Volgens mij is dat puur zelfbescherming, niet dat het ECHT beter is. Je probeert jezelf te vertellen dat de volgende kans toch echt beter is, gaat naar redenen op zoek waarom dat is, en houdt daar krampachtig aan vast, omdat het alternatief, eeuwig spijt, niet goed is voor je (geestelijke) gezondheid.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:33 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik kan het me heel goed voorstellen. Je wilde het zo graag. Maar serieus, dat is mijn ervaring: ook al lijkt het tegen te vallen op het moment zelf, achteraf komt er altijd een moment dat je denkt "toch goed dat het zo gelopen is".
hmmmz... zo heb ik het nooit bekeken. Dan zou ik mezelf voor de gek houden... ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat puur zelfbescherming, niet dat het ECHT beter is. Je probeert jezelf te vertellen dat de volgende kans toch echt beter is, gaat naar redenen op zoek waarom dat is, en houdt daar krampachtig aan vast, omdat het alternatief, eeuwig spijt, niet goed is voor je (geestelijke) gezondheid.
dat wist ik dan weer wel..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:45 schreef NanKing het volgende:
Er zijn verschillende onderzoeken geweest dat de mens meer neiging heeft het goede te onthouden dan het slechte (zelfbescherming).
Maar om iets te verdraaien zodat het beter in je straatje past... Neuh...quote:Ook houden onze herinneringen ons voor de gek, omdat we het altijd in ons eigen straatje 'willen' zien.
Dus wat Wonderer zegt klopt helemaal.
Wat de mens zichzelf niet aan doet he
Toch doen we dat echt met onze herinneringen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:50 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
dat wist ik dan weer wel..
[..]
Maar om iets te verdraaien zodat het beter in je straatje past... Neuh...
Ja, maar slechte herinneringen vergeten en goede onthouden is niet hetzelfde als het aanpassen van herinneringen zodat ze in ons eigen straatje passen...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Toch doen we dat echt met onze herinneringen.
Voorbeeldje: je gaat op vakantie en verliest je portomonee, je autosleutels etc. op dat moment is het verschrikkelijk kut en is het een kutvakantie.
10 jaar later als je het er met een vriendin over hebt lig je in een scheur en denk je bij jezelf 'het was toch best een leuke vakantie'.
Je bent op dat moment 10 jaar later 'vergeten' dat je je op dat moment zo ellendig voelde en put er nu het leuke uit.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:59 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ja, maar slechte herinneringen vergeten en goede onthouden is niet hetzelfde als het aanpassen van herinneringen zodat ze in ons eigen straatje passen...
Het is maar net wat je onder "jezelf voor de gek houden" verstaat. En het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, soms komen er gewoon goede dingen op je pad.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:42 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
hmmmz... zo heb ik het nooit bekeken. Dan zou ik mezelf voor de gek houden... ?
Halloquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:21 schreef enter het volgende:
Goedemorgen!!
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:24 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Hallo![]()
dus de dames zijn gisteren niet vervelend tegen je geweest, en je durft vandaag gewoon terug te keren![]()
en daar heb jij geen fokmogenlijkheden ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:27 schreef enter het volgende:
ohja ik moet opschieten, straks naar werk.
![]()
eigenlijk wel, maar geen tijd voorquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:28 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en daar heb jij geen fokmogenlijkheden ?
werk ze![]()
Dan heb ik over 10 jaar vast een hele gelukkige en ultiem fijne jeugd gehadquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:45 schreef NanKing het volgende:
Er zijn verschillende onderzoeken geweest dat de mens meer neiging heeft het goede te onthouden dan het slechte (zelfbescherming).
Ook houden onze herinneringen ons voor de gek, omdat we het altijd in ons eigen straatje 'willen' zien.
Dus wat Wonderer zegt klopt helemaal.
Wat de mens zichzelf niet aan doet he
nou sterkte en succes toegewenst, met dit uitje waar je over 10 jaar dus vast en zeker met plezier aan gaat terugdenkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan heb ik over 10 jaar vast een hele gelukkige en ultiem fijne jeugd gehad!
Maar nu lunchen bij oma, dat wordt over 10 jaar vast ook een leuke herinnering.
Om nog even terug te komen op gisteren...quote:
Waarom mag dat niet?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:08 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik probeer dus op mijn werk alleen te fokken als ik pauze heb(ik mag niet naar de kantine in mijn pauzes...)Maar dat lukt niet altijd.
Nou, het MAG wel, maar ze hebben het liever niet omdat ik in het biebgedeelte zit van het bedrijf en er altijd(dus ook in de pauze) mensen kunnen komen om bepaalde gegevens op te vragen.quote:
Dat ben ikquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Om nog even terug te komen op gisteren...
Ben jij dat nou in je fobo of niet? Dat je die kat niet bent, daar waren we al uit
hahaquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:14 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik wel, maar die is niet erg representatief.
Goed hoor, weekendquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:18 schreef JamesBrownie het volgende:
Hoe is het?
ehhh.. ja. weekendquote:
Vervelend?quote:
dus je blijft wel meer werken?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:23 schreef JamesBrownie het volgende:
Goed hoor, ben wel moe.
Ik heb deze week voor t eerst 25 uur gewerkt(hiervoor 12) en das toch wel even wennen moet ik zeggen, maar t bevalt geloof ik wel.
Weekend is best fijn![]()
en blijkbaar zit ik met een identiteitscrisis... Ik zie nu pas dat je vraag aan JB gesteld werd...quote:
Maakt toch niet uit, jij mag ook antwoorden hoor.. maar je hebt dus geen zin in het weekend?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:24 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
en blijkbaar zit ik met een identiteitscrisis... Ik zie nu pas dat je vraag aan JB gesteld werd...
Neuh. Het loopt niet lekker thuis rond de scheiding. En dan druk ik me heel voorzichtig uit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:25 schreef enter het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, jij mag ook antwoorden hoor.. maar je hebt dus geen zin in het weekend?
komt wel goed toch?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:25 schreef DR34M3R het volgende:
Ik heb een K-dag vandaag... don't mind me.
Er zijn dagen dat het wat moeilijker is om positief te blijven en boven alle shit te blijven staan die ik over me heen gegooid krijg.. Maar ik blijf hopen op een goede uitkomst.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |