Politiestaat here we come !?quote:FBI bouwde alomvattend afluistersysteem
Vrijdag 31 augustus 2007, 11:00 - Het bewakingssysteem van de FBI is zo geavanceerd dat de moderne systeembeheerder van de controle alleen maar kan dromen.
17 reacties Door Brenno de Winter
Dat blijkt uit de documenten die de Electronic Frontier Foundation (EFF) via een beroep op de Amerikaanse wet openbaarheid bestuur (Freedom of Information Act) in handen heeft gekregen.
Het systeem DCSNet (Digital Collection System Network) geeft de FBI direct de mogelijkheid telefooncentrales op afstand af te luisteren. Daarbij gaat het niet alleen om moderne VoIP-systemen, maar ook om mobiele operators en traditionele telefooncentrales. Zodra iemand een nummer belt dat onder observatie staat, komt de informatie voor de FBI-agenten beschikbaar inclusief de locatie van de bellers.
Agenten bewaren eenvoudig telefoonnummers, berichten en gesprekken. Om dat te kunnen, zijn er drie systemen: een systeem voor gegevens waar niet altijd een gerechtelijke order voor nodig is, een systeem voor 'regulier' afluisteren en eentje gericht op terroristen. Van de laatste zijn minder gegevens bekend, omdat deze niet zijn vrijgegeven.
Niet vrij toegankelijk
Uit de opgave van de FBI blijkt wel dat de systemen nog steeds een handeling van de providers vereisen om te kunnen beginnen met volgen en afluisteren. Daarbij hangt het van de bereidwilligheid van de provider af of deze het de FBI juridisch lastig maakt.
De EFF voert op dit moment een procedure tegen AT&T om het bedrijf aan te spreken op het verstrekken van verkeersgegevens aan de Amerikaanse beveiligingsdiensten zonder daarvoor een verplichting te hebben. De documenten laten verder een weinig flatteus beeld zien van de beveiliging van de luistervinksystemen. Zo laat een audit de nodige zwakheden zien.
Verplichte kost
Dat de FBI een uitgebreid afluistersysteem heeft gebouwd, is niet verbazingwekkend omdat providers in de VS sinds 1994 verplicht zijn de mogelijkheid tot afluisteren in hun systemen in te bouwen.
Uit statistische gegevens van het Amerikaanse Department of Justice blijkt dat het aantal geregistreerde taps de laatste tien jaar met 60 procent is gestegen.
Nou ik moest ook 75 euro dokken voor een keer pissen buitenquote:Op zondag 2 september 2007 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
Politiestaat Nederland :
[afbeelding]
75 Euro voor het dutten op een bank in het park? Dat is verdomme meer dan het zomaar erg pissen?
Wat een kutland leven wij. Tsss.
Nooit geweten dat je niet mag dutten in openbare ruimtes.
oh hier bij ons is het 50? ben je nog genept ookt.quote:Op zondag 2 september 2007 23:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou ik moest ook 75 euro dokken voor een keer pissen buiten![]()
politiestaat, zero-tolerance doordraaierij, bananenrepubliek der Nederlanden??!quote:Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef ATuin-hek het volgende:
En dit is nieuw omdat?
Ah je geeft dus nu ook al aan dat we naar een politiestaat aan het omslaan zijn ...quote:Op maandag 3 september 2007 00:30 schreef ATuin-hek het volgende:
Zoals ik al vroeg, wat is er nieuw aan dergelijke berichten?
Nee dat doe ik niet.quote:Op maandag 3 september 2007 01:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ah je geeft dus nu ook al aan dat we naar een politiestaat aan het omslaan zijn ...
Of twee politiemannen in opleiding (volgens je bron) welke veels te strikt de regels opvolgen, mogelijk omdat ze nieuw zijn en de nuancering nog niet kunnen toepassen?quote:Op maandag 3 september 2007 00:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
politiestaat, zero-tolerance doordraaierij, bananenrepubliek der Nederlanden??!
Werden er vijftien jaar geleden geen boetes gegeven voor dit soort dingen?quote:Op maandag 3 september 2007 01:18 schreef Lambiekje het volgende:
Ah je geeft dus nu ook al aan dat we naar een politiestaat aan het omslaan zijn ...
Jij snapt mequote:Op maandag 3 september 2007 14:47 schreef Rasing het volgende:
[..]
Werden er vijftien jaar geleden geen boetes gegeven voor dit soort dingen?
eey lambiekje heb je wat betrouwbare links (a la www.oilempire.us) daarover vooral over london en madrid?quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ho. Oklahoma bombing, Aanlalg ambasade, WTC 93 bombing zijn wederom de moslims beschuldigd maar als je verder kijkt is alle gevallen overheid/militairy zelf die de boel gestaged hebben. Dus voor 911 was men alle de moslim aan het ophitsen. Dus ook bij die andere aanslagen is het een inside job. Net zo als in Madrid en London. Door de overheid opgezette rotzooi. Niks geen moslimextremisten.
