Yeah, dat vermoeden had ik ook. Zou wel klote zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:09 schreef KonnieKipke het volgende:
wellicht dat ie is opgenomen...
immers zo'n losse flodder in een los topicje is veel minder gevaarlijk huhquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:58 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Juist hierom willen we op Fok geen medisch forum...![]()
Als dat zo is dan zou het wel n's een ingrijpende operatie kunnen worden ( bypass, dotteren )quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:09 schreef KonnieKipke het volgende:
wellicht dat ie is opgenomen...
Of gewoon observatie, toch?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:17 schreef Grimm het volgende:
[..]
Als dat zo is dan zou het wel n's een ingrijpende operatie kunnen worden ( bypass, dotteren )
Uitstralende pijn of lamme arm is 'normaal' bij een hartinfarctquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:17 schreef 907 het volgende:
Ben benieuwd wat het is, dus tevens een tvp. Je lamme arm klinkt alsof er een zenuw klemt (vanuit je rug of nek) maar dat verklaart de olifant weer niet
dat kan ook gewoon een onsteking zijn van je rib-borstbeengewrichtenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Uitstralende pijn of lamme arm is 'normaal' bij een hartinfarct
Je maakt me nieuwsgierig....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:17 schreef 907 het volgende:
Je moet me denken aan mezelf met het niet naar de huisarts gaanIk heb zelf ook nog iets wat niet echt goed is waarmee ik nog moet gaan
hmmm, open eens een topic dan?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:08 schreef 907 het volgende:
Is best wel veel hoortrouwens, dan ben ik een beetje een topic kaper en aandachtshoer
Ik wil weten hoe `t met vosss is!
Dat is nogal nonsence..quote:Het afgestorven deel van het hart... bla bla..
quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:48 schreef Eelcotje84 het volgende:
Typische klachten voor hartproblematiek, voss
en laat je niet gek maken met opmerkingen van konnie zoals:
[..]
Dat is nogal nonsence..
Succes! en hopelijk snel actie..
Naja, we dachten natuurlijk dat ie ff naar het ziekenhuis zou gaan en dezelfde dag weer terug zou kumen. En dus vinden we dat het lang duurt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:29 schreef BladiN87 het volgende:
Ik vind het wel meevallen met erg lang duren. Waarschijnlijk is het een soort van infarct geweest of iets dergelijks. Hiervoor zal hij opgenomen zijn in het ziekenhuis en een tijdje moeten wachten voor een dotter behandeling. Als het dit niet is zal hij in het ziekehuis moeten blijven voor onderzoeken. Kan niet anders bedenken dan dat het hartproblemen zijn, aangezien ik sommige kenmerken herken van bij mezelf.
Je kijkt er nogal vrolijk bijquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:19 schreef Nembrionic het volgende:
Ik denk dat Voss direct opgenomen is
doe wat je niet laten kan...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:07 schreef Grimm het volgende:
Ik moet morgen ook weer een ECG laten maken, zal ik mijn bevinden dan maar posten aan gezien vossss weg blijft?
Daar ga je inderdaad vanuit, maar met zijn klachten lijkt het toch wel veel op een hartinfarct waarbij hij gedotterd zal moeten worden voor hij naar huis mag. Het kan weken duren voordat er plaats is in een ziekenhuis voor een dotterbehandeling.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Naja, we dachten natuurlijk dat ie ff naar het ziekenhuis zou gaan en dezelfde dag weer terug zou kumen. En dus vinden we dat het lang duurt.
Ik mag hopen dat vosss gewoon een geintje met ons uithaalt en dat ie met zijn kloon vrolijk doorpost ondertussen.
If sovosss
![]()
If not
Volgens mij kan jij dat gewoon zelf checkenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:11 schreef ElisaB het volgende:
Ik mag hopen dat vosss gewoon een geintje met ons uithaalt en dat ie met zijn kloon vrolijk doorpost ondertussen.
Je zit er naast; mods kunnen (helaas in dit geval) geen kloons checkenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:34 schreef thaduck het volgende:
Volgens mij kan jij dat gewoon zelf checken
Ja, nou ja, met een beetje mazzel deed ie gewoon net alsof. In de hoop dat wij dan helemaal in de stress schieten als ie zich dagen niet meer laat zien. Alleen vind ik dat eigenlijk een beetje een geintje dat beneden zijn stand is; vosss is leukerquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:30 schreef BladiN87 het volgende:
Daar ga je inderdaad vanuit, maar met zijn klachten lijkt het toch wel veel op een hartinfarct waarbij hij gedotterd zal moeten worden voor hij naar huis mag. Het kan weken duren voordat er plaats is in een ziekenhuis voor een dotterbehandeling.
Voor zover ik hem ken zou hij zoiets idd niet doen..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, nou ja, met een beetje mazzel deed ie gewoon net alsof. In de hoop dat wij dan helemaal in de stress schieten als ie zich dagen niet meer laat zien. Alleen vind ik dat eigenlijk een beetje een geintje dat beneden zijn stand is; vosss is leuker
Volgens mij ook niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef Dromer het volgende:
Voor zover ik hem ken zou hij zoiets idd niet doen..
Nee, zie vorige pagina.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
Grimm is Vosss?
Neuj maar als mensen zich afvroegen hoe een ecg ging postte ik even mijn bevindingenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
Grimm is Vosss?
Oh zoquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef Grimm het volgende:
[..]
Neuj maar als mensen zich afvroegen hoe een ecg ging postte ik even mijn bevindingen
Herkenbaar. Behalve dat fietstochtje, dat moest ik niet doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:18 schreef Grimm het volgende:
Nou ik heb me onderzoekje weer gehad.
5 plakkertjes rond het hart 2 op de enkels en dan maken ze gedurende 10 sec ongeveer een "scan"zeg maar van je hart, Althans van het "stroompje"
Dinsdag moet ik te fietsen ( ergometrietest) wat wel vervelend is hehe dan moet je als een gek fietsen totdat je echt niet meer kunt.
En ik moet nog een echo laten maken, dit betekend op je zij liggen en dan maken ze d.m.v 3 een hartopname zeg maar.
Het is alleen omdat ik een ritmestoornis heb, en ze het willen controlerenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:42 schreef Quannum het volgende:
[..]
Herkenbaar. Behalve dat fietstochtje, dat moest ik niet doen.![]()
Maar die scans en zo kon ik wel vlak na elkaar doen, bij een privé-cardioloog dus ik kreeg onmiddellijk ook een uitslag. En die viel toen wel mee. Hopelijk voor jou ook!![]()
Welk ziekenhuis moest hij naar toe?quote:
Wat een lelijke term vind ik dit; het kan echt van alles zijn:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:
acuut coronair syndroom
En zo is het!quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:13 schreef starla het volgende:
Acuut coronair syndroom is derhalve een lelijke term.
Acuut coronair syndroom is mi juist in deze context de goede term, omdat je juist niet kan spreken over stabiele, dan wel instabiele AP, of myocardinfarct. Voss was naar de huisarts gegaan, schatte in dat men kon afwachten, pleit dus tegen instabiele AP (of de huisarts was wrong). Dan zou een doorgemaakt myocardinfarct (maar dat is raar aangezien de HA niet instuurde), of een heroptredende AP nog kunnen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:13 schreef starla het volgende:
[..]
Wat een lelijke term vind ik dit; het kan echt van alles zijn:
Als iemand tijdens het sporten een drukkend gevoel op de borst krijgt zonder vegetatieve verschijnselen, en de klachten overgaan na een pufje sublinguaal nitro: stabiele AP.
Als iemand tijdens het sporten een drukkend gevoel op de borst krijgt met transpireren, misselijkheid, braken, pijn in linker arm en kaken en niet reagerend op nitro: acuut myocardinfarct
De scheidslijn tussen deze 2 is niet altijd zo duidelijk, maar is dat wel het geval, noem het beestje dan bij z'n naam en probeer zo veel mogelijk op de kliniek te varen dan a priori meteen onduidelijk te scheppen over de situatie. Acuut coronair syndroom is derhalve een lelijke term.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |