abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52491129
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nah, niet altijddddd hoor. Ik kan me best voorstellen als een examinator een kut dag heeft dat hij niet even mild is dan met dagen waarop de zon schijnt en hij goede sex gehad heeft en heeft ontbeten met een croissantje.

Een examinator is ook soms net een mens.
Gelul.
Als je goed rijdt slaag je, rij je slecht dan zak je.
Fouten mag je maken en vele fouten zullen je ook vergeven worden al zijn voorrangsfouten in de regel dodelijk.
Heeft niks met de hum van de examinator te maken, dat zijn smoesjes om je eigen falen goed te praten.
Zo iemand is echt wel objectief.

En ik kan het weten, ik heb meer examens meegemaakt dan jij en ken ook veel examinatoren.
Niet omdat ik slecht rij maar meer omdat ik als rij-instructeur regelmatig met die mensen te maken heb.
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 09:47:25 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52494796
Ho, dat van mijzelf is logisch dat ik zak.

Maar ik zal dan nooit examinator kunnen worden - wanneer ik een kutdag heb en een iemand staat me niet helemaal aan en ik kan hem ergens nét op laten zakken - dan doe ik het misschien ook wel (Was een lul ben ik)

Maar ook andersom, ik heb een toffe dag, goed gemutst, en ik vind een persoon best aardig - en hij/zij doet stinkend zijn/haar best - dan denk ik dat ik... Nou ja, onnuttige discussie eigenlijk Maar ik ben dan ook niet altijd even objectief
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:33:43 #53
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_52495857
Ik vind het knap dat jij binnen een half uurtje - waarin je toch niet zo heel veel praat - al iemand kunt beoordelen als aardig of niet-aardig...

Daar komt bij: Examinatoren kijken of jij kunt meekomen met het verkeer. Je mag geen gevaar vormen voor andere mensen.

Ook al ben je nog zo aardig, maak je (té) veel foutjes en die je dan niet oplost, dan zul je niet slagen.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 12:49:13 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52497152
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 11:33 schreef matthendriks het volgende:
Ik vind het knap dat jij binnen een half uurtje - waarin je toch niet zo heel veel praat - al iemand kunt beoordelen als aardig of niet-aardig...

Daar komt bij: Examinatoren kijken of jij kunt meekomen met het verkeer. Je mag geen gevaar vormen voor andere mensen.

Ook al ben je nog zo aardig, maak je (té) veel foutjes en die je dan niet oplost, dan zul je niet slagen.
Kan ik niet. Maar een examinator weet het van zichzelf. Je leest het verkeerd. Zal ik er een zijn. Stél. Deze vent vond ik vrij aardig trouwens. Dat kon ik in een half uurtje toch echt concluderen.
pi_52501993
Ik ga ook lessen vanaf volgende maand, dus ik ga hier ook maar alvast even meelezen .
M'n pa had al meteen voorgesteld om mij een paar keer wat te laten klungelen op een industrieterrein om me wat meer op m'n gemak achter het stuur te krijgen en misschien wat lessen te besparen. Hebben 'jullie' dat ook gedaan voor je lessen? Ik had het idee dat dat niet zo vaak gebeurde, en m'n pa zei juist dat iedereen dat deed, dus vroeg ik het me af .
pi_52503283
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:46 schreef Credence het volgende:
Ik ga ook lessen vanaf volgende maand, dus ik ga hier ook maar alvast even meelezen .
M'n pa had al meteen voorgesteld om mij een paar keer wat te laten klungelen op een industrieterrein om me wat meer op m'n gemak achter het stuur te krijgen en misschien wat lessen te besparen. Hebben 'jullie' dat ook gedaan voor je lessen? Ik had het idee dat dat niet zo vaak gebeurde, en m'n pa zei juist dat iedereen dat deed, dus vroeg ik het me af .
Doen wel wat mensen maar echt niet iedereen, als je gepakt word dan ben je de lul en kan je nog paar jaar wachten op je rijbewijs.
Ik denk dat je echt niet zoveel maar aan hebt dat je al wat heb lopen klungelen in je pa's auto, het kan ook juist nadelig werken als je al eerder (veel) hebt gereden omdat je verkeerd dingen heb aangeleerd en dat krijg je er dan moeilijk uit.

Ik begin me trouwens beetje zorgen te maken ben nog steeds ziekjes en moet morgen afrijden, ik hoop dat dan fit ben want afzeggen kan niet.
............................
pi_52509287
Ik reed ook voor ik bgon met lessen. Gelukkig ben ik nooit gepakt.

Wat je eigenlijk leert is voertuigbeheersing, iets dat eigenlijk maar een paar lessen in beslag neemt, de overige 20 lessen gaat over kijktechniek. En dat zal je vader je niet kunnen leren op een kaal industriegebied.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:35:14 #58
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52513704
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 15:46 schreef Credence het volgende:
ik zag toevallig van de week een oude aflevering van 12 steden 13 ongelukken. Daar was er een stelletje waarbij 1tje een extra les kreeg van de vriend maar dat eindigde wel met fatale afloop door tegen een stel bomen waarbij er 1tje naar binnen schoot door de vooruit op slag dood.

ofwel ik zou het niet doen.

laat staan dat als je pakken je voorlopig kunt fluiten naar je rijbewijs en als je iemand het ziekenhuis in rijdt of doodrijdt je met een trauma zit voor de rest van je leven.

een normale auto is niet uitgerust met extra dingen, iets wat een rijles auto wel heeft.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator zondag 19 augustus 2007 @ 22:39:06 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52513868
Ik rijd wel eens met mijn ouders, 3 keer gedaan intotaal Een leeg verlaten weg bij een nieuw te bouwen industrieterrein. Geen een auto die er komt.
pi_52516777
WEST: Nouja, als ik het ga doen, ga ik ook zeker niet op een plek rijden waar (veel) ander verkeer is, en ook zeker niet met een snelheid waarbij ik iemand dood kan rijden .
Ik ga 't denk ik wel gewoon proberen, denk dat 't wel handig is om gewoon al wat gevoel te hebben voor zo'n autootje voor de lessen, en ik denk dat de kans op ongelukken/politie/verkeerd aanleren nogal klein is op de juiste plek .
pi_52516821
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:16 schreef Credence het volgende:
WEST: Nouja, als ik het ga doen, ga ik ook zeker niet op een plek rijden waar (veel) ander verkeer is, en ook zeker niet met een snelheid waarbij ik iemand dood kan rijden .
Ik ga 't denk ik wel gewoon proberen, denk dat 't wel handig is om gewoon al wat gevoel te hebben voor zo'n autootje voor de lessen, en ik denk dat de kans op ongelukken/politie/verkeerd aanleren nogal klein is op de juiste plek .
Dat gevoel heb je binnen 1 les ook wel. En de bediening van de auto is het makkelijke deel, ook dat leer je zo in de lessen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52520239
quote:
Met 50 kan je ook al iemand dood rijden! maar dat voor het even
Weet dat genoeg mensen eerder rijden, doe het zelf nu ook (al heb ik dan natuurlijk mn rijbewijs al wel maar is de auto nog niet aangepast) ben alleen de weg nog niet opgeweest

woensdag mag ik de weg weer op!
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:47:08 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52520510
TVP. Terug van vakantie en vrijdag ga ik weer lessen. Dan gaan we ook het examen aanvragen .
Niet meer actief op Fok!
pi_52524532
Wat niet goed ging bij het afrijden:

File pakeren raakte de stoep.
keek paar keer niet goed.
Ging rechtdoor terwijl ik eigenlijk rechts moest met doorgaand verkeer.
Liet hem afslaan vlak voor ik terug was bij het CBR.
Was al 2 weken ziek en vandaag ook nog ziekjes en erg moe.

Maar ik ben geslaagd

[ Bericht 3% gewijzigd door sander89 op 20-08-2007 19:53:10 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:20:00 #65
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52527795
Topic tijdje gemist. Lessen gaat goed, maar minder snel dan ik had gehoopt. 20 uur gehad maar met het kijken en speciale activiteiten nog wel een paar lessen nodig.
pi_52527885
quote:
Heb je wel eens op een scooter gereden? Dan merk je pas echt hoe snel een snelheid is.
Ben vorige week met 40 km/u onderuit gegaan, heb daar behoorlijk wat pijnlijke schaafwonden aan overgehouden. Moet je je dan voorstellen dat een groot stuk blik je raakt met 50...
pi_52528428
Morgen theorie.
Daarna inschrijven voor een 10 dagen cursus van de ANWB.
Heb al een in test gehad daar, kom uit op een E pakket.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_52529052
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:03 schreef draculettetje het volgende:

[..]

Met 50 kan je ook al iemand dood rijden! maar dat voor het even
Weet dat genoeg mensen eerder rijden, doe het zelf nu ook (al heb ik dan natuurlijk mn rijbewijs al wel maar is de auto nog niet aangepast) ben alleen de weg nog niet opgeweest
Ik ben dan ook totaal niet van plan om harder dan 20 te gaan rijden. Gewoon gevoel krijgen voor sturen, koppeling, handrem... Niks gevaarlijks

Bedankt voor jullie meningen allemaal. Ik denk er nu in ieder geval iets 'zwaarder' over.
pi_52530881
Is er een wachttijd voor theorie? Waar moet je dat doen eigenlijk? Bij het CBR?
pi_52531104
Ik heb het via de volgende website gedaan https://theoriereservering2.cbr.nl/index.php
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:07:12 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52532984
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:03 schreef Borkydude het volgende:
Is er een wachttijd voor theorie? Waar moet je dat doen eigenlijk? Bij het CBR?
Voor sommige provincies kun je via internet reserveren en voor andere moet je even bellen. En idd bij het CBR. En of er een wachttijd is, zal ook verschillen per provincie. Ik zou het nog snel even doen in de zomervakantie, want ik heb het idee dat dat enorm scheelt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:10:47 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52533087
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:09 schreef sander89 het volgende:

Ging rechtdoor terwijl ik eigenlijk recht moests met doorgaand verkeer.

Maar ik ben geslaagd
Nou dat is nogal wat. Was je examinator in een goede bui zeker? Er zijn mensen die zakken op slechts 1 van de punten die jij noemt...

Maar gefeliciteerd .
Niet meer actief op Fok!
pi_52534061
eens met viking!
Maar idd gefeli!
pi_52534074
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:09 schreef sander89 het volgende:

Ging rechtdoor terwijl ik eigenlijk recht moests met doorgaand verkeer.

Maar ik ben geslaagd
Gefeliciteerd. Hopelijk krijg ik straks ook zo`n aardige examinator. Wat ik natuurlijk voor iedereen hoop.

Zo, vandaag weer 2 lessen erop zitten. Bij het stoplicht viel de motor weer af waarop ik dus meteen dat ding weer ging starten en weg wilde rijden. Dat wegrijden ging echter iets te snel waardoor ik met slippende banden wegreed. Ik had best veel bekijks.
Natuurlijk moet dit geen gewoonte worden, want ik schrok er best wel van.
Tok.
pi_52534303
Ik zit er aan te denken om ook weer rijles te nemen een jaar geleden ben ook eens begonnen maar 3 lessen meteen weer gestopt ik had er eigenlijk totaal GEEN zin in (ik weet het heel dom dat heb ik ook van heel veel mensen al gehoord dus dat hoef je niet meer te zeggen )

Toen heb ik mezelf ook gedwongen
Maar nu heb ik zo ee ngevoel dat ik het zelf ook wil
pi_52534352
als je het zelf wil is het toch ook goed?
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:50:49 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52535601
Zometeen om 19:00 rijles ik heb er weer zin in
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:55:20 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52535738
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit er aan te denken om ook weer rijles te nemen een jaar geleden ben ook eens begonnen maar 3 lessen meteen weer gestopt ik had er eigenlijk totaal GEEN zin in (ik weet het heel dom dat heb ik ook van heel veel mensen al gehoord dus dat hoef je niet meer te zeggen )

Toen heb ik mezelf ook gedwongen
Maar nu heb ik zo ee ngevoel dat ik het zelf ook wil
Wat dom zeg!

.

Nee, waarom zou het dom zijn? Je moet zoiets doen als je het zelf ook echt wilt, dan boek je ook de beste resultaten .
Niet meer actief op Fok!
pi_52537186
sander89 gefeliciteerd

Ik hoop dat ik morgen ochtend ook zo'n fijne examinator heb.
Kwart voor acht wordt ik opgehaald, eventjes lessen, en dan om 8.55 kan het beginnen
ben nog niet zenuwachtig geweest, maar dat begint nu toch echt wel te komen..
You dream it, I live it.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:06:06 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52538025
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:47 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Hopelijk krijg ik straks ook zo`n aardige examinator. Wat ik natuurlijk voor iedereen hoop.
nou ik niet.

dan sturen ze iedere malloot (nofi) met een rijbewijs naar huis
Huilen dan.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:10:57 #81
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_52538190
zo rijles gehad. Ik mocht gelijk achter het stuur vanwege de ervaring. Het was wel ff wennen zeg. als de Clio in beweging komt is de koppeling al zo goed als omhoog in tegenstelling tot een Toyota Aventus/yaris die gelijk zodra je de koppeling omhoog laat komen al gaat rijden. Het ging opzich goed tis wennen en ik geeft iets teveel onregelmatig gas. Vooruit inparkeren ging goed na 2 pogingen gelijk al goed. achteruit inparkeren ging ook redelijk
pi_52538544
Het ging verder wel best goed op die puntjes na, dus heb wel laten zien dat ik goed kan auto rijden maar misschien kwam het ook beetje door mijn verhaal dat ik tijd ziek ben geweest en nog steeds beetje ziekjes ben. Het was verder lekker rustig op de weg en ik was deze keer wel aardig relext.
Maar je kan best wel wat foutjes maken met bijzonder handelingen of laten afslaan zolang je maar heb laten zien dat je goed in het verkeer kan verplaatsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door sander89 op 20-08-2007 20:53:16 ]
pi_52546578
Morgen theorie examen...pff niet relax

Ik haat trams en...verkeersregel agenten... ik zie echt niet wanneer die lui willen dat je stopt of gas geeft

Geen zin in maar als ik het haal, weer een stapje dichterbij heb nu 14 lessen gehad in 3 weken ofzo, gaat wel hard

Ik trek alleen op als een oud wijf dat moet ik nog wel oefenen... het snel wegkomen bij stoplichten en zulks.
Bram! Boterham!
pi_52547387
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:12 schreef lj_lightning het volgende:

Ik haat trams en...verkeersregel agenten... ik zie echt niet wanneer die lui willen dat je stopt of gas geeft

Geen zin in maar als ik het haal, weer een stapje dichterbij heb nu 14 lessen gehad in 3 weken ofzo, gaat wel hard

Ik trek alleen op als een oud wijf dat moet ik nog wel oefenen... het snel wegkomen bij stoplichten en zulks.
Dat van die politie tekens is simpel als je het eenmaal doorhebt, zit gewoon logica in van als die hand uitsteekt op jou weg helft moet je stoppen als die alleen maar op de weg helft doet van de tegenliggers moeten zijn stoppen enz.
pi_52550414
meddo succes zometeen
pi_52552687

Of is dat flauw?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nee!! GESLAAGD

En niks geen opmerking van de examinator. Het ging ook hardstikke goed, één keer zag ik een eenrichtingswegbord bijna te laat, maar wist het goed op te lossen.
You dream it, I live it.
pi_52553268
Gefeliciteerd
pi_52555510
Jeuj gefeli
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:24:03 #89
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52556007
Zo, van 13-15 uur les, vrijdag ook nog 2 uurtjes en volgende week dinsdag examen..
Tics van je petten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:32:19 #90
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52556261
feli meddo . In 1 keer, toch?
Niet meer actief op Fok!
pi_52556383
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:32 schreef Viking84 het volgende:
feli meddo . In 1 keer, toch?
tuurlijk
ik heb in totaal 30 uur gelest, geen TTT en had 4 fout bij het theorie-examen
You dream it, I live it.
pi_52556682
Gefeliciteerd.

Over iets meer dan 2 uur mijn theorie.. Begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden.. bang dat ze allemaal getallen gaan vragen..
pi_52557809
Zo net rijbewijs aangevraagd, twijfelde eerst met spoed aan te vragen maar vind toch beetje duur worden ben je bijna 85 euro kwijt.
Ze zeiden ook dat ze waarschijnlijk al vrijdag binnen hebben dus dat is al best snel
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:26:02 #94
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52557827
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:36 schreef Meddo het volgende:

[..]

tuurlijk
ik heb in totaal 30 uur gelest, geen TTT en had 4 fout bij het theorie-examen
Dan heb ik nog zo'n 10 uur te gaan
pi_52558039
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:12 schreef lj_lightning het volgende:

Geslaagd

Voor mn theorie dan eh

5 fout
Bram! Boterham!
pi_52558341
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:34 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Geslaagd

Voor mn theorie dan eh

5 fout
Oh en nog iets 'leuks'

Bij het naar huis rijden vroeg mijn broer of ik misschien een stukje wil rijden...
Nouja okaj, rustig straatje hier, paar keer heen en weer gereden niks bijzonders... zegt ie 'kun je ook inparkeren?' ehh nou nog nooit gedaan... dus ik insturen, koppeling op laten komen(diesel) .
Nou prima, stuur recht, laat ik de koppeling schieten oh neeehz zo tegen een plant... scheur in de bumper

Gelukkig was het 'maar' onze Ford escort clipper. Maar toch, ik voel me best stom
Bram! Boterham!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:10:58 #97
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_52561045
Zo, 2 uurtjes gelest. Ging lekker, op wat schoonheidsfoutjes na
Tics van je petten.
pi_52561928
lightning blij dat het dan maar een plantenbak was en geen andere auto!
en gefeli met je theorie!
pi_52562040
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:43 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Oh en nog iets 'leuks'

Bij het naar huis rijden vroeg mijn broer of ik misschien een stukje wil rijden...
Nouja okaj, rustig straatje hier, paar keer heen en weer gereden niks bijzonders... zegt ie 'kun je ook inparkeren?' ehh nou nog nooit gedaan... dus ik insturen, koppeling op laten komen(diesel) .
Nou prima, stuur recht, laat ik de koppeling schieten oh neeehz zo tegen een plant... scheur in de bumper

Gelukkig was het 'maar' onze Ford escort clipper. Maar toch, ik voel me best stom
Ik heb geleerd altijd voet bij de rem te houden bij inparkeren enz. Gas geven was toch niet nodig.
Alleen bij een benzine auto kan dit vaak niet, want die slaat af als je je alleen op de koppeling rijdt.

Edit: Ooh zie nu pas dat het je eerst keer was.
pi_52563480
Zo, heb mijn theorie, wel 5 fout.
Maar samen met de rest van het goede nieuws kan mijn dag al niet meer kapot..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')