[..]
en ik ben van mening dat jij een cursus Engels en Nederlands moet nemen......quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ho. Oklahoma bombing, Aanlalg ambasade, WTC 93 bombing zijn wederom de moslims beschuldigd maar als je verder kijkt is alle gevallen overheid/militairy zelf die de boel gestaged hebben. Dus voor 911 was men alle de moslim aan het ophitsen. Dus ook bij die andere aanslagen is het een inside job. Net zo als in Madrid en London. Door de overheid opgezette rotzooi. Niks geen moslimextremisten.
[..]
Heb je de docu bekeken?Vandaar dat de hummer zo gigantisch gepromoot wordt en SUV's. Er is gewoon een totaal verkeerde lobby bezig... En dat met die Hydrogen auto dat is ook een knap staaltje van voorliegerij.
[..]
Ik ben van mening dat de helft van mensen echt op een cursus Hoe maak ik me lontje langer. Mijn god wat hebben mensen toch een walgelijk kortlontje.
Wordt inhoudelijk discuseren je teveel ?quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
en ik ben van mening dat jij een cursus Engels en Nederlands moet nemen......
Schrijf a.u.b of in het Engels of in het Nederlands want die achterlijke mix van vernederlands engels en half Nederlands is belachelijk....
Bombing = bomaanslag
Militairy = military
Inside job = interne aangelegenheid
Hydrogen = waterstof
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Een groot "evil" computer/technology concern
daarnaast is mijn bloedlijn volgens Icke "reptilian"
De pot verwijt the kettle that he sees black..quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:46 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ondanks mijn sceptis de theorieen van een hoop NWO/Reptilian conspiracisten wel erg interesant vind en dat ik de mogelijkheid openlaat dat er een kern van waarheid in zit.
Waarom zou ik een cursus moeten volgen we gebruiken al zo veel engelse leenwoorden. Frans, Duits en Engels.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
en ik ben van mening dat jij een cursus Engels en Nederlands moet nemen......
Schrijf a.u.b of in het Engels of in het Nederlands want die achterlijke mix van vernederlands engels en half Nederlands is belachelijk....
Bombing = bomaanslag
Militairy = military
Inside job = interne aangelegenheid
Hydrogen = waterstof
London en madrid ben ik niet zo in thuis.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:04 schreef voidmage het volgende:
[..]
eey lambiekje heb je wat betrouwbare links (a la www.oilempire.us) daarover vooral over london en madrid?
Duidelijker schrijven zou wel fijn zijn Lambiekje.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom zou ik een cursus moeten volgen we gebruiken al zo veel engelse leenwoorden. Frans, Duits en Engels.
Mijn constatering is dat het langzaam aan het verengelsen is....
I Love Rechtsrijden. Jáá zelf de overheid doet aan kromme taal. Dat jeukt echt. Zij zijn het goede voorbeeld![]()
Moet er geen verkocht diagonaal over je wereldbolletje?
hmmm niet echt overtuigend...quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
London en madrid ben ik niet zo in thuis.
Van london weet ik eigenlijk alleen dat er net als met 911, oefeningen waren, bomaanslag in metro. Heel toevallig werd de training plots klaps reallife. Ondanks dat er 4 mljoen camera's zijn konden ze daders niet pakken. Alleen jongetje dat wat bang was en wegrennde was neergeknalt. Dat de cameras geen verdachte oplevert is vanwege het feit dat het een Interne aangelegenheid is. (zo goed, geen engels). Uiteraard wordt het weer afgeschoven op de moslims.
Van Madrid weet ik eingelijk alleen dat ook hier moslims als patsies zijn gebruikt
In Londen wt je al zei, de oefeningen die tegerlijk met de echte aanslagen werden gehouden. Plus dat er geen CCTV opnames zijn, ondanks dat Londen de hoogste concentratie CCTV camera's ter wereld heeft. Alle vier in de bus hadden een "technisch defect" en die in de metro zouden geen banden in de opname-apparatuur hebben gehad. Suuure.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ook hier weer 'n rol voor de mossad, imo veel overeenkomsten met 9-11.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mocht je je in willlen lezen:quote:Mossad chief Meir Dagan, in an interview with the German newspaper Bild am Sonntag:
�The Mossad office in London received advance notice about the attacks, but only six minutes before the first blast, the paper reports, confirming an earlier AP report. As a result, it was impossible to take any action to prevent the blasts.
http://www.antiwar.com/bl(...)g-of-london-bombing/
quote:Op dinsdag 4 september 2007 08:58 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wordt inhoudelijk discuseren je teveel ?
Mix = Mengeling.
[..]
[..]
De pot verwijt the kettle that he sees black..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |