Ja, ook.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor koeien, niet voor varkens.
Wat doen varkens met snijmais, het zijn geen herkauwers, hoe willen ze dat verteren?quote:
Ik denk dat de toename in produktie dan gekocht wordt door de VS waardoor Mexico daar nog steeds niets aam heeft.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 06:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je bent vergeten dat de productie kan toenemen van producten waar vraag naar is. Dat ze kunnen stelen is natuurlijk waar.
wat doet een pandabeer met bamboe kan hij ook niet verteren maar toch eet hij enkel dat terwijl hij eigenlijk een carnivoor is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen varkens met snijmais, het zijn geen herkauwers, hoe willen ze dat verteren?
Ze koken hun groente?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens doen varkens dat het zelfde als mensen
Hm, ik heb een beetje gezocht, maar het gaat idd naar de rundveehouderij, niet naar varkens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen varkens met snijmais, het zijn geen herkauwers, hoe willen ze dat verteren?
nope gewoon kauwen slikken en uitschijten we trekken er niet zoveel J uit maar het kan wel.quote:
Dat varken gaat ook niet dood, alleen zijn er denk ik goedkopere manieren om je varken vet te mesten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nope gewoon kauwen slikken en uitschijten we trekken er niet zoveel J uit maar het kan wel.
zie de pandabeer
oh ja idd het is niet echt efficient maar je kunt het er door heen draaienquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat varken gaat ook niet dood, alleen zijn er denk ik goedkopere manieren om je varken vet te mesten.
En jij denkt dat een varkenshouder in NL zijn varkens iets voert waar zijn beesten langzamer vet van worden?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
oh ja idd het is niet echt efficient maar je kunt het er door heen draaien
Ja, dat is zo ongeveer mijn stelling. Er zullen zeker afvalstromen zijn die maar beperkt nuttig zijn, maar die gebruikt worden zoals ze gebruikt worden omdat ze er toch zijn. Zo wordt huisvuil (oke, wellicht niet geschikt als bio-ethanol grondstof, 't gaat even om het idee) verbrand, waarbij de warmte weer wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat huisvuil verbranden zo efficiënt is, maar je hebt het toch liggen. In die gevallen zou fermentatie wellicht veel voordeliger kunnen zijn. Ook kunnen afvalstoffen uit het ethanol-proces wellicht nuttige toepassingen hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:31 schreef Kees22 het volgende:
Ik ben even kwijt wie nou welk standpunt innam, maar een recente stelling was, dat er geen vrije landbouwafvalstoffen zijn om autobrandstof van te maken. Dus alle landbouwafvallen worden al nuttig gebruikt, en omleiden van een stroom naar de auto leidt tot een tekort bij de huidige verwerking.
Zie ik dat goed?
En zo ja, zullen we dan even alle afvalstromen nalopen?
Niet schrikken: is best te doen.
Nou, ik ben overtuigd van de wet van behoud van ellende. Lood om uod ijzer. Uit de lengte of de breedte.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat is zo ongeveer mijn stelling. Er zullen zeker afvalstromen zijn die maar beperkt nuttig zijn, maar die gebruikt worden zoals ze gebruikt worden omdat ze er toch zijn. Zo wordt huisvuil (oke, wellicht niet geschikt als bio-ethanol grondstof, 't gaat even om het idee) verbrand, waarbij de warmte weer wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat huisvuil verbranden zo efficiënt is, maar je hebt het toch liggen. In die gevallen zou fermentatie wellicht veel voordeliger kunnen zijn. Ook kunnen afvalstoffen uit het ethanol-proces wellicht nuttige toepassingen hebben.
Ik heb het zeer sterke vermoeden dat bio-ethanol niet substantieel bij kan dragen aan het reduceren van de uitstoot van broeikasgassen zonder op grote schaal een aanslag te plegen op de aarde.
Maar hoever wil je gaan in het nalopen van die afvalstromen? Het benoemen van die stromen alleen is niet voldoende, er zal per stroom aangegeven moeten worden tegen welke kosten (voornamelijk energetisch) alternatieven voorhanden zijn.
en daar kickt het cradole to cradle principe mooi inquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat is zo ongeveer mijn stelling. Er zullen zeker afvalstromen zijn die maar beperkt nuttig zijn, maar die gebruikt worden zoals ze gebruikt worden omdat ze er toch zijn. Zo wordt huisvuil (oke, wellicht niet geschikt als bio-ethanol grondstof, 't gaat even om het idee) verbrand, waarbij de warmte weer wordt gebruikt. Dat wil niet zeggen dat huisvuil verbranden zo efficiënt is, maar je hebt het toch liggen. In die gevallen zou fermentatie wellicht veel voordeliger kunnen zijn. Ook kunnen afvalstoffen uit het ethanol-proces wellicht nuttige toepassingen hebben.
Ik heb het zeer sterke vermoeden dat bio-ethanol niet substantieel bij kan dragen aan het reduceren van de uitstoot van broeikasgassen zonder op grote schaal een aanslag te plegen op de aarde.
Maar hoever wil je gaan in het nalopen van die afvalstromen? Het benoemen van die stromen alleen is niet voldoende, er zal per stroom aangegeven moeten worden tegen welke kosten (voornamelijk energetisch) alternatieven voorhanden zijn.
Het is maar zeer de vraag wat je in de fik zet natuurlijk. Afvalstoffen waarin veel chemicaliën of plastics verwerkt zitten voldoen niet aan de C2C eisen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en daar kickt het cradole to cradle principe mooi in
ik bedoelde ook dat het dan niet opgefikt hoeft te worden.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag wat je in de fik zet natuurlijk. Afvalstoffen waarin veel chemicaliën of plastics verwerkt zitten voldoen niet aan de C2C eisen.
Een ander alternatief voor schone energie stond gisteren in de NRC. (Zelfde artikel, nu html zonder opmaak).
Oh, zo! Nu snap ik het pas.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik bedoelde ook dat het dan niet opgefikt hoeft te worden.
de docu komt vanavond trouwens op canvas rond 2015![]()
![]()
ik heb het boek en het mooie van de methode is is dat het ook economisch haalbaar is itt greenpeace methodesquote:Op zondag 19 augustus 2007 16:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Oh, zo! Nu snap ik het pas.Ik vraag me af hoe haalbaar een volledige C2C maatschappij is, maar misschien moet je voor zoiets eens vrij leren denken, in plaats van steeds maar weer vervallen in het oude fabricage-gebruik-afval patroon.
en zo worden kassen verwarmd en de planten voorzien van co2 met pijpen uit fabrieken er om heen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan van Huisvuil prima methanol maken trouwens, staat een fabriek in Dresden die dat doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |