an sich is gewoon water/placebo, wellicht ben ik er gewoon te nuchter voor...)
Zou kunnen, ik weet dat het iig helpt, placebo effect of niet. Al die andere spullen zijn te heftig, en dan weet ik ook niet hoe ik erop reageer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:33:25 #131
12888 Skull-splitter
pi_52619788
Zolang je maar van het bier/de whiskey afblijft, nietwaar?
pi_52622041
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:33 schreef Skull-splitter het volgende:
Zolang je maar van het bier/de whiskey afblijft, nietwaar?
Nou, dat ook niet. Maar dan rij ik ook niet.
pi_52630589
Ik ben ook aan het rijlessen

Bij de Lange in Assen heb er nu een stuk of 5 opzitten en gaat wel aardig okee
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 21:55:03 #134
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52633579
Eind September mg ik weer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  MOL-held donderdag 23 augustus 2007 @ 23:45:37 #135
44635 XMN8R
mag dat?
pi_52637222
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:52 schreef Plots het volgende:
Die vraag kreeg ik ook.

Ik gad "1 kilometer" geantwoord. Weet nog steeds niet wat t goede antwoord is.
Nergens te vinden
Goed geantwoord De "Praatpalen" staan 2 kilometer uit elkaar, je bent dus altijd maximaal 1 kilometer van de dichtst bijzijnde paal verwijderd.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_52637891
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Meddo het volgende:Maar even wat anders, mijn vader had het erover dat ik eigenlijk ook wel mijn aanhangwagen (E) rijbewijs moest gaan halen. Dit wil ik zelf natuurlijk ook wel.
Het is natuurlijk handig om daar niet te lang mee te wachten, aangezien ik de perfect manier van rijden nu nog goed beheers.
Zijn er meer mensen die het E-rijbewijs hebben gedaan? of willen gaan doen?
Lijkt me beetje zonde van je geld of je moet echt zelf een aanhanger hebben waar je boven de 3500 kg uitkomt met je auto er bij.
Meeste aanhangers mag je toch wel mee rijden en wanneer rij je nou met een aanhanger bijna nooit en je kan altijd nog iemand anders vragen als het is een keer het geval is dat de combinatie boven de 3500 kg uitkomt
............................
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:15:56 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52637987
Een extra 'papiertje' halen is nooit zonde van je geld
pi_52638103
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:15 schreef Renesite het volgende:
Een extra 'papiertje' halen is nooit zonde van je geld
Ja maar in mijn geval zal ik denk bijna nooit gebruiken, of ik moet een eigen boot nemen met een dikke trailer Anders kan ik hem altijd nog later halen alleen ja dan ben ik wel waarschijnlijk wat meer geld kwijt.
Dan zal ik ook wel wat meer geld hebben dan nu als arm studentje, geef me geld liever nu ergens ander aan uit.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:27:23 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52638230
Als je er nu tijd en geld voor hebt, doen Maar heb je het geld ergens anders voor nodig: Nog niet doen
pi_52638671
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:57 schreef Meddo het volgende:
ik ben vandaag maar eens naar het gemeentehuis geweest , nu nog een weekje wachten

Maar even wat anders, mijn vader had het erover dat ik eigenlijk ook wel mijn aanhangwagen (E) rijbewijs moest gaan halen. Dit wil ik zelf natuurlijk ook wel.
Het is natuurlijk handig om daar niet te lang mee te wachten, aangezien ik de perfect manier van rijden nu nog goed beheers.
Zijn er meer mensen die het E-rijbewijs hebben gedaan? of willen gaan doen?
Hier een BE rijbewijsbezitter. (En A en CE, maar ik heb 'm nog apart erbij gehaald)
Ik vond het wel verrekt handig.
Als je kijkt wat de voorwaarden zijn om alleen met B achter een auto te mogen hangen, vind ik alleen B qua aanhanger wel beperkt.
Verder leer je tijdens het lessen natuurlijk de nodige trucjes om fatsoenlijk een aanhanger te kunnen rijden.

Tijdens het lessen leer je sowieso de kentekenpapieren begrijpen (de aanhanger heeft namelijk een eigen kenteken), het aan- en afkoppelen, het maken van bochten, zodat je vertrouwd raakt met begrippen als inloop (de aanhanger maakt een kortere bocht dan de auto) en uitzwaai (het gedeelte dat naar buiten steekt wanneer je een bocht maakt). Verder krijg je het achteruit rijden (zowel recht als bochtje), en leer je achteruit te rijden op je spiegels. (ook handig als je met een solowagen achteruit rijdt, ik rij zelf tegenwoordig altijd op spiegels achteruit)
pi_52646544
Net me rijbewijs opgehaald Ze hadden hem al binnen want had hem pas dinsdag aangevraagd, ik twijfelde nog met spoed aan te vragen maar was beetje zonde van die 40 euro geweest want ik heb nu toch voor het weekend
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:20:47 #142
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52647901
Was het maar alvast zover...
pi_52688634
Gisteren theorie gehaald 6 fouten... Zag nog 2 oude klasgenoten waren voor de 2de keer en zakten beide weer daarna gingen ze weer meteen op... of ze geslaagd zijn weet ik niet
pi_52689146
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:

De eerste weken had ik af en toe nog wel wat spanning, te voelen aan de welbekende kriebels. Blijft toch allemaal nieuw. Je bent dan wel geslaagd, dus die spanning is weg, maar vervolgens krijg je een andere auto te besturen (is soms even wennen), vrienden die meerijden en je toch het gevoel hebt dat ook zij je 'keuren' als automobilist en wennen dat je helemaal alleen mag rijden en je dan toch soms afvragen of je alles wel helemaal goed doet ook al doe je alles (als het goed is) onbewust gewoon prima.
Na verloop van tijd raak je echter gewend en is het net zo normaal als op je fiets stappen.
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 13:24:30 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52696110
Eind september weer afrijden.
Rijles kan pas na volgende week als ik A) Mijn lesrooster heb en B) de auto van mijn instructeur terug van de garage komt.
pi_52696750
Theorie-examen is een eitje als je een beetje inzicht hebt, logisch nadenkt en gewoon goed leert. Ik had 1 fout van de 50 vragen toentertijd. Nu heb je ook open vragen en dergelijke volgens mij, maar dat hadden we toen nog niet.

Praktijkexamen is erg weinig doen met het rechter pedaal en onorthodox veel kijken, kijken, kijken enz. Mijn rij-instructeur testte mijn kijkgedrag altijd met vragen als: 'welke auto rijdt er nu achter je'? en 'was het stoplicht voor je net op groen of stond hij de hele tijd al op rood'?
Enfin, ik dacht dat ik mijn praktijkexamen had verpest, omdat ik een stoplicht bijna niet zag (toentertijd was Enschede één grote bouwput, met tientallen provisorische stoplichten van dien) en veel te laat op de rem ging, waardoor ik -in alle hectiek van het remmen en nog net vanuit je ooghoeken een reflectie van de binnenspiegel proberen te zien-, de koppeling vergat in te drukken. De motor sloeg af, maar ik stond weliswaar stil voor een rood stoplicht met een rood hoofd. Nog voor dat ik weer reikte naar de contactsleutel waarmee ik het gebulder van de VW Golf diesel kon opwekken, zei de instructeur: 'een plusje, ik heb het stoplicht níet gezien'.

Praktijkexamen ook in één keer gehaald dus, en daarna een week gevochten met het koppelingspedaal van de benzineauto van mijn moeder.

Moraal: Formule 1 begint met 10 minuten
I feel kinda Locrian today
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:19:18 #147
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52726221
Aaah, morgen moet ik afrijden, voor de eerste keer. Ben benieuwd.

Eerst nog een uurtje les (van 7 tot 8), en om 8 uur examen!
Tics van je petten.
pi_52726322
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:19 schreef nattermann het volgende:

succes!
suck my asshole taco bender
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:11:39 #149
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52727678
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:22 schreef Remco_h het volgende:

[..]

succes!
Dankjewel
Tics van je petten.
pi_52730672
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:19 schreef nattermann het volgende:

Succes!

Ik heb vandaag mijn eerste rijles gehad. Was best wel zenuwachtig van te voren maar het viel best mee. Wel veel informatie tegelijk hihi donderdag mag ik weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')