abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:14:18 #101
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52484197
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:38 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook vooral dat verse groente enzo veel beter voor je is dan boterhammen met pindakaas bij wijze van spreken. Dat die verse groenten niet perse biologischdynamische Max Havelaar groenten zijn, dat is meestal zo als je student bent. .
...
Nouhou, noten zijn goede vleesvervangers. Een boterham met pindakaas is volgens mij veel gezonder dan verse groenten, het heeft namelijk veel meer voedingsstoffen. Maar wat de mens ongezond maakt, is dat er niet gevarieerd gegeten wordt (alleen groenten eten is ongezond, en alleen boterham met pindakaas is ook ongezond). Het meest gezonde is gewoon gevarieerd eten. Je kent het vast wel, zo'n voedingswijzer, staat iets van tarwe, vlees, groente/fruit, vis enzo op.
pi_52484276
Mijn vriend en ik zijn beiden student, we wonen samen in een appartement. Groot voordeel is de huursubsidie, waardoor je huur feitelijk maar 230¤ is of zo. Let wel even op de maximumhuur, als je appartement te duur is krijg je niks.

Wij zitten in Den Haag, Laakkwartier. Heerlijk wonen, alles dichtbij en zo.
pi_52484906
Besparen op de boodschappen doe je voornamelijk door zoveel mogelijk zelf te doen, en kant-en-klaar voedsel dus links te laten liggen. Een zak aardappels van 2 kg is net zo duur als een pak in plakjes gesneden aardappels van 400 gram. Hetzelfde geldt voor verpakte, voorgesneden groentes, etc Gemak dient de mens, uiteraard, maar daar betaal je fors voor. Daarnaast kun je voor veel producten net zo goed het AH-huismerk i.p.v. een willekeurig A-merk nemen. Het zijn vooral gewoontes die je moet doorbreken. Als je altijd gewend bent om Campina volle melk te drinken, zal die van de Zaanse hoeve in het begin minder smaken. Totdat je er aan gewend raakt, en juist de andere merken minder zult waarderen.

Hiervoor hoef je je gezondheid overigens echt niet op het spel te zetten, zoals sommigen in dit topic suggereren. Voorverpakt en gesneden worden groentes er niet speciaal gezonder op. Wat maakt een biefstuk gezonder dan gehakt, of slavinken? Zolang je maar gevarieerd eet, met veel groente en fruit, is er niets aan de hand. Alleen zal dat laatste er bij de meesten bij inschieten, ook bij degenen die voor 300 euro p/m boodschappen doen.

Wat betreft een appartement als student: lijkt me behoorlijk irreëel en een tikkeltje te hoog gegrepen. Natuurlijk kan ik me iets voorstellen bij de tegenzin bij de gedachte aan smerige, gemeenschappelijke keukens in studentenhuizen, met metershoge stapels afwas. Echter is dat ten eerste lang niet overal zo, en ten tweede vraag ik me af waarom je niet gewoon een zelfstandige kamer zoekt? Dus met eigen keuken, douche en toilet. Dan heb je in ieder geval alles voor jezelf en het is bovendien betaalbaar; afhankelijk van de stad natuurlijk, maar in ieder geval een stuk betaalbaarder dan een appartement.

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Shooter op 18-08-2007 21:13:10 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:08:31 #104
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52485500
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:42 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Besparen op de boodschappen doe je voornamelijk door zoveel mogelijk zelf te doen, en kant-en-klaar voedsel dus links te laten liggen. Een zak aardappels van 2 kg is net zo duur als een pak in plakjes gesneden aardappels van 400 gram. Hetzelfde geldt voor verpakte, voorgesneden groentes, etc Gemak dient de mens, uiteraard, maar daar betaal je fors voor. Daarnaast kun je voor veel producten net zo goed het AH-huismerk i.p.v. een willekeurig A-merk nemen. Het zijn vooral gewoontes die je moet doorbreken. Als je altijd gewend bent om Campina volle melk te drinken, zal die van de Zaanse hoeve in het begin minder smaken. Totdat je er aan gewend raakt, en juist de andere merken minder zult waarderen.

...
Slim shoppen noem ik dat . Maar ja, leuk dat je aardappels noemt, want dat is ook niet altijd makkelijk. Ik zie regelmatig 5kg zakken voor dezelfde prijs als 2kg. Maar ja, wat moet ik in mijn eentje met 5kg aardappels . Als je zelfstandig woont, heb je gewoon vaak het probleem dat je bij dergelijke aankopen, ook vaak enkele dagen hetzelfde moet eten. Gelukkig ga ik regelmatig naar het ouderlijke huis. Dan drop ik daar gewoon 4kg aardappels neer . Maar het is wel leuk om ook andere merken te proberen. Ik kom bij verschillende supermarkten en probeer verschillende huismerken, en dan merk je dat sommige huismerken nog lekkerder is dan A-merk, maar er zitten helaas ook een paar tussen die weer minder is.
pi_52485524
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:14 schreef Schnabbeltje het volgende:
Een boterham met pindakaas is volgens mij veel gezonder dan verse groenten, het heeft namelijk veel meer voedingsstoffen.
. Het is wel goed met je. .

Wat kan jij selektief lezen zeg. Als ik suggereer dat veel verse groenten eten een goed idee is, zou ik dan bedoelen dat Geqxon niks anders zou moeten eten ? Wat denk je zelf ?
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_52486133
tvp
pi_52537276
Ik ben ook student en heb samen met mijn vriend een appartement in het centrum van een grote stad, 500 euro inclusief. Bevalt goed, ik zou zelf ook niet graag in een studentenhuis willen zitten. Huishoudgeld gaat trouwens al snel wel boven de 100-150 euro, zoals al wel gezegd is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')