abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:59:36 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52352298
Niet dat ik perse hier weg wil , maar ben me wel even aan het orienteren op de arbeidsmarkt.
Er is namelijk nog meer te doen dan wat ik nu doe.

Maar dan denk je dus hey dat is een leuke vacature klik je erop is het weer een of andere detacheerder / uitzendburo.

Echt waar bijna elke advertentie die ik tegenkom op de vacature sites bestaan enkel uit detacheerders.

Ik wil dus niet via een detacheringsburo ergens geplaatst worden.
Heb namelijk een trauma overgehouden aan Peak-IT.

Klacht : Detacheringsburo's die vacaturesites beheersen

En het leuke is je kunt ook niet uit die advertentie halen om welk bedrijf het nu gaat, nee je moet maar eerst even contact opnemen met Peak-It / Olympia / enz....

Krijg de grafjanus
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:00:45 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52352323
Ga in de bijstand dan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:02:34 #3
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52352367
Hier wat voorbeelden :

SYSTEEMBEHEREN EN DOORSTUDEREN?!
Champion IT - Standplaats: Utrecht
Wil jij ook een basisplaats als Systeembeheerder? Als systeembeheerder word je gedetacheerd bij onze opdrachtgevers. Binnen deze functie bez...

BEN JIJ DE NIEUWE SYSTEEMBEHEERDER?!
Champion IT Professionals - Standplaats: Utrecht
Wil jij ook een basisplaats als Systeembeheerder? Als systeembeheerder word je gedetacheerd bij onze opdrachtgevers. Binnen deze functie bez...
2007-06-08 - Bewaren

ICT SERVICE EN SOFTWARE ENGINEER
ICT staff - Standplaats: Almere
Beheer, softwareontw. implementatie en support ook extern.
2007-08-11 - Bewaren

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_52352420
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:02 schreef Razor21 het volgende:
Hier wat voorbeelden :

SYSTEEMBEHEREN EN DOORSTUDEREN?!
Champion IT - Standplaats: Utrecht

BEN JIJ DE NIEUWE SYSTEEMBEHEERDER?!
Champion IT Professionals - Standplaats: Utrecht
2007-06-08 - Bewaren

ICT SERVICE EN SOFTWARE ENGINEER
ICT staff - Standplaats: Almere
Beheer, softwareontw. implementatie en support ook extern.
2007-08-11 - Bewaren

hehehe

champion IT = Peak it

en ik ben per 1 oct ook van peak af

maar goed er zijn wel genoeg banen te vinden hoor
http://www.felton.nl/vacatures.html <--- m'n nieuwe werkgever
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:07:19 #5
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_52352446
Lang leven oursourcing!

dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:09:34 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52352486
Begin zelf een detacheringsbedrijf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:10:22 #7
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52352506
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:05 schreef simplemouse het volgende:

[..]

hehehe

champion IT = Peak it

en ik ben per 1 oct ook van peak af

maar goed er zijn wel genoeg banen te vinden hoor
http://www.felton.nl/vacatures.html <--- m'n nieuwe werkgever
Ben al sinds begin dit jaar weg bij Peak..en inderdaaad champion heeft ook met Peak te maken....
Trouwens toen ik bij Peak in dienst was hebben zij mij via Felton bij Simmic geplaatst
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:11:20 #8
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52352532
Felton Helpdeskmedewerker / Werkplekondersteuning

Functieomschrijving
Door Felton wordt je gedetacheerd bij een van onze klanten als helpdeskmedewerker of werkplekondersteuner. In teamverband lever je vervolgens 1e of 2e lijns ondersteuning aan de eindgebruikers, waarbij je alle ICT gerelateerde problemen en vragen op moet lossen. Daarnaast adviseer en ondersteun je uiteraard je collega's.

Adviseren van de gebruikers bij storingen op ICT gebied;
Ondersteunen van de gebruikers, dmv. remote als telefonisch of per e-mail;
Registeren en coördineren van gemelde incidenten;
Afhandeling bewaken van gemelde incidenten;
Installeren van software/hardware;
Verzorgen van diverse reportages.
Functie-eisen

Afgeronde MBO of HBO opleiding Informatica;
Goede hardware en software kennis (Microsoft);
Beheersing van de Nederlands en Engelse taal;
Minimaal 1 jaar relevante werk en/of stage ervaring;
Goede communicatieve vaardigheden.

Dit bedoel ik nou
pi_52352592
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:11 schreef Razor21 het volgende:
Felton Helpdeskmedewerker / Werkplekondersteuning

Functieomschrijving
Door Felton wordt je gedetacheerd bij een van onze klanten als helpdeskmedewerker of werkplekondersteuner. In teamverband lever je vervolgens 1e of 2e lijns ondersteuning aan de eindgebruikers, waarbij je alle ICT gerelateerde problemen en vragen op moet lossen. Daarnaast adviseer en ondersteun je uiteraard je collega's.

Adviseren van de gebruikers bij storingen op ICT gebied;
Ondersteunen van de gebruikers, dmv. remote als telefonisch of per e-mail;
Registeren en coördineren van gemelde incidenten;
Afhandeling bewaken van gemelde incidenten;
Installeren van software/hardware;
Verzorgen van diverse reportages.
Functie-eisen

Afgeronde MBO of HBO opleiding Informatica;
Goede hardware en software kennis (Microsoft);
Beheersing van de Nederlands en Engelse taal;
Minimaal 1 jaar relevante werk en/of stage ervaring;

Dit bedoel ik nou
helpdesk

dit zijn de banen
quote:
Felton Systeem / Netwerkbeheerder

Functieomschrijving
Door Felton wordt je gedetacheerd bij een van onze klanten, in de functie van beheerder. Hier ben je in een team of zelfstandig verantwoordelijk voor het gehele beheer. Als beheerder sta je niet te kijken van ingewikkelde IT vraagstukken en ga je de uitdaging niet uit de weg.

Stemt af met de teamleider met betrekking tot wijzigingen, offertes en planning;
Is vraagbaak voor andere systeembeheerders;
Stelt gebruiksprocedures en documentatie op, bewaakt deze en adviseert inzake beveiligingsvoorschriften in afstemming met de teamleider;
Levert een actieve bijdrage aan productontwikkeling;
Adviseert in commerciële trajecten;
Bewaakt of werkzaamheden binnen het contract, offerte of SLA vallen (overige werkzaamheden vallen onder meerwerk)
Verricht audits en keuringen op server apparatuur en adviseert over maatregelen;
Bewaakt de server infrastructuur en -beveiliging;
Signaleert, analyseert en verhelpt met name de meer complexe storingen;
Verzorgt tweedelijns en derdelijns support;
Installeert apparatuur en programmatuur zelfstandig;
Verzorgt het capaciteitsbeheer en ondersteunt het wijzigingsbeheer;
Functie-eisen

Windows (migratie ervaring XP/NT/4 / 2000 / 2003) ;
Windows (MCSE, of in opleiding)/unix /Cisco/ HP ProCurve;
Opzetten nieuwe omgevingen onder Windows 2003;
Kennis van Linux;
Installatie Office200X, Exchange, SMS;
Bijdrage leveren aan productontwikkeling binnen Felton en bij onze klanten;
Signaleert, analyseert en verhelpt met name de meer complexe storingen;
Evalueert de exploitatie van de servers, analyseert knelpunten en doet vanuit debeheerpraktijk aanbevelingen
Is beschikbaar voor piketdiensten;
Is bekend met ITIL;
Afgeronde MBO of HBO opleiding Informatica;;
Goede hardware en software kennis;
Beheersing van de Nederlands en Engelse taal ;
Minimaal 3 jaar relevante werk en/of stage ervaring;
Arbeidsvoorwaarden

Naast uitdagend werk en goede opleidingsmogelijkheden bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden en een leuke sfeer om in te werken

Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag je sollicitatie met je uitgebreide CV! Je kan dit sturen naar info@felton.nl. Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen met info@felton.nl.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:16:42 #10
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52352621
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:15 schreef simplemouse het volgende:

[..]

helpdesk

dit zijn de banen
[..]
Ja dat bedoel ik...maar dan wordt je wel weer gedetacheerd.
Wat is dat tegenwoordig met a die kut bedrijven en het betaalt nog kut ook.
pi_52352629
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ga in de bijstand dan
Ja, je woont immers toch al in Almere...Wait...Nevermind.

Ik word ook altijd helemaal gestoord van die detacheerders en bemiddelingsbureau's.

Ik heb na het afstuderen mijn cv op Monsterboard geknald en binnen 5 minuten was het raak. Bij sommige bedrijven ben ik twee keer langs geweest, om vervolgens nog niks concreets te horen over een functie...
Eerst willen ze een profiel van je opstellen (:')) om vervolgens een vacature die bij de "persoon" past op te sturen. Als je de vacature dan niks vindt, dan hoor je nooit meer van die lui .

Inmiddels zelf maar wat leuks gevonden!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:20:11 #12
168657 Koffielurk01
pi_52352676
Ach ik werk bij een bedrijf waar ik door een uitzendbureau word ingehuurd door een extern trainingsbedrijf en dan aan het werk word gezet voor het bedrijf... ingewikkeld he

Ik < Uitzendbureau < Trainingsbedrijf < Bedrijf < Werkplek
pi_52352739
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:16 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik...maar dan wordt je wel weer gedetacheerd.
Wat is dat tegenwoordig met a die kut bedrijven en het betaalt nog kut ook.
nope de kans is dat je op project basis wordt gedatacheerd

maar goed ik ga bij hun er ruim ¤ 500 + betere auto op vooruit
pi_52352981
Ook ik heb m'n CV recentelijk op zo'n site gezet, en Razor21 heeft echt helemaal gelijk: alleen maar detacheerders! In 1 dag heb ik er ruim 18 e-mails van mogen ontvangen. Vanochtend zelfs de NS of ik conducteur wilde worden (WTF???)

Vraagje trouwens: waarom zuigt Champion IT / Peak IT zo?
pi_52352982
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:20 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ach ik werk bij een bedrijf waar ik door een uitzendbureau word ingehuurd door een extern trainingsbedrijf en dan aan het werk word gezet voor het bedrijf... ingewikkeld he

Ik < Uitzendbureau < Trainingsbedrijf < Bedrijf < Werkplek
en zo verdienen 10 mensen hun brood aan jouw werk
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:36:17 #16
168657 Koffielurk01
pi_52353007
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef Empedocles het volgende:

[..]

en zo verdienen 10 mensen hun brood aan jouw werk
Veul meur!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:36:46 #17
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52353016
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:23 schreef simplemouse het volgende:

[..]

nope de kans is dat je op project basis wordt gedatacheerd

maar goed ik ga bij hun er ruim ¤ 500 + betere auto op vooruit
Echt waar bij Peak verdiende ik een jaar lang iets van 1450 bruto...hield ik maar een krappe 1200 van over.
Ja je kan stijgen met je loon als je je certificaten (MCSA enz) gaat halen dan krijg je er 100 bruto bij....sterf
Nu ben ik in vaste dienst gekomen bij mijn huidige werkgever en zit ik op 2300 bruto hou ik rond de 1650 over ongeveer.

Dus ik ben bang als ik nu weer via een detacheerder ergens ga werken dat ik een hele stap achteruit ga met mijn loon
pi_52353031
Leuk hè?

Is ook zo als je zelf je CV op zo'n site zet. Dan word je bedolven onder allerlei reacties, van de ene detacheerder na het andere werving- en selectiebureau. Allemaal van die standaard mailtjes, zodat je je afvraagt of ze je CV überhaupt wel bekeken hebben. "Beste kandidaat, je profiel heeft onze interesse gewekt. Zou je je volledige CV als Word-bestand kunnen mailen?"

Of ze willen je uitnodigen voor een 'vrijblijvend gesprek'. Kun je daar een uur met zo'n flapdrol gaan zitten kletsen om er vervolgens achter te komen dat ze helemaal geen concrete vacatures voor je hebben. Dat ze je CV in 'portefeuille houden' of zo.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:38:03 #19
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52353045
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:35 schreef RWest het volgende:
Ook ik heb m'n CV recentelijk op zo'n site gezet, en Razor21 heeft echt helemaal gelijk: alleen maar detacheerders! In 1 dag heb ik er ruim 18 e-mails van mogen ontvangen. Vanochtend zelfs de NS of ik conducteur wilde worden (WTF???)

Vraagje trouwens: waarom zuigt Champion IT / Peak IT zo?
.

Omdat Peak alleen maar uit is dat je zoveel mogelijk je certificaten gaat halen zodat zij nog meer kunnen vragen voor je.
En zelf krijg je maar een kutloontje....

Als ik mijn uren einde van de maand inleverde zag ik dat Peak iets van 8900 euro vroeg...aan mijn werkgever...
pi_52353199
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:36 schreef Razor21 het volgende:

[..]

....

Dus ik ben bang als ik nu weer via een detacheerder ergens ga werken dat ik een hele stap achteruit ga met mijn loon
Ik denk dat het wel mee valt. Als een detacheerder (of welke werkgever dan ook) jou echt wilt hebben zijn ze best bereidt om een beter salaris.
There is no such thing as Automerge
pi_52353235
Ik heb juist wel goeie ervaringen met gedetacheerd werken.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:50:12 #22
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52353287
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb juist wel goeie ervaringen met gedetacheerd werken.
Nou vertel ....
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:58:51 #23
168657 Koffielurk01
pi_52353491
Heb net even zitten kijken naar banen, maar het valt me op dat er idd nogal wat detacheerders zijn!
pi_52353542
Op dit moment ben ik ook aan het solliciteren en ik heb gemerkt dat bijna alle bedrijven via intermediairs of uitzendbureaus te werk gaan.

Ik zeg bewust bij alle gesprekken die ik voer dat ik pas kom opdraven als ze echt een vacature voor me hebben en als het werving en selectie bedreft (direct in dienst bij werkgever).

Al het andere gezeik van uitzendbasis, detachering of projectbasis is niks voor mij.

Er schijnt een ongeschreven regel te zijn, dat het eerste bureau dat jou c.v. bij de werkgever neerlegt ook het recht heeft jou te plaatsen. Dus als je via een ander bureau er dan in wil gaat dat niet en ligt de werkgever dwars. Iemand van DTI vertelde me dat zo vaker ruzies onstaan en dat sommige bureaus werkgevers dreigen alle gedetacheerde lui terug te trekken als ze iemand niet via hun aannemen.

Er is dus een race op c.v.'s om die zo snel als mogelijk bij alle werkgevers neer te leggen.
pi_52353645
Wat trouwens wel handig is is dat je bij Unique een Competentie Compas kunt laten maken. Je moet dan ongeveer een kwartiertje op een computer vragen beantwoorden en daarna rolt dan keurig dat compas uit de printer. Het beschrijft heel accuraat wat jij voor een werknemer bent en ik verbaas me echt over wat er allemaal in staat en hoe het klopt. Scan het in, maar er een mooi word of PDF document van en stuur het met al je sollicitaties mee... ook naar andere bureaus! hehe

Ik hoor nooit iets van unique, maar die compas gebruik ik wel overal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')