Minoesquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:02 schreef Wickedangel het volgende:
Theo Maassen.
Romeinse heersstrategie, waarin lokale heersers werden gehandhaafd na verovering van het gebied. Dit om ervoor te zorgen dat de lokale heerser dankbaar bleef en de bevolking een hekel bleef hebben aan het lokale bestuur, zodat ze nooit samen zouden spannen tegen de Romeinse overheersers. Verder door de tributen tussen staten af te wisselen ( de één geld, de ander soldaten ) konden er geen gemeenschappelijke opstanden komen door de verschillende belangen, waardoor de Romeinen effectief over hun gebieden konden heersen. Oftewel partijen tegen elkaar uitspelen zodat ze niet samenspannen tegen de overheersers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:56 schreef Yurithemaster het volgende:
Niet helemaal wat ik wou horen maarja
Jaquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:04 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Romeinse heersstrategie, waarin lokale heersers werden gehandhaafd na verovering van het gebied. Dit om ervoor te zorgen dat de lokale heerser dankbaar bleef en de bevolking een hekel bleef hebben aan het lokale bestuur, zodat ze nooit samen zouden spannen tegen de Romeinse overheersers. Verder door de tributen tussen staten af te wisselen ( de één geld, de ander soldaten ) konden er geen gemeenschappelijke opstanden komen door de verschillende belangen, waardoor de Romeinen effectief over hun gebieden konden heersen. Oftewel partijen tegen elkaar uitspelen zodat ze niet samenspannen tegen de overheersers.
Wilde je zoiets horen ?![]()
( Maar ik ben er natuurlijk weer niet als er zo'n vraag gesteld wordt)
Wel leuk, maar niet goed. Het is een Franse term.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:11 schreef ScottTracy het volgende:
Rode stropdas verplicht? Geen idee.
Klopt, maar de R is niet goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:13 schreef DiviFilius het volgende:
RSVP-en is toch als je aangeeft of en met hoeveel personen je op een feest of iets dergelijks komt ?
Alleen geen idee waarvoor de afkorting staat ; Reserver Sil Vout Plais ( in mijn beste frans ) ?
Warm.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:15 schreef wyccie het volgende:
Replier?
Mais ouiquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:23 schreef wyccie het volgende:
Ik dacht dus dat dat replier was.
Oh nee! Responder natuurlijk.
Ja, dat was bij mij ook het geval.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |