Dat is al de 10e keer dat je dat vraagtquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]is dat niet standaard ingebouwd in die fantastische dure canon flitsers dan?
ow, radio controlled? hoeveel meter?quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:46 schreef freud het volgende:
@Shark: Dat werkt met IR en met een commander, niets met radio. Werkt bijvoorbeeld niet zonder line of sight. Deze stuurt uiteraard geen ETTL info, maar op M werkt het prima.
Het is zo ongeloveleikquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is al de 10e keer dat je dat vraagt
me 2, vooral vanwege de uberlage prijs... 250 euriquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:17 schreef Robertje het volgende:
[..]
Oei lekker, feli...heb ik ook. Ben er superblij mee
Freud, heb je een linkje naar waar je dat spul kan krijgen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:30 schreef freud het volgende:
@Shark: volgens het doosje 20 meter
@Rnej: goeie deal man!!!
Uhm...ik google best veel, maar als freud nou een linkje heeft wat is daar dan het probleem mee om dat te spammen ipv zelf te gaan googlen? Of mis ik iets?quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:39 schreef limpix het volgende:
Google>pocketwizard ?
Google>flitsontspanner ?
Google>draadloze flitsontspanner ?
Of mis ik iets?
Niks mis mee, ik kom alleen het type wat op Freud z'n foto staat nergens tegen, daarom de toevoeging of IK wat mistte.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhm...ik google best veel, maar als freud nou een linkje heeft wat is daar dan het probleem mee om dat te spammen ipv zelf te gaan googlen? Of mis ik iets?
thanks.... optisch echt 100% , heb er gisteren fotos mee gemaakt... hij ziet er echt goed gebruikt uit (krassen in de lak van t metaal enzo... dat soort shit) , maar de fotos die eruit komen zijn subliemquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:30 schreef freud het volgende:
@Shark: volgens het doosje 20 meter
@Rnej: goeie deal man!!!
Ik heb zelf nog een vergelijkbare camera staan: een Mamiya C330 (die ik sinds de aanschaf van een Hasselblad 500CM) stukken minder vaak heb gebruikt, (Dat gebeurde ook met mijn F5 na aanschaf van de D200)quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:13 schreef didotcicero het volgende:
Soms word je op slag verliefd:
[afbeelding]
[afbeelding]
En zelfs de (n)ever ready tas is nog in perfecte staat.
(dit is dus een 6x6 middenformaat camera, er gaat -nog volop verkrijgbare- rolfilm in, en je kunt er per rolletje maximaal 12 foto's mee maken)
Loik speelgoed, feliquote:Op vrijdag 28 september 2007 07:13 schreef didotcicero het volgende:
Soms word je op slag verliefd:
[afbeelding]
[afbeelding]
En zelfs de (n)ever ready tas is nog in perfecte staat.
(dit is dus een 6x6 middenformaat camera, er gaat -nog volop verkrijgbare- rolfilm in, en je kunt er per rolletje maximaal 12 foto's mee maken)
Zelfs als Canonista, vind ik de Nikon F5 wel ergquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:46 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog een vergelijkbare camera staan: een Mamiya C330 (die ik sinds de aanschaf van een Hasselblad 500CM) stukken minder vaak heb gebruikt, (Dat gebeurde ook met mijn F5 na aanschaf van de D200)![]()
Overigens kun je nog steeds kleinbeeld rolletjes krijgen met 24 opnames, dus als je serieus hiermee aan het werk gaat, overweeg dan eens om een zogenaamde 220 rolletje in de camera te doen..![]()
Even een beetje erg offtopic: Kijk voor je met een 220 gaat staan frummelen even of de aandrukplaat en telmechaniek ervoor geschikt zijn. (en hou je filmbaan stofvrij, de 220 heeft geen schutblad achter de film zitten). Van Yashica zijn volgens mij alleen de Mat'jes en de 24 geschikt voor 220 en zelfs zodanig dat ze tussen opname 12 en 13 een langere spatie maken zodat ie dubbelgehangen in een ontwikkelmachine kan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:46 schreef KlappernootatWork het volgende:
Overigens kun je nog steeds kleinbeeld rolletjes krijgen met 24 opnames, dus als je serieus hiermee aan het werk gaat, overweeg dan eens om een zogenaamde 220 rolletje in de camera te doen..![]()
De charme van 120 Rolfilm is dat je er maar 12 opnames mee kan maken (of 14 als je 6 x 4,5 schiet).quote:Overigens kun je nog steeds kleinbeeld rolletjes krijgen met 24 opnames, dus als je serieus hiermee aan het werk gaat, overweeg dan eens om een zogenaamde 220 rolletje in de camera te doen..![]()
Mijn broer heeft er nog eentje waar-ie zelden iets mee doetquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zelfs als Canonista, vind ik de Nikon F5 wel ergMaar moeilijk aan te komen
![]()
marktplaats-punt-nl staat er vol mee. Ik zag net 475 euro. zelfs 1 die 550 wil, krijg je een D1 kadoquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zelfs als Canonista, vind ik de Nikon F5 wel ergMaar moeilijk aan te komen
![]()
Heerlijke sluitergeluiden maken ze trouwensquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:20 schreef wizarddragon het volgende:
M'n SX-70 autofocus, Spectra/Image System en m'n Impulse krijgen een extra broertje (Model 2) en een zusje (One600 Ultra).
[afbeelding]
[afbeelding]
Eensch! hoewel ik met die schutvellen ook wel heb zitten te klooien in het begin..quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Even een beetje erg offtopic: Kijk voor je met een 220 gaat staan frummelen even of de aandrukplaat en telmechaniek ervoor geschikt zijn. (en hou je filmbaan stofvrij, de 220 heeft geen schutblad achter de film zitten). Van Yashica zijn volgens mij alleen de Mat'jes en de 24 geschikt voor 220 en zelfs zodanig dat ze tussen opname 12 en 13 een langere spatie maken zodat ie dubbelgehangen in een ontwikkelmachine kan.
Als je hem af laat werken zet dan met een dikke viltstift op het zakje dat er een 220 in zit, werk je hem zelf af doe dan een hele krentenbol in je mond zodat de buren je niet horen vloeken en tieren als het ding steeds op driekwart van de spoel vastloopt en je in het stikkedonker met een lichtgevoelige verjaardagsslinger van twee meter lang staat
Als het allemaal goedgaat scheelt het je in elk geval een keer filmwisselen onderweg (en dat is ook best wat ellende waard)
220 is ooit uitgevonden voor reportagefotografen zodat de kans dat je midden in iets spannends van film moet wisselen kleiner wordt. Kort daarna kreeg je die camera's met handige magazijnen die je kon voorvullen. Een 220-spoel is de schrik van een fotolab.
Feliquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:54 schreef sanger het volgende:
Afgelopen vrijdag eindelijk mijn Canon EOS gekocht
Dank jequote:
Die heb ik helaas nog niet gezien voor die prijs.. (in CF versie)quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:28 schreef umberrella het volgende:
ik liep tegen een 2gb extreme IV kaartje aan voor 9,99 euro...1 per klant...
I wished him welcome to the family
Welkom in de club.quote:Op maandag 15 oktober 2007 09:54 schreef sanger het volgende:
Afgelopen vrijdag eindelijk mijn Canon EOS gekocht
Wie, wat, waar en hoe????quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:28 schreef umberrella het volgende:
ik liep tegen een 2gb extreme IV kaartje aan voor 9,99 euro...1 per klant...
I wished him welcome to the family
Thanksquote:
I wishedquote:Welk model? de 1Ds MkIII?![]()
Nee weet ik, maar vergelijkingswijs is het maar een simpel ding natuurlijkquote:
Een lensquote:
Cool...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een lens
Volgt het principe van de shift en tilt lenzen (nou ja, het tilt-deel ervan), maar dan simpeler en vooral primitiever. Geeft je (met wat oefening, dat wel) de mogelijkheid om heel gericht te focussen. Rest van de foto is dan op een weirde manier out of focus.
87 Euro bij Konijn, 89 bij KE. Het is natuurlijk ook eerder speelgoed dan een hoogwaardig optiekquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:16 schreef kvdv het volgende:
[..]
Cool...ben benieuwd hoe de plaatjes daarmee eruit zullen zien !
Mag ik vragen wat zo'n ding nog kost ? En voor alle body's geschikt mbv adapters oid?
Stockmann Tampere, Finlandquote:
Ietwat out of my rangequote:
Leuk en interessantquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Een lens
Volgt het principe van de shift en tilt lenzen (nou ja, het tilt-deel ervan), maar dan simpeler en vooral primitiever. Geeft je (met wat oefening, dat wel) de mogelijkheid om heel gericht te focussen. Rest van de foto is dan op een weirde manier out of focus.
Hoezo heb je een compact gekocht voor naast je DSLR? Meestal gaat het de andere kant op, en bewaar je je compact gewoon?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:07 schreef Dalai_Lama het volgende:
Ik heb gister een Panasonic Lumix LX2 gekocht als compact voor bij m'n DSLRIk heb er nog niet veel mee gespeeld, maar voor zover ik kan zien, valt het met de ruis tot in ieder geval ISO400 heel erg mee, zeker gezien de negatieve dingen die ik daarover in recensies gelezen heb. Het is een erg fijne compact met een mooie lens en sensor, én volledig handmatische instellingen. Leuk speelgoed! Het enige probleem is dat ik, na een half jaar uitsluitend met een DSLR gefotografeerd te hebben, uit automatisme steeds de niet-bestaande zoeker tegen m'n oog probeer te drukken..
Ik heb een DSLR gekocht nadat m'n compact -toen een Canon A710 IS- tijdens een familiefeestje op mysterieuze wijze van de trap gerold was. Ik koos toen voor een DSLR voor de vrijheid die zo'n camera biedt, en heb er nog steeds geen spijt van, want het ding schiet geweldige foto's. Ik heb er nu een compact bij gekocht, omdat er in een volle boekentas geen ruimte is voor een DSLR, en ik toch het liefst altijd een camera bij me wil hebbenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:54 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Hoezo heb je een compact gekocht voor naast je DSLR? Meestal gaat het de andere kant op, en bewaar je je compact gewoon?
ah, je oude was overleden..quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:05 schreef Dalai_Lama het volgende:
[..]
Ik heb een DSLR gekocht nadat m'n compact -toen een Canon A710 IS- tijdens een familiefeestje op mysterieuze wijze van de trap gerold was. Ik koos toen voor een DSLR voor de vrijheid die zo'n camera biedt, en heb er nog steeds geen spijt van, want het ding schiet geweldige foto's. Ik heb er nu een compact bij gekocht, omdat er in een volle boekentas geen ruimte is voor een DSLR, en ik toch het liefst altijd een camera bij me wil hebben
Precies mijn "dilemma". Ik heb een DSLR op het oog en dat scheelt als snel ¤100,- in het voordeel van de online winkel. Ga je dan voor het advies bij de verkoop en de aftersales en betaal je de winkelier zijn ¤100,- ervoor? Of win je zoveel mogelijk advies in op het net en bij kennissen en koop je je toestel vervolgens ook online?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:29 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Zal je verbazen. Dat is dus niet zo. 1 toko had ze hier wel, maar waren uitverkocht. Overigens is de winkel duurder dan online. Dus de keuze is snel gemaakt.
Hangt er ook vanaf of de online winkel ook een fysiek adres heeft waar je bij problemen langs kan gaan. Als ik een uur moet rijden om 100 euro te winnen,. is dat voor mij niet zo'n probleem. En het is alleen bij garantiekwesties een issue, en dat is meer logistiek. Versturen kost je ook 16 euro o zo, dus hoe je het ook bekijkt, toch goedkoper online. Waar je wel even naar kan kijken is de shopsurvey op tweakers.net. Daar kan je de ervaringen van anderen zien met de winkel en de aftersales.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 07:43 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Precies mijn "dilemma". Ik heb een DSLR op het oog en dat scheelt als snel ¤100,- in het voordeel van de online winkel. Ga je dan voor het advies bij de verkoop en de aftersales en betaal je de winkelier zijn ¤100,- ervoor? Of win je zoveel mogelijk advies in op het net en bij kennissen en koop je je toestel vervolgens ook online?
Hoe lijkt het trouwens met de tests? wat zijn de resultaten?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Vandaag bezorgd: Lensbaby 1.0
[ afbeelding ]Morgen maar eens mee spelen
dit is er eentje waar ik vrij vlot bij kan. Ik ga niet dit hele topic volgooien met losse pics. Ik heb een serie in voorbereiding, maar daarvoor moet ik wachten op de combi mooi-weer en ik-tijd-hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 09:32 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Hoe lijkt het trouwens met de tests? wat zijn de resultaten?
Dit ivm interesse voor aanschaf![]()
ja, iets meer voor mijn gevoel, maar niet veel meer.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:15 schreef freud het volgende:
Hoeveel mm equivalent is trouwens die baby? Mij staat iets bij dat hij ongeveer 50mm was.
Ik zie wel een toename van de lensdistortie, of is dat normaal?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:07 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
dit is er eentje waar ik vrij vlot bij kan. Ik ga niet dit hele topic volgooien met losse pics. Ik heb een serie in voorbereiding, maar daarvoor moet ik wachten op de combi mooi-weer en ik-tijd-hebben.
[ afbeelding ]
Er is niets normaal aan de Lensbabyquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:40 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Ik zie wel een toename van de lensdistortie, of is dat normaal?![]()
gefeliciflapsteerdquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:53 schreef CompuMess het volgende:
Net binnen: een okeesjon Sigma 28-70 f/2.8 ex aspherical
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Zo heb ik ook wel eens in een user-review als nadeel van een fisheye-lens gelezen dat ie het perspectief zo vertekende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |